דפים

יום שלישי, 16 בפברואר 2021

פרח ופרפר, סיפורי הנביא מוחמד, לכל ג'ירף יש, לוליק חתוליק יוצא לטיול ועולם החלומות של רומי - ספרי ילדים בהמלצה




עולם החלומות של רומי מאת ענת רוזנשטיין
בשילוב מועדון אינטראקטיבי הכולל פעילויות בווידיאו והפתעות נוספות

בְּכָל לַיְלָה כְּשֶׁהַיָּרֵחַ בְּשָׂמִים וְהַכּוֹכָבִים מְנַצְנְצִים,
רוֹמִי נִרְדֶּמֶת וְחוֹלֶמֶת חֲלוֹמוֹת יָפִים, מְרַתְּקִים וּמְשֻׁנִּים.
רוֹמִי מְטַיֶּלֶת, חוֹקֶרֶת וְלוֹמֶדֶת בְּתוֹךְ הָעוֹלָם שֶׁעָלָיו הִיא חוֹלֶמֶת
וּבַבֹּקֶר, כְּשֶׁהִיא מִתְעוֹרֶרֶת, 
לְסַפֵּר הַכֹּל לְאִמָּא הִיא מְמַהֶרֶת

בימים אלו רואה אור ספרה החדש של ענת רוזנשטיין, הספר "עולם החלומות של רומי". סיפור משעשע המצית את הדמיון. ספר לימודי, חינוכי, מעשיר ואינטראקטיבי במגוון נושאים אליו מצורפת אפליקצייה ייעודית ובה הפתעות ובונוסים. ילדים והורים יוכלו ליהנות מעשרות פעילויות מולטימדיה להעשרה ולהתפתחות בהם אוצר מילים, צבעים, צורות, מספרים וכיוונים במרחב.



בכל עת תוכלו להיכנס למועדון הפעילויות של רומי דרך אפליקציית ™GreatBoox ולקבל המלצה בווידיאו לפעילויות עם הילד בשילוב קריאת הספר. לספר מצורפים: שעת סיפור לילדים בווידיאו; חוברת יצירה להדפסה; הסברים ורעיונות להורים לתרגול ועבודה סביב הספר, עשרות פעילויות בווידיאו; דף ריק בסוף הספר לחלומות הקסומים של הילדים. הסיפור מלווה באיוריה המיוחדים של דריה סינה.

לַחֲלוֹמוֹת אֵין גְּבוּל, הֵם מְלֵאֵי דִּמְיוֹנוֹת: צוּרוֹת, חַיּוֹת, חֲפָצִים, מִסְפָּרִים, צְבָעִים וְעוֹלָמוֹת מֻפְלָאִים שֶׁבָּהֶם הַכֹּל יָכוֹל לִקְרוֹת. (מתוך הספר)

ענת רוזנשטיין עוסקת בעולם ההורות והילדים, "עולם החלומות של רומי" הוא ספרה הראשון. היא מספרת: הספר למעשה מורכב מחמישה חלקים בנושאים שונים, שאפשר בקלות להתאים לכל ילד לפי הגיל, ההתפתחות ורמת הקשב שלו. מתגובות שקיבלתי, יש הורים שמקריאים ביום את אותו החלק פעמיים, יש כאלה שבוחרים להקריא שני חלקים או יותר, ויש שיספרו את הספר במלואו. היופי שניתן להתאים אותו לילד ולרמת הקשב שלו, ולבחור להתמקד באיזה חלק שרוצים באותו היום, מבלי להרגיש שהתחלתם להקריא מהאמצע. אם אין לכם רעיונות מה עושים כדי להפיק את המקסימום עבור הילד - אז במיוחד בשביל זה הכנתי עבורכם מגוון הסברים ורעיונות באפליקציה שמצורפת אליו. ניתן להוריד ולהדפיס משם חוברת לילדים, ואפילו לצפות בשעת סיפור איתי".

"עולם החלומות של רומי" מאת ענת רוזנשטיין. הוצאת "ספרי ניב", 32 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.

***** 

לוליק חתוליק יוצא לטיול מאת ארי זיגמן

בשיאו של משבר הקורונה, כאשר הילדים יושבים שבועות שלמים בבית, קבורים במסכים ואילו ההורים משוועים להחזיר להם את יצר הסקרנות והדמיון, מגיע ספר ילדים חדש שיסייע בדיוק בכך..

"לוליק חתוליק יוצא לטיול" מאת ארי זיגמן בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר ילדים מקסים, המביא את סיפורו של לוליק, חתול ג'ינג'י סקרן, ביתי ומפונק, שמחליט בוקר אחד להגשים את חלומו ולצאת לטיול בשכונה.

במפגשו עם העולם שבחוץ הוא מבין שלעתים המציאות שונה מן הדמיון, שנחמד להתנסות בדברים חדשים, אבל נחמד גם לחזור הביתה, מקום מבטחנו.

בחרוזים נהדרים, בהומור ובקסם מעודד הסיפור את יצר ההרפתקנות, ומאפשר לילדים לחוות באמצעות לוליק, כוכב הספר, את תחושת הסיפוק שבהגשמת חלומות. מסעו של לוליק מציג לילד את ההפתעה שבלא נודע, ומחדד עבורו את מקומם של הבית ושל המשפחה כגורמים מנחמים ובטוחים.



״עַל אֶדֶן הַחַלּוֹן הוּא יָשַׁב וְדִמְיֵן

אֵיךְ הַכֹּל שָׁם בַּחוּץ כָּל כָּךְ מְעַנְיֵן,

וּכְשֶׁאַבָּא בַּבֹּקֶר אֶת הַדֶּלֶת פָּתַח,

קָפַץ לוֹ חָתוּלִיק, אָץ רָץ וּבָרַח". (מתוך הספר)

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, המשעשעים, הנפלאים והססגוניים של בר פביאן, שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

ארי זיגמן, אב לשתי בנות, שתי כלבות ושני חתולים, מגשים באמצעות לוליק, חתולו השובב, את חלומו לכתוב לילדים ולעודד אותם לחלום, להסתקרן ולהתנסות, אך גם להעריך את מה שמתחת לאפם.




"לוליק חתוליק יוצא לטיול" מאת ארי זיגמן. איורים: בר פביאן. הוצאת "ספרי ניב", 24 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.

***** 

 פרח ופרפר מאת יהודית כרמי

ספר ילדים חדש רואה אור בימים אלו. הספר "פרח ופרפר" מאת יהודית כרמי. ספר שירים מקסים על פרחים ופרפרים, על אהבה תמימה, על תינוקת מאושרת, על ארץ ישראל היפה, על עונות השנה: קיץ כיפי על חוף הים וחורף עם גשמים ורוחות, על שולחן מלא באוכל ומנגד על חתול רעב ובודד, ומעל הכול - על שאיפה להגשמת חלום לשלום.


בספר אוסף שירים יפים שנכתבו באהבה גדולה, ומלווים באיוריה הקסומים של איריס גת. שירים הנוגעים באהבה תמימה שירים על חורף קר וגשום, על קיץ כייפי, על שפת הים, ועל חלום של ילד לשלום עולמי.

השיר המוביל 'פרח ופרפר' הולחן על יהודית כרמי מי שכתבה את הספר, ומושר בפיה של הזמרת ריטה גרין. תוכלו להאזין לו על ידי סריקת הברקוד בגב הספר. 

בונוס נוסף לספר ולשיר המולחן היא חוברת צביעה לפי האיורים שבספר.

"פרח ופרפר" הוא ספר הילדים הראשון של יהודית כרמי, לאחר שני ספרי פרוזה: הרומן ההיסטורי "כחומה בצורה" והרומן התנ"כי "קטורה".
ניתן לרכוש לצד הספר את "פרח ופרפר" חוברת צביעה.




"פרח ופרפר" מאת יהודית כרמי. איורים: איריס גת. הוצאת "ספרי ניב", 20 עמודים. מחיר לצרכן 65 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה. 
*****

סיפורי הנביא מוחמד והמסורת האסלאמית 

כששומעים על ספר שעוסק בנביא מוחמד מניחים באופן טבעי שהוא נכתב בשפה הערבית, אבל "סיפורי הנביא מוחמד והמסורת האסלאמית" שיצא בתרגומו של הארון תחאוכו מנפץ הנחה זאת מסיבה מעניינת מאוד שמעידה על המגמות הרווחות בחברה המוסלמית.





בימים אלו רואה אור ספר ילדים ייחודי ונפלא "סיפורי הנביא מוחמד והמסורת האסלאמית" בתרגומו של הארון תחאוכו. בספר תפגשו קובץ סיפורים ממסורת החדית' של הנביא מוחמד על עזרה לעניים ונזקקים, הוקרת תודה והיסמכות על אלוהים, רחמנות כלפי האנשים, ילדים ואף כלפי חיות.

נדמה לי שבפעם הראשונה שפגשתי את המונח מוחמד הייתי באחת מכתות בית הספר היסודי ונחשפתי לנביא, תורתו ולתורת האסלם. דומה כי ילדים קטנים לא תמיד יודעים מהיום את מקומו בביסוס דת האסלם ומפגש עם ספר חדש הרואה אור בימים אלו יעניק הכוונה ראשונית וחווייתית להורים ולילדים.
"סיפורי הנביא מוחמד והמסורת האסלאמית" הוא ספר ילדים ראשון מסוגו. הסיפורים המופיעים בו תורגמו מערבית כדי לחשוף לדוברי העברית את האסלאם ואת נושא העברת ערכים ומסרים באמצעות הסיפור. מסורת החדית' המהימנה של הנביא מוחמד היא דברים שנמסרו מפי הנביא או על אודותיו.




בספר החדש תקראו על: הענן והחקלאי הטוב - סיפור על ענן שהוריד גשם בשביל אדם טוב שתמיד היה מחלק מרכושו לעניים. המסר בסיפור: מי שעושה מעשה למען אלוהים יקבל את גמולו; המצורע, הקירח והעיוור - שלושה אנשים שכל אחד מהם ביקש בקשה מאלוהים, ולאחר שקיבל את מבוקשו לא הודה לאלוהים ואף התנשא, חוץ מאחד שכן הודה. המסר בסיפור הוא שהוקרת תודה לאלוהים עושים באמצעות מילים ומעשים; הקרש הנאמן - סיפורו של אדם שהיה חייב כסף ושם את מבטחו באלוהים. הוא השליך קרש לים עם החוב שלו, לאחר שלא יכול היה לנקוט בשום אמצעי להחזרת חובו. המסר הוא שצריך להיסמך על אלוהים, אבל יחד עם זאת לעשות כל פעולה כדי להצליח.




עוד בספר על השלושה שנתקעו במערה - סיפור נס על אבן גדולה שחסמה מערה וזזה בכוח המעשים הטובים והכנים של האנשים שנתקעו במערה. המסר הוא שמותר להתפלל לאלוהים ולבקש בקשות בזכות המעשים הטובים; מוכר היין והקוף - סיפור הקוף החכם שנתן עונש לאיש הרמאי שמכר יין מהול במים. למוסלמים אסור לשתות יין, אך הנביא סיפר כדי שנלמד שהמוכר שמכר בקבוקי יין מהולים במים, קיבל רק חצי מהרווחים בגלל רמאותו; מעשה קטן, גמול גדול - סיפורה של אישה מסכנה שקיבלה צדקה של שלושה תמרים, ונתנה לשתי בנותיה תמר. כשרצתה לאכול את התמר שלה הבנות ביקשו עוד. היא לא חשבה פעמיים וחילקה את התמר שלה לשניים ונתנה להן. באמצעות מעשה זה הרוויחה את גן העדן; הכלב הצמא - סיפורו של האיש שאלוהים הודה לו וסלח לו, לאחר שריחם על כלב מסכן ונתן לו לשתות מים.
הטקסט כולו מלווה באיוריה הנפלאים של יונת קציר. 

הארון תחאוכו, בן 42, נשוי ואב לארבעה ילדים, תושב כפר כמא, עיתונאי לשעבר ועורך תוכן שאוהב לקרוא ספרים ולתרגם. בין היתר הוא עורך את אתר "אדיגה ביסמן" שמציג את חדשות האסלאם והקהילה הצ'רקסית ולומד במכללת "הדאעווה: האסלאמית באום אל-פחם. כן, הוא פעיל חברתי שאוהב לעזור לקהילה הצ'רקסית-מוסלמית בכפר כמא. הוא עובד במחלבת הבוטיק "אלברוס" שהקים אחיו נוח בשנת 2009. המחלבה מתמחה בגבינות צ'רקסיות מסורתיות מחלב בקר וביניהן גבינה צ'רקסית לבנה חצי קשה, גבינה מעושנת וגם לאבּנה.


הארון תחאוכו: "כתיבת הספר ועריכתו נמשכו כ7 חודשים. החלטתי להעלות את הסיפורים על הנייר מאחר שנתקלתי במאות ספרי ילדים בלי להיתקל ולו בספר אחד בנושא האסלאם שכתוב בעברית. חשוב לי שייקחו מהקריאה בספר את נושא אהבת האדם ללא כל קשר ללאום שלו ולאמונתו. אני מחנך כך גם את ילדיי. חשוב לי ללמד אותם על זהותם, על המנהגים והשורשים שלהם ומנגד לקבל גם אחרים. אני חושב שמה שיפה בקהילה שלנו הוא שאנחנו יודעים להסתדר עם כולם. הסיפורים בספר מועברים כמשל בעל מוסר השכל בשפה פשוטה וקולחת שכל ילד יכול ללמוד ולהבין. הערכים שמועברים בתוכם הם: אדיבות, קבלת השונה, עזרה לזולת, הכנסת אורחים, הסתפקות במועט ואהבת הטבע והאדם. הילדים לומדים שבאמצעות טריקים ושקרים לא מגיעים לשום מקום".

"סיפורי הנביא מוחמד והמסורת האיסלאמית" בתרגומו של הארון תחאוכו. איורים: יונת קציר. הוצאת הספרים "אוריון", 19 עמודים. מחיר לצרכן 64 ₪. להשיג בחנויות הספרים המקוונות וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה או באתר 
*****


לכל ג'ירף יש מאת אורית כחילה-זוהר

האם ג'ירף אוהב לשיר? למי פונה הזברה כשקר לה? מה גורם להר לפרוץ בצחוק? ואת מי משתף הכריש בסודותיו השמורים ביותר?



"לכל ג'ירף יש" מאת אורית כחילה-זוהר הוא סיפור על חברות מיוחדת במינה בין חיות ויצורים שונים בטבע, שהניגודים ביניהם אינם מפריעים להם כלל לחיות יחד בשמחה. מצטייר בו עולם שבו לכולם יש מקום וחשיבות: לגבוה ולנמוך, לחזק ולחלש, לאמיץ ולפחדן, מקטן ועד גדול.

אתם מוזמנים לצלול לעולם מופלא שבו מתקיימים בטבעיות ערכים, כמו עזרה הדדית, כבוד לאחר, הרמוניה, הנאות משותפות ואהבת אמת.
בסיום הספר מחכה לכם הפתעה פעילה שתעורר את כל הדמויות לחיים - יש שני עמודים בהם הילדים מוזמנים לגזור דמויות מתוך הספר בהתאם לקו המקווקו, להחזיק את הלשונית המצורפת לכל דמות בין אצבעותיהם או להדביקה על מקלון שטוח ולהפוך את הסיפור למשחק חי ותיאטרון בובות, תוך כדי קריאה וגם לאחריה.

הספר מתאים לילדים בכל גיל ופונה לעולם הדימיון המופלא, שקיים בכל אחד ואחת. את הספר מעטרים 
איוריו הנפלאים של עודד כחילה. 

אורית כחילה-זוהר היא תרפיסטית, מורה ואומנית רב-תחומית. "לכל ג'ירף יש" הוא ספרה הראשון. הסיפור נכתב בהשראת שיחה עם בנם המשותף של אורית ועודד, כאשר היה בן 4.


"לכל ג'ירף יש" מאת אורית כחילה-זוהר. איורים: עודד כחילה. הוצאת "ספרי ניב", 26 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה







ריקי ברוך





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה