דפים

יום שני, 15 בפברואר 2021

בגן הקסם, הילד הזה הוא עדי, נימי לומד לעוף, ראש כרוב לומד ומלמד סיפורים שבסופם פתגמים ועל נגיפים, קורונה ומה שביניהם-ספרים לילדים בהמלצה.

 



בגן הקסם מאת רבקה (קולט) סולומון
כולנו, מבוגרים וילדים מכירים את הפגישה הראשונה. בגן, בעבודה, במשרד, באירוע, בלימודים ובכל מפגש חברים שהגענו אליו מבלי שהכרנו את כל המשתתפים. בימים האלו רואה אור ספר ילדים מאת רבקה קולט-סלומון, הספר "בגן הקסם " המביא את סיפורם של ילדי הגן שנפגשו לראשונה. ילדים שהגיעו מבוהלים, חוששים או "מפחידים" וכשסופיה הגננת הגיעה למחרת עם ארגז תחפושות והפעילה משחק מעניין הכל כבר נראה להם אחרת ואפילו מעניין. 








רֹנִּי, יֶלֶד מְגֻדָּל וְשַׁתְקָן,
נִרְאֶה לְכֻלָּם כְּמוֹ בִּרְיוֹן מְסֻכָּן.
הַיְּלָדִים הִסְתַּכְּלוּ לְעֶבְרוֹ בַּחֲשָׁשׁ,
פָּחֲדוּ שֶׁיַּכֶּה אֶת כָּל מִי שֶׁיִּגַּשׁ,
הֲרֵי הֵם קְטַנִּים, וְהוּא כֹּה גָּדוֹל!
רֹנִּי וִתֵּר וְשִׂחֵק לְבַדּוֹ.








ביום הראשון בגן של סופיה, הילדים פוגשים זה את זה לראשונה, ומתמודדים עם מגון של דעות קדומות. סופיה הגננת חושבת על רעיון נהדר, ועורכת מסבת תחפושות שמלמדת את הילדים דבר או שנים על חברות, על הנטיה לשפט בלי להכיר, ועל מה שחשוב באמת.

רבקה (קולט) סולומון, חובבת כתיבה זה שנים רבות, היא אימא וסבתא שאוהבת לכתוב.  
בגן הקסם הוא ספרה השני, ספרה הראשון הוא "החדר של נעה".
בגן הקסם מאת רבקה (קולט) סולומון, הוצאת צמרת, 24 עמודים, לרכישה לחצו כאן.
*****


הילד הזה הוא עדי מאת עינב עזרא
כולנו רוצים להרגיש שייכים, כולנו רוצים להרגיש שווים, כולנו רוצים בעצם להרגיש כמו כולם ובעיקר בגן הילדים ובבית הספר שם קיימת משמעות רבה למקומו של הפרט בחברת הילדים
הספר החדש "הילד הזה הוא עדי" מביא את סיפורו של עדי, ילד על הרצף האוטיסטי הנתקל בקשיים ומנסה להתמודד מולם יום יום מחדש. 


הספור שתקראו עם ילדכם הוא סיפור מרגש, נוגע ללב, כן ואותנטי המתאר את התבגרותו של עדי, ילד על הרצף האוטיסטי, מגן הילדים ועד גיל בר מצוה. זהו ספור על ילדות מעט שונה, על התמודדויות עם הסביבה ועל הורות הכרוכה באתגרים רבים. מסע חיים ייחודי זה מאפשר להתבונן מקרוב בילד אוטיסט וללמד לקבל אותו כפי שהוא מקבל את עצמו. הספר יתרום לכל ילד צעיר ובמקביל להורים לילדים אוטיסטים ואנשי חנוך הספר מעניק כלים שבאמצעותם יוכלו ילדי הרצף להביט ולהכיר בשונות שלהם ויחד עם זאת להרגיש נח עם עצמם. לא לחשש מתיוג ולהרגיש בטוחים בעצמם. כמו כן יתרמו ממנו הורים שירצו לחנך את ילדם לקבלת השונה.




הילד הזה הוא עדי מאת עינב עזרא, איורים מירי דרויש, הוצאת צמרת, 32 עמודים, לרכישה לחצו כאן.
*****

נימי לומד לעוף מאת 
נמרוד ליבוביץ'
חשבתם פעם שגוזל יפחד לעוף? הרי ברור לכולנו שציפור יודעת לעוף אבל בספרו החדש של נמרוד ליבוביץ הכרתי את נימי הציפור שרצה מאוד לעוף עם אחיו ואחיותיו, אך ככל שחשב על התעופה, כך החל הפחד להציף ולשתק אותו. הוא החליט לשתף את אמו בפחדיו, וכך גלה דרך אחרת להתמודד עמם.





שָׁלוֹם,
קוֹרְאִים לִי נִימִי וַאֲנִי צִפּוֹר.
הָיִיתִי רוֹצֶה לְסַפֵּר לָכֶם עַל הַיּוֹם שֶׁשִּׁנָּה אֶת חַיַּי.
לִפְנֵי שֶׁנּוֹלַדְתִּי, הוֹרַי חִפְּשׂוּ מָקוֹם לִבְנוֹת אֶת בֵּיתָם. 
יוֹם אֶחָד הֵם עָפוּ לְיַד עֵץ גָּבוֹהַּ שֶׁצַּמַּרְתּוֹ הִשְׁקִיפָה אֶל כָּל הָעֵצִים בִּסְבִיבָתוֹ. הֵם אָהֲבוּ מְאוֹד אֶת הַנּוֹף, וְהֶחֱלִיטוּ לְהָקִים שָׁם קֵן.
זְמַן קָצָר לְאַחַר מִכֵּן, אִמָּא הֵטִילָה חָמֵשׁ בֵּיצִים יָפוֹת וִירֻקּוֹת. 
כַּעֲבֹר שְׁמוֹנָה יָמִים הָאַחִים שֶׁלִּי הֵחֵלּוּ לִבְקֹעַ וְהַהִתְרַגְּשׁוּת הָיְתָה עֲצוּמָה. אַחֲרֵיהֶם הִגִּיעַ תּוֹרִי, הַקָּטָן בַּמִּשְׁפָּחָה, לָצֵאת לַאֲוִיר הָעוֹלָם, אֲבָל אֲנִי לָקַחְתִּי אֶת הַזְּמַן.
אִמָּא סִפְּרָה לִי שֶׁלְּאַחַר שֶׁלֹּא בָּקַעְתִּי, הִיא וְאַבָּא הִתְחִילוּ לִדאֹג.











"נימי לומד לעוף" הוא ספור ייחודי ומלא קסם שבמרכזו עומדים הרפוי והעצמה שבשתוף אדם קרוב. ברגישות ובכנות מציג הספור דרך חדשה ומעצימה עבורנו ועבור ילדינו להביט בפחדים ולחיות אתם באהבה, מתוך הבנה שהם תמיד יהיו חלק מאתנו. דומה ש"הפחד הוא חלק מאתנו ותמיד יהיה. הפחד נמצא אצלנו בגוף, הוא יושב בבטן שלנו ומבקש שנקשיב לו. כשאנחנו מקשיבים לו, הוא יכול לספר לנו שאנחנו הולכים לעשות משהו חדש שאנחנו לא מכירים, כמו לעוף בפעם הראשונה. זה בסדר לפחד, רק תזכור שהפחד הוא חבר".
ספר מקסים!
 
נמרוד ליבוביץ' הוא מטפל במגע ובתרפיה בנשימה, ובעזרת כתיבת הספר למד להביט בצורה שונה בפח
נימי לומד לעוף מאת נמרוד ליבוביץ' איורים מיכל רון, הוצאת צמרת, 32 עמודים לרכישה לחצו כאן
*****




ראש כרוב לומד ומלמד סיפורים שבסופם פתגמים
יום אחד החליט הילד לגשת לשוק ולקנות כרוב להכנת סלט שאהב. דוכן הכרובים בשוק היה מסודר בערמה, ובקומות - קומות של כרובים נקיים וירוקים. כל הכרובים היו מאד נקיים וירוקים והילד החל לבחור לו את ראש הכרוב הכי יפה וירוק. עיניו של הילד הביטו דווקא בראש כרוב מסוים שנראה לו טעים ביותר, שה היה כרוב דווקא באמצע הערימה המסודרת, הוא הושיט ידו לקחת ואז... טרח! החלו ליפול כל הכרובים שמעל הכרוב שבחר, ולהתפזר לכל עבר. אם כך, נקרא לילד שבספר הזה-ראש כרוב.

במילים אלו פותחת לאה כץ את ספרה "ראש כרוב לומד ומלמד סיפורים שסופם בפתגמים".



ראש כרוב עובר הרפתקאות שונות בגן, בבית הספר, בגינה ובבית תוך כדי הוא לומד ערכים חשובים שבאים לידי ביטוי בפתגמים ובביטויים שכיחים בעברית בהם: עזרה לזולת, קבלת האחר וחברות.
הספר כתוב בשפה ידידותית ומשעשעת ומיועד לראשית קריאה. הספורים בו מתארים אירועים יומיומיים שכל ילד יוכל להזדהות עמם. ההנאה מבטחת!





ראש כרוב לומד ומלמד סיפורים שבסופם פתגמים, כתבה לאה כץ, איורים ליאה פינטו, הוצאת צמרת, 
32 עמודים לרכישה לחצו כאן
נימי לומד לעוף מאת נמרוד ליבוביץ' איורים מיכל רון, הוצאת צמרת, 32 עמודים לרכישה לחצו כאן
*****



על נגיפים, קורונה ומה שביניהם
דומה כי כולנו, ילדים ומבוגרים שמענו את המילה קורונה פעמים רבות השנה ושמחים היינו לדעת כי ממש בקרוב היא תעבור מן העולם ותחזיר לנו את הימים בהם חיינו ללא מורא, ללא מגבלות וללא מסכות. 





משהו יוצא דופן התרחש בשנת 2020. נגיף קטן הצליח לחולל מגפה ולשבש חיים של מיליארדי אנשים בכל רחבי העולם. 

מי אתה, נגיף קורונה? 
מהו בכלל נגיף?
ומה ההבדל בין חידק לנגיף?

"על ניגיפים קורונה ומה שביניהם" הרואה אור בימים אלו, הוא ספר שכתבה גילה יצחקוב-קאלר, ספר המבקש לתת מענה לשאלות רבות שהעלתה תופעת הקורונה. הוא מומלץ לילדים סקרנים הרוצים להבין את עולמם של היצורים הזעירים – עולם הנגיפים. 

על נגיפים, קורונה ומה שביניהם, כתבה גילה יצחקוב-קלאר, איורים שי-לי בלמס, 32 עמודים,
לרכישה לחצו כאן
























ריקי ברוך



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה