דפים

יום שני, 6 בפברואר 2023

"המודל - איך להקים ולנהל את העסק שתמיד חלמתם עליו וההרוג השביעי - ספר ניהול ורומן חדשים בהוצאת מטר

 


המודל - איך להקים ולנהל את העסק שתמיד חלמתם עליו מאת ערן שומרון

אחר צהריים אחד, בשנת 2006, אחרי שהעסק שלו קרס ועם חובות עצומים ושני ילדים להאכיל, מצא את עצמו ערן שומרון עם שטר של 100 שקל בכיס ורשימת מכולת ארוכה. הוא התרגל להשתמש במחשבון כדי להימנע מהמבוכה בלהגיע לקופה ולגלות שהסכום לתשלום גבוה מהשטר שבכיסו. באותו יום, כשהתברר שחסר לו שקל אחד והוא חייב להחזיר את הקוטג' שלקח – הוא נשבע שאם יצליח לקום על הרגליים ולהקים עסק משגשג – הוא יעשה הכול כדי לעזור לאחרים להצליח להגשים את החלום של הקמת עסק, ובכך להעניק להם ולבני משפחותיהם את החיים שהם ראויים להם. מאז, בעזרת התמדה, נחישות ובניית שיטה מובנית וסדורה להתנהלות עסקית, הקים שומרון חברות עסקיות מצליחות והִרצה בפני אלפים הפוסעים את צעדיהם הראשונים בהקמת עסק עצמאי.


בסגנון קולח ובלוויית דוגמאות מהחיים ותרשימים בהירים מציג המודל שיטה פשוטה, בגובה העיניים, שיכולה לסייע לכל אחד להגשים את החלום של הקמת עסק משגשג. הספר מבוסס על ניסיונו העשיר של שומרון בהקמה ובניהול עסקים, ועל דרכם להצלחה של עסקים רבים שסייע להם לאורך השנים. הוא יעזור לכל מי שיש לו רעיון קטן להקים עסק להפוך אותו לרעיון גדול – לעסק שפועל היטב ומרוויח מצוין. הוא גם יעזור לכל מי שכבר מנהל עסק ורוצה לשפר את ההתנהלות שלו, ולמנהלים ולמנהלות בחברות ובארגונים שרוצים להשתפר ולנהל טוב יותר.

ערן שומרון הוא הבעלים של חמש חברות, ביניהן המכון הישראלי לניהול מעשי ו-E sport. הוא יועץ לניהול, למנהיגות ולשיפור ביצועים בקרב יזמים ומנהלים. שומרון הוא מג"ד במילואים בגדוד 997, בעל תואר ראשון מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני מאוניברסיטת חיפה. הוא רץ למעלה מ-60 מרתונים, השתתף בשבע תחרויות איש הברזל ובאולטרה מרתונים. בשנים האחרונות הוא סייע למאות יזמים ומנהלים להקים עסק מצליח ורווחי – שפועל איתם ובלעדיהם, עוזר לאנשים לבצע שינוי משמעותי בחייהם באמצעות ריצה, ומלווה נוער בסיכון בתהליך היציאה ממעגל העוני ומשכונות פשע בישראל.

"המודל - איך להקים ולנהל את העסק שתמיד חלמתם עליו" מאת ערן שומרון, עריכה: עדית נבו, עסקים וניהול, מטר הוצאה לאור. לרכישה לחצו כאן.





ההרוג השביעי מאת עידו לוי

ליותם היו את כל הנתונים להגיע הכי רחוק שאפשר, אבל מתחת לחזות הבוטחת ושובת הלב התחולל מאבק תמידי – בצללים, בסיוטים, בזיכרונות שאיימו להחזיר אותו לרגע בו חייו השתבשו לחלוטין ולכלות אותו.

כלוחם ביחידה מובחרת היה אמור למלא את התפקיד המרכזי במבצע נועז ומהפכני – התנקשות בחיי שליט מדינה עוינת. החזרה הגנרלית הסתיימה באסון – שישה חיילים הרוגים, ובעקבותיו, כצפוי, סערה ציבורית, אבל מהר מאוד העולם המשיך הלאה. גם יותם ניסה להמשיך הלאה. רוב הזמן אף הצליח, עד שיום אחד נעלמו עקבותיו.



"מיקה עדיין ישנה. הדבר האחרון שרצה היה להפריע לה. הוא ניסה לחשוב למי יוכל להתקשר, לשאול על יותם. אבל מה יגיד? אין ברירה. הוא ייאלץ להמתין למהדורת החדשות הבאה.

הוא הדליק את הרדיו בעוצמה נמוכה והמתין. הדקות התארכו באופן אכזרי. ממש לקראת שעת החדשות, הנמיך את ראשו והצמיד אוזנו לרמקול כשכל גופו מכווץ, כמו מרגל הממתין בדריכות לשֶׁדר סודי גורלי.

"משטרת מרחב צפון מבקשת את עזרת הציבור בחיפושיה אחר הנעדר יותם רזניק, יליד 1971 המתגורר בקיבוץ..." אמיר הרים את ידו והידק אותה אל פיו.

"נראה לאחרונה ביום חמישי בערב. תיאורו: 185 ס"מ, מבנה גופו שרירי ורזה, שערו חום בהיר, צבע עיניים — כחול. כל היודע דבר על מקום הימצאו מתבקש להתקשר למשטרת מרחב צפון או למוקד 100, או לכל תחנת משטרה קרובה." (מתוך פרק ראשון בספר)

הידיעה על היעלמותו הציפה את אמיר חברו ברגשות אשמה, על כך שבעת ששניהם שהו בחו"ל בשליחות ביטחונית, אכזב את יותם ובגד באמונו. בעקבות כך, אמיר צולל חזרה אל הפצע החי של האסון, עוזב את אשתו ויוצא למסע חיפושים אחר יותם, מסע שהוא גם חזרה אל הפצע החי שלו עצמו. למסע כזה, ככל הנראה, יכול להיות רק סוף אחד.

ההרוג השביעי הוא רומן ייחודי שכתוב בעוצמה, בטוטליות ובחמלה רבה. הוא נע על פני כמה צירים בו בזמן, כדי להשלים את התמונה ההולכת ונגלית לקורא, אך דומה כי כל חלק הבא לגלות לנו מה קורה הלאה, בעצם מערער את כל מה שידענו על יותם ואמיר, כשכל צעד ופרק מטלטל ומשנה את הציפיות. התוצאה עוצרת הנשימה היא סיפור מותח ועשוי היטב.

עידו לוי, יליד 1967, שירת כ-30 שנה בתפקיד ביטחוני. כיום עוסק בהנחיית מסעות שחרור ללוחמים מצה"ל, בהדרכת טאי-צ'י ובהתנדבות עם ילדים בעלי מוגבלויות. ההרוג השביעי הוא ספרו הראשון.

קראתי את הספר ולא יכולתי להניחו מידי. מתח בלתי נגמר ועלילה מתפתלת החזיקו אותי דרוכה ומצפה לסוף הבלתי נמנע. ספר מתח מצוין. 

"ההרוג השביעי" מאת עידו לוי, עריכה עמיחי שלו, מטר הוצאה לאור, לרכישה לחצו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה