דפים

יום ראשון, 19 בפברואר 2023

גם אתמול הוא יום חדש - ספר חדש מאת יעלה אברהם סופרת הילדים והנוער.

 

בימים אלו רואה אור הספר גם אתמול הוא יום חדש מאת יעלה אברהם סופרת הילדים והנוער. הספר משלב בתוכנו נושאי דיון חשובים, עומק ורצינות לצד צחוק והומור. 


שני גיבורת הספר היא נערה מופנמת ורגישה, שמקבלת השראה מסבא שלה 0סבה של הסופרת יעלה אברהם), ניצול שואה ולוחם בריחה נועז, שהציל תוך סיכון רב יחד עם חבריו פליטי שואה רבים בדרכם לארץ. עם חברתה נועה מחליטה שני לפתח משחק מחשב שפועל על בינה מלאכותית - על תקופת הבריחה סוג של סטארטאפ ייחודי וכל זאת במטרה לקדם את האופציה להתקבל להתקבל לתיכון היוקרתי (שאולי אינה ראויה לו!?) ולהפוך מנערה חנונית שקטנה החשופה להצקות והשפלות לנערה מועצמת שמגשימה כל חלומותיה בגדול!

אז כצפוי לא הכל הלך להן חלק היו שיבושים, היו דילמות היה בלוג, היו עוגיות ומעל לכל ריחף סיפור "תנועת הבריחה" אז הועברו בתום מלחמת העולם השנייה כ- 300,000 ניצולים שנשארו על אדמת אירופה, ארצה. בין פעילי הבריחה היה סבה של כותבת הספר (יעלה אברהם) וחבריו שפעלו תוך סיכון אישי ובתנאים קשים במטרה להציל את שארית הפליטה. 

כאמור, הספר גם אתמול הוא יום חדש מביא את סיפורה של נערה "פשוטה" שנעורה לחפש את קולה הערכי -הפנימי. נערה שיצאה למסע רגשי של יצירת זהות, תהיות, תקוות ואשליות כשמעל לכל הרצון למצוא את המצפן המוסרי בחברה בה היא חיה. (היש כזה?) בבלוג אישי המיועד בעצם לסבה האמיץ, היא פורקת את אשר על ליבה ומגלה לנו סודות שהשתיקה יפה להם.

קראתי את הספר מבלי שהנחתי אותו מידי. בזכות האווירה, התיאורים, הדיאלוגים בין שני ונועה ואחרים חזרתי לימי ההוראה שלי בחטיבת הבינים. 25 שנה כמחנכת ומורה שבעשור מתוכן הובלתי את "פרויקט יזמים צעירים". קל היה לי להתחבר לתחושותיה של שני, לחוות את הקשיים, השאלות, הדילמות ואת השאיפה החזקה להצליח שהרי אם תצליח תגיע לתיכון היוקרתי ההוא...
הספר מביא נקודות לדיון ומחשבה בנושאי תרבות, חינוך ומוסר. הוא נוגע בגזענות ואפליה האם גם שני כמו חבריה תתקבל לתיכון היוקרתי או שמא תיכשל? האם לכולם יש את אותה ההזדמנות?

הספר מסקרן ומעניין. השפה קולחת, זורמת כתובה בגובה העיניים. הספר מיועד לבני הנוער אבל מתאים לכולנו המבוגרים. מומלץ בחום!

"גם אתמול הוא יום חדש" מאת יעלה אברהם, הוצאת חיפושית, נוער ומבוגרים, לרכישה במבצע: 68 ש"ח כולל משלוח בדואר רשום!!! המבצע מתקיים עד 28.2.2023
לפרטים בפרטי, באימייל: aliza_abc@walla.com   בוואצאפ: 058-5842967

























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה