דפים

יום רביעי, 17 בפברואר 2021

"אהוב את עצמך כאילו חייך תלויים בזה" ו"הכל דפוק" - ספרים חדשים בהמלצה.

 


"אהוב את עצמך כאילו חייך תלויים בזה" - מאת כאמל רביקנט
בימים אלו רואה אור ספרו השני של כאמל רביקנט: "אהוב את עצמך כאילו חייך תלויים בזה". אחרי שרותקתי להקדמה הגעתי לפרק שנקרא ההתחלה:
"הייתי במצב קשה באמת. אומלל עד עומק נשמתי. היו ימים שהיתי שוכה במיטה, הווילונות סגורים, היום בחוץ גולש ללילה וחזרה ליום, ואני פשוט לא רציתי להתמודד עם המחשבות שלי. להתמודד עם היותי חולה. להתמודד עם כאב הלב. להתמודד עם כישלון החברה שלי. להתמודד עם... החיים. הנה מה שהציל אותי.
הגעתי לנקודת שבירה, אני זוכר זאת היטב. לא יכולתי לשאת את זה עוד. הייתי גמור... באותו מצב של ייאוש מוחלט גררתי את עצמי מהמיטה, כשלתי אל השולחן, פתחתי את המחברת וכתבתי: "היום אני נודר לעצמי נדר לאהוב את עצמי, להתייחס אל עצמי כאל אדם שאני אוהב באמת ובתמים. ובאופן עמוק- במחשבות שלי, במעשים, בבחירות שאני בוחר, בהתנסויות שאני עובר, בכל רגע שאני מודע, אני מחליט לאהוב את עצמי."

בשורות אלו פותח רביקנט את ספרו "אהוב את עצמך כאילו חייך תלויים הזה". האם חשבתם פעם שללא אהבת עצמכם לא יהיו לכם חיים? חשבתם כמה אנשים שלא אהבו את עצמם כבר לא היו חיים ביננו? 
"איך לאהוב את עצמי, את זה לא ידעתי. כל מה שידעתי היה שנשבעתי לעצמי - משהו גדול הרבה יותר מהתחייבות, גדול מאיחול עצמי או ערגה. נדר, שבועה... לא הייתה דרך ביניים." (מתוך ההתחלה עמוד 13 בספר)

דומה כי בשורות אלו היו המילים שריתקו אותי אל הספר לאורך ימים ושעות רצופים מאותו הרגע שהתחלתי לקרא לא הסרתי אתו מידי. בפרקים קצרים עשירי דוגמאות וסיפורי חיים מעניק הספר כלים לאופן שבו יכל הקורא ליישם ולהשיג את המטרה - לאהוב את עצמו.
לנקות את החלון ולגרש את החושך, לתרגל מדיטציה, לסלוח עצמך, להתחייב, לנשום עמוק ולאט, לתרגל את המעגל המנטלי ואת המבט הספציפי בעיניים מול המראה הם רק חלק מהכלים שהעניק לי הספר ונשארו חלק ממני.



כמאל רביקנט תרגל מדיטציה עם נזירים בהרי ההימלאיה, שירת כחייל בצבא ארצות הברית, והוא מייסד משותף של כמה חברות וחברת הון סיכון בעמק הסיליקון. אולם מה שהכי שינה אותו כאדם הוא ללמוד לאהוב את עצמו. לפני שבע שנים הוציא רבינקט את ספר "אהוב את עצמך" שהוכתר לרב מכר בינלאומי ובעקבות אינספור שאלות שהגיעו אליו מקוראים הוא מוציא בימים אלה לאור גרסה חדשה ומשופרת של הספר, בה ניתנות תשובות לכל השאלות.

"כמעט נמנעתי מלפרסם את הספר", מודה רבינקט. הנה אני, מנכ"ל חברה שנכנס למשבר והתפרק לגורמים אחרי שהחברה שלו כשלה , כותב ספר שמתאר כיצד היכולת לאהוב את עצמו הצילה אותו. חשבתי שאהיה נושא ללעג ולקלס, והקריירה שלי תיפח סופית את נשמתה. אבל בסופו של דבר הסטתי את הפחדים הצדה, ושיתפתי את האמת שלי עם העולם. הספר הפך ויראלי. אנשים מדהימים מכל העולם קנו עותקים לידידיהם ובני משפחתם. אחדים דיווחו שהספר הציל את חייהם. אחרים סיפרו שזאת הייתה הפעם הראשונה בחייהם שהם אהבו את עצמם. קוראים ומאזינים רבים פנו ושאלו שאלות. זה לימד אותי שעל מנת לייצר השפעה ארוכת טווח עליי להיכנס עמוק יותר לעובי הקורה . וכך, כעבור שבע שנים, הנה זה קורה. כל השאלות שקיבלתי מקבלות מענה בספר זה".


"אהוב את עצמך כאילו חייך תלויים בזה" - מאת: כאמל רביקנט
168עמודים,מחיר: 98 שקל, הוצאת: אור-עם. להשיג באתר האינטרנט ברשתות ובחנויות




הכול דפוק מאת מארק מנסון 
אנחנו חיים בתקופה מעניינת. מבחינה חומרית, הכול טוב מכפי שהיה אי-פעם: אנחנו חופשיים יותר, בריאים ועשירים יותר מכל דור שקדם לנו בתולדות האנושות. ועם זאת, באופן כלשהו הכול נראה דפוק באופן נורא וחסר תקנה – כוכב הלכת מתחמם, ממשלות מכזיבות את בוחריהן, כלכלות קורסות, וכולם דשים בכל דבר עד בלי די בטוויטר. ברגע הזה בהיסטוריה, כשיש לנו גישה לטכנולוגיה, להשכלה ולתקשורת שאבותינו לא היו יכולים לחלום עליה, רבים מאיתנו מוצאים את עצמם בתחושה הולכת וגוברת של חוסר תקווה.

הסופר האמריקאי מארק מנסון מוציא לאור ספר חדש, בו הוא קורא תיגר על ההגדרות המקובלות לאמונה, אושר, חופש ותקווה. בספר הכול דפוק, מפנה הכותב את מבטו מן הפגמים והליקויים הבלתי נמנעים בתוך כל אינדיבידואל לאסונות הבלתי פוסקים המתרגשים עלינו בעולם הסובב אותנו. הוא בוחן את היחסים שיש לנו עם כסף, בידור והאינטרנט, וכיצד יותר מדי מדבר טוב יכול להטביע אותנו מבחינה פסיכולוגית ולאכול אותנו חיים. הוא קורא בגלוי תיגר על ההגדרות המקובלות לאמונה, לאושר, לחופש – ואפילו התקווה עצמה.




במיזוג האופייני לו של בקיאות תיאורטית והומור מושחז מתחת לחגורה אוחז מנסון בצווארוננו ומאתגר אותנו להיות ישרים יותר עם עצמנו, ומחוברים עם העולם בדרכים שמן הסתם לא שקלנו קודם לכן.
מארק מנסון לוקח אותנו לעוד מסע גדוש הפתעות דרך הכאב בליבנו והמצוקה בנשמתנו.
אחד המחברים המודרניים הגדולים הוציא מתחת ידו עוד ספר שעתיד להכתיב סדר יום למשך שנים.

ספרו הראשון "חוכמת האדישות" הוא ספר מצחיק ומעורר מחשבה אצל כל מי שמוכן להניח בצד את התירוצים, ולחתור באופן פעיל לחיים טובים יותר. "חוכמת האדישות" הוכתר לרב מכר בינלאומי ודורג בראש רשימת רבי המכר בארצות רבות בעולם.

הכול דפוק מאת מארק מנסון, 288 עמודים, מחיר: 98 שקל, הוצאת: אור-עם
להשיג באתר האינטרנט ברשתות ובחנויות













ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה