דפים

יום חמישי, 16 במרץ 2023

מתחת לסכין והילדה האנגלייה האבודה - ספרי מתח חדשים בהוצאת פן ידיעות אחרונות.






"מתחת לסכין" מאתג'ק ג'ורדן


בימים אלו רואה אור מתחת לסכין, מותחן פסיכולוגי חדש ועוצר נשימה מאת סופר המתח האנגלי ג'ק ג'ורדן
רב מכר בינלאומי שסחף את קוראים וכבש מייד עם צאתו לאור את מצעדי מכירות ספרי המתח בעולם.

"אני לא יודעת כמה זמן עבר- דקה, עשר דקות- אבל כשאני מרימה את מבטי מחלל החזה בפנים נוצצות מזיעה ונושמת בכבדות מאחורי המסיכה, אני מבינה שכל הצוות נועץ בי מבטים בעיניים מוצפות רחמים. ואז זה סוף־סוף מכה בי.
הלב הזה לעולם לא ישוב לפעום.

כאב של מתח הולם מאחורי עיני, עווית חולפת בשרירי כתפַי המכווצים. אני מביטה מטה בידי. הן כואבות ורועדות מאחיזתי החזקה בלב, ואני משחררת אנחה קטנטנה.

"... מכונת הלב־ריאה עוצרת את פעולתה. הצינורות נקיים מדם, שחוזר לוורידיו ולעורקיו של המטופל. ואז קורה הדבר הבלתי־נמנע: הקו השטוח של לב שאינו פועם. הצליל זועק בתוך כולנו, מפלח את חלל חדר הניתוח בהדים צווחניים, מצטלצל מכל מכשיר וכלי מפלדת אלחלד.

אני מביטה בשעון שעל הקיר.

"שעת המוות: 16:53." (מתוך פרק ראשון בספר)


אנה ג'ונס היא רופאה מוכשרת, מנתחת לב עם אחוזי הצלחה גבוהים בהצלת חולים. היא גם אמא עובדת במשרה מלאה שעוברת תהליך גירושין מבלבל ומלחיץ ומרגישה אשמה שאינה מבלה מספיק זמן עם הבן שלה.זאק בנה בן ה-8 נחטף וכעת אנה ניצבת בפני ברירה בלתי אפשרית: היא חייבת להרוג בכוונה חולה במהלך ניתוח מעקפים מסוכן ולגרום למעשה הזה להיראות כמו תאונה. אחרת, החוטפים ירצחו את הילד היחיד שלה.

אנה חייבת עכשיו לקבל את ההחלטה האיומה:
הבן שלי נחטף, וניתנת לי בחירה...
גבר שרוע על השולחן מולי.
כמנתחת, עבודתי היא להציל אותו.
כאם, אני יודעת שעלי להרוג אותו.
אולי תחשבו שאני מפלצת.
אבל אין לי שום ברירה.
עלי להצליח לרצוח.
ולא, לא אראה את בני שוב לעולם!
הצלתי חיים רבים. הייתם מפקידים בידי את חייכם?

מתח! מתח! מתח! קראתי וסירבתי להניח את הספר מידי. בכל פעם שהגעתי לנקודת שיא במתח חשבתי שלא יהיה יותר מורט עצבים מזה אבל טעיתי בגדול. הספר סוחף. הכתיבה רהוטה, נוקבת ואמיצה!


*"למזלו של זאק, אימו - גיבורה מורכבת ומסקרנת - היא אישה אינטליגנטית ביותר, בעלת כישורים גבוהים, שמוכנה לעשות מאמצים רבים כדי להציל אותו, וליצור מותחן סוחף ומורט עצבים." - Observer
מותחן החודש של הגרדיאן


*"מותח באופן עוצר נשימה ומעלה דופק. כשליוויתי בקריאה את מנתחת הלב אנה בעודה מתמודדת עם דילמה מוסרית בלתי אפשרית, הרגשתי כאילו אני זאת שנמצאת תחת סכין המנתחים." – לואיז קנדליש, מחברת "הבית שלנו" 
*
"יוצא מן הכלל. עלילה מעולה ודמויות נהדרות. אתם תשבו על קצה הכיסא מרוב מתח ממש לעד לסוף המבריק!" My Weekley

"מתחת לסכין" מאתג'ק ג'ורדן, תרגום רחל פן,  פן הוצאה לאור - ידיעות ספרים. לרכישה לחצו כאן






"הילדה האנגלייה האבודה" מאת ג'וליה קלי
"היא הכירה את הכללים מאז ומעולם: ניאוף הוא חטא, אבל אם כבר לנאוף, שיהיה עם בחור קתולי טוב בעל שכל ישר שיבין שעליו להתחתן איתה, או לפחות עם בן למשפחה שתדע לכפות עליו להתייצב בכנסייה. לעשות מה שנדרש כדי להעניק לוויו ולילדם מראית עין של מכובדות.

בעיני אמא שלה, ג'ושוע לא עמד באף אחד מהתנאים האלה. לא רק שהוא הכניס את בתה להיריון, הוא גם לא היה קתולי. הוא היה יהודי, ובעיני אמה זה היה גרוע כמו פרוטסטנטי, כי הוא לא היה אחד מהם.

במשך כל הנסיעה מורטת העצבים ברחוב ריפּוֹן לאולם סנט ג'ורג' שבלב העיר, ויו החניקה בגרונה צווחה. היא רצתה לפתוח לרווחה את דלת המכונית ולרוץ בכל המהירות הרחק משם. הרחק מהבושה ומהחרטה." (מתוך פרק ראשון בספר)

ליברפול, 1935. ויו בַּיירְן שנולדה למשפחה קתולית שמרנית, יודעת מה מצופה ממנה: להתחתן עם גבר קתולי משכונת הפועלים שבה היא מתגוררת וללדת לו ילדים. אך כשהיא מגלה שהיא בהיריון בעקבות רומן קצר עם ג'ושוע לווינסון, גבר יהודי שחולם להיות נגן ג'אז, ברור לוויו שחתונה חפוזה היא הפיתרון היחיד. הנחמה היחידה שלה היא שחתונה עם ג'ושוע תמלט אותה מחקירת שתי וערב של אמה הקפדנית. אולם כשביום חתונתם ג'ושוע מחליט החלטה משנת חיים, ויו נאלצת לשוב לחיק משפחתה הביקורתית.




חמש שנים לאחר מכן, ערב מלחמת העולם השנייה, ויו מוצאת את עצמה נאלצת להחליט החלטה קשה: האם לפנות את בתה מגי לאחוזה הכפרית של משפחת תומפסון העשירה? באותה העת, ג'ושוע, שוויתר על קריירה כמוזיקאי בניו יורק, מתגייס לחיל האוויר המלכותי כדי להילחם למען מדינתו ומנסה גם לברר את רגשותיו כלפי משפחתו, אשתו והבת שהשאיר מאחור כשהיה בן שמונה-עשרה. אך טרגדיה מתרחשת כשוויו מגלה שהמקלט שאליו שלחה את בתה באזור הכפרי לא חסין מפני זוועות המלחמה. רק שנים מאוחר יותר, בעזרת ג'ושוע, תגלה ויו את הסודות שטומן בחובו עברם המשותף ומה נדרש על מנת לאחד משפחה.

רומן אהבה 
משפחתי - היסטורי, נוגע ללב בתקופת מלחמת העולם השנייה. הספר מרתק, קולח ומרגש מאוד אהבתי, גיליתי חמלה ונכבשתי בקסמי הכתיבה של קלי.
ממליצה בחום.

הילדה האנגלייה האבודה חוקר כיצד החלטה פשוטה אחת יכולה להסיט חיים שלמים ממסלולם, ועל מה אנחנו מוכנים לסלוח כדי למצוא את הדרך חזרה אל אלה שאהבנו ונלחמנו למענם.
זהו 
רומן אפי על אהבה, אמהוּת ובגידה, המתרחש על רקע מלחמת העולם השנייה, מאת הסופרת המוערכת ג'וליה קלי, מחברת רב-המכר "האור מעל לונדון".

"הקוראים עומדים להתאהב במיוחד בדמותה של ויו הצנועה, שמתמודדת באומץ בלתי רגיל עם אירועים שוברי לב." – Publishers Weekly (starred review)

"הילדה האנגלייה האבודה" מאת ג'וליה קלי, תרגום אילן פן, הוצאת פן ידיעות ספרים.






















ריקי ברוך 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה