דפים

יום שני, 11 ביולי 2022

שאריות של חיים, ערפילי הסרנגטי, החורף של האריות וקצב מנגינת הלב- ספרי פרוזה חדשים בהוצאת ידיעות ספרים




נפלאים, מיוחדים ובעיקר מרתקים 
כל אחד בדרכו, ארבעה ספרים חדשים רואים אור בימים אלו בהוצאת משכל-ידיעות ספרים, הצטרפו לסקירה. 

שאריות של חיים מאת פטר ניסטרוֹם פטר מוּלין

זהו מותחן קצבי וגדוש טוויסטים חכמים ורבדים פסיכולוגיים מרתקים, שמציג דמות בלש שטרם ראינו.


בתו של הבעלים של אימפריית אופנה בשוודיה נעלמת. הסברה היא שנרצחה, אבל גופתה מעולם לא נמצאה.
עשר שנים לאחר מכן, בבולטימור, סוכן האף-בי-איי ג'ון אדרלי צריך להעיד במשפט נגד קרטל הסמים שאליו הסתנן. לפיכך עליו להיכנס לתוכנית להגנת עדים, ולמרות התנגדותה הנחרצת של הסוכנות, הוא מתעקש להישלח בזהות חדשה דווקא לעיירת הולדתו בשוודיה, שאותה עזב כילד.

כשתיק הצעירה הנעדרת מגיע לידיו של הסוכן אדרלי – כעת החוקר פרדריק אדמסון ממשטרת קרלסטד שבשוודיה - הוא נחוש לפתור את המקרה בעיקר ממניע אישי. אלא שברור לו שהקרטל דולק אחריו ויעשה הכול כדי לנקום, ובינתיים הסודות שאופפים אותו ועלולים לחשוף את זהותו האמיתית מצטברים והולכים.

צמד הכותבים פטר ניסטרוֹם ופטר מוּלין התבגרו יחד בעיירה קטנה בשוודיה וכתבו את ספר המתח המשותף הראשון שלהם כבר בגיל עשר. שאריות של חיים, המותחן הראשון שהוציאו לאור, נמכר ל-15 מדינות וזכה לשבחים ברחבי העולם.

"מתח פילם-נוארי נורדי קלאסי – הדוק, מרובד ומצמרר" Foreword Reviews

"שאריות של חיים" מאת פטר ניסטרוֹם פטר מוּלין, משבדית יעל צובארי, ידיעות ספרים, לרכישה לחצו כאן




ערפילי הסרנגטי מאת ליילה אטר
"הוא פגש את שרה באוניברסיטה של ניירובי. שניהם היו רחוקים מהבית, צעירים, חופשיים ורעבים. הוא עדיין זכר את הפעם הראשונה שראה אותה, כשהתיישבה לידו באולם ההרצאות: בחורה שחורת עור ומתוחכמת, עם צמות מבריקות שצונחות עד כתפיה ומקיפות את פניה. היא היתה עכברת עיר, והוא היה עכבר כפר. היא אהבה לרשום לעצמה כל מיני דברים - משימות, תוכניות, תאריכים. הוא אהב לחיות מיום ליום, משעה לשעה. היא היתה קפדנית וזהירה. הוא היה תוסס ואימפולסיבי. לא היה להם סיכוי מלכתחילה, אבל ממתי זה מונע ממישהו להתאהב? הוא איבד את הראש - וגם היא - והם יצאו לסיבוב מטורף ברכבת הרים." (עמוד 8-9 בספר)


מטען שמתפוצץ באמצע קניון במזרח אפריקה מצית שרשרת של אירועים הרי גורל, ומסלול חייהם של שני זרים מצטלב לנצח בקשר טרגי מטלטל: ג'ק וורדן, חקלאי קפה בטנזניה, מאבד את בתו היחידה, כשבמרחק אוקיינוס משם, רודל אמרסון מאבדת את אחותה היחידה.

"פעם באפריקה, נישקתי מלך...
וכך מצאתי באסם הישן למרגלות הקילימנג'רו את הקסם החמקמק שעד אז רק הצצתי בו בין דפיהם של סיפורי אהבה מיתיים. הוא רפרף סביבי כמו פרפר שזה עתה בקע מהפקעת והתמקם בפינה של לבי. עצרתי את הנשימה ופחדתי לנשוף, שמא הקסם יגלוש החוצה ולא יימצא עוד לעולם."


השניים נקלעים למשימת הצלה רצופת אתגרים במרחבי הסרנגטי העצומים; עליהם לחלץ שלושה ילדים הנתונים בסכנה אדירה. המסע להבאת הילדים למקום מבטחים הוא גם מסעם של ג'ק ורודל להחלמה ולהשלמה, אך הוא טומן בחובו סיכונים נוספים: להיפתח אל האחר ולהסיר את ההגנות. האם יצליחו לשרוד עוד אובדן, הפעם של אהבה שנידונה להתמוסס להם בין האצבעות ממש כערפילי השחר החמקמקים בסוואנה?


ערפילי הסרנגטי הוא רב-מכר מרתק, מרגש ובעל עוצמה ארוטית קמאית כובשת, המתרחש על רקע נופיה החושניים של הסוואנה האפריקאית. הספר סחף המוני קוראים ברחבי העולם, מבוסס על סיפור אמיתי ומתפקע מרומנטיקה ומתשוקה בוערת. מאחורי ליילה אטר ניצבת שורה של רומנים שזכו להצלחה גדולה ונכנסו לרשימות רבי-המכר של "הניו יורק טיימס", "הוול סטריט ג'ורנל" ו"USA Today".

"ערפילי הסרנגטי" מאת ליילה אטר, מאנגלית דינה יחיאלי, ידיעות ספרים, לרכישה לחצו כאן.



החורף של האריות מאת סטפניה אאוצ'י
החלק השני באפוס ההיסטורי רחב היריעה העוסק בעלילותיה של משפחת פלוריו, שסחף את הקוראים באיטליה וברחבי העולם וכיכב במשך זמן רב ברשימות רבי-המכר. בקרוב יראה אור החלק האחרון בסאגה.

אבל ברגע זה של בדידות כואבת, הוא מודה בכך. הוא היה רוצה להושיט יד ולמצוא את ידו של אביו, לבקש ממנו עצה, לעבוד לצדו, בשתיקה, כפי שעשה כל כך הרבה פעמים.
הוא, שעכשיו הוא אב, משתוקק לחזור להיות רק בן.(עמוד 20 בספר)

בסוף הם ניצחו. חמושים רק בנחישות הצליחו בני משפחת פלוריו, האריות מסיציליה, להיחלץ מחנות התבלינים הקטנה והעלובה שבמרכז פלרמו וכעת יש בבעלותם ארמונות ומפעלים, ספינות ומכמרות, משי ותכשיטים. כעת כל העיר נושאת אליהם עיניים, מכבדת אותם, יראה מפניהם.

האחריות לגורל המשפחה הונחה על כתפיו של איגנציו מרגע היוולדו, וכובד הנטל דוחף אותו בכל הכוח קדימה, אל מחוץ לגבולות סיציליה, אל רומא ומזימותיה הפוליטיות, אל אירופה וחצרות המלכות שלה ואל רכישת הארכיפלג של האיים האגאדיים כולו. האימפריה שבנה מסחררת בעושרה, אך דבר לא מצליח להמס את הכפור שבלבו, תוצאה של הוויתור שנאלץ לעשות על אהבה אמיתית למען תהילת המשפחה.

לצדו של איגנציו ניצבים אשתו ג'ובאנה, אישה מלאת תשוקה ורעבה לאהבה, שברירית כקריסטל אך גם עמידה כמוהו, ובנו איגנצידו, שאינו רוצה להשתעבד ולהקריב את עצמו על מזבח השם "פלוריו". הוא יודע שהגם שדמה של משפחת פלוריו זורם בעורקיו זו אינה כלל ערובה להצלחה.

מבעד לנפתולי הגורל של הדמויות הבלתי-נשכחות האלו הולך ונרקם לנגד עינינו הסיפור העילאי והנורא, המרהיב והטרגי של משפחה מיוחדת במינה, שלזמן לא מבוטל דרך כוכבה בשמי העולם.

"הסיפור הנפלא ושובר הלב שכישף וממשיך לכשף את קוראי 'האריות מסיציליה'" Corriere della Sera
👈הספר הנמכר ביותר באיטליה ב-2021. מכר מעל מיליון עותקים.
👈זוכה פרס אלזה מורנטה

"החורף של האריות" מאת סטפניה אאוצ'י , מאיטלקית דנה ציביאק לרכישה לחצו כאן




קצב מנגינת הלב מאת ג'ניפר א' סמית
"על השולחן, ליד נייר המכתבים של המלון, מונחת צלחת שוקולדים עם פתק ממנהל המלון: שמחים שבחרת להיות איתנו כאן. במוחה של גרטה עולה מאליה מחשבה על אמא שלה, שהיא כבר לא כאן ולא איתה, וההיעדר הנורא עוצר את נשימתה ומעיק שוב על לבה כמו גוש עופרת."  (עמוד 12 בספר)

עד לפני כמה חודשים גרטה ג'יימס חיה את החלום. כמוזיקאית אינדי מצליחה שמכשפת את הקהל עם הגיטרה שלה, ועם מפיק חתיך כבן זוג, החיים שלה היו רחוקים מאוד מהמסלול הבורגני של משפחה ועבודה משרדית.


אבל אז אמא שלה, המעריצה הגדולה ביותר שלה, מתה, וחייה של גרטה נהפכים על פיהם. היא נפרדת מהחבר שלה ומתמוטטת מול קהל עצום לאחר ביצוע צורמני במיוחד של שיר חדש – וכל זה בדיוק לפני יציאת האלבום השני שלה. הקריירה מהחלומות שטיפחה ושהתחילה ללבלב נמצאת פתאום בסכנת קריסה. בדיוק אותה הקריסה שאביה הזהיר אותה מפניה אם לא תבחר בתלם יציב ובטוח ותלך לעבוד במקצוע "אמיתי".

בדיוק בנקודת השפל הזאת, גרטה מסכימה בחוסר רצון להצטרף לשיט תענוגות לאלסקה עם אביה קונרד, שיט שהוריה הזמינו לפני מות אמה כדי לחגוג ארבעים שנות נישואים. זאת אולי ההזדמנות האחרונה של גרטה ושל אביה לרפא את מערכת היחסים שלהם, אבל לא רק. ההפלגה הזאת מתבררת כמסע גילוי עצמי עבור שניהם, וגם עבור בן ויילדר, היסטוריון חנון ומקסים שמתמודד גם הוא עם תהפוכות החיים. בעוד גרטה משקמת את הביטחון שלה בעצמה ובן מתמודד עם עתיד לוט בערפל, השניים מוצאים את עצמם נמשכים אחד לשני ונתמכים זה בזה.

דווקא במקום הכי לא צפוי,  בים, מול הנופים עוצרי הנשימה של אלסקה, הרחק מהעיר הסואנת שהיתה מגרש המשחקים שלה – גרטה סוף-סוף לוקחת אחריות על הבחירות שלה, על שיברון הלב שלה ועל הפצעים המשפחתיים העמוקים. בסופו של המסע היא תצטרך להסתכל באומץ קדימה ולהחליט באיזה נתיב היא רוצה לבחור ואיך למצוא שוב את קולה.
👈הספר נבחר לאחד מ-22 הספרים המומלצים לשנת 2022 ב- Today Show

"סמית רקמה סיפור על אמהות ובנות, אבות וילדים, צער, אושר והחלמה – וגם על תעשיית המוזיקה, עבודה קשה, חלומות ומערכות יחסים" Kirkus
קצב מנגינת הלב הוא סיפור יפהפה, מצחיק, רומנטי ומרגש, על התאוששות לאחר אובדן, על היכולת לחשב מסלול מחדש ועל האומץ להתחיל הכול מהתחלה.

"קצב מנגינת הלב" מאת ג'ניפר א' סמית, מאנגלית שרון פרמינגר, ידיעות ספרים, לרכישה לחצו כאן 












ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה