דפים

יום רביעי, 4 באוגוסט 2021

"עד הדמעה האחרונה" - 62 שיעורים מאמא. ספר חדש אישי ומרגש מאת יובל אברמוביץ'

 



"יש לי חלום להיות דוגמנית. כן, אני יודעת. אני כבר בת 60. אבל מהבן שלי למדתי שחלומות צריך 'לצעוק' ושחלומות נועדו להגשמה. אז אני כותבת כאן שאני רוצה להצטלם תמונות מקצועיות על ידי צלמים מקצועיים ועם בגדים יפים של מעצבים. מוזמנים לתייג ולשתף אנשים רלוונטיים שיכולים לסייע או לכתוב לי הודעות בפרטי". (מתוך פרק ראשון עמוד 11 בספר.)






ב-18 ביולי 2019 הלכה לעולמה תמר אברמוביץ' והיא בת 62 בלבד. 
עשרה חודשים קודם לכן נתגלתה בגופה מחלת הסרטן. 
במהלך חייה הייתה תמר בת, אחות, אימא, גננת, עוזרת אישית, סבתא, דוגמנית ומורת דרך לנשים הרבות שהתקבצו סביבה. בהלווייתה קרא יובל בנה הספד מרגש ובו שבעה שיעורים שלמד מאמו. ההספד עלה לרשתות החברתיות, ותוך 24 שעות הפך לוויראלי והגיע לכחצי מיליון בני אדם.
בהשראתו של אותו הספד נכתב הספר "עד הדמעה האחרונה" ובו 62 שיעורים שקיבל ולמד מאימא. הספר רואה אור בימים אלו. 

"עד הדמעה האחרונה" הוא ספר מעורר מחשבה על יחסים, הורות, חברות, חינוך, הגשמת חלומות, אהבה, גבולות, חיים, מוות, אובדן, געגועים, התגברות, המשכיות והחיים שאחרי המוות. הספר יגרום לכם להרהר בשיעורים שלמדתם ושאתם עדיין לומדים מהאנשים האהובים עליכם.






קראתי את הספר והתרגשתי. בין פרקיו תובנות, אמירות ושיעורים שהובילו אותי למחשבות והזדהות מוחלטת בנסיבות גילי התואם. (השבוע ציינת 63 ) יותר מהכל זהו ספר אישי, חושפני ומדויק. 62 השיעורים העניקו לי תזכורת ואפילו הציבו זרקור על החיים הטובים מלאי התוכן שאני חווה ושואפת להעביר ממני והלאה. 

על אף העובדה שתמר אברמוביץ נפטרה שנתיים לפני שהספר ראה אור, עדיין חשוב ליובל בנה לדייק שאין לראות בו ספר הנצחה וההפך הוא שהספר חוגג את החיים. פגשתי בספר נושאים הקשורים ליחסים בין הורים לילדים ובני משפחה. פרקים על הגשמת חלומות, תעוזה, אכזבות, חיים, מאבקים, ניצחונות, מוות והחיים שאחרי המוות. 


"במשך שנים תהיתי מה הופך ילד לאדם אחראי וטוב, כדי שאדע איך לכוון את ילדיי העתידיים בדיוק לשם. אחרי מותה של אימי נזכרתי בשלוש מילים שהייתה נוהגת לומר לי בכל פעם ששלחה אותי לעצמאותי:

"אני סומכת עליך...
" אני סומכת עליך שתדע שלא לבזבז את כל הכסף שבארנק. 
אני סומכת עליך שתחזור בזמן סביר. אני סומכת עליך שתתגייס לצבא, למרות שיש לך פרופיל נמוך שמאפשר לך להשתחרר משירות. ותאמינו לי שרציתי לבזבז את כל הכסף, לחזור הביתה בשעת לילה מאוחרת כמו כולם, וממש לא רציתי להתגייס לצבא ולקטוע את קריירת הכתיבה והמשחק, שהחלה בגיל הנעורים. אבל יותר משרציתי את כל אלה, בעיקר לא רציתי לאכזב את האימא הסומכת שלי. אז החזרתי עודף וחזרתי בזמן וגם התגייסתי לצבא - למרות שמבחינה בריאותית הייתי יכול בקלות לדלג על החוויה והחובה"(עמוד 20-21 בספר)


לאחר מות אמו הקים יובל מיזם "קרן החלומות על שם תמר אברמוביץ" - קרן שתסייע לבני 60 יותר להגשים חלומות. מידי שנה יבחר אברמוביץ ביחד עם ועדה, עשרה חולמים וחולמות אשר יזכו למימון ולווי בדרך להגשמת החלום. 20% מהכנסות הספר יועברו לטובת מימון קרן החלומות. 

יש לכם חלום להגשים? הקליקו כאן על מנת לקרוא על קרן החלומות
לקריאת שלושה פרקים מתוך הספר הקליקו על כפתור "הטעימה מהספר" שבראש העמוד
הצטרפו אל קבוצת הספר בפייסבוק: שיעורים שלמדתי מאימא ואבא - הקליקו כאן


קחו אותו או רכשו אותו במתנה לכל מי שאתם אוהבים-לילדכם, להורים, ליקירים ולחברים/ת.
הספר מרגש, אישי, מעורר מחשבות ומקרב. ספר חובה לכל מי שיש לו הורים, ילדים או שניהם
"עד הדמעה האחרונה", כתב יובל אברמוביץ, עריכה ענת לב-אדלר, הרשימה הוצאה לאור, 
לרכישת הספר עם שליח עד הבית, לחצו כאן



















ריקי ברוך
















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה