דפים

יום רביעי, 4 באוגוסט 2021

תושייה בגופיה, לא צריך יותר מידי ושביל חכמת המילים - ספרים מאת אמירה לידר- בהמלצתי

 


השבוע הגיעו לידי כמה מספריה של הסופרת אמירה לידר ואני בחרתי לשתף אתכם בהנאה ובתובנות שקבלתי בזכותם.


לא צריך יותר מידי.

מרביתנו ההורים והסבים חוטאים בתחושה שככל שנקנה ונרעיף יותר ויותר על ילדינו ואפילו לעצמנו נהיה שמחים ומאושרים יותר, אלא שכמו בקלישאה המוכרת "אושר לא קונים בכסף" כך גם נוכל להבין ש"לא צריך יותר מידי".

את הספר לא צריך יותר מידי אהבתי במיוחד. הספר מאפשר לילדים להבין שלרוב החפצים הגשמיים יש ערך מועט. המשמעות העיקרית היא אהבה ואמפתיה לבני האדם, ואהבה כלפי הדברים שבאמת עושים להם הרגשה ממש טובה בלב. קיים קסם בפשטות המסודרת והלא עמוסה.
הלוואי ונשכיל לספוג ממנה בגיל צעיר, ולהבין ש"לא צריך יותר מדי".





הספר עוסק בהסתפקות במועט, ומדגיש עד כמה מבורכת הנתינה לזולת. גם אם הספר פונה אל קהל היעד הצעיר ועוסק בצעצועים, עדיין מרמזת הכותבת על החשיבות והצורך להעריך את היש ואת הקיים.
בכתיבה נעימה מצליח הסיפור לחדור ללבם של הקורא והמקשיב, ולשמש מופת להתנהגות טובה, כלפי עצמנו אנו, וכלפי הסביבה ואיכותה.
מי ייתן ונשכיל ללמד את עצמינו ואת ילדינו להסתפק במה שיש, להסתפק במועט.
אני ממליצה על הספר לאנשי חינוך, הורים, סבים וכמובן ילדים.

לא צריך יותר מידי. מאת אמירה לידר, איורים ורד גולדמן. לרכישה לחצו כאן



תושיה בגופיה
כמו החכמה כך גם התושייה משלבת בין ידע להבנה שבעזרתם נוכל למצוא פתרונות לבעיות שיסייעו לנו להיחלץ ממצבים קשים ולא נעימים. כאשר מגלים תושייה יודעים מה לעשות בכל מצב! 

בְּכֹל פַּעַם שֶׁגְּבֶרֶת תּוּׁשִיָּה
מְגַלָּה שֶׁיֵּׁש לַיְּלָדִים בְּעָיָה –
הִיא בִּן-רֶגַע מוֹפִיעָה, וּכְמוֹ גִּבּוֹרַת-עַל
עוֹטָה גּוּפִיָּה מְנַצְנֶצֶת בְּצֶבַע סְגַלְגַּל,
וְעָלֶיהָ צִיּוּר שֶל כְּנָפַיִם זוֹהֲרוֹת מֵעַל,
חִיׁש חוֹשֶׁבֶת עַל רַעֲיוֹן
וּמִיָּד מוֹצֵאת פִּתְרוֹן!




אך מה קורה כשיום אחד גברת תושייה נעלמת?
האם מצליחים הילדים לגלות את סודה?
ואיך הסוד המיוחד שלה יכול לעזור לכל אחד מאתנו?




גופיית הקסם של גברת תושייה עוזרת לחשוב על פתרונות יצירתיים ופשוטים כך שגם ילדים יכולים להסתדר בעצמם ולפתור בעיות מכל הסוגים. הסיפור מביא כמה מהם. 

הסיפור תושייה בגופיה 
מבטא רגישות לבעיות יומיומית שכיחות אצל ילדים, זאת לצד אמונה גדולה בכוחם וביצירתיות שלהם. המחברת מדגישה בדרך מעניינת ומרגשת המשלבת דמיון ומציאות את עצמאותם של הילדים ואת יכולתם להצליח ולהסתדר בכל מיני מצבים מאתגרים.
זהו ספר הילדים הרביעי של המחברת אמירה לידר, ששואפת להעניק דרך ספריה חינוך ערכי המותאם לתפישת הילדים כבר בגילאים הצעירים.
לידר, ילידת חיפה, אם לארבעה וסבתא לשמונה, כותבת גם ספרי השראה, שירה ורגש.

תושייה בגופיה מאת אמירה לידר, איורים ורד גולדמן. לרכישה לחצו כאן.



שביל חכמת המילים
במציאות החיים בעידן הנוכחי אנחנו מוקפים באינסוף סיסמאות ומסרים לחיים נכונים וטובים יותר. בספר זה מבקשת הסופרת והמאמנת אמירה לידר להפוך את המסרים לפרקטיקות יישומיות של החיים. לתפיסתה, מסר אחד חד, ברור, מזוקק ומעורר רגש, מספיק בהחלט כדי להיטמע ולחולל שינוי של ממש בחיינו.

"מתוך הבנה שגם בידע השופע הזה צריך לעשות סדר בדמות: "אחת, שתיים, שלוש" יצאתי לדרך עם כתיבת הספר. כן, בשביל זה אני כאן, לעשות סדר, להציף את המציאות, להוציא מחיינו את מה שלא הולם, להכניס את מה שעשוי לשפרם משמעותית ולשמר עקרונות שיצמיחו אותנו לשפע אין-סופי.
זה קל, ברור ופשוט ליישום והכי חשוב, מהיר מאוד. אתם בוודאי תשמחו לגלות באיזו מהירות ועד כמה תשתפר איכות חייכם." (עמוד 13 בספר)

מתוך שפע של תובנות ועל סמך ניסיון חייה זיקקה המחברת את ה-"אחת, שתיים, שלוש" שלה לכדי המלצות ברורות. היא מציינת מה עלינו להוציא מחיינו, מה עלינו להכניס לתוכם ומה מחובתנו לשמר.

קחו לדוגמא את המילה אבל: מהותה של המילה "אבל" היא ליצור ניגודיות במשפט, ולכן זו מילה מרגיזה מאד. (גם אתכם?) בכל משפט שבו החלק השני  יתחיל ב"אבל", יתבטל חלקו הראשון!! שכן המוח שלנו נוטה לזכור את היקורת שבסוף המשפט ולא את האמירה החיובית שבתחילתו. אז במקום "אבל" פשוט תגידו את את מה שאתם רוצים בלי החלק השני של המשפט שאינו רלוונטי בעצם. (עמוד 30 בספר) עוד קיבלתי חיזוקים למה שאני יודעת ודוגלת בו שנים - החליפו כל תלונה בבקשה תוך שאתם משתמשים בפועל ש.מ.ח בכדי להחליף את הציווי בבקשה. העדיפו לומר את מה שאתם רוצים במקום להתלונן (עמוד 57 בספר)

זה קל, ברור, פשוט ליישום, והכי חשוב שאת התוצאה תראו מייד. גם אתם מוזמנים להצטרף למתאמנים רבים שכבר יישמו את הפרקטיקה הפשוטה הזו וחוללו שינויים מהותיים בחייהם תוך זמן קצר.
זכרו, קריאה היא רק השלב הראשון. על מנת ליצור שינוי, יש ליישם את ההמלצות בפועל. 
שביל חכמת המילים מאת אמירה לידר הוצאת ניב. לרכישה לחצו כאן


אמירה לידר
– ילידת 1954 מחיפה, בעלת תואר ראשון במדעי החיים ותואר שני במדעי הרוח, דירקטורית בנבחרת הדירקטורים החברתית, חברה בליגת השירה והמשוררים הישראלית, מאמנת ומגשרת – ניהלה במשך שנים רבות את קשרי החוץ של חברת תרופות בין-לאומית גדולה. כותבת ופעילה במגוון תחומי חיים ודעת, אם לארבעה וסבתא לשמונה.
בשנת 2008 נבחרה על ידי המגזין 'דה מרקר' לאחת מארבעים נשים פורצות דרך ומובילות שינוי בישראל.
עד היום יצאו לאור חמישה ספרים פרי עטה, שני ספרי שירה ושלושה ספרי ילדים.






















ריקי ברוך








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה