דפים

יום ראשון, 28 בפברואר 2021

סיפורי סבתא, דום לב, רפואה ונחשים, ענן ורוד מתוק ומר והדרך שלי אל האושר - ספרים בהמלצה





סיפורי סבתא מאת שחר אריאל

יש משהו שמייחד את הספרים המוגשים כקובץ סיפורים קצר. הזמינות בקריאתם הופכת עבורי לממתק זמין ולכן אני נוהגת להצטייד בהם מראש בדרכי לכל מקום.  בתור לקופה בסופר, בהמתנה לרופא, בקפה מהיר בין לבין ובטח שבבית הקפה, תמיד תראו אותו מחזיקה בידי ספר סיפורים קצרים. את סיפורי סבתא אהבתי בשל דרך המחשבה, הצחוק העצמי והסיפורים המשובחים. הצטרפו אלי לחוויה. 



בימים אלו רואה אור הספר "סיפורי סבתא" מאת שחר אריאל. אוסף סיפורים קצרים, נפלאים, מהז'אנר הפולני-טרחני, על אירועים וסיטואציות יומיומיים אשר מכניסים את הקורא לתוך הסיפור כאילו היה שם בעצמו. 

בין הסיפורים שבספר:
אוי הברוך - סיפור המתאר את ההכנות והדריכות של הקהילה הפולנית לקראת ראש השנה ההולך וקרב. אך משבר גדול מאיים להרוס מסורת של עשרות שנים. דגי הקרפיון המיוחדים מהם מכינות הפולניות את הגפילטע פיש הייחודי שלהן, נעלם כלא היה. יש רק אחת שתוכל לפתור את המצב - סבתא גלדיס שמה.

פשע מחוץ לקופסה - משבר משפחתי גדול נפער בין ירון אשכנזי למשפחתו, ובראשה האם צילה אשכנזי. עלילת הסיפור מתאר את היחסים הסבוכים הנוצרים עקב התעקשותו של ירון שלא להודות בפשע החמור שביצע. האם ישתכנע על מנת שלא להכפיש את משפחתו? האם יתחמק מאחריות?

אהבה של אמא
- שלומי קלימוביץ' אף פעם לא ישכח יום מיוחד כמו שחווה. מצד אחד קיבל מלגה יוקרתית ופרס מטעם השגרירות הפולנית המכובדת. מצד שני, אין כמו אמא של שלומי שתדע איך לפאר ולהאדיר את שמו ו... שמה, בפני הקהל הנוכח. האם לאמא יש עוד דברים שהיא מתכננת עבור שלומי?

המנוי אינו זמין לאהבה - סיפור אהבה שאפילו באגדות הטובות ביותר לא יכלו לכתוב אותו טוב יותר. סיפור שלו ושלה, במסיבה אפלולית והיעלמות מפתיעה אל תוך הלילה. כיצד יאתר את אהובת ליבו? האם יצליח למצוא את זו אשר את לראשו ולליבו נכנסה? ומה החלק של הצבא ושל כוכב יאיר בכל הסיפור הזה?

"המבטים מהבחורה הבלונדינית היפהפייה הלכו והתעצמו, כאילו מנסים למשוך את תשומת ליבי גם לשפתיה, כדי שאוכל גם לשמוע כמה עמוקה היא מבפנים, ולא רק לבהות בעומק המחשוף שלה. לא יכולתי להפסיק לבהות בו, ולא נראָה לי שזה כל כך הפריע לה. לא אוכל להישאר ככה בלי להגיד לה כלום, החלטתי. אם אני רוצה להכיר אותה ואולי אפילו להיפגש לקפה נוסף, אני חייב לפעול!" (מתוך הספר) כיצד החל הסיפור? האם הבלונדינית תישבה בקסמיו? או שמא לא מדובר כלל בסיפור אהבה בינו לבינה?

שחר אריאל, פרסומאי בן 40 מגבעתיים. "סיפורי סבתא" הוא ספר הביכורים שלו.
שחר אריאל מספר: "את דמיוני הפורה רכשתי בעיר הולדתי, חדרה, ורק חדרתי אמיתי יבין שאני לא מגזים במחשבותיי שזה נכון. במהלך השנים כתבתי סיפורים קצרים למגירה בז'אנר ספרותי שהמצאתי וקראתי לו פולני-טרחני. משום שהשילוב בין המציאות לבין ההגזמה המדומיינת גרם לי לחייך לאורך כל שלבי הכתיבה, החלטתי להוציא את ספרי לאור ולגרום גם לכם להשתחרר, לדמיין, להגזים במחשבות ו.. לחייך".

"סיפורי סבתא – אוסף סיפורים קצרים מהז'אנר הפולני-טרחני" מאת שחר אריאל. הוצאת "ספרי ניב", 171 עמודים. מחיר לצרכן 50 ש"ח. ניתן להשיגו בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת, או באתר ההוצאה
*****



ענן ורוד מתוק ומר מאת אלי אברהם - סיפורו של מכור לאוקסיקונטין שנגמל

"ענן ורוד מתוק ומר" מאת אלי אברהם, בהוצאת ספרי ניב, מביא את סיפורו של מכור לאוקסיקונטין שנגמל.



בעיון במדריך התרופות של אחת מקופות החולים בקשתי ללמוד על האוקסיקודון.  "
אוקסיקודון היא תרופה ממשפחת האופיואידים לטיפול בכאבים בעוצמה בינונית עד חזקה. תרופות ממשפחת האופיואידים עלולות לגרום להתמכרות, בעיקר בשימוש ממושך, והן בעלות פוטנציאל לשימוש לרעה ולמינון־יתר." עכשיו הכל ברור לי. 

אנחנו מכירים את התחושה הזו של כאב המשתלט לנו על איכות החיים ומונע מאתנו לתפקד. כאב בלתי נפסק שנבקש הכל רק כדי להעלים אותו ולחזור לחיים נורמליים. בכנות אומר, הרגשתי הזדהות מוחלטת לסיפורו של אלי אברהם בספרו המרגש "ענן ורוד מתוק ומר". 
אדם מן היישוב עובר תאונת אופנוע קלה, חש כאבים בכתפו ומבקש מן הרופא מזור לכאביו. הוא נוטל בתמימות את הכדור שהרופא נותן לו, ולא מעלה בדעתו שהכדור יהפוך לכדור שלג של התמכרות והרס חייו. בחשיפה כנה להפליא מתאר אלי אברהם את התהליך הנפשי והפיזי שעבר מרגע ההתמכרות ועד הגמילה המיוחלת שהגיע אליה בייסורים רבים, תוך שהוא מרחיב את היריעה לסיפורים מעברו ומילדותו. סיפורו הוא מקור לתקווה למכורים באשר הם וכן אות אזהרה מפני התרופה אוקסיקונטין. כנספח בספר, מובא כתב התביעה שהגיש הכותב נגד חברת התרופות ונגד קופת החולים שסיפקה לו אותה.

"רכשתי את התרופה ומיהרתי לביתי, נטלתי כדור אחד, נשכבתי על המיטה והמתנתי בציפייה דרוכה. תוך דקות ספורות הרגשתי שמשהו דרמטי מתחולל בגופי, תוך חמש דקות נעלמו הכאבים, אך זאת ועוד, מצאתי את עצמי מעורסל בתוך ענן ורוד מתוק, הרגשה שלא הרגשתי מעולם, כאילו כל הכאבים הפיזיים והנפשיים מיום הולדתי נעלמו כלא היו. כל החרדות, הבגידות, הנטישות, האכזבות, נעלמו, נמחקו, חזרתי להיות ילד זך, צח ותמים, כשיד אלוהים בכבודו ובעצמו מגוננת עליי". (מתוך הספר)



אלי אברהם, יליד 1960, נולד וגדל בבית דגן, בוגר המגמה החקלאית בכפר הנוער הדתי "כפר חסידים", סיים לימודי ארכיונאות במכללת "דוד ילין", עבד כ־ 33 שנה במיון בבית החולים "אסף הרופא" ובמרפאות החוץ. גרוש, אב לשבעה ילדים וסב לארבעה נכדים.
"ענן ורוד מתוק ומר – סיפורו של מכור לאוקסיקונטין שנגמל" מאת אלי אברהם. הוצאת "ספרי ניב", 129 עמודים. מחיר לצרכן 74 ש"ח. ניתן להשיגו בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת, או באתר ההוצאה.
*****





דום לב, רפואה ונחשים מאת דוד גפניאל



דום לב זו סיבת המוות השנייה בהיקפה בישראל. בשנת 2016 היוותה מחלת הלב 14.6 אחוזים מכלל החולים אחרי סרטן. ברם, אוטם לב היה הקטלני שבמחלות.
אנו מודעים לכך שהם יעשו את הכל או כמעט את הכל כדי להציל חיים. הרופאים שלנו נשבעו את שבועת היפוקרטס, מי שנחשב לאחד מגדולי המרפאים והפילוסופים של יוון העתיקה ולאבי הרפואה המודרנית. אבל יחד עם זאת, הם אינם חפים מתקלות וטעויות. 
"דום לב, רפואה ונחשים" מאת דוד גפניאל הוא ספר חדש וחשוב המביא מקבץ של אירועים ממשיים שחווה הכותב על גופו ומתאר כיצד רופאים מסוימים הועילו ואילו אחרים הזיקו.
דומה כי מטרת הספר להקנות לקוראים את אותו ניסיון וידע שרכש הכותב כתוצאה מאירוע דום לב שעבר, להפיח בחולים רצון עז לשמור על גחלת החיים, למרות או על אף הקשיים, טעויות של רופאים, בעיות בירוקרטיות ועוד. 
תפגשו בספר מה שחלקכם כבר מכירים אולי: אותות אזהרה שהופיעו אצל הכותב ולא זכו להתייחסות ראויה. 
כל המופיע בספר מנוסח מנקודת מבטו ונסיונו של גפניקל ואינם מבוססים על מחקר מדעי עד שאין לראות בהם המלצה לעשייה כלשהי או למחדל.

דוד גפניאל, מדען, בעל תואר שני M.Sc, התמחה במחקר (חלק ממחקריו פורסמו בספרות המדעית בארץ ובארצות הברית). למד כלכלה, הנדסה, תעשייה וניהול, מדעי המדינה, גישור והוראה. השתתף בשש מלחמות ישראל ובמרד נגד הבריטים. בעל עיטור לוחמי המדינה ומר ישראל לשעבר

דוד גפניאל מספר: "עשרה ימים לאחר שחוויתי דום לב פקחתי את עיניי. חשתי שאני נחנק. רופא שהזעקתי לא הופיע. מה עשיתי? דמיינתי שגמדים קטנטנים נכנסים לעורקיי, שקים מלאי אוויר על גבם, וצועדים אל מוחי. שם הם מרוקנים אותם וחוזר חלילה, ממלאים מחדש ומרוקנים את תכולתם אל מוחי, ה"טיפול" הועיל וחשתי הקלה. כעבור שעתיים הופיע הרופא. הוא הורה לאחות להגביה את הצד השמאלי של גבי כדי שיוכל להאזין לפעילות ריאותיי. היא ניסתה ואמרה: "דוקטור, אבל הוא מלא מים, תראה!". הרופא בדק ואישר את דבריה.

"מסקנה: נחנקתי מפני שהנוזלים חסמו את האפשרות שאוויר יחדור לריאותיי, ומכאן שבעזרת הגמדים שדמיינתי רימיתי את המוח ונשארתי בחיים. מאז דום הלב חלפו חמש-עשרה שנים, שבמהלכן היו מקרים שבהם עמדתי למות וניצלתי. מתאוריי ניתן להסיק שהיכולת להישאר בחיים תלויה במידה רבה במעורבות של החולה בתהליך הריפוי".

*ספר מרגש, חשוב ומעורר מחשבות לעוד ימים רבים. 
"דום לב, רפואה ונחשים" מאת דוד גפניאל. הוצאת "ספרי ניב", 67 עמודים. מחיר לצרכן 74 ₪. ניתן להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה

*****

הדרך שלי אל האושר מאת יסמין גולדברג

בגיל 34 הייתה יסמין אימא לארבעה ילדים ורעיה נאמנה. לאחר שבשלב מסוים הבינה שהיא מאבדת את עצמה בתוך המנגנון הזה, עברה יסמין תהליך והגיעה לתובנות שלקחו אותה למקום אחר לגמרי. היום היא מטפלת באנשים ועוזרת להם להפוך את חייהם לקלילים, מאושרים ובריאים יותר.

"הדרך שלי אל האושר" מאת יסמין גולדברג הוא ספר חשוף, שמביא את סיפורה המרגש של יסמין, בו היא משתפת בתהליך שעברה ושבעקבותיו למדה את עצמה וכיום היא יודעת מי היא בדיוק. 

בכתיבה אישית, חושפנית כנה ובלתי מתפשרת, משתפת יסמין את קורותיה, מחשבותיה, פחדיה ודרך ההתמודדות שחוותה לאורך התהליך שהעבירה את עצמה. יחד עם זאת בטוחה יסמין שגם הקורא יאמץ בזכותה את השינוי. 





"אם אעשה את מה שטוב לי, זה יעשה טוב לכל הסובבים אותי כי אני מלאה. חוץ מזה, גם אם יהיה מישהו שלא יסכים עם זה ולא יאהב , מה אני מרוויחה בלהתחשב בדעה של אחר? כן, אפילו בן זוג. אני לא רק נהנית ממה שבא לי לעשות, אני גם מפספסת הזדמנויות להרחיב אופקים וגם נוטרת לו טינה. ובכלל – כל אחד חי את החיים של עצמו על פי השבלונה המובנית בתוכו. אך אחד לא אמור להרשות לעצמו להגיד לי מה טוב לי ומה לא טוב לי. אם אני מרגישה מתוך ה"בית" שלי שאני צריכה לעשות משהו – עליי לעשות אותו" (מתוך הספר)

 "הדרך שלי אל האושר" מאת יסמין גולדברג. הוצאת "ספרי ניב", 60 עמודים. מחיר לצרכן 74 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  .  

 
































ריקי ברוך





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה