דפים

יום ראשון, 12 בפברואר 2023

"6 וזהו" - האם חובה להחליט עכשיו? ספר מאת ד"ר יובל דוידור




"6 וזהו" – האם חובה להחליט עכשיו?

האם חובה להחליט עכשיו? כך מתחיל התהליך במרחב ששת הממדים שמסייע לנו לאבחן מהי ההחלטה הנכונה עבורנו בדילמה שלא נותנו לנו מנוח.

קבלת החלטות היא מיומנות יומיומית שקובעת את מידת המימוש העצמי שלנו ואת איכות חיינו. בעשרים השנים האחרונות מתפרסמים מחקרים רבים שמסבירים עד כמה פירוש המציאות שלנו לקוי; מחקרים שמוכיחים שהמוח שלנו משטה בנו, ושקבלת ההחלטות שלנו כושלת מאינספור סיבות. אבל איש אינו מציע פרקטיקה פשוטה ואוניברסלית לניטרול מרבית ההטיות הללו כך שנוכל תמיד לקבל החלטות חכמות, חכמות לנו. החלטות שנרגיש שממצות את המיטב שבנו.

השבוע הגיע לידי ספרו של ד"ר יובל דוידור "6 וזהו" – האם חובה להחליט עכשיו? ספר מאתגר שהציב אותי בפני הדילמה הכי מרכזית בהווייתי- למה לדחות החלטות? הרי אני מוכרת בקרב כל מי שסובב אותי, כמי שנוהגת בהתאם ל- מה שצריך להכין להיום יהיה מוכן כבר אתמול ומה באשר להחלטות יומיומיות מול החלטות משמעותיות?
יצאתי למסע. אין ספר שהספר מאתגר, מציג גישות חדשות ומעורר מחשבה.




שיטת ששת הממדים היא מעיין מפת יציאה מהמבוך כאשר אנחנו נתקלים בדילמה ואיננו מצליחים להכריע בה. שיטת ששת הממדים מייצרת תהליך פשוט: היא מציגה שורה של שאלות, שהתשובות עליהן גורמות לנו להתחבר לקול הפנימי החכם שלנו ומשלבות בינו לבין העובדות והנתונים הרלוונטיים.

השיטה עוזרת לנו להחליט מהר יותר החלטות נבונות יותר. הספר מיועד לכל מי שרוצה לשפר את תהליך קבלת ההחלטות שלו, החל במנהלים בכירים ועד לצעירים סקרנים ושאפתנים. כל מי שכבר נחשף לשיטה מעיד כי הערך המוסף הוא מידי והרגשת הביטחון בהחלטה, כל החלטה, עולה משמעותית ונשמרת לאורך זמן.




מה בספר?
ארבעת היסודות של השיטה:
מניעת בזבוז אנרגיה בקבלת החלטות
הדוקטור הפנימי שבנו
תנועות בין קוטב שלם לקוטב חסר
ואיתור הפרעה בזרימה.
כל אלו הם היסודות לששת הממדים הבאים:
ממד החומר, ממד הרגש, ממד העתיד, ממד המושפעים, ממד ההוגנות, וממד הסרגלים.

תהליך קבלת ההחלטות שלנו נוטה לשיקולים ולתפיסות חלקיות שאינן פורשות כראוי את מרחב האפשרויות. שיטת 'ששת הממדים' מאפשרת בחינה שיטתית של 'טיוטת' החלטה באופן שיאפשר להגיע לממדים חשובים שאנחנו מפספסים בשגרה. ששת הממדים מאפשרים להצליח ולהפיק תובנות משמעותיות תוך כדי התהליך, כך שההחלטות שיתקבלו הן שלמות ומבוססות יותר. בסדנה יוצגו ששת הממדים והשיטה כיצד לדלג ביניהם, בעזרת דוגמאות 'אמת' שבאות מהקהל. שיטת ששת הממדים היא שיטה מאוד נגישה שמפיקים ממנו תועלת כבר 'מהיום הראשון'.

במנגנוני קבלת החלטות מקופלים גם החוזקות וגם כל המוקשים שלנו. עבודה מתודית בתהליך קבלת ההחלטות יכולה להעצים את החוזקות הללו, ולצמצם מאוד, אפילו לנטרל, את השפעת 'המוקשים'. שיטת הממדים בקבלת החלטות פותחה כמנגנון אוניברסלי לעזור לפרוס באופן מלא את המשתמע מהחלטה שאנו מתעתדים לעשות באופן שהוא מאוד נגיש ופרקטי. המטרה לאפשר גם הרגשת תועלת מידית, וגם אפקטיביות אוניברסלית למגוון תהליכי קבלת החלטות.

מהביקורות:
"כלי מדהים מאין כמוהו. השיטה פרקטית ומשלבת גאונות לצד פשטות.
גאונות של שיטה, פשטות בביצוע...
(אלחנו ישר, עו"ד, LLM מנכ"ל חברת גולדן בי העוסקת ביזמות נדל"ן באירופה)

"השיטה פשוט עזרה לי להתחבר לעצמי"...
(מרב סדובסקי, מפתחת שיטות למידה)

"אחרי סשן אחד, קצר וממוקד, נוצרה אצלי בהירות
שאפשרה לי לבצע את הפרדה ממקום נקי ושלם"...
(יפית נפתלי, עוסקת בחינוך, יוצרת ושחקנית)

ד"ר יובל דוידור הוא בעל תואר ראשון בהנדסת מכונות מאוניברסיטת תל אביב, תואר שני ברובוטיקה ובקרת תהליכים מאוניברסיטת לונדון ותואר דוקטור במדעי המחשב בתחום הבינה המלאכותית – אף הוא מאוניברסיטת לונדון. בעברו שימש כחבר סגל במחלקה למדעי המחשב במכון ויצמן ולימד באקדמיה בתחומי הניהול והיזמות. כיום מחבר ספרים על שיטות ניהול וקבלת החלטות, מלווה מנהלים בפיתוח השפה הניהולית האותנטית שלהם, ומעביר סדנאות בנושאי קבלת החלטות.

"6 וזהו" - האם חובה להחליט עכשיו? מאת ד"ר יובל דוידור מחיר: 98 ₪ ,לרכישה בהנחה לחצו כאן.




























ריקי ברוך








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה