דפים

יום ראשון, 8 באוגוסט 2021

בזזזזזזז מאת רמי שיר ספר חדש על מדף הספרים

 


דומה כי אחד הפחדים שפגשתי בעבר נטועים בחשש ההוא שמששהו "יתיישב לי "על האוזן" וימרר את שגרת יומי עד שלא אדע מנוח. השבוע הגיע לידי ספרו החדש של רמי שיר והניח על שולחני את אותו פחד שהיה שם בתקופת הצבא (ולא אפרט!) 

"השעה שתיים אחר חצות, כאן מסתיימים שידורינו לערב זה. לילה טוב לכל המאזינים בזזזזזזז"

צ' שכב במיטתו ובהה בתקרה. כדורי ההרגעה כבר לא עזרו. הוא חש ברפיון שאחז בכל אברי גופו.

בכל מדינה בעולם, שעליה ביררתי, יש לפחות תחנת רדיו אחת המשתמשת בתדר האזורי של רדיו חוף הכרמל. אין לי לאן לברוח. גורלי נחרץ-להאזין לתחנה הזו יום ולילה עד סוף ימי חיי...

אלוהים אני בטח מטורף!  "בזזזזזזז." (עמוד 18 בספר)






הספר בזזזזזזז הרואה אור בימים אלו הוא ספרו הרביעי של רמי שיר העורך הראשי של הוצאת אצבעוני. קדמו לו שלושה ספרי ילדים וזהו ספר המבוגרים הראשון שיצא לאור. הספר מביא סדרת סיפורים קצרים בתדר אחד.
גיבר הספר הוא דמות הנושאת בשם הקצר צ'. דמות הזויה, קפקאית במידת מה. צ' מתעורר לבוקר שמשנה את חייו באחת. הוא קולט בראשו תחנת רדיו, ואינו מצליח להשתחרר ממנה. הסיפורים בנויים במתכונת מוזיקאלית של נושא עם וריאציות. כל סיפור מעניק נקודת מבט שונה על המצב הבלתי הגיוני.
זה לא ספר פנטזיה ולא מדע בדיוני. זה גם לא רומן ולא ספר מתח. זה כן סוג של משל.

כשהתחלתי לקרא את הספר התחלתי לדמיין שגם באזני נשמע צלצול וככל שהתקדמתי בקריאה יכולתי להישבע לעצמי שהלחץ באזני הופך משמעותי יותר ויותר.
כמובן שדמיינתי

הספר בזזזזזזז בנוי במתוכנת מוזיקאלית של נושא ווריאציות: סיפורים קצרים העוקבים אחרי אנשים הקולטים בראשם תחנות רדיו. הוא מיועד למבוגרים אצלם הרדיו דולק כל הזמן. 
הספר יצא לאור וישלח למזמינים באמצע אוגוסט 2021 במחיר השקה: 59 ₪ כולל משלוח בדואר ומע”מ.
מחיר רגיל 79 ₪
אהבתי מאד את הספר, הסיפורים קצרים מלאי הומור כתובים בשפה קולחת, נהירה ומעוררת גיחוך והנאה. ספר מצוין לחגי תשרי כמו גם לחופשת קיץ לוהטת. 

בזזזזזזז מאת רמי שיר, הוצאת ספרי יובל. לרכישה ישירה הכנסו מכאן.
















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה