דפים

יום שני, 16 באוגוסט 2021

בקרו בתערוכת סלבדור דאלי במתחם ארנה בהרצליה







אני אוהבת יצירות שונות של אומנות, אך לא מתחברת לכולן, את יצירתו הראשונה  (עבורי! ) של דאלי הכרתי אי שם בשנות העשרה הראשונות שלי וכבר התחברתי לסגנון, מאז נתלו על קירות חדרי שוב ושום תצלומי יצירותיו ואני שמחה לשתף אתכם בביקור שלי בתערוכה שהגיעה לראשונה ארצה.

הקיץ זה קורה- התערוכה המקורית הבינלאומית של סאלבדור דאלי מגיעה לראשונה לישראל. למעלה ממאה פסלים ויצירות פרי דמיונו וגאונותו החתומים בכתב ידו וחלקם מתוך אוסף פרטי נדיר יוצגו הקיץ לראשונה בישראל בשווי של כ-15 מיליון יורו.







הקיץ הפך מתחם ארנה הרצליה ולמשך חודשיים בלבד למוזיאון דאלי שיציג באופן רשמי את פסליו המפורסמים והפופולאריים שחלקם מקוריים, חלקם מתוך אוסף פרטי שיוצא לראשונה מגבולות שוודיה וחלקו חתום על ידי האמן דאלי כרפליקה מקורית במהדורה מוגבלת.

בין המיצגים והפסלים שיגיעו: השעונים הנוזלים המפורסמים, ספת השפתיים, ליידי גודיבה, פסנתר הרגליים, ונוס ורשימה מרשימה שטרם הוצגה בישראל שכן חלקה מגיעה מהאוסף הפרטי של מר בנימין לוי שנתן את בירכתו ואישורו לשנע את האומנות הנדירה של דאלי לישראל.




ידוע כי אף טלנובלה לא מגיעה לרמת הסוריאליזם בחייו של סלבדור דאלי. הוא נחשב לאמן הטירוף והשיגעון, האיש והשפם, זה שהפך ברגע ממהפכן לרדיקל, מבוגד למאהב, וממשוגע לאנוכי, הושפע מזרמים אומנותיים וקבוצות פוליטיות והשפיע על השפה העיצובית והאומנות של המאה העשרים והפך את האופן שבו אנחנו מסתכלים היום על אמנות מקצה לקצה. את כל הרב גוניות הזו תוכלו לפגוש לראשונה במוזיאון דאלי המקורי.

מהו סלבדור דאלי?

1904 - סלבדור דאלי נולד בעיר פיגרס, ספרד.
1921 - דאלי לומד אומנות במדריד ומאוחר יותר מסולק מבית הספר בשל התנהגות בלתי צייתנית.
כאן הוא פגש את המשורר הספרדי פדריקו גרסיה לורקה ואת הקולנוען הספרי לואיס בוניואל. בשלב מאוחר יותר, יעשו בוניואל ודאלי ביחד סרט ששמו "כלב אנדלוסי".
1925 - תערוכת יחיד ראשונה בברצלונה. פיקאסו ומירו מביעים התעניינות בעבודתו.
1931 - דאלי מצייר את הציור המפורסם ביותר שלו: "התמדתו של הזיכרון" שבו מופיע לראשונה הנושא החוזר שלו, שעונים נמסים.
1940 - דאלי עובר לארה"ב בשל מלחמת העולם השנייה ונשאר שם עד שנת 1948.
האוטוביוגרפיה שלו "החיים הסודיים של סלבדור דאלי" יוצאת לאור ב 1942.1945 - דאלי משתף פעולה עם אלפרד היצ'קוק ומצייר את קטע החלום לסרט "בכבלי השכחה".
1948 - דאלי חוזר לפורט ליגאט בספרד.
1950-1960 דאלי מבקר את האפיפיור יוחנן ה-23. הוא מפרסם את "המניפסט המיסטי", המסמן את תחילת התקופה המיסטית בעבודותיו.
1958 - גאלה ודאלי מתחתנים בספרד ב 8 באוגוסט.
1968-1984 - דאלי מפתח עניין בפסלי זכוכית ובאומנות תלת ממדית
1969 - הרטרוספקטיבה הגדולה הראשונה באירופה מוצגת בהולנד.
1974 - פתיחת מוזיאון תיאטרון דאלי בפיגרס.
1978-1980 - עבודותיו של דאלי מוצגות במוזיאון גוגנהיים בניו יורק. מרכז פומפידו (פריז) מציג רטרוספקטיבה גדולה של דאלי. ואחריו ה- Tate Gallery בלונדון.
1981 - דאלי מתאושש לאיטו ממחלה שנדבק בה בניו יורק. מלך ומלכת ספרד חוששים לבריאותו ובאים לבקר אותו.
1982 - גאלה, רעייתו, נפטרה לאחר 50 שנים משותפות. דאלי מושפע קשות מאובדן זה, הוא נוטש את החיים הציבוריים ומתבודד בטירתו בקטלוניה.
1989 - סלבדור דאלי נפטר ב 23 בינואר בגיל 84, הוא נטמן במוזיאון תיאטרון דאלי בפיגרס, עיר הולדתו.










מפיקי התערוכה: "בזכות קשר חם ואישי הקהל הישראלי יוכל לראות מקרוב את יצירות המופת של סאלבדור דאלי. המתחם יחולק לפי נושאים, שנים ונושאים כשחלל אחד מתוכו יוקדש לאחת ההשראות הגדולות של דאלי – נשים. תמיד הוא ראה אותן באור של כוח ועוצמה ולא בכדי חלק ניכר מיצירותיו המפוארות הינן בדמות אישה. האתגר שלנו הוא לייצר מוזיאון שכל משפחה תוכל לחוות בה את דאלי בתנאים אופטימאליים כי זו לחלוטין הזדמנות חד פעמית, שכן כאמור בחלקה הינה לקוחה מתוך אוסף פרטי".

עידו עלמני, מנכ"ל אמריקן אקספרס נותנת החסות לתערוכה :" לאור ההצלחה של תערוכת ואן גוך בה לקחנו חלק לפני תקופת הקורונה, אנו שמחים לקחת חלק גם בתערוכה הבינלאומית הראשונה לאחר הקורונה- התערוכה המקורית של סאלבדור דאלי ולאפשר לקהל לקוחותינו להרגיש גם בארץ כמו בחו"ל. סאלבדור דאלי הינו אחד האומנים החשובים והגדולים בעולם וזהו כבוד גדול עבורנו להיות שותפים בתערוכה שלו בישראל. אנו מזמינים את הציבור הרחב בכלל ואת לקוחותינו בפרט להגיע וליהנות מעוד חוויה תרבותית ייחודית".

הטבה בלעדית בעת רכישת כרטיס תוענק למחזיקי כרטיס אמריקן אקספרס. כמו גם הטבות נוספות מכאן.
עוד בתערוכה מתחם של מציאות מדומה (VR) שנוצר במיוחד עבור התערוכה בישראל ומציג את עולמו של דאלי כפי שמעולם לא נראה.
פתיחת התערוכה החל מתשעה ביולי, במתחם ארנה בהרצליה המקורה והממוזג, חניה בשפע, שעה ראשונה חינם



הסתובבתי בין המייצגים והתמונות ולרגע שכחתי שאני בארץ. היצירות המקוריות החזירו אותי לסיפור חייו ותולדותיו והזכירו לי איך למדתי להתחבר אל הסגנון שמלווה אותי כבר כמה עשורים ועדיין.
אהבתי את התערוכה ואני ממליצה לכולם להגיע וליהנות מהזכות.

מתי ניתנה לכם ההזדמנות לחוות מקרוב יצירת אומנות מקורית של אחד האמנים החשובים והגדולים בעולם?


קרדיט תמונות אתר התערוכה. 
צילום אישי - ריקי ברוך



שעות פעילות:
ימי חול – 10:00-19:00
ימי שישי וערבי חג – 09:00-15:00
ימי שבת– 09:00-19:00
הטבה בלעדית ללקוחות אמריקן אקספרס - כרטיס ב49 שח (תמורת הטבת בונוס)
מחיר מלא – 139 ₪
מכירה מוקדמת באתר/ מכירה בקופה – 119 ₪
כרטיס משפחתי ל4 נפשות – 379 
להזמנת כרטיסים: *9066
לפרטים נוספים לחצו כאן.
















ריקי ברוך




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה