דפים

יום שני, 4 ביולי 2022

מכתבים לדיוויד, ללא מעצורים, טביעת אצבע, על ספסלי מתכת' באביב חייהם ואני אפס ספרים חדשים בהוצאת ניב.




מכתבים לדיוויד מאת ורדית אייל

1/10/1975
שלום דיוויד,
"אני מנסה לכתוב רעיון, רעיון של שלם אחד ויחיד של חומר ורוח, שהם דבר והיפוכו, הנעים במקביל זה מול זה משני צידיהם ההפוכים, במטרה להגיע אל גרעין תחילתם – נקודת דחיסותם האחת הנמצאת בתוכם – אלא שאליה אין הם יכולים להגיע לעולם, פן יבטלו זה את זה באיחודם.
זהו בעצם סוד קיומם הנצחי. לעולם לא יוכלו החומר ורוחו לחדול משאיפתם לחזור בחזרה אל נקודת דחיסותם האחת, אך דווקא שאיפה זו היא שמרחיקה אותם פעם אחר פעם מן המטרה.
אתה מכיר את האגדה על הזאב והנץ? גבר ואישה מאוהבים קוללו בקללה נוראה על ידי מכשפה קנאית. האישה הופכת ביום לנץ ובלילה חוזרת להיות אישה. הגבר הופך בלילה לזאב ועם אור ראשון חוזר להיות אדם. הם נעים יחד בדרכים, צמודים זה אל זה ללא יכולת להיפרד או להיפגש (אם אינך יכול להיפגש אינך יכול להיפרד), אך יש רגע קצר אחד, בין השמשות, כאשר אור היום טרם פג והלילה טרם ירד, שבו הם רואים זה את זה לשברירית השנייה, שולחים יד לגעת... ולשווא. הם הופכים שוב הוא לזאב והיא לאישה." (מתוך פרק ראשון בספר)

בימים אלו רואה אור הספר "מכתבים לדיוויד" ספר תזה מרתק ומרגש העוסק ב"טבע היקום".
בכל מקום ביקום שבו יתגלו אי פעם עקבות חיים. תמיד יהיו אלה עקבותינו. אנו כל חלקיו של השלם האחד של היקום. האנושות כולה המורכבת מכל אפשרויות חלקיו. אין חיים נוספים ביקום מלבדנו. כפי שאין ולא יהיה לעולם יקום נוסף מלבדו. כל אפשרויותיו בהווה בעבר ובעתיד כבר מתקיימות בתוכו. שעל כן האנושות הקיימת היא האחת והיחידה החוזרת בו תמיד בכל גוף חומר שלו, בכל אדם שלו, בכל כוכב שלו, בכל מחזור חיים שלו. כי אנחנו בלבד החייזרים של עצמנו.

הספר נכתב בעקבות מכתבים ששלחה ורדית אייל אל המרצה שלה באוניברסיטה (ד״ר דייויד גרייבס) במשך 15 שנים. במכתביה שכוללים גם סיפורים ושירים, היא כוללת גם את התהליך שעבר עליה במשך כתיבת התזה, התפתחותה האישית והרוחנית שהתעצבה תוך כדי כתיבתה. ואת יחסה אל האלוהים שבו לא האמינה עד כה. 
ורדית אייל, בת קיבוץ שדה נחום בעמק בית שאן, למדה פילוסופיה וקולנוע באוניברסיטת תל אביב, שם פגשה את דיוויד, מרצה באוניברסיטה, ולו כתבה את המכתבים מהם מורכב הספר. עסקה בהוראה וכתיבה, ביניהם "מי חיבר את שון" ו"בטניה היפה". "מכתבים לדיוויד" הוא ספרה השלישי.

ורדית אייל: הספר מבוסס כולו על רעיון אחד: התזה שלי על בריאת היקום. דיוויד ואני התכתבנו כמעט 20 שנה (אני כתבתי והוא קרא), בין השאר כתבתי לו גם את כל מה שעובר עלי בשנים הללו, כך שיותר משהספר הוא סיפור התזה, הוא גם הסיפור שלי - סיפור חיי. האם גיליתי את סוד היקום? זה נשמע כל כך יומרני והזוי שאני לא מעזה לומר את זה, אני משאירה למכתבים לעשות זאת. המכתבים מכילים גם סיפורים ושירים שכתבתי באותם שנים. סיפור כתיבת התזה הוא הסיפור שלי, סיפור חיים של 20 שנות חיפוש: מה אנחנו? מי אני? מהו המקום הזה שאנו חיים בו? מה אנחנו עושים כאן? עבורי לפחות החיפוש הזה הסתיים".

"מכתבים לדיוויד"
מאת ורדית אייל. הוצאת ספרי ניב, 268 עמודים. מחיר לצרכן 82 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת ובאתר ההוצאה.




ללא מעצורים מאת דודי טורג'מן
דודי טורג'מן בספרו "ללא מעצורים – סכין באיום מרכזי בלחימה" שיצא בהוצאת "ספרי ניב" כתב ספר יחיד מסוגו המדבר על תחום הסכינאות כאיום מרכזי בלחימה.


בספר תקראו על סיפורי אזרחים מן השורה שעלולים להיתקל בתוקף ברחוב ועד לאנשי ביטחון שעלולים לחוות תקיפה בשגרת העבודה שלהם. נשים כמחבלות מצד אחד ונשים כקורבנות לטרור מבית על ידי הקרובים אליהן ביותר, הגברת מודעות, כלים ישימים לצמצום הנזק, הבנת האמצעי וניתוחי אירוע. תקראו על סכינים כאיום מרכזי בלחימה, תלמדו על סכינים ולהבים, מהי לחימה, תקראו על לחימה בתנאי לחץ וראיונות אישיים של נפגעי אירועי דקירה.
התוקף המסוכן ביותר הוא זה שהוא עצמו לא יודע שהוא כזה עד לרגע קבלת ההחלטה. הסיבה העיקרית שאנחנו רואים אין סוף אירועי דקירה בארץ ובעולם היא בעיקר - זמינות. ברוב המקרים, גם בעולם הפלילי וגם בעולם הטרור המניע הוא ריגשי. מה שהופך את התוקף לנחוש יותר ולאגרסיבי יותר.

דודי טורג'מן מומחה תוכן בתחום הסכינאות והלחימה הקרובה. בעברו מדריך ראשי וראש תחום לחימה קרובה באחת מיחידות העילית הייחודיות בישראל. הבעלים ומדריך ראשי של שיטת קומביינד המובילה בתחום הלחימה הקרובה בכלל ובתחום לחימת הסכינים בפרט, מייעץ לגופי ביטחון בארץ ובעולם, מאמן יחידות עילית וארגוני ביטחון בארץ ובעולם, מעביר סדנאות ברחבי העולם ומרצה בתחום הסכינאות והלחימה.

"ללא מעצורים – סכין באיום מרכזי בלחימה"
מאת דודי טורג'מן. הוצאת ספרי ניב, 185 עמודים. מחיר לצרכן 116 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה



טביעת אצבע מאת ד"ר עודד קרבצ'יק - איך להתמודד עם סיפור חיינו
"טביעת אצבע" מאת ד"ר עודד קרבצ'יק בהוצאת "ספרי ניב" נכתב עליכם. הדגש בו הוא בעיקר על מה אתם יכולים לקחת.

בן אדם הוא יותר מפן אחד. הוא יכול להיות אבא מדהים ובעל נוראי, הוא יכול להיות אבא נהדר ובוס מזוויע. תשאל את אשתו, והיא תגיד שהוא איש מדהים, בעל השנה, מפנק ואוהב ורגיש, ואז תשאל את העובדים שלו, והם יגידו שהוא איש קשה, לא אומר "בוקר טוב", לא משלם מספיק ולא מכיר את השמות שלהם. איך זה הגיוני? מי צודק? ולמה השאלות האלה רלוונטיות לכל אחד ואחת מאתנו?

לכל אחד מאתנו טביעת אצבע ייחודית לו. אין עוד אדם בעולם עם טביעת אצבע זהה לשלו. עם זאת טביעת האצבע של כל אדם אינה אחידה, כי היא מכילה קווים, חצאי עיגולים וקווי מתאר מעניינים (בדיוק כמו הנפש שלנו).

"אחד מהמרכיבים המרכזיים בספר הזה הוא תיאור של ה"אני" האישי שלי. אני מתחיל בתיאור הזה, כי רק אחרי שאנחנו יודעים מיהו ה"אני" הזה בדיוק, אפשר להמשיך הלאה ולהתמקד בכל פעם ב"אני" אחר. מה "אני" עושה בזוגיות? איך "אני" עושה עסקים? מי "אני" כהורה, או במקרה שלי לפני שנים רבות, מיהו עודד הכדורסלן? אגב, כדורסלן, הספר כולל הרבה אנקדוטות מעולם הכדורסל כי הייתי שייך לעולם הזה עד גיל 29 ,וכי אני ממשיך לעשות פעולות משיקות לעולם הזה עד עצם היום הזה. אבל כשאני מתאר פעולה מנטלית במשחק כדורסל או טיפול מנטלי לשחקן כדורסל, המונח "כדורסל" בעצם לא חשוב. זה רלוונטי לכל תחומי החיים."(מתוך פרק ראשון בספר)



מטרת הספר היא שאתם תיקחו את "האני" האישי שלכם. הגדרה שתשמש עבורכם כבסיס שממנו תוכלו לאתר את התחומים שאותם אתם רוצים לפתח, ואז להיות ממוקדי מטרה ולהתחיל לעבוד קשה ובאופן יעיל על פיתוח ה"אני" שלכם בתחום הזה. בסופו של דבר זה יאפשר לכם להשתנות ולפרוח.

עודד קרבצ'יק הוא ד"ר לפילוסופיה של הפסיכולוגיה ומאמן מנטלי בעל ניסיון וידע רב בתחומי הזוגיות, העסקים והספורט. במהלך 20 שנות פעילותו הוביל עודד וניהל, בין היתר, את בית הספר לאימון במרכז ההשתלמויות בר-אילן ואת בית הספר לאימון בקריה האקדמית אונו היחידה ללימודי חוץ, היה המאמן המנטלי של נבחרת ישראל בכדורסל וליווה ומלווה אנשי עסקים, אנשים פרטיים וספורטאי צמרת בשיתוף נבחרת המאמנים שלו. תחת ידיו יצאו מאמנים רבים, שפועלים היום בהצלחה בשוק הישראלי. "טביעת אצבע" הוא ספרו השני.

"טביעת אצבע-איך להתמודד עם סיפור חיינו" מאת ד"ר עודד קרבצ'יק. הוצאת ספרי ניב, 245 עמודים. מחיר לצרכן 86 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.




על ספסלי מתכת מאת רם לבני

"על ספסלי מתכת" מאת רם לבני בהוצאת "ספרי ניב" הוא רומן מרתק ומרגש המבוסס על אירועים שהתרחשו במציאות, מדלג בין שני עולמות ומחבר ביניהם.

הוא לא ידע שזה יהיה היום שישנה את חייו, ישנה לחלוטין את מסלול החיים המתוכנן והמסודר כל כך שלו. בוקר אחד שגרתי, אופייני ורגיל לנער בגילו הוא קם בריא לחלוטין, ובלילה עולמו התהפך עליו.

בעולם האחד מתואר סיפור אמיתי שקרה בעקבות החלטה שהתקבלה בעבורו. בעולם האחר מתואר מה היה קורה אילו היה מקבל את אותה החלטה בעצמו. האירועים מתרחשים בין מסדרונות בתי חולים לבין בית הוריו ומציגים את המסע של נער חולה שחרב עליו עולמו ושל זוג הורים המתמודדים עם מחלת בנם, המחפשים כל תקווה קטנה להיאחז בה. פחד ותקווה, שמחה ועצב, מתח ושקט – את כל אלה חווים הגיבורים לאורך שני המסעות, ובתווך – החלטה אחת משנה חיים.


לפני כמה שעות הוא עוד היה בבית. התעורר ליום חופש שקיבל במקום לחזור לבסיס, ועכשיו הוא יושב כאן ומחכה, מוציא את הטלפון הנייד שלו מהכיס בכל כמה דקות, בודק מה השעה ומחזיר אותו למקום. הזמן לא עובר, כל דקה היא כמו נצח בשבילו. הוא מרגיש איך בכל רגע שעובר הסבלנות שלו הולכת ומתקצרת, כמו מכל מלא שהולך ומתרוקן, ושברגע שיתרוקן הוא יהיה חייב לנקוט פעולה, למלא אותו בחזרה, הוא לא יוכל יותר לשבת. החדר הולך ומתרוקן, המסדרונות נטולי החלונות שמובילים אליו מחשיכים והרעשים במבנה הגדול הולכים ושוככים, הופכים לרגועים יותר, כאילו המבנה מכין את עצמו לשנת הלילה שלו. (מתוך פרק ראשון בספר).

רם לבני, יליד 1990, אח בכור לשני אחים, נולד וגדל בקיבוץ ובגיל עשר עבר לזיכרון יעקב. ילדותו ונעוריו עברו עליו בין הים לשדות וליער, בין אימוני שחייה לשגרת חיים רגילה של ילד ונער. בגיל 19 , במהלך שירותו הצבאי, קיבל מסלול חייו תפנית בלתי צפויה שהשפיעה על מסע חייו מן הקצה אל הקצה. כיום הוא אדריכל, נשוי ואב לילד וממשיך במסעו האישי המיוחד.

"על ספסלי מתכת" מאת רם לבני. הוצאת ספרי ניב, 152 עמודים. מחיר לצרכן 74 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.



באביב חייהם מאת אלישע שוהם
"באביב חייהם" מאת אלישע שוהם בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר שירים מקסים ומרגש.
בשישה שערי הספר בחר הכותב להביא את מחשבותיו ואהבותיו. השער הראשון "גשם זלעפות" כולל שירי טבע; השער השני "באביב חייהם" כולל שירים על מלחמות ישראל ועל המחיר שגבו; השער השלישי "משלנו" כולל שירי ריצה, רכיבה על אופנים וטריאתלון בנוף המגוון של ישראל; השער הרביעי "בת יפתח" מביא אירועים מרתקים בתנ"ך; השער החמישי "רויטל" מביא שירי אהבה; השער השישי "קדושת חיי אדם" מביא שירים על ערכי היהדות שליבם ערכי המוסר.

אלישע שוהם, איש הנגב, איש של טבע, ריצה, רכיבה על אופניים וטריאתלון, כותב שירה כ- 20 שנה. "באביב חייהם" הוא ספרו הראשון.



גֶּשֶׁם זַלְעפוֹת


גֶּשֶׁם כָּבֵד יוֹרֵד עַל הָאָרֶץ,
מַטָּח מְרֻכָּז, טִפּוֹת מַיִם גְּדוֹלוֹת.
שְׁלוֹשְׁה רָצִים בְּלֵב סְעָרָה,
לֹא נִכְנָעִים, מַמְשִׁיכִים בְּרִיצָה.

מַסָּךְ שֶׁל מַיִם, יוֹרֵד מִשָּׁמַיִם,
טִפּוֹת מַיִם צְְפוּפוֹת, דּוֹקְרוֹת וְחוֹדְרוֹת.
אֲדִישִׁים לַקֹּר, לַלְּבוּשׁ סְפוּג הַמַּיִם,
צוֹחֲקִים, מְחַיְּכִים, מֵי שָׁמַיִם נוֹטְפִים.

נוֹטְפִים זָהָב הַיּוֹרֵד מֵרָקִיעַ,
פְּנִינֵי מַיִם שְׁקוּפִים,
אַבְנֵי חֵן חֲסְרוֹת צֶבַע,
בְּנֶגֶב יָבֵשׁ, חָרֵב, שָׁסוּעַ,
הַצָּמֵא וְשׁוֹתֶה כָל רְסִיס וְטִפָּה.

"באביב חייהם" מאת אלישע שוהם. הוצאת ספרי ניב, 91 עמודים. מחיר לצרכן 65 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.




אני אפס מאת אריה טרינקר
"אני אפס" ספר שיריו השני של אריה טרינקר שבהוצאת "ספרי ניב" לופת את לבו של הקורא. בלשון צלולה, מדויקת וגבישית כיהלום, מעניק לנו טרינקר הזדמנות נדירה, פורצת דרך מסוגה, להגיע דרך השירה אל עולמו של עובד ההייטק הישראלי. הוא פורש לפנינו מנעד רחב של סיטואציות, זיכרונות, שברי תודעה, רגעי שיממון, מועקה, הצלחה; תוך מבט מקיף על המנהלים, עובדי הקבלן, שרשרת הברגים, החמורים, המשרדים, בתי השימוש – כל מה שמקיף את עולם ההייטק ואת עולמו של העובד בפרט.

לצד התיאור המרהיב של אריה טרינקר אודות עולמו הסגור של עובד ההייטק, שופע הספר תובנות ורגעי חסד נפלאים אודות הטבע ובעלי החיים, חום הבית ומנעמי הארוחות; זעם על הפוליטיקה וקשיי הכרך; וכן מחשבות עמוקות על הזמן החולף.



"אני אפס" ספר אמיץ שכתוב ביושר, בתנופה ובלשון מדויקת. ספר שקשה להניח מהיד. "יָדִי רוֹעֶדֶת / מוּל יוֹפְיָין שֶׁל הַמִּלִּים", כותב טרינקר, ומעניק לנו את יופיו של הרעד, את כוחה של המלה. עבור מי שאוהב לקרוא שירה טובה, זה כוחו של עולם - יקיר בן-משה

אריה טרינקר. יזם הייטק, קצין בכיר במילואים, מפתח תוכנה וממציא בנשמתו שנכלאה, בין כותלי מעבדות מחקר. יליד 1948. גדל בקרית טבעון. בהיותו חייל בסדיר השתתף במלחמת ששת הימים וההתשה בסיני ופעולת כארמה בירדן. כקצין מילואים בשיריון במלחמת יום כיפור ברמת הגולן וסמג"ד ומג"ד ובמלחמת לבנון הראשונה. בוגר הטכניון בחיפה. עסק בפיתוח מערכות תוכנה. הוביל פיתוח ושיווק פרויקטים גדולים והיה מנהל הפיתוח העסקי של רפאל. הקים וניהל עם שותפים שתי חברות סטארטאפ. ספרו הראשון "ערב קיץ רך" יצא בשנת 2016 בהוצאת פרדס.

אני אפס
אֲנִי אֶפֶס
בְּעוֹלָם
מָלֵא אֲפָסִים,
אֶחָד
בְּעוֹלָם
מָלֵא יְחִידִים.

אֶפֶס, אֶחָד
אֶחָד, אֶפֶס
אֲנִי בִּיט
בְּקוֹד שֶׁל תָּכְנָה.
בְּלִי אֶפֶס אֶחָד
הָעוֹלָם לֹא קַיָּם.

רצח
אֵין לִי דָּבָר לְסַפֵּר
רַק עֲבוֹדָה קָשָׁה וּכְאֵב
אֵין לִי חָדָשׁ לְסַפֵּר
ל יוֹם דּוֹמֶה לָאַחֵר

אֵין לִי חֶדְוָה לְסַפֵּר
אֵיךְ יוֹם עֲבוֹדָה מִתְמַשֵּׁךְ
בְּכָל יוֹם הוֹרֵג
יוֹם אַחֵר
"אני אפס" מאת אריה טרינקר. הוצאת ספרי ניב, 105 עמודים. מחיר לצרכן 74 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 













ריקי ברוך













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה