דפים

יום שני, 3 באפריל 2023

הרפתקאותיו של קטינקא הציפור, דונה של האיש משם והרפתקה מסתורית במצדה ספרי ילדים-נוער בהמלצת חג.








הרפתקה מסתורית במצדה מאת רחלי פליישון

בכל שנות ההוראה שלי בחטיבה היה סיפור מצדה אחד מהמרכזי שליוו את הטיול השנתי לאתר. סיפור מצדה הוא סיפור גבורה שכל ילד אמור להכיר, ולחוות תוך ביקור במקום. בימים אלו רואה אור ספר חדש לבני הנעורים.

"הרפתקה מסתורית במצדה" מאת רחלי פליישון בהוצאת "דני ספרים", הוא ספר נוער מקסים ומרגש באמצעותו אתם מוזמנים לצלול שנים רבות אחורה בזמן, להכיר דמויות היסטוריות, לחוות חוויות מיוחדות שכנראה לא תחוו לעולם, ולגלות אם חבורה של ילדים הצליחה לשנות את ההיסטוריה.



האם אתם מכירים את סיפור מצדה? גם החבורה שלנו - אריאל, רועי יהלי וזוהר מכירה את הסיפור. אבל ארבעת החברים החליטו לשנות אותו, ובתוך כך נקלעו להרפתקה מוזרה וקצת מפחידה.

רחלי פליישון, סופרת ילדים ונוער, כותבת את סיפוריה בצורה מרתקת, מלאת חן וקרובה לליבם של כל ילד וילדה. מפרי עטה: "להיות מנהיג", "האחר הוא אני", "להיות מנהיגה", "אין זו אגדה", "10 סיפורים מבית הספר" ועוד. אתם מוזמנים לבקר באתר של הסופרת.

"הרפתקה מסתורית במצדה" מאת רחלי פליישון, הוצאת "דני ספרים", להשיג בכל חנויות הספרים ובאתר






דונה של האיש משם מאת אסתי פרינטי
"דונה של האיש משם" מאת אסתי פרינטי בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר נוער מרגש ומרתק שלוקח את הקורא למסע שמבוסס על שיתוף פעולה, חברות, חמלה ויצירתיות, ומראה שגם ילדים צעירים יכולים להיות גיבורים אמיתיים.

"ביום שישי חזרנו מבית הספר, ומרחוק ראינו את השער פתוח. מר פרידמן הזקן עמד באמצע המדרכה וצעק, "דונה! דונה! איפה את? דונה דונה, בואי חמודה, בואי..."

פתחנו בריצה לקראתו, ראינו אותו פרוע שיער ללא כובע הברט הקבוע, עומד אובד עצות, מבטו מבוהל והוא פונה אלינו, "ראיתם אותה? הייתה פה קודם, בא האיש של הגז, החליף את הבלון, ואני שכחתי לנעול אחריו ואחרי זמן אני רואה אין דונה! מי גנב? היא לא תברח ממני, דונה, נכון? אני אוהב אותה, היא אוהבת אותי!"

עמדנו נדהמים. זו הייתה הפעם הראשונה ששמענו את הזקן אומר משפטים שלמים. תמיד נהם באוזנינו רק כמה מילים, ועכשיו ממש דיבר!

לא ידענו מה לעשות, עמדנו באמצע המדרכה עם מר פרידמן. פתאום כאילו מישהו נתן אות והתחלנו כולנו לצעוק, "דונה! ד-ו-נ-ה! בואי!" (מתוך פרק ראשן בספר)



הסיפור נסוב על אודות מר פרידמן, ניצול שואה ערירי, איש מוזר שקבוצת ילדים מנסה להתקרב לדונה כלבת התחש שלו והוא מתנכר להם. באחד הימים נעלמה הכלבה וחבורת הילדים מתגייסת לעזור לו למצוא אותה.
העלילה מסתבכת כשיש חשש שמעורבים בגניבה עבריינים שעוסקים בקרבות כלבים.


החבורה מגייסת לעזרה גם את המשטרה וגם את מדריך הצופים. באופן מפתיע בא לעזרתם נער שאחיו שותף לחבורת העבריינים גונבי הכלבים לצורך הימורים בקרבות כלבים. הנער, למרות הדילמה המוסרית שהוא נתון בה, עושה ככל יכולתו לעזור לחבורה.

ערכי שיתוף פעולה, חברות אמיצה, רגישות לאחר, אהבה לבעלי חיים וחשיפה לאוכלוסיות מגוונות בחברה מלווים את הסיפור. האם תצליח החבורה להציל את הכלבה דונה מציפורני העבריינים?

"ביום שישי חזרנו מבית הספר, ומרחוק ראינו את השער הפתוח, מר פרידמן עמד באמצע המדרכה וצעק: "דונה דונה, איפה את? דונה, בואי חמודה, בואי…" (מתוך הספר).

אסתי פרינטי, אם לשלושה ילדים, וסבתא ל-11 נכדים ששמות כולם מככבים בספר, גמלאית, אשת חינוך, בעברה מורה ומנהלת בית ספר, תושבת באר שבע. "דונה של האיש משם" הוא ספרה הראשון של

"דונה של האיש משם" מאת אסתי פרינטי. הוצאת ספרי ניב, 110 עמודים. מחיר לצרכן 86 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 






הרפתקאותיו של קטינקא הציפור מאת רפי האפט


"הרפתקאותיו של קטינקא הציפור" מאת רפי האפט בהוצאת "ספרי ניב", הוא ספר ילדים מקסים, הכולל אוסף סיפורים המיועדים גם להקראה לילדים בגיל הרך לפני השינה ובכל שעה משעות היום. הספר עשיר בדמויות של חיות קיימות וחיות דמיוניות ובני אדם מסוגים שונים.

"בכל שבת בבוקר נהג קטינקא להיפגש בגן המשחקים עם ידידו הוותיק חרושצ'וב הבולדוג, אך הפעם הוא לא מצא אותו שם. בפינת החצר עמד רק חתול שמנמן אפור ולו נקודה שחורה על המצח. השפם שלו, הבחין קטינקא, היה ארוך יותר מהשפמים של החתולים האחרים שקטינקא הכיר. משהו במראהו של החתול היה מוזר. קטינקא בהה בו ארוכות, הביט והביט, בחן ובחן ולפתע הבין... זנבו של החתול היה ירוק!" (מתוך הספר)

מעשה בציפור – לא ציפור פלא אלא ציפור פשוטה ששמה קטינקא. קטינקא נולד בעיר מוסקבה שברוסיה ועלה לארץ ישראל. עלילותיו בדרך, ביבשה, בים ובארץ ישראל, יחד עם שלוש ידידותיו, הרשת הסודית של ינשופים שמלווה אותו במסעותיו, מדריכה אותו ושומרת עליו, והחיות השונות, משלבות מציאות עם דמיון, הרפתקאות וחלומות, והמון בדיחות.

מה קורה כשקטינקא נפרד מידידיו במוסקבה? אילו הרפתקאות קרו לו ואילו חלומות חלם בדרכו לארץ ישראל? כיצד בילה עם שלוש ידידותיו בירושלים? מה ראה בטיוליו הרבים ברחבי ארץ ישראל? מיהם חבריו החדשים: העכבר הלבן עם הזנב הכחול, מהטמה קיסינג'ר, ג'וני עראק ואחרים?


"בחלומו ראה את עצמו עף בתוך העננים. הוא חש שהפעם המרחק שאותו עבר היה גדול יותר מאשר בחלומות הקודמים שלו. אולם לא חלפו יותר מכמה דקות, שתיים או שלוש בלבד על פי שעון החלומות, וקטינקא החל לצלול מטה" (מתוך הספר)

"הרפתקאותיו של קטינקא הציפור" הוא ספר הילדים הראשון של רפי האפט, יליד 1946, רו"ח, היה שותף במשרד רו"ח BDO זיו האפט, שימש כחבר דירקטוריונים ונשא בשורת תפקידים בכירים מטעם לשכת רו”ח. שימש כמרצה בחשבונאות, ביקורת ומיסוי המגזר השלישי באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת תל אביב, וכתב ששה ספרים ולמעלה מ-100 מאמרים מקצועיים. מאז שפרש לגמלאות מתמקד בכתיבת ספרי ילדים. כתיבתו משלבת דימיון ומציאות והינה מלאת הומור.

ניאטי פרוינד, ילידת 1973, הבת של של רפי האפט, שמעה את הסיפורים בילדותה ואיירה אותם בהומור וברגישות .ניאטי היא מאיירת ואמנית, בוגרת "אלכימיה" איטליה, שנקר ומאיירימים – בי"ס לאיור של ליאורה גרוסמן, מציגה בתערוכות בארץ ובעולם, עוסקת באיור ספרי ילדים.

השם "קטינקא" ניתן לציפור על ידי רפי האפט כדי לבטא את היותה ציפור קטנה בתוספת ניחוח של שם רוסי. הסיפורים צמחו מדמיונו, ואין בהם בהכרח אמת או דיוק זואולוגי, היסטורי או גיאוגרפי. הם מבוססים על אלה שהמציא לשלוש בנותיו, שהיו קהל המאזינות הנאמן לסיפורי קטינקא בילדותן.


"הרפתקאותיו של קטינקא הציפור"
מאת רפי האפט. הוצאת ספרי ניב, 189 עמודים. מחיר לצרכן 96 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.

























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה