דפים

יום רביעי, 1 בפברואר 2023

עליך לא הייתי מאמינה - קובץ סיפורים חדש מאת כנרת רובינשטיין





"התהלכתי בתחושה שחיינו המשותפים מוגנים מפִּרצֵי רוחות רעות, כאילו במאמץ רב פענחנו קוד מוצפן של זוגות שהחליטו להישאר ביחד אחרי הכול, ולהמשיך לנהל עסק משותף שכמו מפעל יעיל עבד ללא הפסקה ופלט מארובותיו עשן של עמל יגע."

בימים אלו רואה אור ספרה החדש ל כנרת רובינשטיין: "עליך לא הייתי מאמינה".


הסיפורים בקובץ נסבים על אירועים בלתי צפויים שמשבשים את גורלם של גיבוריו. הניסיון לנהל חיים כתיקונם נכשל וסיכה חדה פוקעת את המעטפת הדקה והשברירית ומותירה אותם נבוכים ומהססים לנוכח שצף החיים שמוטח בפניהם ומערער כל מה שנדמה קרוב ומוכר.

"היום הקדמת בכמה דקות כדי לא לפספס אותה. אינך יכל לשאת את המחשבה שתחמיץ אותה ושהערב יעבור בלי שהמראה הרענן שלה ירווה את שיממון שגרתך בבית: להרתיח את הקומקום בדממה, לערבב את הסוכר בתה. לדעת במשקוף דלת הכניסה שהתיישן והתפורר ולקליפות טיח צונחות ממנו כמתאבדות לרצפה, ולהגיד לעצמך שאתה מוכרח לתקן אותו ברגע שיהיה לך זמן פנוי, וללעוג על העצלות קהת החושים הזאת שנספגה בעצמותיך, תולדה של הכישוף שכישפה אותך..." (עמוד 37 בספר מתוך הסיפור 17:50)

פנסיונר מתנדב למשטרה בעקבות שורת פריצות לדירות בשכונת מגוריו ומתאהב באופן כפייתי בבחורה שצעירה ממנו כמעט בארבעים שנה. הוא ממתין לה כל ערב בשובו מעבודתה ועוקב אחריה עד שהיא מחליטה לשים לכך קץ. צעירה נקלעת באקראי למערכת יחסים סבוכה עם גבר נשוי ומאיימת למוטט את שגרתו.

שנים עשר הסיפורים בקובץ מאירים את רגעי היום יום במציאות המוכרת ומפיחים בה משמעויות חדשות.
אהבתי מאוד. 
התחברתי לסיפורו של השוטר פנסיונר ( הסיפור 17:50) ואפילו ריחמתי עליו. היה משהו בדמותו שזעק חמלה ואני הייתי כדי לחמול אותו.
בסיפור התור שלה עמוד 161 בספר עברו מולי כל האינטראקציות המוכרות מול שרותי הרפואה שאני מקבלת בכללית. האדישות של הרופאים, התשובות שלא תמיד ברורות ובלב ההזדהות - חשתי אותה את גיבורת הסיפור מבולבלת, מתוחה עד שהכינה את עצמה למפגש עם גבר שלא צפוי למה הוא יוביל. 
קחו את הספר לשבת חורפית מתחת לפוך אתם תיהנו.



כנרת רובינשטיין היא סופרת, עורכת, מורה לכתיבה יוצרת ומבקרת ספרים. מחברת הרומנים: "תיבת נוח" "העובר ושב" וקובץ הסיפורים "חבלי הלידה של הירח". 

"עליך לא הייתי מאמינה" קובץ סיפורים מאת כנרת רובינשטיין, הוצאת עמדה/כרמל, פרוזה, לרכישה לחצו כאן .





























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה