דפים

יום שלישי, 19 ביולי 2022

הטיסה האחרונה, עוגה שחורה והאלף-בית של זופיה - שלושה רומנים נפלאים בהוצאת פן -ידיעות ספרים



שלושה רומנים נפלאים, שונים בתכלית זה מזה, בהוצאת פאן הוצאה לאור- ידיעות ספרים, רואים אור בימים אלו. אני מזמינה אתכם לקרא את הסקירה ולהתרשם, לבחור ולקרא. 

האלף-בית של זופיה

רומן היסטורי סוחף מאת מוניקה הסה
מחברת רב-המכר עטור הפרסים 'נערה במעיל כחול'
רב מכר של הניו יורק טיימס

גרמניה, 1945. החיילים ששחררו את מחנה הריכוז גרוס-רוזן אמרו שהמלחמה תמה, אבל מבחינת זופיה לדרמן נערה בת 18, שום דבר לא נגמר. גופה בקושי התחיל להחלים, רוחה שבורה וחייה מרוסקים. לפני שלוש שנים, היא ואחיה הצעיר אָבֶּק היו בני המשפחה היחידים שנשלחו ימינה, הרחק מתאי הגזים באושוויץ-בירקנאו, כל האחרים – ההורים שלה, סבתה, דודתה מאיה מלאת החיים – שוגרו שמאלה.

"גדר תיל, קשרים מתכתיים חלודים. העבירו אותי מקום. העבירו את כולנו, אנחנו בנות המזל שעדיין היו מסוגלות לתפור ולעמוד על הרגליים, ובזמן שהשומרים הצעידו אותנו בסך מול החלק במחנה שבו הוחזקו הגברים, האסירים הסתדרו בשורות למסדר נוכחות. העיניים שלנו חלפו במהירות על פניהם, תאוותניות, מחפשות בין השלדים החיים את האבות ואת בני הדודים שלנו. בשלב ההוא ידענו היטב ללחוש מבלי להשמיע קול; ידענו היטב לקרוא שפתיים. רוזן? רוזן או וייס? סימַנו עם הפה, מבעד לגדר העברנו שמות משפחה בדומה לתפילות. יש מישהו ממשפחת רוזן מקרקוב? מלודז'?" (עמוד 9 בספר)


בפעם האחרונה שראתה זופיה את אחיה, מילותיה האחרונות אליו היו הבטחה: אָבֶּק לזופיה, A ל-Z. "כשאני אמצא אותך שוב, נשלים את האלף-בית שלנו. ונהיה שלמים, והכול יהיה בסדר. אני מבטיחה למצוא אותך."

המסע שלה לקיום השבועה, מוביל אותה למחנות עקורים, שבהם כל מי שהיא פוגשת מנסה לבנות לעצמו עתיד מעבר כואב: מרים המחפשת נואשות אחר אחיה התאום שממנו הופרדה לאחר ששרדו ניסוי רפואי; בְּרַיינֶה, יורשת לשעבר שכעת רק משתוקקת לחתונה פשוטה עם ארוסה הטרי ויוסף היפה, המוזר והממגנט, שקובר את עברו מאחורי חומה של סודות. אך ככל שזופיה מעמיקה בחיפוש, כך הוא נדמה בלתי-אפשרי. איך תצליח למצוא נער אחד בתוך ים הנעדרים? בינות לעיי החורבות של יבשת שבורה, זופיה צריכה לצלול אל תוך תעלומה שפתרונה עלול לשבור אותה, או שאולי דווקא יסייע לה להקים מחדש את עולמה?

מוניקה הסה היא מחברת רבי-המכר עטורי הפרסים, נערה במעיל כחול ו-American Fire, ועיתונאית של הוושינגטון פוסט. היא מתגוררת במרילנד, ארה"ב עם בעלה וכלב חכם.

"כתוב ברגישות ובחוכמה... מרתק." – The New York Times

"מלאכת מחשבת... כמו בחיים האמיתיים, יש ברומן הזה עצבות שוברת לב, אך גם תקווה לכך שהחיים, בסופו של דבר, יהיו שוב שלמים וטובים." – Booklist, starred review
"'משלב היסטוריה, רומנטיקה ומסתורין... סיפור שובר לב אך מלא תקווה על אודות מה שדרוש כדי לשרוד אחרי טראומה." – BookPage, starred review

"חובבי רומנים היסטוריים, ספרי מתח ורומנטיקה, לא יצליחו להניח את הספר הזה מהיד."

– School Library Journal, starred review

פן הוצאה לאור וידיעות ספרים - 358 עמודים מודפסים / מחיר הספר: 98 שקלים / תרגום מאנגלית: אילן פן






עוגה שחורה

רומן הביכורים המרגש והסוחף של שרמיין וילקרסון נכנס היישר לטבלת רבי המכר של "הניו יורק טיימס", כבש את שבחי הביקורות, נמכר לתרגום בעשרות מדינות בעולם, ומעובד בימים אלה לסדרת טלוויזיה בהפקת אופרה וינפרי

אנחנו לא יכולים לבחור את מה שירשנו, אבל האם נוכל לבחור את מי שניהפך להיות?


"ביירון פותח את המעטפה ומנער החוצה את תכולתה, דיסק־און־קי ופתק בכתב יד. הוא קורא את הפתק בקול. זה כל כך אופייני לאמא.

ב'ו־ב', יש עוגה שחורה קטנה במקפיא, היא בשבילכם. אל תזרקו אותה.

עוגה שחורה. ביירון שם לב שהוא מחייך. אמא ואבא נהגו לחלוק פרוסת עוגה מדי שנה לכבוד יום נישואיהם. זאת לא היתה עוגת החתונה המקורית, לדבריהם, כבר לא. אמא הכינה עוגה חדשה מדי חמש שנים, בת שכבה אחת בלבד, והכניסה אותה למקפיא. אם כי התעקשה שכל עוגה שחורה ספוגת רום ופורט היתה יכולה להחזיק מעמד לכל אורך נישואיהם.

אני רוצה שתשבו יחד ותאכלו את העוגה כשיגיע הזמן. אתם תדעו מתי.
בני מכסה את פיה בידה.
באהבה, אמא.
בני מתחילה לבכות."(עמוד 19 בספר)

הרומן עוגה שחורה, מראה כיצד ירושה של בגידות, שקרים, זיכרונות ואפילו שמות, יכולה לעצב מערכות יחסים ונרטיב היסטורי. הספר המרגש והיפהפה מזמין את הקוראים למסע יוצא דופן דרך מסלול חייה של משפחה, שהשתנתה מהקצה אל הקצה בעקבות הבחירות של האישה שעמדה בראשה.

אלינור בנט מתה ומותירה ירושה מבלבלת לשני ילדיה: עוגה שחורה קריבית מסורתית, שנאפתה לפי מתכון משפחתי עם היסטוריה ארוכה, והודעה קולית אחת. בהודעה, אלינור משתפת סיפור רב-תהפוכות על שחיינית צעירה ועקשנית במיוחד שבורחת מאי מולדתה בשל חשד ברצח. המעשייה שוברת הלב שאלינור חושפת, הסודות ששמרה לעצמה, ותעלומה העוסקת בילדה אבודה, מציבים סימן שאלה גדול בנוגע לכל מה ששני האחים חשבו שהם יודעים על השושלת המשפחתית שלהם ועל עצמם. האם הם יוכלו להתקרב זה לזה מחדש, או שהגילויים החדשים יותירו אותם אבודים בעולם? האם יצליחו לאחד את שברי ההיסטוריה האמיתית של אימם ולהגשים את המשאלה האחרונה שלה: "לחלוק את העוגה השחורה כשיגיע הזמן?"

שרמיין וילקרסון היא סופרת אמריקאית, אשר התגוררה בג'מייקה וכעת כותבת בעיקר באיטליה. עיתונאית לשעבר, שסיפוריה הקצרים זוכי הפרסים התפרסמו בשלל כתבי עת ואנתולוגיות. עוגה שחורה הוא רומן הביכורים שלה

"סיפור רב-דורי מענג... מעורר מחשבה ונוגע ללב." – טיים

"סופרת שראוי לעקוב אחריה, בוחנת ביד אמן את העומקים הלא צפויים של הלב האנושי."

BookPage (Starred review)

"ספר מסעיר על קשרים בין אחים ועל היסטוריה משפחתית מוסתרת." – גלאמור

רב מכר חדש – פן הוצאה לאור וידיעות ספרים
פן הוצאה לאור וידיעות ספרים - 416 עמודים מודפסים / מחיר הספר: 98 שקלים / תרגום מאנגלית: רחל פן





הטיסה האחרונה מאת ג'ולי קלארק
שתי נשים. שתי טיסות. הזדמנות אחרונה להיעלם
הטיסה האחרונה הוא סיפור של שתי נשים - שתיהן לבד, שתיהן פוחדות - החלטה גורלית אחת, תשנה את מסלול חייהן לעד.

"האוויר בחוץ רועם כאשר מטוס מתרומם אל השמים, בעוד שבפנים הודעות מעוותות צווחות מן הרמקולים. אישה מבוגרת מדברת איטלקית חדה, בסטקטו, היכנשהו מאחורי. אבל אני לא מזיזה את עיני מאבני השפה, עיני מתמקדות במדרכה שמחוץ לטרמינל, מחפשות אותה, מעגנות את אמונתי — ואת כל העתיד שלי — בעובדה שהיא תבוא." (מתוך עמוד 11 בספר)




לקלייר קוק יש לכאורה את החיים המושלמים - היא נשואה לנצר לשושלת של פוליטיקאים, חיה בבית פרטי במנהטן שמנוהל על ידי צוות של עשרה עובדים, הסביבה שלה אלגנטית, ימיה מתוכננים לעילא ועתידה בטוח.

אך כידוע, מאחורי דלתות סגורות דבר אינו כפי שהוא נראה מבחוץ. לבעל המושלם יש פתיל קצר והוא לא מהסס להשתמש בצוות שלו כדי לעקוב אחרי כל צעד ושעל של קלייר ולוודא שהיא עומדת בסטנדרטים הבלתי אפשריים שלו.
אבל מה שהוא לא יודע זה שקלייר עבדה במשך חודשים על תוכנית להיעלם, אותה היא מצליחה להסתיר ממנו.

כשקלייר מגיעה לשדה התעופה פגישה מקרית בבר, מחברת בינה לבין אווה, אישה שנסיבות חייה קשות כשלה.

שתי הנשים מקבלות ביחד החלטה של הרגע האחרון ומחליפות ביניהן את כרטיסי הטיסה. קלייר עולה על הטיסה של אווה לאוקלנד, ואווה נוסעת לפורטו ריקו כשהיא מתחזה לקלייר. הן מאמינות שההחלפה תאפשר לכל אחת מהן התחלה חדשה במקום רחוק. אך כאשר הטיסה לפורטו ריקו מתרסקת, קלייר מבינה שכבר לא מדובר בהתחלה חדשה אלא בחיים חדשים. מנותקת, ללא אמצעים, כשהחדשות על "מותה" עומדות להתפוצץ בתקשורת, היא מאמצת את הזהות של אווה, ויחד איתה את נטל הסודות שאווה התאמצה כל כך להסתיר.

"אני לא מאמינה שזאת הפעם האחרונה שאנחנו יושבות כאן. הפעם האחרונה שנדבר. החדר הזה היה מפלט, חשוך ושקט, היו בו רק הקולות שלנו, לוחשים, מתכננים את הבריחה שלי. מי יֵשב איתה כאן מחר? מחרתיים?" (עמוד 24 בספר)


ג'ולי קלארק היא מחברת רב-המכר The Ones We Choose. הטיסה האחרונה, ספרה הראשון שרואה אור בעברית, תורגם ליותר מעשרים שפות והיה גם הוא לרב-מכר עולמי. קלארק מתגוררת בלוס אנג'לס עם משפחתה.

"הדילמות המוסריות שהדמויות העגולות והמציאותיות מתמודדות איתן במסען לשרוד מוסיפות משקל לעלילת המתח מאיצת הדופק. קלארק היא ללא ספק סופרת שיש לעקוב אחריה." –Publishers Weekly, STARRED review

"ספר סוחף מאוד- ולא רק בזכות העלילה המפתה והקצב המהיר, אלא גם בשל היותו מרגש באופן מפתיע ובשל הסוף המתוק-מריר והמתגמל שלו. הדמויות ייכנסו לכם ללב."- הניו יורק טיימס

"יש כאן פיתולים רבים בעלילה. לא תפסיקו לנחש. לא תצליחו להניח את הספר מהיד." – People

פן הוצאה לאור וידיעות ספרים - 326 עמודים מודפסים / מחיר הספר: 98 שקלים / תרגום מאנגלית: רחל פן
רב מכר עולמי - פן הוצאה לאור וידיעות ספרים.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה