דפים

יום חמישי, 28 ביולי 2022

אמא שלי עיוורת, אבא שלי הוא גם סבא ועולם החלומות של לין- ספרי ילדים ונוער בהמלצה.

 

אבא שלי הוא גם סבא מאת איציק פלטק

בעשור האחרון, מספר הגברים בארץ ובעולם החווים הורות מבוגרת עולה. איציק פלטק, בסגנון כתיבה רזה וייחודי, מגולל באופן אותנטי וגלוי לב את חוויותיו כהורה מבוגר. המיקוד בספר הוא על המפגש בין האב לבנותיו ובין הבנות לאביהן.


בספר מובאים 28 קטעים קצרים המבטאים את הפער הבין-דורי ומציגים אי-הבנות קטנות שעליהן מחפה אהבה גדולה.



זהו אוסף של סיפורים הלוכדים ברגישות ובקריצה משעשעת אירועי יום-יום המתמצתים חיים שלמים. הקטעים מלווים באיורים מאת ג'וליה שרר, המוסיפים נקודת מבט וממד נוסף של עומק.
הספר מדויק ואנושי, ומשאיר לקורא מקום רב לפרשנות.
"אבא שלי הוא גם סבא", מאת איציק פלטק, איורים ג'וליה שרר, צמרת הוצאה לאור, לרכישה לחצו כאן
הספר מיועד להורים ולבני הנוער. 









אמא שלי עיוורת מאת בת אל תורכיה

טליה, בת לאמא עיוורת, מספרת מנקדת מבטה על סגנון החיים המיוחד של אמה, ומתארת את העזרים השונים שקיימים לאנשים עיוורים, שמטרתם "לנרמל" ככל הניתן את שגרת חייהם ולהקל עליהם את פעולות היום-יום.
בספור מקבלים הילדים הצצה חשובה לעולם שהוא חלק משגרת חיינו ושעלינו להכירו ולהכילו. כך יוכלו לזהות עיוורים ברחוב ולאתר את העזרים המפזרים עבורם על מנת שיגיעו בבטחה ליעדם, למשל אבני סימון במדרכה, לחצני מקום ברמזור ועוד.


הספור מביע בגובה העיניים ובצורה פשוטה ומונגשת לילדים את התובנה שבעלי מוגבלויות בכלל ועיוורים בפרט אינם שונים כלל מאחרים. הספור מעודד שיח חשוב בין ילדים והורים על אנשים מעט שונים, ומאפשר לגשר על הפער ברגישות ובאמפתיה.



הספר מגיש בצורה רגישה ומותאמת לגיל הילדים - החל מגיל הגן, את לקות העיוורון, אותה הילד מתיימר לקבל ולהבחין בה ככזו שאינה הופכת את הלוקה בה לאדם פחות ראוי. המטרה להצליח להסתכל על אדם שיש לו מגבלה או קושי כלשהו - קודם כל כאדם, לפני שהוא בעל מגבלה. 
"אמא שלי עיוורת" מאת בת אל תורכיה, איורים דנה גלר, צמרת הוצאה לאור, לרכישה לחצו כאן.




עולם החלומות של לין מאת אנה מסבכר קוקיש

האם ילדים אוהבים לישון? אני מכירה ילדים שחוששים להירדם כי אולי יפסידו משהו ולכן מסרבים ללכת לישון גם כשהם ממש ממש עייפים.


בימים אלו רואה אור הספר "עולם החלומות של לין". לין שלנו מאוד אוהבת לישן. מדי ערב היא מתכרבלת עם הצעצועים האהובים עליה, שוקעת בחלום קסום בו כל הדמויות מתעוררות לחיים ויחד הם משחקים במשחקים ונהנים. לין כל כך נהנית מהחלום, שהיא לא רוצה להתעורר וכל היום היא מחכה בהתרגשות ללכת לישן.




הספר בא להראות ששנה וחלומות יכולים להיות מהנים ונעימים ולא משהו שילדים חייבים לעשות ולא אוהבים, ובנוסף להסביר לילדים מה זה בעצם חלום.
"עולם החלומות של לין" מאת אנה מסבכר קוקיש, איורים ליאור רז, צמרת הוצאת ספרים, לרכישה לחצו כאן.
























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה