דפים

יום ראשון, 28 במאי 2023

מחשבות על הבלתי מוסבר, מנוכרים בלי כוונה, כבוד האמת, אין לי דם על הידיים והמיוחדים שלי

 




מחשבות על הבלתי מוסבר מאת יורם סעד
"מחשבות על הבלתי מוסבר" מאת יורם סעד בהוצאת "ספרי ניב", הוא ספר עיון מרתק העוסק בפרשנויות ובמשמעויות הניתנות לממצאים בתחומי המחקר ארכיאולוגיה, היסטוריה, פיזיקה ותיאולוגיה. מטרתו העיקרית היא הנגשת מידע לציבור הכללי, בשפה פשוטה ככל האפשר, תוך הצגת נתונים ודיון על פרשנויות, כולל כאלה הנחשבות כאלטרנטיביות. הספר מיועד למתעניינים בשאלות היסוד המוצגות בו, ויש בו כדי להעשיר את ידיעות הקוראים.
אם אתם כבר יודעים את התשובות לשאלות הבאות, אל תקראו את הספר הזה: מי אנחנו ומניין באנו? מה ההבדל בין מדע לדת? יש כוח עליון? מי בנה את הפירמידות/הספינקס בגיזה? האם הייתה יציאת מצרים? יש באמת עב"מים? אם אינכם יודעים את התשובות, הספר הזה מיועד לכם.


התחושה הכללית האופפת אותנו כיום שהכול כבר ידוע, הכול כבר מובן, וחידושים ייתכנו רק בפרטים, מאפשרת לנו תחושת שליטה ורוגע. אבל תחושה זו היא אשליה. השאלות הגדולות ביותר לגבי המין האנושי נותרו כחידות. התקדמנו הלאה אבל לא באמת סיפקנו מענה להרבה מן התעלומות בחיינו.

שתיים מן השאלות הגדולות ביותר בעת המודרנית, ואולי מן החשובות ביותר, שבכוחן להשפיע על כל הבנת המציאות והחיים שלנו, הן מה קורה אחרי המוות ואם אנו לבד ביקום. מי שיודע לענות על השאלות הללו יודע לענות על רוב השאלות בחיי המין האנושי. איננו מתיימרים לדעת את התשובות כמובן, אבל לפחות נוכל לבחון כאן קצות חוט ורמזים שעשויים להצביע על כיוונים אפשריים.
בספר יש ניסיון להציג את השאלות: מהי עובדה? מהי השערה? מהי ספקולציה? עד כמה ההסברים הקיימים בכל תחום מספקים מענה לשאלות עקרוניות?

יורם סעד הוא משמר עתיקות שבמהלך שלושים השנים האחרונות עוסק בשימור אתרי העתיקות של מדינת ישראל. תחומי העניין שלו נוגעים בארכיאולוגיה, היסטוריה, פיזיקה ותיאולוגיה וניתן להגדיר אותו כאוטודידקט. "מחשבות על הבלתי מוסבר" הוא ספרו הראשון.

"מחשבות על הבלתי מוסבר" מאת יורם סעד. הוצאת ספרי ניב, 541 עמודים. מחיר לצרכן 88 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה



מנוכרים בלי כוונה מאת ישראל דרן
בספר "מנוכרים בלי כוונה" בהוצאת "ספרי ניב" מציג ישראל דרן את התמונה החברתית כהווייתה בלי משקעים שאנו נושאים לפעמים. הוא מתאר את הכוחות החברתיים שפועלים עלינו כאנשים בחברה, עוסק במקומנו בחברה ועד כמה היא משפיעה עלינו. מטרתו בספר לשחרר מתח ולשפר את הקשרים בין זרים.

המחבר עוסק בדקויות בין אנשים, מציין את מה שאנו פחות שמים עליו דגש. נגלה בספר עד כמה החברה משפיעה עלינו בלי שנבחר בכך וכמה אנחנו עשויים להשפיע בלי שנעשה דבר, זאת כדי לעורר ולגלות כמה כולנו מחוברים אחד אל השני.



מתוך הספר: "יש משהו שאולי מעולם לא חשבנו עליו בהקשר אנשים. מה הסיפור של אנשים. מה הרעיון של הקשר האישי שלנו, עם מי שחי סביבנו. איך הגענו לזה שאנחנו כאן, כל אחד עם ההזיות שלו, חיים תחת כפיפה אחת כולם, וזה נראה לנו איכשהו תקין, מה המזימה פה? כי בפועל מרגיש שהניכור ששורר בין אנשים משפיע יותר בהוויה, והאם לא אנחנו אלה שדווקא אמורים לחיות יחד? אז מה הקטע של הימצאותם של אנשים אחרים יחדיו בעולם הזה? מה בעצם הסיפור של הסיפור הזה? מה אנחנו מפספסים?"

"מנוכרים בלי כוונה" הוא ספרו הראשון של ישראל דרן.

ישראל דרן: ''אין תחליף למחוות שלום של חברות פשוטה או לאיחול בין-אישי מנומס על הדרך כי גם אם לפעמים זה נראה משהו סתמי ללא עניין, זה מה שבעצם שמחולל את המחויבות ואת קשר החברות, מחבר למעשה בין האנשים. אנשים כמהים בתוכם שייצרו עימם קשר, שיימשו אותם מהסבך של עצמם, ממעגל שסובב סביבם. יכולים הם לחיות תקופות ארוכות, במחשבות שסובבות אותם סחור סחור ובדמיונות משום מקום. כן לעיתים הם בונים חומות הגנה שחוצצות בינם לבין זולתם, מחיצות עבותות כאלה שמסתירות אותם ממש מחבריהם, חומות אלה מתפוגגות מאליהן ברגע שאדם אחר פותח עימם בשיחה קלה".

"מנוכרים בלי כוונה" מאת ישראל דרן. הוצאת ספרי ניב, 139 עמודים. מחיר לצרכן 68 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.





אין לי דם על הידיים מאת נירה פדה
"אין לי דם על הידיים" מאת נירה פדה בהוצאת "ספרי ניב", הוא מותחן פסיכולוגי- הומוריסטי, בעל הרבה טוויסטים וסיום לא צפוי ומפתיע.
בתחילת הספר מוצאים עורך-דין שוכב מת על רצפת חדרו ליד שולחן עבודתו -
אין דם, אין חתכים, אין כלום. הבלש לא בטוח שמדובר ברצח והוא מתחיל לחקור מה קרה. מהרגע שנמצאה הגופה התחילו החשדות ולכל אורך הספר נוספים עוד ועוד חשודים אפשריים שלכל אחד מהם הייתה סיבה לרצות לחסלו.
המת הוא בעלה של חברתה הטובה ביותר של גיבורת הספר והיות שהיא סקרנית ויש גם לה סיבה לחשוד במישהו ספציפי, היא נצמדת לחברתה ולבלש, אבל קשה לה להמשיך כי מה שהיא שומעת מעורר בה זיכרונות, אסוציאציות וגם בדיחות.




מי מוצא מי האשם כשיש כל כך הרבה חשודים? איך יצליח הבלש לפתור את התעלומה?

מתוך הספר: "אז יש לנו כבר אוסף חשודים מגוון ולכל אחד מהם סיבה להיפטר מהנפטר. ‘החיים הם כמו משחק שחמט, אמר הפילוסוף האמריקאי וילסון, 'אפשר להתקדם על ידי זריקת האחר מהלוח, או להסכים להפסיד כדי לא לפגוע בזולת'. כלומר השאלה היא איך מגיב אדם למצב מציאותי שאינו מוצא חן בעיניו. הוא יכול לוותר, או לקבלו בהבנה גם אם לא משמחת, או להישאר עם רגשות טינה וחלומות על נקמה. בסך הכול יש בכולנו גם צד טוב וגם צד רע, והשאלה היחידה היא עד כמה אכפת לאדם מזולתו".

נירה פדה למדה ספרות ופילוסופיה באוניברסיטת ירושלים עם התמחות בהומור וסאטירה. עבדה כעוזרת מחקר באקדמיה למדעים בפענוח הגניזה הקהירית, כמזכירת נעמ"ת, כעיתונאית וגם כמורה לפסנתר. מתנדבת 25 שנים בעזרה לקשישות, חולי תסמונת דאון וחולי אלצהיימר.

"אין לי דם על הידיים" הוא ספרה הרביעי. ספריה הקודמים: "איך לדעתך נראה פושע?" (2004), "נשברתי באיים הקנאריים" (2008) ו"היומן שלא כתבתי" (2014) .

"אין לי דם על הידיים" מאת נירה פדה. הוצאת ספרי ניב, 233 עמודים. מחיר לצרכן 75 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 





כבוד האמת מאת אריאלה בק פרסקי
"כבוד האמת" מאת אריאלה בק פרסקי בהוצאת "ספרי ניב", הוא רומן מרתק ומרגש שעוסק באינטראקציה בין דמויות בעלות רקע ותרבות שונים שמשפיעים על דרכי התנהגות ברגעי משבר. מי יגבר על מי ובאיזה מחיר? מה קורה כשערכים כמו אמת, יושרה וכבוד מתנגשים זה בזה?

הספר מתאר חיי משפחה ישראלית. האב בן למשפחת עולים מבריה"מ, איש משרד החוץ, אדם שחשוב לו מאוד הכבוד האישי שלו. האם צברית, עיתונאית, אמונה על יושרה ואמת. להם שלושה ילדים: בן ובת תאומים - הבן קצין בצבא, הבת נשואה לבחור דתי ואימא לתינוק ובן צעיר בעל נפש של אמן.

סוד שנחשף מערער את יציבות המשפחה וגורם להתאבדות ולרצח, כששני הערכים זה של האמת וזה של הכבוד מתנגשים זה בזה.


אריאלה בק פרסקי עסקה שנים רבות בחינוך במסגרות הוראה והתנדבות מגוונות, נחשפה לתרבויות שונות בארץ ובחו״ל, תמכה בנערות בסיכון וביוצאי האוכלוסייה החרדית והחילונית כאחד וסייעה להם. כחברה בהנהלת הפורום הישראלי הייתה ממונה על פרויקט "רעות" בירושלים שטיפח את העולים החדשים. במשך שבע שנים כיהנה אריאלה כיושבת ראש סניף ויצו בירושלים ולאחר מכן כחברה בוועד המנהל של ויצו העולמית כאחראית הקוד האתי בארגון.

"כבוד האמת" הוא ספרה הרביעי. ספרה הראשון "שנים אשר אין בהן חפץ" יצא לאור בשנת 2020 והוא עוסק בקשיים ובהתמודדות של אוכלוסייה לקראת יציאה לגמלאות, ספרה השני "הדרך למחילה" עוסק באינטראקציה בין דמויות באוכלוסייה החרדית לדמויות בחברה החילונית וספרה השלישי "לובן השקר" עוסק גם הוא באינטראקציה בין האוכלוסייה החרדית לחברה החילונית.

"כבוד האמת" מאת אריאלה בק פרסקי. הוצאת "ספרי ניב", 275 עמודים. מחיר לצרכן 82 ש"ח, ניתן להשיג באתר ההוצאה או ברכישה ישירה מאריאלה בפנייה: https://ariela-beck-persky.cashcow.co.il/






המיוחדים שלי מאת שלמה פרץ

"המיוחדים שלי" מאת שלמה פרץ, בהוצאת ספרי ניב, הוא סיפור מיוחד ומרגש, ראשון בסדרת הספרים מעוררת ההשראה "המיוחדים של שלמה".

הקוראים מוזמנים להיכנס באמצעות הספר לסיפורה המיוחד והמטלטל של משפחה בטיפול; זוג הורים המתמודדים עם שני ילדים בעלי צרכים מיוחדים - ילד על הרצף האוטיסטי וילדה עם תסמונת דאון, והורות שנאבקת לשמור את מקומה על רצף השפיות.

פרקי הספר מספקים מבט אישי וממוקד למציאות שונה ומאתגרת, והתמודדות חיצונית מתמשכת מול דעות קדומות, בדידות ובידול חברתי. לצד זאת כמובן התמודדות פנים-ביתית מול חוסר שקט תמידי, והתקפי זעם בלתי נשלטים.


ההורים מממנים ונעזרים במערך תמיכה רב-תחומי הכולל טיפול פסיכולוגי, מעקב נוירולוגי, ריפוי בעיסוק, רכיבה טיפולית, טיפול בעזרת בעלי חיים, פיזיותרפיה, חדר-חוּשים ועוד ועוד, ולמעשה מנסים לסירוגין מה שמתאים לאותו רגע נתון. החשיפה לעולמם המיוחד של הילדים המיוחדים חושפת גם את הצדדים האופטימיים; אמונה, תקווה והמון יצירתיות.

בספר תמצאו פרק מיוחד ארגז כלים שבו טיפים ועצות לכל הורה על בסיס סיפור אמיתי שעדיין מתרחש במציאות חיינו.

"המיוחדים שלי" הוא ספרו הראשון של שלמה פרץ. "אני מקווה שספר זה יעורר בקוראיו את החשיבות של שינוי גישה, הבנה וחמלה, וראיה קצת שונה מזו האינסטינקטיבית - נוכח ילדים ואנשים בעלי צרכים מיוחדים, שכל-כך נחוצה למשפחות מיוחדות שכמונו להתמודד בשבילי החיים. ספר זה מפנה אלומה חזקה אל החיים בעין הסערה, על המאבק מול החרדות המאיימות לנהל את חיינו, ועל הדילמות בין ההעדפה להישאר באזור הנוחות לבין נטילת יוזמה וקבלת אחריות על הפעולות שיש לעשותן. יש להודות כי במקרים רבים אנו פונים לקבל עצה מהאדם הלא נכון, רק משום שהוא הכי נגיש לנו, אך לאו דווקא האדם המתאים. עקב כך רבות מהן, הן עצות אחיתופל. אך דווקא בעזרתן אפשר ללמוד להאזין לאני הפנימי של ההורה ולהאמין בו. החיים קצרים מדי, ואסור לנו ליפול בכל משבר".

"קוראים לי ילד מיוחד" הוא הספר השני בסדרה, המנגיש לכל ילד בגובה העיניים את נושא המיוחדים, סיפור קצר מתוך חייו של ילד מיוחד. "אם נצליח להטמיע ערך זה ולו במעט הרי שנצליח לגדל דור מלא בהבנה וברגישות. אני מאחל לכם קריאה נעימה"

"המיוחדים שלי" מאת שלמה פרץ. הוצאת ספרי ניב, 124 עמודים. מחיר לצרכן 82 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים המקוונות או באתר ההוצאה
 














ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה