דפים

יום שני, 22 בפברואר 2021

כמה עובדות על ניהול, מיזוגים ורכישות במציאות הדינמית של ההיי-טק ומוחמד הקוראן והיהודים- ספרי הדרכה בהמלצה.











שלושה ספרי הדרכה מהנים בהוצאת צמרת מובאים בסקירה שלפניכם: "מוחמד הקוראן והיהודים" המביא בין היתר גישות חדשות השוברות את המיתוס על מעמד ירושלים וקדושתה בקוראן ובאסלם. "מיזוגים ורכישות במציאות הדינמית של ההיי-טק בישראל, הצלחה או כישלון"? ספר המספק מיידע עדכני מהימן וכן ארגז כלים ותובנות לטיוב תהליכים בדרך לשיפור תוצאות וביצועים בעת רכישות ומיזוגים וגם הספר "כמה עובדות על ניהול" ספר שכולו חוויה יוצאת דופן, מפתיעה ועם קריצה בצידה, בספרו השנון של עפר טל.




כמה עובדות על ניהול כתב עופר טל    
מה הקשר בין תקשי"ר וחליפות בגיר; מנועים רקטיים וסוכריות מנטה; תיבת נוח ועשר המכות; מודל 'צינור' ומודל 'משפך'; ניהול ומתמטיקה; קוריאה והודו; נהלים ומבחן 'אמריקאי'?


"ביום הראשון לעבודתי ברפאל פגשתי בן שכבה שלי בשם ירון ט׳, ואז התבהרה לי כל התמונה.
מסתבר שחיים ג׳ סיפר לירון ט׳ ש׳הגיע מישהו בוגר טכניון לריאיון׳ ו׳לא היה לו מושג מכלום!!׳
ירון שאל, ‘איך קוראים למרואיין׳, וחיים ג׳ אמר ‘עפר ט׳׳. ‘הוא בסדר׳, אמר ירון. ‘אנחנו חברים כבר שנים. קח אותו׳.

זו עוד סיבה לכך שהתקבלתי. 
מסקנה ניהולית:
על כל תפקיד בחיים מתמודדים מספר רב של מועמדים.
כשאתה מנסה להתקבל לעבודה, תדאג תמיד שיהיה לך יתרון כלשהו על המתחרים.
היתרון יכול להיות קידומת ד״ר לפני השם, שנות ותק רבות או חבר בארגון בשם ירון ט׳ שמכיר אותך וסומך עליך, וחשוב יותר — הארגון סומך עליו.
על זה כבר נאמר, ‘אם יש לך חברים - אתה לא צריך
לדעת את התשובות לשאלות בריאיון" (עמ' 13-14 בספר)

הנכם מוזמנים לצלול לחוויה יוצאת דופן, מפתיעה ועם קריצה בצידה, בספרו השנון של עפר טל. עפר, שעל כתפיו שנות ניהול רבות של עובדים ופרויקטים ב"רפאל"- מערכות לחימה מתקדמות בע"מ – מוכיח שמנהל ממש לא חייב להיות חמור סבר, מחויט או דוגמטי. ללא חשש או מצג של רצינות, חושף בפנינו עפר טפח [ויותר...] מחוויותיו מ-38 שנות עבודה ברפאל, כעובד ומנהל בתפקידיו השונים, ומהן גיבש לעצמו את תובנות החיים בכלל, ואלה הניהוליות בפרט. המשותף לכל הנכתב כאן זה הוא עצמו, לאמור 'לא התפקיד עושה את האדם אלא האדם עושה את התפקיד!' 'אין נעליים גדולות, יש רק כפות רגליים קטנות'.
כל אחד, לא רק מנהלים, ודאי ייהנה ממה שהוא מחזיק כעת בידיו. אה, עפר גם מרשה לאמץ תובנה אחת או יותר מהמוצע כאן. או שלא...
הספר נכתב בשפה מקרבת ללא גינוני טקס של מנהל, יצר בי עניין רב והמון סקרנות להכיר את רזי הניהול בדרך שמביא הספר. יצאתי מרוצה.
כמה עובדות על ניהול כתב עופר טל, הוצאת צמרת, לרכישה לחצו כאן
*****









מיזוגים ורכישות במציאות הדינמית של ההיי-טק בישראל הצלחה או כישלון? 
רכישות ומיזוגי חברות הינם מהלכים עסקיים הצוברים תאוצה והישגים במספר העסקאות ובהיקף הכספי שלהם. ספר זה פותח חלון לעשייה של היזמים, המנהלים, המשקיעים, ומשקף את ההתרחשויות הקדחתניות שעיתונאים כלכליים מתארים כ"עוד אקזיט" של חברת הזנק (סטארט-אפ). מנגד, כבר במשך שנים ארוכות, דיווחי מחקר וחברות הייעוץ מצביעים על שיעורי כישלונות גבוהים בעסקאות אלו.

הספר מציג נתונים כלכליים וסטטיסטיים ומתמודד עם שאלות כמו: מה מאפיין את חברות הסטארט-אפ בעידן של שינויים מרחיקי לכת?
מה מניע ומעודד יזמים לקפוץ למים העמוקים של מיזוגים ורכישות?
מה מייחד את היזמות ישראלית, התרבות שלה, האקו-סיסטם המקומי ואת עובדי הידע?
הספר מספק מידע עדכני, מהימן ומגובה בנתונים ומשולבים בו מחקר אקדמאי וניסיון מעשי של המחבר. הקורא ימצא בו ארגז כלים ותובנות לטיוב תהליכים בדרך לשיפור התוצאות והביצועים של רכישות ומיזוגים. ספר זה נועד לסייע לכל מי שמעורב ומתעניין בתהליכים אלו, הן מהיבט הניהול והן מהיבט המחקר.

"עופר כתב ספר מעמיק ומאיר עיניים על אחד מתהליכי השינוי בעידן הטכנולוגי שלאחר שנות האלפיים. הספר מנתח את הרכישות והמיזוגים שהתבצעו בסקטור ההיי-טק בעת האחרונה. הידע מוגש הן ברמה התיאורטית והן ברמה המעשית. מומלץ לכל אדם, לחוקר, לסטודנט ולכל יזם."
פרופסור יעקב ובר, ביה"ס למנהל עסקים, המכללה למנהל המסלול האקדמי

"ספרו של עופר זקס הוא עבורי 'משב רוח מרענן' לטיפול מקצועי ויצירתי בסוגייה חשובה ומורכבת זו. עופר כותב את ספרו במיזוג נדיר של ניסיון שטח רב שנים, עבודה ייעוצית ומחקר אקדמי. ספר זה הוא תרומה חשובה מאוד למנהלים/מנהלות, לאנשי ונשות עסקים לחוקרים וחוקרות באקדמיה, לסטודנטים וסטודנטיות וליועצים ויועצות. את מה שלמד ואת הניסיון שרכש, עופר מכנס לספר חשוב זה. להבנתי, רק מעטים יכולים לסכם את לקחיהם, ברמה התיאורטית והמעשית, כפי שאלו מופיעים בספר זה."
גדי ברייר בעלים ומנכ"ל של יהב- יעוץ הדרכה ופיתוח ארגוני

ד"ר עופר זקס, בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני בהנדסת תעשייה וניהול מהטכניון. השלים את לימודי הדוקטורט באוניברסיטת פוזנן שבפולין בתחום המחקר של גורמי הצלחה וכישלון במיזוגים ורכישות.
כיום, משמש מרצה במכללה ומעביר לתלמידיו את ניסיונו רב-השנים שרכש בתפקידו כחבר בצוותי הנהלה של ארגונים עסקיים וכשותף אסטרטגי בתפקידי ניהול משאבי אנוש.
מיזוגים ורכישות במציאות הדינמית של ההיי-טק בישראל הצלחה או כישלון, כתב עופר זקס, הוצאת צמרת, לרכישה לחצו כאן
*****



מוחמד הקוראן והיהודים כתב ניר צורף

הקוראן הוא הספר המרכזי והחשוב ביותר באסלאם, אשר השפיע רבות על התפתחותן של תופעות מרכזיות חברתיות-תרבותיות ומנטליות בחברה הערבית-מוסלמית, ואף עיצב את דפוסי ההתנהגות והחשיבה שלה מראשית האסלאם ועד ימינו. הספר בוחן את יחסו של מוחמד והקוראן ליהודים ולתורה ואת התופעה לשנאת היהודים, כפי שהיא מתוארת בפסוקי קוראן רבים ובמסורת החדית'ים.



"מוחמד (570-632) נולד למשפחת הַאשִם משבט קוּרַיְש בעיר מֶכָּה שבסעודיה. משפחתו הייתה מהמעמד הבינוני. הוא נתייתם מאמו בגיל שש וגדל אצל דודו אַבּוּ טַאלִבּ. כשהיה בן 25 נשא לאישה את חַ׳דִיגַ׳ה בת ה-40, שהייתה אלמנה ועסקה במסחר. הנישואים העניקו למוחמד תמיכה חשובה בראשית דרכו כנביא וביטחון כלכלי. ח׳דיג׳ה ילדה למוחמד שישה ילדים, בהם פַַאטְמה שנישאה לעַלִי בן אבּוּ טַאלִבּ ממשפחת הנביא שהיה הח׳ליף הרביעי לאחר מות מוחמד. לאחר מותה של חַ׳דִיג׳ה, נשא מוחמד לאישה את עַאיְשַׁה. מוחמד החל להתבודד בלילות במערות שמסביב לעיר מכה, ובשנת 610 הוא עבר חוויות נפשיות והתגלויות רוחניות. כאן החלה ראשית נבואתו שנמשכה כעשרים שנה עד למותו בשנת 632.
על חוויית ההתגלות הרוחנית-אלוהית למוחמד כתוב בקוראן: “וְלֹא תָּעָה חֲבֵרְכֶם (הנביא מוחמד) וְלֹא שַָגָה. וְלֹא הָגָה הָגוּת הֶבֶל. אֵין הוּא כִּי אִם חָזוֹן אֲשֶׁר נִגְלָה. וְגִלָּה (אַלְלָה) לְאֹזֶן עַבְדּוֹ אֶת אֲשֶׁר גִּלָּה. וְלֹא כִּזֵב הַלֵּב אֶת אֲשֶׁר רָאָה. אָכֵן כְּבָר רָאָה אוֹתוֹת אַלְלָה הַגְּדוֹלים. הַתִּתְוַכְּחוּ עִמּוֹ בַּאֲשֶׁר רָאָה"? (סורה 53, 2—18); ‘‘مَا ضَلَّ صَاحِبُكُمْ وَمَا غَوَى. وَمَا يَنْطِقُ عَنِ الْهَوَى. إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى. فَأَوْحَى إِلَى عَبْدِهِ مَا أَوْحَى. مَا كَذَبَ الْفُؤَادُ مَا رَأَى. أَفَتُمَارُونَهُ عَلَى مَا يَرَى‘‘ (سورة النَّجْم/53, 2—18).



הספר משליך אור על האנטישמיות המודרנית בתעמולה הערבית והפלסטינית בהשפעת הקוראן.
הספר בוחן את השפעת הקוראן על אופי הסכסוך ומהותו בין ישראל לערבים ולפלסטינים, שקיבל אופי של סכסוך דתי-היסטורי, פוליטי-לאומי וטריטוריאלי.
בקוראן כתוב ובאופן מפורש שבני ישראל הם העם הנבחר ו"הארץ הקדושה" (ארץ ישראל) מיועדת ומובטחת לבני ישראל בלבד.
הספר מציג גישות חדשות השוברות את המיתוס על מעמדה של ירושלים וקדושתה בקוראן ובאסלאם. הקוראן משלב בתוכו תכנים, אירועים, פסוקים ודמויות המועתקים מהתנ"ך שעברו סילוף ושינויים מהותיים וכללו הוספות והשמטות ביחס למקור המקראי. הספר מציג דוגמאות רבות מהקוראן לתופעת ההעתקות והיקפה.


ניר צורף, מחבר הספר "מוחמד הקוראן והיהודים", בעל תואר שני בערבית מאוניברסיטת בר אילן ותואר ראשון בערבית והיסטוריה של המזרח התיכון מאוניברסיטת חיפה. סא״ל במיל', שירת כארבעה עשורים בחיל מודיעין, ביחידה 8200, בממשל הצבאי והמנהל האזרחי בשכם, בלשכת מתאם הפעולות בשטחים, ושירות ממושך ביחידה לתקשורת ערבית גלויה. כתב לענייני ערבים בעיתון מקור ראשון בשנותיו הראשונות.
מוחמד הקוראן והיהודים כתב ניר צורף, הוצאת צמרת לרכישה לחצו כאן













ריקי ברוך






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה