דפים

יום ראשון, 5 בפברואר 2023

פשוט להיות בריא - עשרה עקרונות בסיסיים להנהגת בריאות טובה יותר וערכת קלפי מסר יעוץ והכוונה: "הדרך שלנו אל עצמנו" מאת שרית פטל

 


פשוט להיות בריא – עשרה עקרונות בסיסיים להנהגת בריאות טובה יותר

אני מוכרת בקרב מרעי כמי שמקפידה מאוד על אורח חיים בריא כמו גם תזונה נכונה שמספקת לגוף בעיקר מזון טבעי, לא משתמשת במזון מעובד ומקשיבה לגוף. 

השבוע זכיתי לקרא את ספרה החדש של שרית פטל - "פשוט להיות בריא" בו מציגה פטל עשרה עקרונות בסיסיים לבריאות טובה יותר. הספר מבוסס על ידע מקצועי רב שצברה בשילוב מחקרים מדעיים ורפואיים רבים בני ימינו שבבסיסם כתבי הרמב'ם. אהבתי מאוד את הכתוב. לאורך כל הספר הרגשתי שאני מחדשת מחד ומקבלת חיזוקים להתנהלות שלי מאידך. 


בגיל 30 אובחנה שרית כחולת סרטן. באותה תקופה למרות שזללה מכל הבא ליד ללא כל אבחנה ניכר בה רזון בולט. באותם ימים התגלה בגופה גידול גדול והוא הוצא בניתוח. כעבור שבוע וחצי התברר שמדובר בסרטן אלים ואגרסיבי מסוג קרצינומה. הבשורה והטלטלה שחוותה גרמו לה לעצור ולעשות סדר בחיים שלה. היא החליטה לרפא את עצמה ולשנות את הדרך בה התנהלה עד כה.

דומה כי אין תזונה אחת הטובה לכולם. מדייקת פטל בספר. לכל אדם יש את אורח החיים שלו, שגרת יומו ומבנה גוף אישי. התזונה היא הדלק שלנו ולכן חשוב שנשתמש בו בכמות ובדרך הנכונה עבורנו. יישום העקרונות המוצגים בספר בא להרחיק מאתנו תחלואים נפוצים כמו: צרבת, דלקות בבטן וכאבי בטן, סוכרת, כולסטרול דומיהם ומוטב שנתחיל כבר עכשיו.

שרית: "התזונה היא הדלק שלנו וגם החומר הבונה אותנו. לכן חשוב שנשתמש בדלק הנכון עבורנו, בכמות הנכונה ובדרך הנכונה עבורנו. יישום העקרונות המוצגים בספר יחסוך מכם תחלואים נפוצים כמו: צרבת, דלקות בבטן וכאבי בטן, סוכרת, כולסטרול וכל "המתנות" היפות שנשמח להדיר מחיינו. הזמן הנכון ביותר ליישום הוא עכשיו!" ואני ממש מתחברת לדרך המחשבה ומתנהלת על פיה
הספר החדש כמו הקו המנחה בו מביא 10 עקרונות בסיסים שכל אדם בריא אמור לסגל לעצמו לטובת אורח חיים בריא ולאורך שנים. עקרונות בסיסים אלו יגנו עליו על מערכת העיכול, על בריאותו ויגרמו לו להרגיש נפלא עם גופו גם בשעות נטל, עייפות עול מטלות או מנוחה. הקשבה לגוף היא נקודת מוצא לנפש בריאה.
כיום שרית מעידה על עצמה שהיא אדם בריא, נקייה מסרטן מזה 13 שנה ואינה נוטלת תרופות כלשהן וכן רואה בהוצאת הספר הגשמה של שליחות במטרה להאיר ולהעיר רבים לשיפור בריאותם.

הספר פותח בסקירה אודות האמונות הרווחות המוכרות לרבים מאתנו ומצויות בבסיס הספר. עשרה עקרונות מהווים את עיקר פרקיו ואני מצאתי את עצמי מתחברת, מכירה ומיישמת מחד ולומדת בו זמנית מאידך. 
אכלו רק שאתן רעבים מדייקת פטל, הקפידו על מחשבה והרגשה טובה בעת האכילה, איכלו מסודר, לעסו היטיב, העדיפו מזון מהטבע, הקפידו על שינה איכותית, פעילות גופנית. טפחו את חיידקי המעיים ותחשבו חיובי. לספר מצורפים תרגילים ליישום, טבלאות מיידע וטיפים, המלצות לתפריטי ארוחות, פעילות גופנית מיטבית, מתכונים חשובים לטובת החמצה הנבטה וכדומה. 


שרית כהן פטל למדה קורסים במסלול הנטורופתיה במדיסין וכן לימודי רפואה תזונתית מבוססת מדע של ד'ר גיל יוסף שחר. פטל ילידת אופקים במקור עברה למרכז הארץ עם משפחתה בכיתה ב'. בכיתה ו' הצליחה לעבור את המבחנים באוניברסיטת בר אילן ויחד עם 17 תלמידים בלבד מכל גוש דן , התחילו בלמידה חד יומית בשבוע, בקורס דוקטורנטים למתמטיקה. היא נחשבה לילדה מחוננת וציפתה לסיים את התואר האקדמי במתמטיקה כבר בסוף כיתה י'ב, אך בשל המעבר של הוריה לאופקים בחזרה סיימה את הלימודים באוניברסיטה לאחר שנה אחת.
שרית כהן פטל שהיא רואת חשבון במקצועה היא כיום יועצת ומנחה מוסמכת לבריאות טבעית מבוססת מדע -לאור גישת הרמב'ם, מגמת תזונה. מאמנת אישית ועסקית ונומרולוגית תודעתית, 
"פשוט להיות בריא" מאת שרית כהן פטל, ספר עיון, הוצאה עצמית, לרכישה לחצו כאן



קלפי מסר, ייעוץ והכוונה: "הדרך שלנו אל עצמנו" – ערכה ייחודית של 72 קלפים

כולנו הגענו לכאן למסע של התפתחות אישית וצמיחה. חיינו כוללים הזדמנויות ואתגרים שניצבים לפתחנו על מנת לסייע בהתפתחותנו. הקלפים הם כלי עזר להתווית מענה נקודתי לסוגייה המעסיקה אותנו, והשימוש בהם נועד להאיר עבורנו תשובה שכבר נמצאת בתוכנו או מסר רלוונטי מאוד עבורנו בעת הזו.

כבר עשור ומחצה מאז פרשתי מ25 שנות הוראה וחינוך אני עוסקת באימון אישי ומשתמשת בערכות קלפים לטובת עבודתי עם המתאמנים. סוגי  שונים של קלפי התפתחות משדרגים את התהליך ומאפשרים לכל אדם
לקבל תשובות תוך התבוננות אישית פנימה.
מתוך ההתנסות שלי בערכות הקלפים אני שבה ומציינת שהקלף בוחר אותך/אותי ולא אני/אתה הוא שבוחר את הקלף.
 

כבני אדם אנו מהווים מעיין מגנטים, ומעבר לאירועי החיים המתמגנטים אלינו, הקלף שיימשך על ידינו יהיה זה התואם לנו בדיוק. כלומר, אין זו יד המקרה והכול מדויק מאוד בעולמנו. הקלפים נועדו לתת מענה ויזואלי לשאלה ספציפית או להעביר לנו מסר כללי מהיקום.

המטרה היא שהשואל יערבב את הקלפים כאשר הוא מחזיק בשאלה או בבקשה לקבלת מסר מן היקום. השואל ישלוף קלף מן החפיסה וינסה להבין בכוחות עצמו מהו המסר המשתקף מהקלפים ואיך זה קשור לנושא השאלה ו/או מה המסר שהיקום שולח לפתחו.





בקלפים יש אלמנטים רבים. הם עמוסים מאוד בכוונה תחילה, כך שלכל אחד שמתבונן יקפוץ משהו אחר. כך כל אחד יכול למצוא את עולמו בכל קלף. במטרה לסייע לשואל נוספו כשלוש שורות של מלל על גבי הקלף לצורך הבהרה. שום קלף שנשלף אינו יד המקרה ולכן חשוב לעצור ולהתבונן מהו המסר שהקלף בא להאיר בחייכם.

הבסיס בתהליך יצירת הקלפים היו המספרים. כל מספר מבטא אנרגיה עצומה. כך למשל, המספר 1 מדבר על התחלה חדשה, יוזמה, רעיון, פעולה, דלתות חדשות ומקוריות. אדם שמקבל את הקלף הזה צריך להסתכל על דלתות חדשות הנפתחות בחייו, ליזום ולחדש, הגם אם שאל לפני ששלף את הקלף: האם זה הזמן לרכוש רכב? ככל שיצא קלף זה, היקום שולח את השואל לדברים חדשים ולכן מריך לצאת לדרך.

עצות לשימוש מומלץ בקלפים:
1. מתחשק לכם לצפות במסר עבורכם? נא לערבב את הקלפים עם תשוקה לתשובה.
2. התבוננו בקלף שנשלף. מה "תפס את עיניכם"? נסו להבין מה משתקף מהקלף
ומה הוא בא להאיר בחייכם. אין מקריות...
3. להשלמת המסר עבורכם, כל קלף מכיל כותרת ומסר קצר וברור בתחתיתו.
4. שיקלו לבצע פעולה אמיצה הקשורה למסר שהשתקף מהקלף.

כאמור, מטפלים רבים עושים שימוש בקלפים. עבורם הוא כלי טיפולי וכלי עזר נוסף בארגז הכלים. הקלפים מתאימים לרוח התקופה, עכשוויים וחדישים ומתאימים גם לערבי חברה, ומומלצים כמתנה נפלאה לכל אדם.
אהבתי מאוד את הערכה. היא מגוונת, מעוררת מחשבה, מובילה להתבוננות פנימה ומענה לסוגיות שדורשות דיוק.  אני עושה בה שימוש אישי בסוגיות שביני לבין עצמי ובתהליך האימון עם המתאמנים.


"הדרך שלנו אל עצמנו" - ערכת קלפים, יוצרת הקלפים שרית כהן פטל, נומרולוגית תודעתית ומאמנת אישית עסקית, איור ועיצוב מיכל רון ושיר פנחס, עריכה לשונית יהורם גלילי. מחיר 180 שקל
לרכישה לחצו כאן.








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה