דפים

יום רביעי, 25 באוגוסט 2021

נערה במעיל כחול - רומן היסטרי בהמלצה





"רוב האנשים היו אומרים שאני סוחרת בשוק השחור, חילופי הטובין המחתרתיים הלא חוקיים. אני מעדיפה לחשוב על עצמי כעל מי שמוצאת. אני מוצאת דברים. אני מוצאת תפוחי אדמה, בשר ושומן חזיר נוספים. בהתחלה יכולתי למצוא סוכר ושוקולד, אבל לאחרונה נעשה קשה עם הדברים האלה, ורק לפעמים אני מוצאת אותם. אני מוצאת תה. אני מוצאת בייקון. עשירי אמסטרדם נשארים שמנמנים בזכותי. אני מוצאת את הדברים שכפו עלינו להסתדר בלעדיהם, אלא אם את יודעת איפה לחפש." (מתוך פרק ראשון בספר)

אמסטרדם, 1943. הָנֶקֶה מקדישה את הימים בלהשיג ולספק ללקוחותיה מוצרים מהשוק השחור, את הלילות בלהסתיר מפני הוריה את אופיו האמיתי של עיסוקה, וכל רגע אחר באבל על אהובה, שנהרג בחזית ההולנדית כשהגרמנים פלשו. היא אוהבת לראות בעבודתה הבלתי-חוקית מעשה התקוממות קטן.








במהלך אספקה שגרתית, לקוחה פונה להנקה בבקשת עזרה. היא מצפה לשמוע מגברת יאנסֶן בקשה שגרתית, הזמנה של בשר או נפט, אך הנקה נדהמת מתחינתה של האישה המבוגרת כי תאתר עבורה בן אדם – נערה יהודיה שגברת יאנסן הסתירה, שנעלמה מחדר סתרים מבלי להותיר עקבות. תחילה הנקה מסרבת לקחת על עצמה משימה כה מסוכנת, אבל בסופו של דבר היא נמשכת לתוך מערבולת של אירועים מסתוריים וגילוים מדהימים המובילים אותה ללב המחתרת, פוקחים את עיניה לנוכח זוועות מכונת המלחמה הנאצית, ומשכנעים אותה לנקוט בפעולה נואשת.
עלילה כובשת הכתובה בסגנון נפלא, נערה במעיל כחול הוא רומן יוצא דופן על גבורה, אבל ואהבה בתקופה בלתי-אפשרית. הנקה עושה את כל  מה שיש ביכולתה ואפילו קצת יותר בחיפושיה אחר מרים הנערה במעיל הכחול. יש בסיפור הרבה תקווה. יש גם חברות ולא מעט אומץ לב ונחישות מצידה של הנקה. סיפור יפה מתקופת מלחמת העולם השנייה. 

מוניקה הסה היא מחברת רבי-המכר נערה במעיל כחול ו-American Fire, ועיתונאית של הוושינגטון פוסט. היא מתגוררת באזור וושינגטון די.סי. עם בעלה וכלבם.

*"נערה במעיל כחול הוא שילוב שובה לב של שברון לב, אהבת נעורים, ותקווה." – כריסטין האנה, מחברת רבי-המכר "הזמיר" ו"הלבד הגדול"

*"כובש... מותחן היסטורי מרתק." – פבלישרז וויקלי

*"מותח ואינטליגנטי... הרקע ההיסטורי מתואר בידי מומחית." – הוושינגטון פוס


נערה במעיל כחול מאת מוניקה הסה, תרגום גרשון גירון, פן הוצאה לאור, 288 עמודים.
לרכישה לחצו כאן




















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה