דפים

יום שני, 27 ביוני 2022

איך לגדל ילדים מאושרים - סיפורים מעצימים, ספר שלישי בסדרה מאת ויטאלי בוצא'צקי

 



השבוע הגיע לידי ספרו השלישי של ויטאלי בוצ'אצקי בסדרה הנפלאה "איך לגדל ילדים מאושרים - הספר סיפורים מעצימים". אני מלווה את הסדרה מתחילתה ושמחה לשתף גם אתכם הורים וסבים באשר אתם.

בספרו הראשון הביא בוצא'צקי עצות וכלים מעשיים כיצד לממש את הייחודיות של ילדינו ולהגשים את יעדיהם וחלומותיהם; כיצד להשפיע ולהנהיג כהורה במשפחה; כיצד למוסס התנגדויות ולהניע את ילדינו לפעולה; כיצד לפתח בהם התמדה ונחישות; כיצד ליצור מערכות יחסים מצוינות בין בני המשפחה ועוד. בספרו השני  "בדרך למעלה" שואף בוצא'צקי שאנו ההורים נראה את הילד כגרעין שכבר מכיל בתוכו את כל הפוטנציאל כדי להפוך לאלון אדיר ויפה. בדיוק כמו שעץ האלון זקוק למים ולאור כך גם הילדים זקוקים לתזונה בריאה, עידוד, חום ואהבה תמיכה והכוונה, ומעל לכל זקוקים הם לאמונה. אמונה שהיכולת לגדול כבר טמונה בהם.
בספר מוצגים כלים מדהימים להעצמת הילדים כך שיגדלו להיות שמחים, מצליחים ומאושרים יותר.

כאמור בימים אלו רואה אור הספר השלישי בסדרה - הספר סיפורים מעצימים אליו כונסו הסיפורים המעצימים ביותר, אלו שיעניקו מוסר השכל, מחשבה, הבנה והפשטה, ערך ותפיסת עולם לאירועים מחיי היום יום בהם נתקלים הילדים בחייהם. 



נושאים רבים וחשובים מועלים בספר ואני קראתי אותם בקשב רב ונדרשתי למחשבה באיזה אופן אני כאם וכסבתא הצגתי אותם בפני הדור הצעיר, ואם נכון היה לעשות זאת אחרת. כאלו אנחנו המבוגרים. שבים ומנסים למצוא את המסלול היותר מדויק והיותר נכון ללב ולנפש של הילדים שלנו.





בין הסיפורים הנפלאים תמצאו את: לאהוב את השונה, הצפרדע והבור, הבחירה, שק תפוחי האדמה, , שני זאבים, תקווה לכל הורה, מצרך נדיר ויקר ושמו אהבה, עץ הצרות ואיך מגדלים ילד מבריק? 
אני התחלתי בפרק לאהוב את השונה, התרגשתי ולכן גם בחרתי להביא אותו בשלמותו גם אליכם. 

לא בכדי בחר ויטאלי בוצא'צקי להוציא את הספר השלישי בסדרה כאסופה של סיפורים מעצימים. אותי ריתקו כולם אחד לאחד, ואני בטוחה שאשוב ואקרא אותם ולאו דווקא בסדר שהם מופיעים בספר.

דומה כי הדרך הנכונה והמדהימה ביותר להעביר מסר היא על ידי סיפור. 
המשפט "תשמעו סיפור"! גורם לילדים באותו הרגע "לעצור את הכל" ולהקשיב. עתה כשהילדים קשובים ומצפים לשמוע, נותר לנו להעביר את המסר באופן שירתק אותם והם לא ירצו להתנתק.  ואז... מיד לאחר שאוזניהם קשובות ועיניהם נוצצות, יגיעו השאלות שיובילו לשינוי ושיפור גישתם. 


ויטאלי בוצ’אצקי מספר על עצמו: "אני מהנדס, סופר, מרצה, מדריך הורים, מלווה סופרים ומנכ"ל UPkids להעצמת הורים וילדים. בילדותי אובחנתי כבעל הפרעות קשב וריכוז. לאורך השנים מערכת החינוך ‘הלבישה עליי’ מגוון תוויות כגון: ילד עצלן, טיפש, לא מוצלח, מופרע ועוד. לכן שאלתי את עצמי: כיצד אשלח את ילדיי למערכת חינוך שמתייגת ילדים בעודם קטנים? כיצד אצור אפוד מגן לילדיי בכך שאקנה להם כלים להתמודדות עם העולם? וגם את השאלה שהיא ככל הנראה הגדולה מכולן: כיצד אפשר להיות הורה טוב בעידן המודרני, כשמחסור משמעותי בזמן איכות משמש כמכשול בדרך למילוי תפקיד ההורה כראוי? את הכלים, הטיפים והעצות שעוזרים להתמודד עם הבעיות האלו ריכזתי בספרי."

שני הספרים שקדמו לספר 

"איך לגדל ילדים מאושרים - הספר סיפורים מעצימים", ספרי ניבמאת ויטאלי בוצ’אצקי, לרכישה ישירה של הספר השלישי לחצו כאן.
*** לתשומת לבכם-במהלך חודש יולי יימכר הספר ב40 שקלים בלבד!!! עד גמר המלאי!






















ריקי ברוך




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה