דפים

יום שלישי, 28 בפברואר 2023

סיפורי חיישנים, המצלתיים שחיפשו צליל אחר יוני הארנב מחפש כוכב, ואולם התיאטרון - ספרי ילדים ומשחק בהמלצה.

 


סיפורי חיישנים מאת קטי בירמן
איש מאתנו אינו אוהב להיות בסיטואציות של תיסכול שמשהו לא מסתדר לנו ואולי כבר נשמט מהיכולת שלנו להגיע לפתרון הרצוי.. גם אתם מכירים את תחושת התיסכול הזו?

בימים אלו רואה אור הספר "סיפורי חיישנים" המביא סיפור ילדים מקסים ומיוחד מאת קטי בירמן. 
אמא של מעין מנסה למצוא פתרון לחסר שביעות רצונה של מעין מדברים יום-יומיים כגון לבוש, אוכל ופעולות שגרתיות. היא יוצאת לחקר את הנושא ומגלה שבכולנו קיימים חיישנים שונים הקובעים מה אנו אוהבים ומה לא נעים לנו. אמא של מעין מספרת לה בכל ערב ספור על חיישן אחר, ובסוף הספורים מעין לומדת להתחבר לתחושותיה, להבין מה היא אוהבת ומה לא, ובעיקר היא לומדת להביע זאת במלים כדי למנע בכי ותסכול.


זהו ספור חשוב ומרתק המפשט סיטואציות מורכבות בחיי ילדים, שלעיתים נדמה שאין להן פתרון. המחברת מפרקת תחושות תסכול רבות שילדים חווים לסוגים שונים, וכך ילדים יכולים להבין בדיוק מה הם מרגישים ולשוחח על כך בבגרות.ילדים רבים מתמודדים עם תסכול כשצפיותיהם אינן מתממשות או בשל קשי בוויסות חושי. התסכול נובע מחוסר היכולת להביע תחושות או רצונות בגיל צעיר, ומטרתו של ספר זה היא לסייע להם להתבונן פנימה ולמצוא מלים לתחושות ולרגשות – כדי למצוא פתרון.


ביכולתו של "סיפורי חיישנים" ליצר שנוי אמיתי בתגובה של הילדים וההורים לחוויות יום-יומיות דרך הקשבה, לקיחת אחריות ובנית תקשרת מיטיבה.

"סיפורי חיישנים" מאת קטי בירמן, איורים מירב שדה לביא, צמרת הוצאת ספרים, לרכישה לחצו כאן





המצלתיים שחיפשו צליל אחר מאת דינה גרינברג
הנכדים שלי מאוד אוהבים לנגן בכלי המוסיקה בגן. בכל פעם שתומס חוזר מפעילות מוסיקלית הוא מספר לנו באיזה כלי השתמש ומה היה בהפעלה. גם לנו יש בבית מספר כלים ואנו משחקים בתזמורת וחוגגים עם הבובות והדובים.


השבוע הגיע לידי ספר מוסיקלי מקסים מאת דינה גרינברג, הספר "המצלתיים שחיפשו צליל אחד".
ישבני עם תומס, רובין ואורן נכדיי מתחת לשמיכה וסיפרנו יחד את הסיפור המיוחד.

זהו סיפורן של מצלתיים בתזמורת, שמקנאות בכלי הנגינה האחרים על תכונותיהם השונות בשעה שלהן עצמן יש רק צליל נקישה אחד.
הן מבקשות להצטרף למשפחות כלי הנגינה, אולם כלי הנגינה מסרבים – לכל כלי נגינה תפקיד משלו.
הספר מעלה רעיון חשוב של קבלה עצמית והימנעות מקנאה. הוא מדגיש את העובדה שלכל אחד יש יעוד משלו, וכולם יחדיו תורמים להרמוניה הכללית – ובלעדיהם, אין מנגינה. כמו כן, הילדים לומדים בזכות הספר מעט על התזמורת, על כלי הנגינה השונים ועל מאפייניהם.
הספור, כמו הנושא שבו הוא עוסק, מוזיקלי, מחורז להפליא וסוחף. 


"המצלתיים שחיפשו צליל אחר" מאת דינה גרינברג, איורים בועז קריספין, צמרת הוצאת ספרים, לרכישה לחצו כאן.





יוני הארנב מחפש כוכב מאת נצר מוריה
זה סיפורו של ארנב ושמו יוני, היוצא לחצר בערב קיץ נעים ורואה מעליו כוכב. הוא מחליט לחקר את הכוכב בעזרת טלסקופ שקבל מדודו כמתנת יומולדת. מבעד לטלסקופ יוני רואה את הכוכבים ואת הירח הזורח בשמים, ומחליט לצאת למסע בחלל ולחפש לו חברים שם. לשם כך הוא בונה לו חללית וטס גבוה לעננים.



הספור ההומוריסטי והמחורז להפליא מעשיר את הקוראים הצעירים במשגים הקשורים לחלל ואף מציף שאלות מעניינות. במרכזו מבלטות תכונות כמו חריצות, התמדה, יזמה וסקרנות –שבזכותן גם השמים אינם הגבול.



"יוני הארנב מחפש כוכב" מאת נצר מוריה, איורים רות אריאל, צמרת הוצאת ספרים, לרכישה לחצו כאן





אולם התאטרון משחק מאת חן שחם-ארז

תכירו את אולם התיאטרון - התיאטרון מתעורר לחיים, משחק קופסה מקסים ומעודד יצירתיות אצל ילדים פרי יצירתה של חן שחם ארז בעיצובה של גליה סביר. המשחק מביא לילדים את התיאטרון ממש הביתה ומצליח להפוך אותם לשחקנים, להכיר מושגים בתיאטרון ולחזק להם את הביטחון העצמי.



השחקן הראשי בהצגה חלה, והשחקנים המחליפים צריכים להתחרות זה בזה כדי לקבל את התפקיד שלו. משחק נהדר, מצחיק, ממכר, מלא הומור וגם אלמנטים של למידה, שמטרתו לתרגל מיומנויות דרמה ותיאטרון ובה בעת ללמוד מושגים חדשים על עולם זה.


לאורך המשחק שזורות משימות נהדרות שהושקעה בהן מחשבה רבה, כגון משימות חיקוי, מונולוג, מימיקה, דיבור בשפת הג'יבריש ופנטומימה. את הקובייה מחליפות כרטיסיות מאוירות שבהן יש למנות את מסכי התיאטרון כדי לדעת כיצד להתקדם על לוח המשחק. בדרך זו משתתפים צעירים לומדים למנות ולחשב צעדיהם.

המשחק מתאים לגילאי גן בשלב ראשון ובשלב שני לילדי בית הספר היסודי, אפשר לגדול עם המשחק. 

"אולם התיאטרון - התיאטרון מתעורר לחיים" מאת חן שחם ארז , עיצוב גליה סביר, צמרת משחקים, לרכישה לחצו כאן.
































ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה