דפים

יום שבת, 16 ביולי 2022

ללכת למקום אחר, להבות והקיץ של אביה - ספרים חדשים בהוצאת עם עובד.



שלושה ספרים חדשים בהוצאת עם עובד רואים אור בימים אלו והם המתאימים ביותר לחופשת הקיץ שלנו המבוגרים כמו גם הילדים. שני ספרי מבוגרים בסקירה וספר ילדים ונוער משובח, ראוי ומרגש. הצטרפו לסקירה.

ללכת למקום אחר מאת 
רחל גץ-סלומון
לכאורה איבון עסוקה יום־יום בהכנות לארוחות ומקפידה על כל מנה ומנה – חשוב לה שכל אחת תצא מתחת ידה מושלמת ושתערב לחיכו של בעלה האהוב, המרגיז. כזה היה מן היום שהכירו, איש מרשים ותובעני, נערץ ומכביד בהרגליו, ולכולם היא נענית במסירות או מתוך הרגל שכבר אי אפשר להשתחרר ממנו. ובכל זאת, בין כל הפעולות הטקסיות, הביתיות, צצים ועולים לא קרואים מראות שונים לגמרי מתקופת המלחמה בתוניס, שנים לפני שהכירה אותו. אז כבשו הגרמנים את עירה האהובה, והוריה האמידים, אחיה והיא עשו הכול כדי שלא לרעוב. אחות אחת הייתה לה ושלושה אחים, ומלחמת העולם השנייה שינתה את כולם.



שנים ארוכות התאמצה להשכיח מעצמה כמה מעשים שנעשו אז ושלא היה בכוחם להימנע מהם, כל כך חזק היה הדחף לשרוד. על אחד מהם, מביש במיוחד בגלל אחריתו הקטלנית, היא מנסה לכפר גם עכשיו, ולא במחווה חד־פעמית אלא כמה פעמים בשבוע. טקס אחר נדרש לשם כך, קבוע כמו בישוליה, אבל שלא כמוהם הוא נעשה בחשאי. אפילו לבעלה לא סיפרה על כך מעולם, לא על הטקס ולא על המעשה שחולל אותו – עדיף שיישמר לנצח בסוד.

בקול בשל ובוגר, ובלי כל היסוסים, רחל גץ־סלומון מצליחה לספר כבר בספר ראשון על כברת חיים שלא הרבו לעסוק בה, ולהקים אותה כאן על כל מורכבותה ומטעניה, לעיני הקורא.

רחל גץ-סלומון נולדה ב-1981 בירושלים. גדלה מגיל תשע במעלות-תרשיחא, ובה היא חיה עד היום עם בעלה, המשורר אלחי סלומון וילדיהם. רחל היא ראש המחלקה לאופנה במרכז האקדמי ויצו חיפה, ומרצה לעיצוב בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון. עבודת הדוקטורט שלה עוסקת באופנה וזיכרון. מנחת הסכת אופנה, כותבת ומבקרת במוספי תרבות וספרות בעיתונות ובטלוויזיה. חברת הוועד המנהל של מוזאון בית לוחמי הגטאות ע"ש יצחק קצנלסון למורשת השואה והמרד.

"ללכת למקום אחר" מאת רחל גץ-סלומון, הוצאת עם עובד, 224 עמ' * 84 ₪, לרכישה לחצו כאן


להבות מאת רובי ארנוט
מדוע אחיה של שרלוט בת ה-23 נחוש לבנות לה ארון מתים, אף שהיא בריאה לגמרי? ומדוע היא נמלטת על נפשה לקצה העולם ברגע שהיא מגלה זאת? מי רוצח את בעלי החיים בחוות מללוקה, ומדוע הפסיקו קרל וכלב הים שלו לצוד יחד את דגי טונת הדם? האם יצליח לב שבור לכבות את הלהבות המשתוללות באי טסמניה? התשובות לחידות הללו נמצאות ביצירה המכשפת הזאת, שבמרכזה הנופים עוצרי הנשימה של האי הקטן שמדרום לאוסטרליה.

להבות הוא רומן מקורי ויוצא דופן; חגיגה של סגנון ודמיון, שפה וכישרון. זהו סיפור על אבל ואבדן, על אהבה וקשרי משפחה, תעלומה ששזורה באגדה שופעת הומור ואהבת אדם וטבע.

רובי ארנוט, בורא בספרו הראשון מיתולוגיה תמימה ומהנה שמעוגנת בידע מרשים. בעיצומו של משבר האקלים הוא משמיע שיר הלל לנופי מולדתו, שיר שהוא גם קינה וקריאת אזהרה לכל מי שהחיים הנכחדים הללו יקרים לליבו.


רובי ארנוט, אחד הכותבים הצעירים הבולטים כיום באוסטרליה, נולד בלונססטון, טסמניה ב-1989. ב-2019 בחר אותו העיתון סידני מורנינג הרלד לסופר הצעיר הטוב ביותר, ובאותה שנה הוא גם זכה בפרס מרגוט סקוט לספרות בטסמניה. ארנוט מתגורר בהובארט, אחת משתי הערים שבאי טסמניה – מול חופה של מדינת ויקטוריה, בדרום-מזרח אוסטרליה. "תענוג. ... סיפור מהלך קסם שלוכד בתוכו משהו ממשי מרוח החיים בטסמניה." גארדיאן

"להבות" מאת 
רובי ארנוט, תרגמה מאנגלית: ברוריה בן ברוך, הוצאת עם עובד, 213 עמ' * 84 ש"ח, לרכישה לחצו כאן




הקיץ של אביה מאת גילה אלמגור-אגמון
מהדורה חגיגית ובה מאוגדים יחד לראשונה שני* ספרים מוכרים בלוויית איורים חדשים ומלאים רגש.



מעטים הספרים שנצרבו בלב הישראלי כמו הקיץ של אביה.
הילדה אביה גלוחת הראש נהייתה סמל לדמותם של ילדים רבים שהוריהם התקשו לגדלם במציאות הקשה שלאחר הקמת המדינה ובצל אימת השואה, ילדים שהיו דור ראשון בארץ חדשה.
אחרי תקופה בפנימייה הילדה אביה עוברת לגור עם אימה בצריף קטן. החיים לצידה של האם הרדופה אינם קלים, וילדי השכונה אינם מקבלים אותה לחבורתם. אביה מחפשת נחמה בצלילים הבוקעים משיעור הבלט בבית השכן ובמחשבות על אבא שלה, שעליו אינה יודעת דבר. אך מדוע נדמה לה שיש קשר בינו ובין השכן החדש?
בעץ הדומים תפוס מופיעה לפנינו שוב הילדה אביה והיא כבר נערה צעירה, מוקפת חברים ונכונה לקחת את גורלה בידיה. 

"בכפר הנוער נולדתי מחדש". מספרת המחברת, השחקנית הידועה גילה אלמגור-אגמון, אשר כתבה את הספרים על בסיס סיפור חייה. 

גילה אלמגור-אגמון היא זוכת פרס ישראל, שחקנית, במאית ותסריטאית.
הספר הקיץ של אביה (ילדה בעלת שם מוזר) ראה אור לראשונה בשנת 1985* *הספר עץ הדומים תפוס ראה אור לראשונה בשנת 1992 בסדרה דן חסכן


"הקיץ של אביה" מאת גילה אלמגור-אגמון, ילדה שנולדה פעמיים, איורים: מריאנה רסקין, ערכה והוסיפה אחרית דבר: תמר הוכשטטר, 234 עמ' * 84 ₪, הוצאת עם עובד. לרכישה לחצו כאן הספר מתאים לגילאי ילדים ונוער. 

























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה