דפים

יום שלישי, 7 במרץ 2023

יער הכוכבים הנמוגים ספר חדש מאת קריסטין הרמל

 



יונה, שנולדה בשם אינגה, לא זוכרת הרבה מהוריה או מהעולם שמחוץ ליער. כשהיתה בת שנתיים, היא נגנבה מהוריה הגרמנים על ידי קשישה יהודייה בשם ירושה, שראתה את הנסתר וחשה שהיא חייבת לקחת את הילדה מחיק משפחתה אל היער.

ילדותה של יונה אינה שגרתית: היא לומדת כישורי הישרדות ושפות, והיחס של ירושה אליה תמיד מעשי ולעולם לא אמהי. הילדה לא יודעת מהי אהבה, אבל היא יודעת איך לשרוד לבדה. (ולמה זה מזכיר לי את דמותו של מוגלי מתוך "ספר הג'ונגל"?)

"היא מעולם לא רצתה ילדים. אולי בגלל זה לקח לה זמן רב כל כך לפעול. אבל הטבע אף פעם לא שוגה, ועכשיו, כשענן שַחרורים אילמים מילא את השמים מעל העיר המנצנצת, היא ידעה שהגיע הזמן.
היה לה קל לטפס בסולם יציאת החירום של הבניין המודרני, וקל עוד יותר לפתוח בהדיפה את החלון הלא נעול של היוטנרים ולהשתחל פנימה בשקט. הילדה היתה ערה והתבוננה בה בשתיקה. עיניה יוצאות הדופן - אחת בצבע כחול־דמדומים והאחרת בצבע ירוק־יער - בהקו בחושך. שערה היה שחור כמו הלילה, שפתיה היו אדומות כפרגים.

..."יוֹ, דאס בִּין אִיך," אישרה ירושה. ובזאת הרימה את הפעוטה, שלא בכתה כלל, הצמידה אותה היטב אל גופה השברירי, יצאה מהחלון וירדה מתנודדת על גבי שלבי הברזל עד שכפות רגליה נגעו ללא קול במדרכה.
מבין קפלי גלימתה של ירושה הביטה התינוקת בשתיקה. עיני האוקיינוס הלא תואמות שלה נפערו למראה ברלין שהלכה ונעלמה מאחוריהן עד שהיער מצָפון בלע אותן כליל אל קרבּו." (מתוך פרק ראשון בספר)


זמן לא רב אחרי שירושה הולכת לעולמה, יונה נתקלת באנשים אחרים ביער. הם יהודים שברחו מהעיירות שלהם מאימת הנאצים. יונה מצטרפת אליהם ובזמן שהיא מלמדת אותם איך לשרוד בטבע, הם מלמדים אותה מה הם קשר אנושי ואהבה.

"ההרפתקה המסעירה של הרמל תרתק את הקוראים." – פאבלישרז ויקלי
"אף שיער הכוכבים הנמוגים של קריסטין הרמל הוא ספר בדיוני, המחקר שערכה מחברת רבי-המכר מוסיף עושר ואותנטיות לסיפור המרתק הזה." – בוקפייג'
"דמויות בלתי נשכחות, דרמה מותחת ורגש עמוק שנשאר איתך הרבה אחרי שהמילים האחרונות נשכחו... יער הכוכבים הנמוגים הוא סיפור נוגע ללב, מרחיב דעת, משפיע ומרומם." – סנטה מונטיפיורי

אהבתי את הספר מאוד. התעוזה של ירושה, דמותה המוזרה משהו, עלילותיה והנחישות שהובילה אותה מהרגע שחטפה את יונה/אינגה אל היער הפכו לסיפור דמיוני, מסקרן עד שקשה היה לי להניח את הספר מידי. "יער הכוכבים הנמוגים" הוא רומן סוחף, מותח וקורע לב, שנכתב בהשראת סיפורים אמיתיים של הישרדות נגד כל הסיכויים.

קריסטין הַרמֶל חיה באורלנדו, פלורידה, וכותבת למגזינים שונים. היא מוּכרת לקוראים בארץ בזכות רב-המכר הבינלאומי שלה, "המתיקות שבשכחה", שזכה לביקורות נלהבות. 

"יער הכוכבים הנמוגים" מאת קריסטין הרמל, תרגום ניצה פלד, פרוזה, הוצאת כורסא לרכישה לחצו כאן























ריקי ברוך





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה