דפים

יום שני, 20 בפברואר 2023

מה היא אהבה? שלושה בצל העבר, לא לעצום עיניים, טיסה 500, נקמת המכשף - ספרי פרוזה בהמלצה






מה היא אהבה? מאת דרור ברוך - ספר מתנה 

"מה היא אהבה?" מאת דרור ברוך, בהוצאת "ספרי ניב", הוא ספר מתנה נפלא המנסה לענות על השאלה מה היא אהבה? ומרוכזים בו ביטויים מעניינים ומיוחדים, ציטוטים והגדרות נבחרות אשר הועלו על ידי מאה אנשים שונים .רובם מקוריים, חלקם מפתיעים, אבל כולם ממש יפים.

אז מה היא (באמת) אהבה? שמרגע היוולדו אנו נאחזים בה ולאורך כל חיינו אנחנו לא מפסיקים לחפש אחריה. יש החוצים אוקיינוסים בחיפושים אחריה, ויש המבלים תקופת חיים בניסיון למצוא אותה.

"אהבה היא לשים את הראש על הכתף של האחד, ולהרגיש בגן עדן" - אילנה לבנברג, רמת השרון


"אהבה היא ההבנה שהלב שלך מונח בזהירות בידיו של אדם שאת סומכת עליו, והוא מכבד, שומר על ליבך ורוצה לשמח ולעשות את הטוב ביותר עבורך. וליבו בדיוק אותו הדבר עבורך. בידייך ... אהבה היא תחושה כל כך עמוקה של יחד, בה גם אם לא קרובים, מרגישים מחוברים במין חיבור קוסמי, רגשי, מעבר לכל מילה ומעשה" - אורלי מוזס

"אהבה היא תחושה עזה שיש לה חיים משלה. היא גורמת לחיבור כזה, שרק מי שחווה אותה יבין. היא מתפשטת בכל הגוף ומשתלטת על חיינו. היא יכולה להיות נעימה, כזאת שבזכותה תהלך כל היום בתחושת ריחוף. היא מרחיבה את הריאות ומחממת את הלב, גורמת לנו לפזר חיוכים ולהתנהג כמו ילדים תמימים שנותנים ללא תנאים. מצד שני היא יכולה להיות סוערת ולהעלות בנו תחושות כמו כעס, כאב, תסכול ולעיתים אף דיכאון. היא שוברת מוסכמות ומשנה עקרונות, גורמת לאי שקט, יכולה להציף את הגוף בתחושות של שנאה, נקמה, מלווה בהתנהגות אימפולסיבית שיכולה להביא למצבים קיצוניים כמו אובדן או נטילת חיים של אחרים" - אביבה חרירי , כפר סבא

דרור ברוך: "נכנסתי לאתר האקדמיה ללשון העברית כדי להבין מה היא אהבה? וכך היא מוגדרת: "רגש עמוק של משיכה לאדם או לדבר (רעיון, ספר, מאכל וכד'). לא יודע, זה נראה לי רדוד מדי למילה כל כך עמוקה וכה משמעותי. אז פניתי למאות אנשים בגילים שונים וממקומות שונים בשאלה "מה היא אהבה"? וקיבלתי מאות הגדרות, ציטוטים וביטויים מעניינים ומיוחדים. מאה מהם נבחרו להיכנס לספר זה. היה קשה מאוד לבחור רק מאה. תיהנו!

"מה היא אהבה?" מאת דרור ברוך. הוצאת ספרי ניב, 111 עמודים. מחיר לצרכן 68 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה




לא לעצום עיניים מאת עידו תלם

"לא לעצום עיניים" מאת עידו תלם בהוצאת "ספרי ניב" הוא רומן מרגש שייקח אתכם אל מחוזות של אתגרים, יכולת להשתנות, רפואה וריפוי.

עידו, איש באמצע החיים, רופא בהכשרתו, יוצא לחפש את אחותו עידית שנעלמה בוקר אחד. הספר מספר את המסע של עידו ונטע אחותו, בעקבות עידית שחווה התקף פסיכוטי, את הדרך אל הטיפול בה ובמהלכו. במקביל נטווה סיפורו של אורי, חברו של עידו, ההתמודדות של אורי עם המשבר שלו בחיי הנישואים, מלימודי בודהיזם ועד המפגש עם מי שהיה המאהב של אשתו. בין שני הסיפורים אנו מתוודעים לחייו של עידו בבית ובבית החולים, המטופלים היקרים שלו, ואנשים נוספים שהוא פוגש בדרך.


"לא לעצום עיניים" הוא ספרו הראשון של עידו תלם (שם עט), בן 46, רופא, נשוי, ואב לשניים. סיפור העלילה מבוסס על אירועים שהתרחשו בחייו ובחיי אנשים שפגש.

"אחותי אכן נעלמה לנו בוקר אחד, יצאנו לחפש אותה בלי קצה חוט, ועברו עלינו ימים ולילות ארוכים של חוסר וודאות", מספר עידו. "הספר מספר את ההתמודדות הזו שאתגרה אותנו מאוד, ועובר להתמודדויות אחרות בזוגיות, בצבא ובכלל במלאכת החיים"

"הספר מיועד לכל אדם שרוצה למצוא זווית נוספת להתבונן במציאות, למצוא דרכים להתמודד עם משברים, ולהאמין בשינוי"

"לא לעצום עיניים" מאת עידו תלם. הוצאת ספרי ניב, 160 עמודים. מחיר לצרכן 86 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.





שלושה בצל העבר מאת שולמית חרמש

"שלושה בצל העבר" מאת שולמית חרמש בהוצאת הספרים "אוריון", הוא רומן מרתק ומרגש שעוסק בין היתר בחוויות החינוך המשותף בקיבוץ.

מודעת אבל על מותה של אשת ראש מחלקה בבית חולים מפגישה שלושה גברים לאחר עשרות שנים שלא התראו. הם מחדשים קשר לאחר עשורים רבים של נתק. שלושתם בשנות השבעים המאוחרות לחייהם, שלושתם אלמנים ושלושתם חווים את משבר החיים ללא בנות זוג. האם יצליחו לפתוח דף חדש? האם יוכלו לקיים חברות לאורך זמן לנוכח משקעי העבר?
שלושת גיבורי הספר חיו בקיבוץ בילדותם - שניים מהם כבני הקיבוץ ואת השלישי הבריחו ארצה מלבנון בגפו הישר לקיבוץ לפני קום המדינה. הוא שהה בקיבוץ כמה שנים. שלושתם התנסו בחוויית החינוך המשותף בקיבוצם. שני בני הקיבוץ העבירו את ימיהם מיום לידתם בבתי ילדים ונפגשו עם הוריהם בכל יום לשעתיים-שלוש. השלישי, זכה למשפחה מאמצת ולהשתייכות בחברת הילדים.


בשנות ילדותם התנסו הילדים בחוויות רבות - חלקן חיוביות וחלקן שליליות. אחד הילדים – גדי, הצטיין בבית הספר, למד רפואה והתקדם לתפקיד של מנהל מחלקה בבית חולים. השני - אביתר, פנה ללימודי הנדסה והפך ליזם מצליח בקיבוצו והשלישי – דודי, חזר לחיות עם משפחתו בעיר, התמחה במכונאות רכב ופתח מוסך מצליח. השלושה החלו להיפגש באופן סדיר, אך משקעי העבר הטילו צל על היחסים ביניהם. שלושתם החליטו להצטרף יחד לדיור מוגן. האם יתמידו?
ולבסוף, חוזרת לתמונה גם דמות רביעית - חברת ילדות שבסיועה מסתיים הסיפור במילים "חזרנו למקום בו התחלנו".
שולמית חרמש היא ילידת קבוצת כפר החורש. בבחרותה הייתה חברת קיבוץ צרעה וחוויות החינוך המשותף זכורות לה היטב. שולמית בוגרת המחלקות למקרא ולמחשבת עם ישראל באוניברסיטת בן-גוריון ומוסמכת בגרונטולוגיה מטעםCalifornia State University at Dominguez-Hills . שלושה בצל העבר הוא ספרה הרביעי. קדמו לו: דרך חד-סטרית (הוצאת אסטרולוג, 2003); תנים מייללים בלילה (הוצאת תמוז, 2005); עגונה (הוצאת קוראים, 2017).

שולמית חרמש: "אם גדלת בקיבוץ או בקבוצה, אם יצאת לגמלאות או שאתה מתקרב לגיל הזהב, אם חווית התנכלות בכיתתך או בשכונה או שילד יקר לליבך עבר חוויה קשה כזאת, אם אתה מתעניין בהשפעת חוויות הילדות על התנהגות הבוגרים, ספר זה נכתב עליך ובשבילך".

"שלושה בצל העבר" מאת שולמית חרמש. הוצאת הספרים אוריון, 264 עמודים. מחיר לצרכן 86 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ או בחנויות הספרים המקוונות וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר.





נקמת המכשף מאת יואל צבר

"נקמת המכשף" מאת יואל צבר, בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר פנטזיה מקסים ומרתק לבני נוער.

שנים רבות חיו בני האדם בשלווה בממלכות פלורין, פינדור והורניה. עד שיום אחד מגורש מהן אריוך, מכשף חזק ורב-עוצמה, שהיה בעבר חלק מהשלטון. אריוך הזועם והפגוע מתכנן לנקום בשלוש הממלכות ולהשמיד אותן. חמישה גיבורים נקראים לעצור אותו - קלאריון הקוסם, אלינה הלוחמת, בלריאן האלף, פרא העוג הלוחם ורודולף הגמד.


אך הדרך מלאה סכנות והרפתקאות, ובמהלכה ילמדו הגיבורים רבות על עצמם ועל עברם. האם יצליחו במשימתם ויצילו את הממלכות?
העלילה מלאה תהפוכות והגיבורים נעים פעמים רבות בין תקווה לייאוש. הם מקבלים עזרה לא צפויה, אך גם פוגשים באויבים קטלניים.

זהו סיפור עוצר נשימה על ניצחון של מעטים שמאמינים בצדקת דרכם, כנגד כוחות האופל. קלאריון, מנהיג החבורה מגלה בעצמו כוחות שלא חשב שיש לו, אך גם מגיע לקצה גבול יכולתו. הוא זוכה בחברי אמת אך גם מאבד ידידים יקרים. הוא נתקל בכוחות עתיקים שלא ידע על קיומם ונלחם כדי להציל את הממלכות.
בעולם של קסם ומסתורין, הרוח האנושית והאחווה מובילים להכרעה בסוף המפתיע של הספר.

יואל צבר כתב את ספרו הראשון "נקמת המכשף" כשהיה נער. שנים אחר כך ביקשו ממנו ילדיו שיוציאו לאור. בבגרותו למד יואל הנדסה אופטית, פיתח מוצרים לתעשייה ושימש כמנכ"ל בחברת הזנק רפואית שפיתחה מכשיר לפתיחת חסימות בכלי דם בעזרת לייזר, ובאמצעותו טופלו בהצלחה עשרות אלפי חולים. כיום הוא ממשיך לפתח מוצרים רפואיים.

"נקמת המכשף" מאת יואל צבר. הוצאת ספרי ניב, 289 עמודים. מחיר לצרכן 82 ₪. להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ או בחנויות הספרים המקוונות ברשת או
באתר ההוצאה.





טיסה 500 מאת אבי ולר
"טיסה 500" מאת אבי ולר בהוצאת "ספרי ניב" הוא רומן מרתק ומרגש המביא את סיפור מסעם של אריק ואסתי, שני אנשים אשר הגיעו מרקע שונה לחלוטין והחלו להיפגש בנסיבות מסתוריות ומפתיעות.

למתבוננים מהצד, חייו של אריק נראים לחלוטין 'על המסלול', אך בתוכו מבעבעת אי נוחות גדולה, כל כך גדולה עד שהוא בוחר לנווט את חייו מחדש עם חונכת בלתי צפויה. תהליך הלמידה והצמיחה של אריק מתגבש דרך דרמות רבות, כישלונות מפוארים ואף הצלחות קטנות ואינטימיות.

סיפורם של השניים מסופר ביחד ולחוד, סיפור אחד נשזר באחר, בין עבר להווה ובין שמיים לארץ.


מתוך הספר: "אריק צעד בביטחון אל עבר קדמת המטוס בצעדים גדולים, נחוש, אסרטיבי, זחוח ואפילו מעט מחויך. הוא פתח את תא הטייס והתיישב באחד המושבים בעודו מנסה להבין מתוך הבליל האינסופי של המסכים השעונים, הכפתורים, המתגים והנורות - מה עליו לעשות. הוא ישב שם המום, כמעט מהופנט, וחיפש משהו שיאפשר לו לשדר אות מצוקה או לפחות לבצע פעולה כלשהי שתגרום לשינוי הסיטואציה הקיימת, אך לא מצא דבר. עיניו המבולבלות כבר התחילו להתעייף ובסוף תמיד חזרו מהופנטות אל עבר נורה אדומה, מעצבנת ומרצדת. אריק התבונן בכפתור שניות ארוכות, מבלי למצמץ או להסיט מבט. "על החיים ועל המוות", הוא לחש לעצמו ונזכר שתמיד חלם להיות טייס. "רצית להיות טייס? קיבלת". הוא הושיט בתנועה איטית את ידו הרועדת ואת אצבעו המורה המתקרבת לכדי מילימטרים בודדים מן הכפתור האדום. הוא קפא במקומו לשניות בודדות ושקל שנית אם מדובר ברעיון חכם, ואז אזר אומץ והחליט ללחוץ."

אבי ולר, סופר ומרצה, בעל ניסיון ניהולי, מומחה בפיתוח עסקי וייעוץ אסטרטגי לחברות ולעצמאים. מתגורר במודיעין, נשוי לחופית ואב לנועם ויואב. "טיסה 500" הוא ספרו הראשון.

"טיסה 500" מאת אבי ולר. הוצאת ספרי ניב, 261 עמודים. מחיר לצרכן 87 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 






























ריקי ברוך





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה