דפים

יום חמישי, 9 בפברואר 2023

דרכה של מורה מאושרת, איי איי קפיטן, דרך, מאורת הצבועים, שירת הענן וכיסאות מוזיקליים - ספרים חדשים בהמלצה.





שירת הענן מאת ליבנת מינאי

"שירת הענן" מאת ליבנת מינאי בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר מתח מרתק, תעלומת רצח מצמררת ומותחת, עלילה מפותלת וסודות לא צפויים שמובילים את הקורא בדרכים עקלקלות של חקירת רצח, אל תוך נבכי נפש האדם. ארוטיקה ופיתוי שהובילו לתוצאה הרת גורל ישאירו את הקוראים מרותקים עד הפרק האחרון!


אישה כבת חמישים ותינוק כבן שנתיים נמצאו מתבוססים בדמם, זה לצד זה.
המשטרה תיאלץ לגייס את מיטב המוחות כדי להתחקות אחר האירועים שקדמו ושהובילו לרצח, ובעיקר בגלל שהחשודה המרכזית מאושפזת במחלקה פסיכיאטרית, ואינה מתקשרת עם הסביבה.
האם יצליחו לגלות בזמן מהו הסוד האפל שנקבר עשרים וארבע שנים קודם לכן בבטנה של ילדה בת תשע?

ליבנת מינאי, בת 37 מאשקלון, נשואה בשנית, אימא לשלושה בנים ובן נוסף של בעלה מנישואיו הקודמים. מנהלת קליניקה לאסתטיקה מתקדמת. ליבנת מעידה על עצמה שהיא מעריצה מושבעת של ספרי מתח עוד מילדותה. היא מאגדת בספרה הראשון את כל הציפיות שלה מספר מסוג זה – "שירת הענן" – הספר שיעניק חווית קריאה יוצאת דופן!

"כשהחלטתי לכתוב ספר בעצמי, כתבתי אותו כקוראת ולא כסופרת", היא מסבירה. "איגדתי בספר את כל הציפיות שלי מספר מסוג זה. המטרה הייתה לכתוב כמו שהייתי רוצה לקרוא. היום, אני יכולה לומר ללא ספק שהייתי שמחה לקבל בעצמי ספר כזה".

"שירת הענן" 
מאת ליבנת מינאי. הוצאת ספרי ניב, 285 עמודים. מחיר לצרכן 86 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 






מאורת הצבועים מאת ריאן כמאל

"מאורת הצבועים" מאת ריאן כמאל בהוצאת הספרים "אוריון", הוא רומן שמנסה לגעת בצורה ישירה בעצבים החשופים ביותר של החברה הישראלית - בסכסוך הישראלי-פלשתיני. ריאן מציג תמונה אותנטית שנשקפת אצל כל צד שמתבצר באמונותיו בצידוקים היסטוריים ודתיים. האם אפשר להגיע לפשרה ולחיות זה לצד זה בשכנות טובה או שמרחץ הדמים ימשך לעד?

סמדר, גיבורת העלילה, היא אחות במחלקת טיפול נמרץ בבית חולים רמב"ם בחיפה שדוגלת באמות מידה של שוויון לכלל מטופליה ומעניקה להם את חסדיה ללא אפליה ומשוא פנים. המטופל -אדם באשר הוא- נמצא במרכז העשייה במקצוע בו בחרה. התהפוכות והטלטלה שהיא חווה בעבודתה חושפים בפנינו צד נסתר של התמודדות יומיומית של האחות וגם של הרופא שמבקעים את המרקם היציב של הנפש, מחלחלים עמוקות לנבכי התודעה ומציפים את שלוות קיומם כגלי צונאמי שנהדפים מעומקו של האוקיינוס.



מחבל שחדר לישראל בזהות בדויה לאחר שגנב את תעודת הזהות של חברו, פגע בעודד בעלה של סמדר. המחבל נוטרל ואת שניהם הובילו לבית החולים בו עבדה סמדר. את עודד אשפזו בטיפול נמרץ ואת המחבל בחדר קומה אחת מעליהם תחת שמירה כבדה.
חייה האישיים של סמדר עוברים זעזוע וטלטלה והיא ניצבת בפני מציאות קשה להחריד ומול דילמה מוסרית בה עליה להכריע בין שתי החלטות: נאמנות לאיש שאהבה יותר מכל מול דבקות בערכים הנעלים של מקצועה.

חיילים ונציגי שירות הביטחון הכללי פשטו לביתו של מפגע פלסטיני ומצאו בספריית חדרו יומן אישי. חוקר בכיר אסף את היומן, תרגם אותו וגילה טפחיים מחייו ומציאות מטלטלת ומפתיעה. כיצד מתבטאת שגרת חייו של צעיר פלסטינאי תושב הכפר נעלין שלומד הנדסה באוניברסיטת ביר זית וחולם להתארס לבחורה צעירה שאהב ולהקים משפחה בצל המתיחות שקיימת סביב גדר ההפרדה שנבנית על אדמות הכפר?

ריאן כמאל הוא אח מוסמך זה 22 שנה. בוגר בית הספר לסיעוד ליד המרכז הרפואי "בני ציון". בעל תואר ראשון במדעי הסיעוד באוניברסיטת חיפה. נשוי ואב לשלושה. מתגורר בכפר הדרוזי דליית אל כרמל. שירת שירות סדיר מלא ועוד שנים רבות במילואים. הוא מציג בספרו את המציאות הכאובה של חיינו מנקודת מבט ייחודית שמשקפת באותנטיות צרופה את הוויית קיומנו ללא כחל וסרק. מהיכרותו העמוקה את שני הצדדים הוא יכול להביט בראייה אובייקטיבית שמציגה תמונה אותנטית שמשתקפת בחיים של כל צד. "מאורת הצבועים" הוא ספרו הראשון.
בספרו הוא מספר, בין היתר, מה קורה אחרי שנפטר מטופל בבית החולים? מי מטפל בגופה? כיצד מתמודד הצוות המטפל בלב התופת המבעבעת מסבל ומייסורים ומול צרחות היגון והכאב של הורים וילדים שלנגד עיניהם נלחם יקירם לשרוד את רגעי חייו האחרונים? אלה הן כמה מהשאלות הקשות שמוצגות בספר בפני הקורא.

"מאורת הצבועים" מאת ריאן כמאל. הוצאת הספרים אוריון, 297 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ ובחנויות הספרים המקוונות וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר





כיסאות מוזיקליים מאת ירון שקדי

"כיסאות מוזיקליים" מאת ירון שקדי בהוצאת "ספרי ניב" הוא החלק הראשון בטרילוגיית דרמת מתח תקופתית. זהו רומן סוחף, מרגש ומלא תפניות כבתוך רכבת הרים שמאפשר הצצה אל הדרמה, אל האדרנלין, אל התככים ואל המתח שמתחוללים מאחורי הקלעים והרחק ממסכי הבורסה.

הטרילוגיה עוקבת אחר התנהלותם של עובדי פירמת בית השקעות בדרום תל אביב ובוחנת את חייהם האישיים והמקצועיים, על רקע השינויים החברתיים והתרבותיים שהתחוללו בשנות התשעים בישראל שבעקבותיהם שום דבר לא נותר כשהיה.

כרמל לוין, סטז'ר בתחילת דרכו, נחשף לאורך העלילה כדמות מורכבת ורבת-פנים, בעל עבר אפל ומטלטל. לאחר פגישה עסקית אחת שבמהלכה הוא מחליט לחזור לסורו, הוא הותיר אחריו אדמה חרוכה. בשבילו הגבול בין הטוב לרע מיטשטש לאורך מדרון חלקלק של סיכונים ושריפת גשרים ומוסכמות. כל הכלים כשרים במלחמה. השאלה היא רק - את מי מקריבים.


מתוך הספר: "פרצופים שהכרתי לאורך חיי החלו להצטרף למשחק. כשהמוזיקה פסקה כולם התיישבו ותפסו כיסא, גם אני. חגתי במעגלים והתיישבתי, חגתי במעגלים והתיישבתי. קצב המוזיקה עלה ומספר הכיסאות ירד, הפרצופים החלו להיעלם. לא משנה באיזה כיסא התיישבתי, זה היה הכיסא הלא נכון, הזדמנות שפוספסה, משהו לא הסתדר. תמיד ראיתי משהו אפל, משהו רע, כל כך הרבה מוות, אכזבות, כישלונות, הרגשתי כאילו אני עובר שבעה מדורי גיהינום".

"בלי אבא ובלי אימא, איך אוכל לדעת מהו הרגע הנכון, מהו הדבר הנכון? איך אדע מהי אהבת אמת? "
"אני איש של מספרים!", צעקתי כדי להתגבר על קולות המוזיקה. התשובה מונחת לפניי. היא תמיד הייתה שם".

ירון שקדי 
מנהל השקעות ואנליסט בשווקים הפיננסיים. הוא הקים ומנהל את חברת "שקדי קפיטל מרקט", מעיד על עצמו כחובב ז'אנרים רבים, אבל הוא עצמו כותב בעיקר דרמות אפלות ומהירות שאי אפשר להישאר אדישים אליהן. בספרו הראשון "כיסאות מוזיקליים" ירגיש הקורא כאילו הוא זבוב על קיר בתוך הסצנה.

ירון שקדי: "הרעיון לכתוב את הטרילוגיה נולד במוחי בשנות התשעים. האירועים המסחררים של התקופה נחרטו בליבנו ועיצבו את כולנו ומהם פרצה רכבת הרים סוחפת ומהירה, בדיוק כמו בספר 'כיסאות מוזיקליים'. הדמויות הרבות בספר יכולות להיות כל אחת ואחד מאיתנו כשדבר אחד ברור לכל אורך העלילה - מה שאמור לקרות, לא בהכרח יקרה".

"כיסאות מוזיקליים" מאת ירון שקדי. הוצאת ספרי ניב, 372 עמודים. מחיר לצרכן 88 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 



דרך מאת אדם נייס

"דרך" מאת אדם נייס בהוצאת "ספרי ניב" הוא אוסף סיפורים מקסים ומרגש, המשמשים מעין סימניה בין דפי חייו של הכותב, שבעזרתה הוא זוכה לעצור, לחזור ולהתבונן בדרך אחת מיני רבות שבהן הלך.


"הציור שלפניכם היה פעם תמונה, והתמונה הזו צולמה על אי, ובאי הזה נשבר לי הלב וגם אחת הבהונות".
בספר מתוארות מעט מחוויותיו של נער ישראלי, שיוצא לטיול הגדול בכדי ללכת קצת לאיבוד, למצוא קצת את עצמו, וללמוד מעט על העולם.

"דרך" הוא ספרו הראשון של אדם נייס. אדם גדל בישוב קטן בצפון. לאחר סיום שירותו הצבאי כלוחם בחיל השריון יצא למסע של כמה שנים ברחבי העולם, במהלכו עבד עם נוער, התנדב במנזר, ניגן בשביל אוכל, טייל, למד מדיטציה והבין מעט יותר מי הוא – ומי הוא רוצה להיות. כעת ממשיך אדם בדרך עם נוף מעט שונה, בלימודי תואר ראשון במתמטיקה.

אדם נייס: "בספר אני כותב מעט על אותן תובנות שצברתי - חלקן עם השנים, חלקן במהלך הטיול וחלקן במהלך עשרת ימי מדיטציה. אך אינני מחפש ללמד אתכם דבר. גם לו הייתי רוצה ללמדכם, אינני מרגיש כי אני קרוב לדעת ברמה עמוקה מספיק משהו מן הדברים שאכתוב עליהם, לא כל שכן לספק תשובות. יש לי עוד המון מה ללמוד, ועל כך אני שמח מאוד. תקוותי היא לשתף אתכם בהנאה ובאושר שהפקתי מן החיפוש אחר אותן תשובות, ואולי לעודד אחרים לחפש את התשובות שלהם".

"דרך" מאת אדם נייס. הוצאת ספרי ניב, 110 עמודים. מחיר לצרכן 70 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת ובאתר ההוצאה.





איי איי קפיטן, אבל אני עדיין מסרב מאת מנשה הרשטיק

"איי איי קפיטן, אבל אני עדיין מסרב" מאת מנשה הרשטיק בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר מטלטל, מרגש ונוגע ללב שמעביר אתכם מסע מעניין לגבי ההחלטות שקיבלתם, הערכים שהחזקתם בהם זמן רב ואולי התפכחתם מהם ובעיקר לגבי הדרמה הגדולה של כולנו – להתווכח עם החיים או לזרום איתם.

הספר כולל 14 סיפורים קצרים יפהפיים שכתובים ביד אמן וארבעה שירים מרגשים ומיוחדים מאוד שכתבה אהובתו - אשתו הראשונה שנפטרה זמן קצר לאחר שנישאו ממחלת הסרטן. המוטיב שמחבר את הסיפורים כולל שתי תהיות עיקריות: התהייה הראשונה שעולה היא האם יכולים קונפורמיזם ומרדנות לגור יחדיו בנפשו של אדם? התהייה השנייה היא עד כמה כתיבת ספרות יכולה לסייע בשיתוף הקורא מחד ובריפוי הסופר מאידך.


בין הסיפורים שבספר: אישה תועה - סיפורת, מחיר ההצלחה בכול הקשור לנפשה של עופרי וגם ובעיקר קצת על ערכים; השחרור מהכלא - סיפורת, תהליך שחרורו של בני צור מכלא "באטנר" (ארץ אחרת) לאחר אלפיים תשע מאות ועשרים ימים ארוכים, ההתחברות המורכבת של בני לרעייתו לשעבר צביה המלווה אותו בחזרתו; ילד, אבא שלך נסע לעבוד במקום אחר ואחר כך לעיר הגדולה בגוש דן - החיים הקשים במושב של פעם. הקשר המיוחד של ילד עם אביו. התמימות של ילד והקשר שלו עם אלוהים; ילד, אבא שלך הולך לאיבוד, כמעט - סיפור אהבה גדול מפעם; אהבה גדולה הקורמת עור וגידים במגרש חנייה - סיפור אהבה גדול מהחיים; זומבי - החיכוכים בעזה. סיפור מהחיים.

חייו של מנשה הרשטיק (61), אב לשלושה וסב לשניים מכפר סבא, ידעו הרבה צער. הוא התמודד עם מותה של אישה אהובה, עם פירוק נישואיו מאשתו השנייה ועם חיים לצד אח לוחם במלחמת יום הכיפורים, אבל למרות הכול הוא לא נותן לצער ולכאב להכתיב את חייו, אלא נותן לכאב להכתיב את ספרו הראשון "איי איי קפיטן, אבל אני עדיין מסרב".

מנשה הוא ארכיטקט עסקי, יזם ועצמאי שעוסק בשילוב מערכות טכנולוגיות וחדשנות בארגונים עסקיים. "התפקיד שלי הוא להסתכל על סביבת הארגון כשנכנסת אליו טכנולוגיה חדשה. אני גורם לארגון לשפר את הביצועים. עיסוקי מתמקד בארכיטקטורה עסקית הכוללת בניית תשתיות תהליכים עסקיים מתקדמים ומודל נתונים רחב המתפרש על כלל הארגון ומאפשר קבלת החלטות אפקטיבית בעידן אי וודאות עסקית תוך שימת לב להתחדשות המתמדת בתחומים הטכנולוגיים. כמו כן, קידום טרנספורמציה עסקית ודיגיטלית בארגונים, שיפור ביצועים ותוצאות, מיקסום יכולות של תפקידים וסמכויות, נתונים וטכנולוגיה. אני מלווה ארגונים בתהליכי פיתוח ושיפור ארגוני על ידי הבנת צרכי הארגון ופוטנציאל הפיתוח שלו, בונה אסטרטגיה על ידי מודלים אפקטיביים. הכול מתוך ההבנה כי יש צורך במבנה ארגוני יציב ואיתן על מנת להגדיל את רווחיות הארגון, להגיע ליעדים ותוצאות עסקיות".

מנשה הרשטיק: "מעבר לחוויית קריאה משמעותית אותה אני מאחל לכם, ישנו גם סוג של תהליך חשיבתי מומלץ בהמשך לקריאה. המחשבה כיצד הדברים משתקפים בעולמכם? האם מושקע מספיק רצון או מאמץ על מנת 'להבין' את אירועי חייכם ולא רק לצלוח אותם שלמים ובריאים? האם ישנו איזון נכון בחייכם בין פשרנות נבונה לבין סירוב למוסכמות וותיקות ואולי כאלו שחלף זמנם?


"איי איי קפיטן, אבל אני עדיין מסרב" מאת מנשה הרשטיק. הוצאת ספרי ניב, 147 עמודים. מחיר לצרכן 115 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.





דרכה של המורה המאושרת מאת ד"ר ננה יפימוב

25 שנה במערכת החינוך הספיקו לי להחליט שתרמתי את חלקי ואני בשלה לצאת לקריירה שניה. אהבתי את מקצוע ההוראה בעיקר בזכות תלמידי, נערי חטיבת הביניים המתמודדים עם פלאות גיל ההתבגרות היו עבורי אתגר ואהבה גדולה.

השבוע הגיע לידי ספרה המרגש של ד"ר ננה יפימור שהחזיר אותי מהר מאוד לזיכרונות מתוקים ואחרים בשנותיי בין כתלי בית הספר.

"דרכה של המורה המאושרת" מאת ד"ר ננה יפימוב בהוצאת "ספרי ניב" מביא את סיפור דרכה המרגש של ננה כמורה במהלך 52 שנות עבודתה בשתי מדינות: לטביה וישראל. הספר כותב על הקשיים שהיו בדרך ועל התענוג הגדול למרות הקשיים, ובעיקר, על האהבה הגדולה שלה למקצוע ולתלמידים שלה. כל זה על רקע החיים האישיים שלה שהם בלתי נפרדים מעבודתה.


ננה הקדישה חמישים ושלוש שנים להוראת כימיה – עשרים ואחת שנים בריגה ושלושים ושנים שנים בישראל.

"עשרה חודשים עברו מאז שהגעתי לארץ. אחרי שני אולפנים וקורס מורים, התחלתי ללמד. לאחר הניסיון הרב שלי בריגה, באחד בספטמבר, הלכתי לבית הספר כמו בפעם הראשונה. נכנסתי לכיתה י' שלי אחוזת חרדה, אבל התלמידים גילו רצון טוב ולא צחקו על הטעויות שלי בעברית. כנראה התואר השלישי שלי עשה עליהם רושם. ילדה אחת בכיתה לקחה על עצמה את התפקיד של "אימא תרזה", בזמן השיעור היא כתבה את הטעויות שלי בדף ובהפסקה הייתה מסבירה לי במה טעיתי ואיך צריך להגיד נכון. עד היום אני זוכרת אותה ומודה לה מכל ליבי". (מתוך הספר)

ד"ר ננה יפימוב (75): "רציתי להראות באמצעות ספרי איך אפשר להתקדם במקצוע, להיות מורה גאה וללכת כל יום לעבודה – לפגישה עם אנשים יקרים לי – התלמידים שלי". "דרכה של המורה המאושרת" הוא ספרה הראשון.

"דרכה של המורה המאושרת" מאת ד"ר ננה יפימוב. הוצאת ספרי ניב, 110 עמודים. מחיר לצרכן 86 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.








ריקי ברוך 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה