דפים

יום שלישי, 10 באוגוסט 2021

הסודות של מארה דאייר, בנות הדרקון -שתים עשרה המדרגות וגליליאה מגלה את המקומות הכי בעולם - ספרי נוער וילדים בהוצאת עם עובד







בכל שנה, ביום הרשימה, ילדה בשמלה חרוכה עולה את שתים עשרה המדרגות המובילות לבניין העירייה. זו הפעם האחרונה שתושבי עיר האושר יחזו בה לפני שיטרוף אותה הדרקון. כל שנה והילדה שלה, כבר מאתיים תשעים וחמש שנים.


בבצה ליד עיר-האושר חי דרקון. כל שנה הוא שולח רשימת דרישות, על פי גחמותיו המשתנות. רק הדרישה האחרונה לעולם אינה משתנה: משרתת קטנה בין גיל שמונה לאחת עשרה. ביום שבו מגיעה הילדה החדשה הוא טורף את קודמתה. מדובר בדרקון מופרע, אמן אש שקורא לעצמו אבא'לה של הילדות ומזיל דמעות של ברנדי כשהוא משתכר. הוא נוהג לשאוב את בשרם של הגיבורים שנלחמים בו ולירוק את הקסדות ואת השריונים שלהם כמו שיורקים חרצנים וקליפות מאוסות. אל המציאות הזאת מוטלות כמה ילדות: מרתה בתו של עושה הפוחלצים, שחולמת לרשוף אש בעצמה, אמל, בתו של רופא הדוכס שמחפשת את אביה הנעדר, ונועה לביא, ילדה תל אביבית במצוקה, שמעלעלת בספר מסתורי, ונופלת לתוך הנוף הנשקף מאחד האיורים, כמו שנופלים מחלון. זהו עולם שבו ילדות צריכות לירוק אש כדי לשרוד. הן יכולות לסמוך רק זו על זו ועל הכוחות הגנוזים בתוכן. ויש להן גם חלום, להקים ממלכה של ילדות בטריטוריה המקוללת של הדרקון, עיר סודית שבה יוכלו לחיות בחופש ובאחווה עד קץ הימים. האם יש סיכוי לחלום הזה?


"בין האנשים שנאספט בכיכר היו מאות פושטי יד. הם כיתרו את הרחבה במעגל  זוועתי של מומים ופציעות. ספק משתחווים ספק זוחלים בין רגלי האנשים. לא בכדי כונה יום הרשימה גם חג הקבצנים, רגשי האשמה פתחו את הארנקים הקפוצים ביותר: מי לא ישלם כדי להשתיק את מצפונו? כשמרתה הטביעה את אצבעה בתחתית המסמך, הניפו הקבצנים את כלי הפח שלהם והרעישו עולמות..." עמוד 81 בספר)



מרתה לא חששה מהדרקון. היא הועסקה כשוליה בסדנת הפִחלוץ של אביה, והעבודה הייתה רבה מכדי לוותר עליה. אך משיכתה המסוכנת לאש טורפת את הקלפים, וברגע אחד היא מוצאת את עצמה מובלת בתהלוכה לאי הדרקון.
כולם מצפים שמרתה תיכנע לגורלה, אבל מרתה, כמו שלוש הילדות הגיבורות שלצידה, מסרבת להרפות
את אחיזתה מעולם שמתעקש לנער אותה מעליו.

בפעלולי דמיון מרהיבים מרית ג"ץ בוראת עולם קרקסי וחושני שאינו מציית לחוקי המציאות או הפנטזיה. עולם שהכיעור והנשגב הולכים בו שלובי זרוע. למי שיעז ליפול לתוכו צפויות פלאות אין-קץ.

החלק הראשון בטרילוגית בנות הדרקון ראה אור לראשונה ב-2007 בהוצאת הקיבוץ המאוחד והוקדש "לבנות הדרקון, באשר הן" כי דרקונים קיימים בחיים של כולנו, גם אם אין להם כנפיים או זנב. הספר זכה לשבחים רבים ונמכר היטב בקרב קהל צעיר ומבוגר כאחד.
ועכשיו, 14 שנה אחרי, הושלמה כתיבת הטרילוגיה אשר תצא לאור במלואה, בהוצאת עם עובד.
כאמור- באוגוסט 2021 ,מגיע בנות הדרקון, שתים עשרה המדרגות הספר הראשון בטרילוגיה, בעריכה מחודשת של תמר הוכשטטר. שני ספרי ההמשך, שובו של אבא'לה, והבית מעל הענן, יצאו לאור בשנה הקרובה.

מרית ג"ץ (בן ישראל) היא סופרת ואמנית בין-תחומית. בבלוג שלה עיר-האושר היא כותבת על אגדות ואמנות בין-תחומית. חלק ראשון בטרילוגיה מופלאה, מעוררת פלצות, פנקיסטית כמעט, מיה סלע, עתון תל-אביב
ג"ץ (בן ישראל) מציעה דגם של התבגרות נשית שאינו נסמך על התניות מוקדמות, עמרי הרצוג, ynet
***הספר מיועד לבני 12-14.

בנות הדרקון מאת מרית ג"ץ, שתים עשרה המדרגות, הוצאת עם עובד, לרכישה במבצע לחצו כאן





הסודות של מארה דאייר מאת מישל הודקין
מארה דאייר חושבת שאין דבר מוזר יותר מאשר להתעורר בבית חולים ולא לזכור איך היא הגיעה לשם.
אבל יש. 
היא משוכנעת שמשהו מסתורי התרחש בתאונה שהייתה מעורבת בה, שאמנם היא רק איבדה בה את הכרתה, אבל חבריה נהרגו בה.
היא צודקת.
היא לא מאמינה שאחרי כל מה שקרה לה היא מסוגלת להתאהב.
היא טועה.


"... "נואה?" העיניים שלו היו עצומות בכוח, ואני התחלתי להרגיש פחד בלי לדעת למה. "נואה, אתה בסדר"?
"תני לי דקה", הוא אמר ולא פקח את העיניים. הוא שמט את היד שלי. "אני כבר חוזר".
נואה השתרך בחזרה בדרך שבאנו בה ונעלם מחוץ למסעדה. התיישבתי המומה קצת ליד אחד השולחנות ועיינתי בתפריט. אבל היתי צמאה. לכן הרמתי את הראש כדי לחפש את המלצר ואז ראיתי אותו.
ג'וד.
הוא נעץ בי מבט מתחת לשולי הכובע שלו. הוא עמד עם קבוצה של אנשים שחיכו שיושיבו אותם" (עמוד 195 בספר)





אחרי ששרדה מארה את התאונה, כשבניין ישן התמוטט עליה ועל חבריה, היא סובלת מהתקפי חרדה. היא איבדה את החברה הכי טובה שלה, את החבר שלה ואת אחותו. לבקשתה, משפחתה עוברת לגור במדינה אחרת כדי לעזור לה לשקם את חייה ולפתוח דף חדש. אבל ההתחלה שלה בבית הספר החדש משתבשת, ועד מהרה תוקפות אותה הזיות – או אולי אלה חזיונות נבואיים שהיא רואה בהם את העתיד – וכאשר גופות מתחילות להיערם סביבה הגבול בין מציאוּת לסיוט מתערער.

מארה פוגשת בבית הספר החדש את נואה, בעל המבטא הבריטי המלוטש שאי אפשר לעמוד בפני קסמו האישי, ונראה שהוא נחוש בדעתו לעזור לה להבין מה אמיתי, מה פרי דמיונה ומה מסוכן מאוד-מאוד עבורה. האם היא יכולה לבטוח בו?

הסודות של מארה דאייר הוא מותחן פסיכולוגי על-טבעי בקצב מסחרר שיצמיד את הקוראים לעלילה המתפתחת וליחסים הרותחים הנרקמים בין מארה לנואה.

מישל הודקין גדלה בפלורידה, למדה בקולג' בניו יורק והמשיכה ללימודי משפטים במישיגן. טרילוגיית מארה דאייר שכתבה כיכבה ברשימות רבי־המכר של הניו יורק טיימס, יו־אס־איי טודיי ופאבלישרס ויקלי.
הספר מיועד לבני הנוער 

הסודות של מארה דאייר מאת מישל הודקים, הוצאת עם עובד. לרכישה במבצע לחצו כאן



גלילאה מגלה את המקומות הכי בעולם מאת נעמה להב
גלילאה עוד קטנה, אבל כבר מחכה לצאת למסע של גדולים, לגלות את המקומות הכי בעולם!
טוב שיש לה כובע ישן ולחש קסמים, בעזרתם אפשר להגיע לכל מקום על פני הגלובוס.





גלילאה קופצת מהמקום הכי קר למקום הכי צבעוני. אך מה מכל המקומות הוא המקום הכי שלה?

נעמה להב היא מאירת שיוצרת דמיות ועולמות משלחנה בירושלים.
גלילאה מגלה את המקומות הכי בעולם הוא הספר הראשון שכתבה.

גלילאה מגלה את המקומות הכי בעולם מאת נעמה להב, הוצאת עם עובד. לרכישה במבצע לחצו כאן .






























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה