דפים

יום חמישי, 25 בפברואר 2021

לילו גוץ ותעלומת החפצים - ספר ילדים מעורר השראה

 




שלא כמונו המבוגרים, דומה כי הצעירים בני ה7 ומעלה מי שמהווים את קהל היעד לספר החדש לילו גוץ ותעלומת החפצים, טרם נתקלו במושג "אנשים שקופים" ויוכלו להתוודע לו בזכות הקריאה המהנה בספר החוויתי ובעל המסר החשוב. 




בכפר קטן ושקט גרים להם 
לילו גוץ, יוס והרשל צבי, חברים נחמדים. ביום אחד "נפלה" על הכפר תעלומה מפתיעה שכולם סקרנים לדעת את פשרה. ראשונות נעלמו העוגות שאפתה הגברת שפיץ, אחר כך נעלם הטרנזיסטור של מר שורץ, סוכריות המנטה של פנחס ואיתם המגבעת של הרב, היומן של השדכנית, יומן גדוש מידע על תושבי הכפר ומה יקרה אם יגיע לילדים זרות? מה יהיה על תושבי הכפר? 




הַשֶּׁקֶט אָפַף אֶת הַכְּפָר בְּלַיְלָה נְטוּל עֲנָנִים, וְיָרֵחַ קָטָן כְּמוֹ חִיֵּךְ חִיּוּךְ שֶׁל יוֹדֵעַ דָּבָר מֵרָחוֹק. בְּאוֹתוֹ הַלַּיְלָה נָדְדָה שְׁנָתוֹ שֶׁל הָרַב, וְהוּא מִתְהַפֵּךְ עַל יְצוּעוֹ וְחוֹשֵׁב עַל הַפְּרִיטִים שֶׁנִּגְנְבוּ. יוֹס יָשַׁן בְּמִטָּתוֹ וְחָלַם חֲלוֹמוֹת עֲצוּבִים, וְאִלּוּ הַגְּבֶרֶת צִלָּה שְׁמֶערְל הַשַּׁדְכָנִית יָשְׁנָה דְּרוּכָה מְעַט, מְנַסָּה לִמְצֹא תְּנוּחָה נוֹחָה כְּשֶׁהַמַּחְבֶּרֶת תַּחַת הַכַּר, עֵינֶיהָ עֲצוּמוֹת לְמֶחֱצָה, מְחַכָּה לִרְאוֹת הַאִם מִישֶׁהוּ יָעֵז לָגַעַת בְּמַחְבַּרְתָּהּ הַחֲדָשָׁה. שֶׁיְנָה הַיָּפָה נִרְדְּמָה גַּם הִיא, עֵינֶיהָ נְפוּחוֹת מִבֶּכִי עַל יָפְיָהּ שֶׁאָבַד עִם הַסֶּרֶט. מַר שְׁוַרְץ קָם מִמִּטָּתוֹ, וּכְמִנְהָגוֹ נִגַּשׁ אֶל הַפִּנָּה שֶׁבָּהּ עָמַד הַטְּרַנְזִיסְטוֹר כְּדֵי לְהַדְלִיק אוֹתוֹ – אוּלַי חָזַר לְעֵת עֶרֶב. אַךְ נֹכַח שֶׁהוּא לֹא שָׁם. הַכְּפָר נָדַם בְּשֶׁקֶט מָתוּחַ, מִתְכּוֹנֵן לְעוֹד יוֹם שֶׁל חִפּוּשׂ.
 (עמוד 90 בספר)


ובעוד כולם סקרנים ומתפלאים לוקח על עצמו לילו גוץ לפענח את התעלומה. אל לילו גוץ מצטרפים גם שני חבריו הטובים ויחד פותרים את החידה ומבינים מהו פשרה. (את זה תצטרכו לקרא בספר כי לא אביא כאן את התשובה...)  






הספר מקסים, קריא ומאויר להפליא מלמד את הילדים בזכות פתרון התעלומה, לזהות את האנשים השקופים להבין שכל אחד מאתנו הוא אחד יחיד ומיוחד בזכות עצמו. 
צחקתי, הסתקרנתי, אהבתי את השפה הרהוטה והשימוש במילים הגבוהות. פורמט הספר, צבעו, האיורים והסיפור עושים את הספר לחוויית קריאה ושמחה.  הספר עורר בי געגועים לספרי ילדותי, לאופן בו נכתבו, אוירו והוגשו. 

לילו גוץ ותעלומת החפצים/אילה אלבאז
איור: דוד נתנאל באשר
הוצאה עצמית. לרכישה היכנסו מכאן














ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה