דפים

יום שלישי, 28 בפברואר 2023

דלתות נסתרות, דמי הגנה וגם איך להיות בדיאטה 45 שנה ולא להיות רזה - ספרים חדשים בהמלצה.

 





דלתות נסתרות מאת נועה צור
"אם הייתם שואלים אותי לפני חודש אחד בלבד מהי ההרגשה למות ולהיוולד מחדש, לא הייתי יודע לענות."

"המשכתי בדרכי. אם הייתי יודע שזאת תהיה הפעם האחרונה בחיי שאראה אותו לפני החוויה שאני עומד לעבור, לא הייתי מסיים את השיחה ב־"נתראה". הייתי מסביר לו שאני מעריך אותו כחבר, שהוא כמו אח בשבילי. הייתי אומר לו תודה, כי גם אם הוא לא יודע, הוא הציל אותי פעמים רבות. יש אנשים שחושבים שאושר אמיתי בא עם כמה חברים, וחבר אחד אינו מספיק. גם אני הייתי ביניהם, והאמנתי במחשבה הזו שרק גרמה לי לייאוש שהלך והצטבר. נוח הוכיח לי אחרת. איתו, בפעם הראשונה, הרגשתי שהחברות בינינו מספיקה."(מתוך פרק ראשון בספר) 


שבועיים לפני החופש הגדול, אדי שקוע בשגרה: אמא משאירה לו בית מבולגן, התאומים מרעישים, יש לו רק חבר אחד ואת התחביב שלו – כתיבת סיפורים. אחרי עוד יום בבית הספר, אדי רק רוצה לחזור הביתה ולהסתגר בחדר, אבל כמובן שלאמא יש מטלה עבורו; "לך למכולת ותקנה שוקולד. אני מכינה עוגת יום הולדת לתאומים". אדי יוצא למכולת, בלי לדעת שבדרך חזרה הביתה חייו הולכים להשתנות. אדי נחטף ומושלך למשאית, יחד עם ארבעה נערים ונערות נוספים. לאן הם נוסעים? למה נחטפו? מי חטף אותם ולמה דווקא הם? על כל השאלות האלו ועוד יצטרכו אדי וחבריו החדשים לענות במהלך הרפתקה מסמרת שיער שתקרב ביניהם, תוך התמודדות עם קשיים, גילוי עצמי, חברוּת, הקְרבה וגעגוע.
הרפתקה שתחשוף כוחות חבויים ותשנה את כולם לנצח.

נועה צור מגוללת בשפה קולחת ובקול ייחודי המתובל בהווי הישראלי, את סיפורו של אדי ומשלבת בחוכמה, ברגישות בין נפש האדם לבין סיפור פנטסטי ומותח, עשיר בדמויות ואירועים עוצרי נשימה.
אהבתי את הספר מאוד הוא ישראלי, כתוב רהוט, מדבר בגובה העיניים וזורם בקלילות. לא יכולתי להניחו מידי בזכות המתח, האירועים הצפופים וחוש ההומור שחיבר נפלא בין הקצב והעלילה. ממליצה בחום. 
"דלתות נסתרות" מאת נועה צור, טפר הוצאה לאור, לרכישה לחצו כאן.




דמי הגנה מאת מנחם רובינשטיין
"חלפו מספר ימים שלווים עד שבוקר אחד צלצלה לודה מבית הקפה. "מישהו עשה פה הלילה שריפה קטנה. לא שחלילה נשרף משהו אבל שפכו קצת דלק ליד עמוד הכניסה, הציתו והלכו. עכשיו הכול בסדר. ניקיתי וגם פתחתי את המקום," אמרה. לא איחרתי להגיע. במקום היה מוקד הצתה מפוחם בקוטר של צלחת בינונית. לודה תלתה בי עיניים שואלות. הזכרתי לה את ביקור צמד "הבבונים" לפני ימים מספר. "הם רצו אז כסף כדי שלמקום לא יקרה דבר," הסברתי. קללה עסיסית ברוסית, שדנה במקצוען העתיק של אמהות השניים, נתמלטה מפיה. מעבר לכך היא לא אמרה דבר, סבה וחזרה למלאכתה." (מתוך פרק ראשון בספר) 

נשמע לכם תמים משהו?
בימים אלו רואה אור מותחן פשע, ספר אקשן ישראלי שישאיר אתכם מרותקים אליו מתחילתו עד סופו, הספר "דמי הגנה" מאת מנחם רובינשטיין.

 

משך למעלה מ-15 שנים ברציפות התרוצץ אלי, עורך דין פלילי במקצועו, בין בתי מעצר, בתי כלא ואולמות בתי המשפט השונים. משהבין שגם הוא, כקודמיו, לא ישנה דבר במערכת הצדק, החליט לנטוש את המקצוע. הוא רכש בית קפה קטן במתחם גן העיר שבתל אביב, ואף ייעד עצמו לשוב לאוניברסיטה וללמוד היסטוריה. ניסיונם של צמד עבריינים לסחוט ממנו דמי הגנה וסירובו לשלם הביאו אותו לצאת למלחמה של ממש. תחילה בהם, ובהמשך במנהיג ארגון הפשיעה שאליו השתייכו. כך נקלע אלי למאבק דמים בין שני ארגוני פשיעה חסרי מעצורים ואלימים במיוחד במלחמת השליטה בגוש דן.

מנחם רובינשטיין, הוא עורך דין פרטי, עוסק זה למעלה מ-40 שנה בתחום הפלילי הקשה של הפשיעה. במהלך תקופה זו ייצג בבתי המשפט בארץ ובחו"ל דמויות מפתח בעלות שם בעולם התחתון, ואף שימש לעתים כבורר מוסכם בסכסוכים בין יריבים בעולם הקשוח הזה. רובינשטיין מכיר היטב את העולם התחתון, וספרו המותח דמי הגנה – הנקרא בנשימה עצורה – הוא בבואה מדויקת למתרחש בו.

מותח! מהפנט! מסקרן עד מפחיד סיפור מטלטל ועוצר הנשימה שלא נותן לי רגע של שקט עד שסיימתי את קריאתו. 
"דמי הגנה מאת מנחם רובינשטיין" טפר הוצאה לאור, מתח ופעולה, לרכישה לחצו כאן.





איך להיות בדיאטה 45 שנה ולא להיות רזה מאת תמי מילר

"כל חיי האמנתי באמת ובתמים שמה שעומד ביני ובין האושר הצרוף הם עשרה קילוגרמים."
אז זהו. שלא.

"אז בואו נדמיין איך נרגיש אם נוכל להיות מאושרים יותר כבר היום. לחיות כבר עכשיו את החיים שאנו חולמים שמחכים לנו. ליהנות מכל מה שיש, להשתחרר מהמשקל הזה (תרתי משמע), להפסיק לרוץ על הגלגל ולהבין שהאושר שלנו לא תלוי בשום דבר ובאף אחד. הוא לא נמצא בשום מקום אחר אלא רק אצלנו בפנים, בהכרה העמוקה שיש לנו כל מה שאנחנו צריכים ובהודיה כנה על כך." (מתוך פרק ראשון בספר)


ברוכים הבאים לחייה של תמי מילר, מומחית לפסיכולוגיה חיובית שחוותה על בשרה כמעט כל דיאטה אפשרית, ועדיין לא הגיעה למשקל הרצוי (בעיניה) וכנראה לא תגיע אליו לעולם, אבל לא תפסיק לנסות.
אחרי שנים של עבודה לעומק והרים של פריכיות אורז, תמי הבינה שמה שמפריד בינה ובין האושר זה לא הקילוגרמים המיותרים שלה, אלא סוויץ' קטן במוח שמשנה הכול. היא תיקח אתכם לטיול בדרך אל האושר, הסיפוק העצמי וההשלמה הנפלאה עם מה שיש, ולא עם מה שנדמה לנו שהיינו רוצים שיהיה.
זה לא ספר דיאטות. זה ספר של חיפוש אחר פתרונות פשוטים, אמיתיים ומספקים לחיים רגועים יותר, שלמים יותר וקצת יותר שמחים ומלאי שובע. נפשי לפחות.
צאו עם תמי לטיול כיפי. המסלול זרוע בגבעולי סלרי, בשייקים דלי קלוריות, בשלל נוכלי דיאטות וגורואים מזויפים – תמי פגשה את כולם (לה זה עלה יותר) ובהמון צחוקים. אתם תצחקו עליה, על עצמכם ועל החיים עצמם, ותחזרו הביתה עם תובנות ומתכונים ומעט יותר מאושרים ומרוצים.

תמי מילר, ילידת גבעתיים, מתגוררת במיאמי וגם בתל אביב, בת 60 וגם ילדותית, בעלת תואר שני במנהל עסקים וגם מלמדת אושר, נשואה באושר ואמא לשלושה כבר יותר מ־30 שנה וגם עצמאית ואוהבת קצת לבד, רוצה להוריד 10 קילו ממשקלה וגם אוהבת את עצמה, מצחיקה וגם רצינית.

מצחיק, מבריק, מעורר השראה. תמי מילר מעניקה לנו מתנה עוצמתית שמגשרת בין סיפורים למחקר, רעיונות עמוקים לעצות משַׁנות חיים.
ד"ר טל בן־שחר, מחבר רב־המכר של הניו יורק טיימס "באושר ובאושר"
"איך להיות בדיאטה 45 שנה ולא להיות רזה" מאת תמי מילר, ספר עיון ופסיכולוגיה, כריכה סוכנות לסופרים הוצאה לאור, לרכישה לחצו כאן.




























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה