דפים

יום רביעי, 15 במרץ 2023

הסודות של מרטין ספר מתח מעולה מאת חרות אוסובסקי






יש משהו מדוייק בספרי המתח האלו, שמרתקים אותי ולא מאפשרים לי להפסיק לקרא. השבוע הגיע לידי ספר המתח המושלם של חרות אוסובסקי, הספר "הסודות של מרטין". 

"...שנייה לפני שהכלב ניגש אליה, מישל התכופפה לקחת את התיק שלה, מרטין לוקחת את התיק של מישל ומתחמקת מהתור. מישל נתפסת ונוצרת מהומה קטנה, זה נותן למרטין את הרגע שהיא צריכה כדי להגיע ולעמוד בסופו של תור אחר בלי שיבחינו בה. היא גם מספיקה להחליף לכובע שונה ולמשקפי שמש בהירים שהיא שמרה בכיס הפנימי של הז'קט. היא חושבת לעצמה שהיא לא מבינה איך הם לא עלו על התרגיל הזה עד עכשיו.
השוטר עם הכלב ממשיך ללכת ושתי שוטרות גבוהות עם מבט קר בעיניים ומדים מגוהצים, שעומדות בצד, ניגשות למישל בצעדים מהירים. הן מבקשות ממנה להתלוות אליהן כי יש להן כמה שאלות לשאול אותה. הקירות הגבוהים והחומים באולם הגדול סוגרים עליה והיא מתחילה לבכות." (מתוך פרק ראשון בספר)

כמו מה זה נשמע לכם?
נדמה לכם שאתם מסוגלים לנחש?  ...כי גם אני הייתי אופטימית בפרק הראשון עד ש...


לקחתי את הספר לידי והתנתקתי מהסביבה. (האמת היא שגם שכבתי חולה...) שקעתי באמוק של קריאה ונבהלתי מהחוויות שעוברות השתיים. סחר בסמים, סחר בבני אדם, כל כך מפחיד שמה שבדרך כלל רחוק ולא שייך, הופך באחת למשהו מרכזי בחיי צעירה שמוצאת את עצמה עצורה מבלי שהבינה למה ואיך.
העלילה סוחפת ולעתים רב הנסתר על הגלוי (טיבו של מתח אמיתי). הספר כתוב נפלא, קולח, סוחף מסקרן מאד ורווי מתח וצפייה להתפתחות הבאה בעלילה. אהבתי את מישל, כעסתי על מרטין. נבהלתי מהדיון סביב סמים וסחר בבני אדם עד שניסיתי להתחקות אחר מלאכתם של השוטרים. הכל היה צפוי ובלתי צפוי בו זמנית. אל תצפו לסוף בנאלי! 
אהבתי מאוד. ממליצה בחום!

"בדמיון עשיר ותפאורה צבעונית טווה חרות אוסובסקי עלילה פתלתלה המהתלת בקוראים ומשאירה אותם כמהים לתשובות עד לסופו המפתיע של הספר. הסודות של מרטין מסחררים ומתירים אט-אט את הפאזל המרתק של חיי הגיבורים, וכך הם מותירים אותנו צמאים לעוד."
(אורלי סיגל, מחברת רבי המכר "ניסויים פתוחים", "בואי" ו-"ועכשיו אהבה".)

חרות אוסובסקי, אימא לנער בן 18, גרה במושב כפר נטר שבשרון. זהו ספר המתח הראשון שכתבה.
הסודות של מרטין מאת חרות אוסובסקי הוצאת ניב, לרכישה לחצו כאן או כאן.



















ריקי ברוך








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה