דפים

יום שלישי, 21 במרץ 2023

רוקסאן, מהגר איראני, סיפור, סיפור, האמת האוניברסלית ובשביל חיי - ספרים חדשים בהמלצה.




מהגר איראני מאת שמשון (קרנדיאן) קורן
"מהגר איראני" מאת שמשון (קרנדיאן) קורן בהוצאת "ספרי ניב", מציג את סיפור חייו המרגש והמרתק של הכותב החל מילדותו באיראן בשנת 1946, דרך עליית המשפחה לישראל והלחימה במדי צה"ל ועד השנים הקשות במעברה וחרפת הרעב שחוותה משפחתו, לאחר שאביו שהיה המפרנס היחיד במשפחה נפצע בתאונה. הוא חוזר בסיפור לימיו כמתופף בלהקה עד ימינו אלה. תחנות חייו של שמשון והחוויות הרבות שצבר נחשפות בגילוי לב ובנועזות יוצאת דופן.

סיפור חייו של שמשון נפרש בספר בצורה סוחפת. בין השאר הוא מתאר את ימי הילדות של אביו כששניים מבני משפחתו – סבו ודודו של שמשון נרצחו בידי שודדים, על התבגרותו המהירה של האב בשל האירוע הנורא, על נישואיו לאימו, על העלייה לארץ, על ההשתתפות במלחמות ישראל, על אהבות ומקרי מוות קשים ביניהם מותה המיוסר של אימו המבוגרת.


התיאורים בספר מצמררים, מרגשים, לעיתים משעשעים ובשום שלב לא משעממים. שמשון מתאר בצורה יפה, אישית וקרובה מאוד את האירועים המרכזיים שעיצבו את חיי המשפחה. הוא מתאר למעשה את מה שעבר על עולים רבים מעדות המזרח במדינות המוצא ובמעברה בה התגורר בבאר שבע. שמשון גם מיטיב לתאר את המצוקה ואת העוני שהיו נחלתם של רבים בארץ.

"בעודי פוסע לעבר מקום המפגש עם החברה שלי, הרגשתי פתאום את הלמות ליבי בעוצמות אדירות. עוצמות שמעולם לא הרגשתי, אפילו באימונים המפרכים בחיל השריון. עצרתי לרגע ודפיקות הלב רק התגברו. המשכתי לעבר התחנה. אחרי דקות אחדות הגיעה החברה שלי, התחבקנו והתנשקנו והכול נרגע. לימים הבנתי שאלה סימפטומים של התרגשות של אדם מאוהב". (מתוך הספר)

שמשון קורן (76), תושב תל אביב, פנסיונר, נשוי באושר יותר מחמישים שנה, אב לארבעה וסבא לתשעה נכדים ונכדות.

"מהגר איראני" מאת שמשון (קרנדיאן) קורן. הוצאת ספרי ניב, 112 עמודים. מחיר לצרכן 86 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.






סיפור, סיפור מאת אביחי שמידט אסופת סיפורים אמיתיים ודמיוניים

הספר "סיפור, סיפור" מאת אביחי (אבי) שמידט שיצא לאור בהוצאת הספרים אוריון הוא קובץ מקסים ומרתק של עשרות סיפורים קצרים בהם ניכר העונג שבפלירטוט עם הקורא והניסיון לראות או לנחש את ההפתעה בפניו בסופו של כל סיפור.
היא יכולה להיות מהולה בתחושות שונות - כאב, צער, עצב, ייאוש, רוגז, תוגה, שמחה, צחוק, תהייה ותימהון ואולי אפילו פחד וערעור. בסופו של דבר, לא משנה מהי התחושה, העיקר להוציא את הקורא משגרת יומו בתקווה שיישא איתו חלק מהסיפורים ומהחוויות - עד שארית חייו.
באופן כללי, רוב הסיפורים בספר הזה, האמתיים ואלה שלקוחים מהדמיון עוסקים במקריות ובהשלכותיה הלא צפויות האפשריות.


על הסיפור "המטרייה": סיפור אמיתי שקרה ברומא. איך קרה שנקנתה חזרה מטרייה שנגנבה מאבי קודם? על הסיפור "התנהלות פיננסית נכונה": מה שנראה בעיני אדם מהיישוב התנהלות מובנת ובוודאי לא רציונאלית, מניעה הרבה מאוד אנשים בעולם. פעולותיהם שנראות לנו באותו רגע לא הגיוניות ואפילו מופרעות גורמות לעיתים לתוצאות משנות חיים. לכאן ולכאן; על הסיפור "אבחנה חדה": סיפור על מקריות - הרבה דברים נקרים בדרכינו ביום-יום שאנחנו דוחקים לקצה התודעה עד שאירוע מסוים, כביכול לא שייך, מעלה בנו זיכרון שיכול בנסיבות המתאימות לפתור בעיה לא פתורה; על הסיפור "שניצל הולנדי": יש הפתעות בחיים – זהו סיפור נוסף על מקריות, והפעם איך טעם (ויש אומרים גם אין ריח) שיכול להעלות זיכרונות;

על הסיפור "רואים שש שש": סיפור מצחיק על תמימות של ילדים ש"לא עושים חשבון" כמו שאומרים, מדמיינים ואומרים מה שהם חושבים, מפרשים דברים כפי שהם רואים או לא רואים אותם, מבינים או לא מבינים אותם וההשלכות המצחיקות או הטרגיות להן הם גורמים; על הסיפור "הבורג": סיפור שנועד להוכיח שתמיד, אבל תמיד כדאי להגיד מה שחושבים באותו רגע בו נדרש להגיד דבר מה - לא להתבייש. איך אומרים במחוזותינו? "נעים לא גר כאן". אנחנו לא תמיד חושבים על זה, אבל לעיתים אם נגיד את מה שחשבנו שנכון להגיד, אנחנו יכולים אפילו להציל חיים או לגדוע אותם; על הסיפור "מים וסבון": הגורל רודף אותנו. האימרה "אורח לרגע רואה כל פגע" היא בדרך כלל נכונה והסיפור הזה ממחיש זאת. עובדה - עשרות שנים שהמקרה הזה רודף את הכותב. למרות שהסיפור יכול להיות משעשע, אם חושבים עליו - הוא לא. השאלה היא רק מה, אם בכלל, יכול הייתי לעשות כדי למנוע אותו; על הסיפור "צייר לי כבשה": סיפור נוסף שמוכיח שמה שאנחנו רואים או חושבים שרואים, מבינים או חושבים שמבינים, היא לא תמיד המציאות כפי שהיא כשאת הסיפור האמיתי שמאחוריה - אפילו אי אפשר לדמיין.

אביחי שמידט, סופר בסוגות מתח, סיפורים קצרים ומדריכי התארגנות לחיים, נמנה במשך שנים רבות עם סגל הערוץ הראשון בטלוויזיה הישראלית, והזדמן בנסיבות שונות למקומות רבים מחוץ לגבולות המדינה. אבי נדד בעולם כבר כשהיה בן תשע, כן התגורר, חי, עבד וביקר בעשרות מדינות. היכרותו עם פינות עולם רבות, שונות ומיוחדות ועם אורחות החיים הנהוגים בהן, הטביעה גם בספרו זה את חותמה על תיאור מצבים, התרחשויות והרפתקאות חובקות עולם ועל מגוון הדמויות האנושיות שמאכלסות את הסיפורים שבספר.

כל הנסיבות האלה כנראה עזרו לו להעלות בזיכרונו את עשרות הסיפורים. שלא כמו בסיפורים הקודמים שכתב, לא כל הסיפורים בספר הזה אמיתיים, נאמנים לעובדות וקרו במציאות, אבל גם אלה שלקוחים מהדמיון מבוססים על עובדות חלקיות או על מצבים אפשריים מסוימים.


סיפור, סיפור הוא ספרו השביעי של אביחי שמידט וספר הסיפורים הקצרים השלישי שכתב . שני ספרים קודמים שלו - סוכן עיוור (מותחן פעולה פוליטי) ואל תעזו למות לא מוכנים (מדריך התארגנות בחיים) - דורגו ב-2016 במקום הראשון באתר הספרים העולמי של "אמזון". ספרים נוספים שלו - צופן בסיסי (מותחן פילוסופי מדעי); הכול סיפורים - מאה ארבעים סיפורים אמיתיים, ואחד לא, הכול כלול - זיכרונות מאֵייר בִּי אֵנד בִּי (סיפורים קצרים על תעשיית האירוח והמלונאות), האיום האחרון (מותחן פעולה מדיני) זכו לעניין רב ולביקורות נלהבות בכל אמצעי התקשורת.

אביחי שמידט: "את הסיפורים שלי כתבתי כדי לחלוק עם אחרים מה שחוויתי אני ותקוותי היא שגם הם, כמוני, ימצאו בסיפורים האלה מפלט מהשגרה היומיומית ויצאו למסע הרפתקאות משחרר בלי לצאת מהבית. גם בספר זה מטרתי היא לשתף את הקוראים במצבים שאני או גיבורי הספר נקלענו אליהם".

"סיפור, סיפור – אסופת סיפורים אמיתיים ודמיוניים" מאת אביחי שמידט. הוצאת הספרים "אוריון", 330 עמודים. מחיר לצרכן 88 ₪. להשיג בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון, בחנויות הספרים באתר או דרך אתר המחבר.







רוקסאן מאת מאיר כרמון
"רוקסאן" מאת מאיר כרמון בהוצאת "ספרי ניב", הוא מותחן מרתק בו צפים סודות מהעבר שנשזרים באירועי ההווה.
ג'מה הרחיקה עד הודו כדי להתחקות אחר שורשי משפחת אביה. באופן לא צפוי, היא נקלעה למערבולת מטלטלת וסוערת של שרשרת מעשי רצח, תוך שהיא מנסה לעלות גם על עקבות חברתה רוקסאן, שנעלמה במפתיע.

פרחי המורה רודפים אחר רוקסאן כדי שלא תחשוף שבית מחסה הכנסייה שימש כבית בושת של משרתי הקודש ואת היעלמות הנערים. רוקסאן בורחת להודו כדי למצוא את עברה והם רודפים אותה עד שם.


בד בבד, לואיז, חוקרת אפ.בי.אי לשעבר, דמות קשוחה ואפלה, מתערבת בסבך העלילה, מסייעת בדרכה המחוספסת ומגוננת על ג'מה ועל רוקסאן, עד לסיום של העלילה המרתקת.

הגופות נערמו בגלזגו, במומבאי, בירושלים ובוולס שבאנגליה. הסיפור שזור בהבזקים היסטוריים על הכנסייה הסקוטית בגלזגו ובירושלים ועל נדידת יהודי עירק לסין ולהודו.

"שלוש יריות אקדח פילחו את דממת הלילה. שני כמרים, נער מקהלה ושני קברנים ליוו את הארון". (מתוך הספר)

ד"ר מאיר כרמון הוא מרצה בכיר לשעבר במכללות: אשקלון, בית־ברל, גליל מערבי והמכללה האקדמית למנהל. ובאוניברסיטאות: בר־אילן, אריאל, באר-שבע והאוניברסיטה הפתוחה – דיפלומה.


"רוקסאן" הוא ספרו ה- 13. ספריו הקודמים: "רצח בתשרי", "חוקרים נחקרים ומה שביניהם", "חוקרים ונחקרים – משחק המוחות", (מהדורה שלישית). "מסע ללא שם", "שקיעתה של האמת", "השמונה ביוני", "שיגעון מחפש משמעות", "ארץ הילדים הבודדים", "לא רוצה להיות אלוהים", "רצח בבעל-בק", "רצח פקיד השומה", ו"הזקן עם המטאטא" שתורגם לצרפתית. שותף לעריכת הספר "הרשעות שווא" – קובץ מאמרים בנושא הרשעות שווא בפלילים.

"רוקסאן" מאת מאיר כרמון. הוצאת ספרי ניב, 244 עמודים. מחיר לצרכן 86 ₪. להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ ובחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.






בשביל חיי מאת אהובה ליפמן בן צור
"בשביל חיי" מאת אהובה ליפמן בן צור בהוצאת "ספרי ניב" מציג את סיפורה האוטוביוגרפי המרגש של הכותבת שיסחף אתכם בנקודות ציון משמעותיות של החברה הישראלית לצד הסיפור האישי ויותיר אתכם מלאי אופטימיות.

אהובה מספרת על ילדותה במושבה תל מונד של שנות החמישים - המשחקים, החינוך, ההשתלבות בקהילה והתמודדות ההורים. היא כותבת על החיים בפנימיית "נחלת יהודה" ולימודים בבית ספר תיכון חקלאי, לימודי סיעוד בבית הספר לאחיות, עזיבת מרכז הארץ לטובת עיירת הפיתוח של אז קריית שמונה, על החיים בצל הקטיושות, על עבודתה כעובדת סוציאלית בלשכת הסעד ובסוכנות היהודית, כמנהלת מרכזי קליטה בהם עבדה עם עולים מאתיופיה, כמנהלת אזורים באצבע הגליל ובגליל המערבי וכשליחה בקהילות היהודיות ברחבי הגלובוס.


מתוך הספר: "בסתיו 1968, בגיל 14, אני עוזבת את הבית, ללא מלווים, עם מזוודה, ברכות של אמא ודמעות בעיניים. נוסעת באוטובוס מתל מונד לתחנה המרכזית בתל אביב. בתחנה לראשון לציון אני גוררת את המזוודה, שהופכת כבדה מרגע לרגע, כמו החששות שמציפים אותי. עולה לאוטובוס וכל הדרך חושבת על העתיד המחכה לי בפנימייה מחוץ לבית, ללא הוריי וללא המסגרות שאני מכירה ואוהבת, ומאידך שמחה שהגשמתי את רצוני ואני הולכת לדרך חדשה".

אהובה ליפמן (בן צור), נשואה, אימא ל-4, סבתא ל-10, ילידת המושבה תל מונד ומתגוררת בקריית שמונה. "בשביל חיי" הוא ספרה הראשון. אהובה היא עובדת סוציאלית, בעלת תואר שני במנהל ציבורי, מאמנת ומגשרת. מתנדבת פעילה בקהילה. זכתה לאות כבוד והערכה על פועלה מעיריית קריית שמונה.

אהובה ליפמן: "בשבילי חיי ידעתי לפעול ללא מורא. החל מבית הוריי שעלו מתימן מייד עם קום המדינה ומצאו את מקומם במושבה תל מונד עד הגיעי לקריית שמונה, בה בניתי את ביתי, ילדתי את ילדיי ופעלתי בקהילה באהבה רבה ובשמחה. ידעתי שעליי לפלס דרכי בכוחותיי והשתדלתי להישאר נאמנה לעצמי. אני מזמינה אתכם הקוראים לצאת עימי למסע בשבילי חיי וליהנות ממנו. סיפור חיי נכתב ברצון ובמחשבה כדי לשמש מודל והשראה להתמודדות בחיים במצבים לא פשוטים וכדי להשאיר חותמי בעולמנו באמצעות הזיכרונות שהם שלי וגם משותפים לישראלים רבים שגדלו כאן בישראל בתחילת שנות קום המדינה כדי שיעזרו לקוראים התחבר להיסטוריה, יעוררו נוסטלגיה וכמובן יבטאו את מסע חיי ששזור בגוונים שונים ורבים".

"בשביל חיי" מאת אהובה ליפמן בן צור. הוצאת ספרי ניב, 239 עמודים. מחיר לצרכן 98 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  וברכישה ישירה באמצעות אהובה 052-3565759





האמת האוניברסלית מאת דנה סיון - 51 מסרים להתעוררות ולהארה
"האמת האוניברסלית" מאת דנה סיון בהוצאת "ספרי ניב", הוא ספר מהפכני שנועד לשנות את החיים של כל מי שקורא אותו מקצה לקצה. זהו ספר הדרכה שכולל 51 מסרים להתעוררות ולהארה.

המסרים עוסקים בהבנה שהקיום שלנו פה הוא זמני וקסום וכי כל רגע בחיים האלה הוא חשוב ביותר. לאורך הקריאה תיחשפו לאמת המדהימה של הקיום כולו ותחוו רמות מודעות גבוהות מאוד שיגרמו לחיים שלכם ולאופן בו אתם רואים וחווים את עצמכם ואת העולם להשתנות ממש לטובה.

ספר זה יפתח אתכם להסתכלות מחודשת על הדרך בה אתם ושאר האנשים סביבכם תופסים את המציאות בתקופת החיים הנוכחית שלנו כאן.


מבין המסרים בספר נזכיר כמה: הסוף להזדהות עם מחשבות, החיים כסרט קסום, יציאה מהתפיסה החברתית, לראות את העולם אחרת, שתי תיאוריות ליצירת קשרים מעולים ושמחה, העושר האמיתי שאינו קשור לכסף, להוריד הילוך ולהתבונן, קסם השוני והייחודיות, אשליית החשיבה, הכול תלוי בנו, איך לשנות את החיים ביום אחד, 10 עצות לחיים רגועים, תפיסת המציאות שתמיד משתנה, תודעה שמתעוררת אל עצמה, להיות אותנטיים ולחיות באמת, הזמן שלכם להתעורר, הקשבה למהות הפנימית שלכם, מיקוד נכון לחיים מדהימים.


מטרת הספר בין היתר היא לשנות את התכנות החברתי השלילי שקיבלנו כשהגענו לעולם לתכנות חיובי ולהבנה שאנחנו כבר חיים בגן עדן ושכבר יש לנו הכול.
אתם מוזמנים לצאת לחוויה בלתי נשכחת ומשנה חיים בה תגלו את הקסם האין-סופי של הבריאה כולה שנמצא ממש בתוככם - עולם של רוגע, אהבה, אמת, אושר והמון כיף מחכה להתגלות לכם כאן ועכשיו.

מתוך הספר: "אנחנו חיים בגן עדן עלי אדמות. עוד לא החכמנו להבין עד כמה בני מזל כולנו על שזכינו לחיות את החיים האלה. ממש כל רגע, ממש כל שנייה".

"האמת האוניברסלית" הוא ספרה הראשון של דנה סיון (40) מראשון לציון. "הספר נכתב דרכי על ידי הכוחות הקוסמיים של היקום שהעבירו לי את החומר בתקשור. אני לא מרגישה שאני באמת כתבתי אותו, אלא ששימשתי צינור להעברת הידע העמוק והגבוה שנמצא בו. זאת הסיבה שבחלק מהספר אני כותבת בגוף ראשון ובחלק אחר לא, כמו במסרים שקיבלתי".

"ערכתי הרצאה שאני מתכוונת להעביר בקרוב בכמה שיותר מקומות בארץ ובעולם שמטרתה להעלות את המודעות של כולם לאמת של הקיום. היא עוסקת בשינוי המיקוד שלנו בחיים משלילי לחיובי, ביצירת חיים מלאים רוגע, שמחה וכיף, בשחרור מפחדים, מכעסים וממחשבות שליליות ובחיבור לאמת הפנימית ולשליחות של כולנו. אני מקימה עכשיו שתי קהילות בפייסבוק 'דנה סיון - קהילת השמחה והרוגע של ישראל' בה אעלה תכנים שמטרתם ליצור גל של רוגע ושמחה בארץ. נוסף ל'קהילת מפיצי האור בעולם' שמטרתה לחבר ולהניע לפעולה כמה שיותר אנשים שרוצים ליצור שינוי חיובי בארץ ובעולם".

"האמת האוניברסלית – 51 מסרים להתעוררות ולהארה" מאת דנה סיון. הוצאת ספרי ניב, 201 עמודים. מחיר לצרכן 79 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.
















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה