דפים

יום חמישי, 2 במרץ 2023

אימת הגרעין, תככים וחיוכים, קיום קודם להורות וסיפור ללא שם ספרי עיון, וספר מתנה בהמלצה.

 


קיום קודם להורות מאת שרון זמיגרוד, ליאור זמיגרוד

ברגעים מאתגרים חוזרים ואומרים ש"משפחה לא בוחרים". אך האם גורלנו נקבע בלידה? האם המשפחה משפיעה על זהותנו בלי יכולת בחירה? האם המהות שלנו מוכתבת מהתרבות והמדינה? ספר זה בוחן את האבסורד, את הייאוש, את החרטה, ואת היופי של חיי המשפחה.

הספר עשיר בתובנות של הפילוסופיה האקזיסטנציאליסטית ושל מדעי המוח ומציע "הורות קיומית" כפילוסופיית חיים המודעת לאיזון העדין בין חופש, אחריות, ואותנטיות. קיום קודם להורות סוקר אתגרים בחיי המשפחה כמו: האם הורות היא בהכרח חיונית? מה המחויבות של ההורים כלפי הילדים? כיצד לשמר משמעות אישית עם אחריות משפחתית? והאם ילדים הם בעלי חוב להורים? ספר זה מציע שמהות חיינו לא נבחרה עבורנו, אלא אנו יכולים ליצור את המרקם המשפחתי באמצעות פעולתנו.


"אחד המוטיבים המרכזים של הזרם הקיומי מתבטא באמרתו המפורסמת של ז’אן־פול סארטר ש״קיום קודם למהות״, כלומר, האדם לא נוצר לתכלית מסוימת, הוא קודם כול נוצר ואחר כך, באמצעות פעולותיו, הוא בוחר את התכלית ואת המהות של חייו. האדם “נזרק״ לעולם, כפי שההוגים הקיומיים נטו לתאר, ועליו ליצור ולעצב את עולמו. גישה זו עומדת בניגוד לנטייה הטבעית שלנו להמשיך במנהגים, מסורות ואמונות של החברה שבה גדלנו והתחנכנו." (מתוך פרק ראשון בספר)

קיום קודם להורות הוא דיאלוג בין עבר להווה, בין פילוסופיה ותיקה לדרכי חשיבה חדשות, בין אם לבתה. ספר זה דן באתגרים הקיומיים של אלה מאיתנו שהם הורים או הורים לעתיד, אלו שעדיין מתלבטים, או שפעם היו ילדים. הספר מוקדש ומכוון לכל מי שחי במשפחות מודרניות ושואף לאותנטיות, יצירתיות, הגשמה, תוך כדי טיפוס בסולם האושר החלקלק.


ד"ר שרון זמיגרוד היא חוקרת, פסיכולוגית ומטפלת בשיטה נוירו-קיומית עם דגש על טיפולים להורים המתמודדים עם המורכבות של חיי המשפחה.
בתה ד"ר ליאור זמיגרוד היא חברת סגל במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת קיימברידג', מחקרה עוסק בפסיכולוגיה של חשיבה אידאולוגית, דוגמטית וקיצונית.

"קיום קודם להורות" מאת שרון זמיגרוד, ליאור זמיגרוד, ספר חינוך, עיון, צמרת הוצאת ספרים לרכישה לחצו כאן



סיפור ללא שם מאת ליאורה פיטס

אנו חיים בעדן שבו לרב האנשים אין זמן לעצמם, וחבל. אחד הדברים שנזנחים הוא קריאת ספרים, ומסבה ברורה, פשוט לוקח זמן עד שמגיעים לנקדת השיא והעמק הרגשי והאינטלקטואלי שבספר.



הספר "ספור ללא שם" מספק חוויה וחמר למחשבה ללא מלים רבות. הוא נגיש לכל סוגי בני האדם, מאיר בפשטות ונאמן לעצמו. 
נוסף על כך, בייחודיותו, הוא מוכיח לבני האדם שכל רעיון הוא בעל ערך ומעורר השראה ומחשבה, והוא לא חייב להיות מסבך ומרכב כדי לזכות לקיום.


צרו והאמינו בעצמכם, בני האדם!

"סיפור ללא שם" מאת ליאורה פיסט, ספר מתנה, סמרת הוצאת ספרים, לרכישה לחצו כאן.




אימת הגרעין מאת אפרים גזית

ההתחמשות של איראן בנשק אטומי מהווה איום גלובלי של השתלטות משטר שיעי קיצוני של האייתולות על מדינות באזור הים התיכון, בניסיון להחיות את ימי האימפריה הפרסית. הסכנה אינה נעצרת שם, משום שידן הארוכה של משמרות המהפכה מגיעה למקומות שונים בעולם, לפגיעה "במתנגדי המשטר": איראנים, יהודים או קורבנות רשע של לא-מעורבים.


"מוראד היה בן הזקונים של משפחת ארש. בשל היותו הצעיר מבן ילדי המשפחה החליט אביו כי הוא לא יישלח לעבוד, אלא יתמקד בלימודים. הוא למד בבית הספר היסודי בכפר והמשיך את לימודי התיכון בעיירה לא רחוקה ממקום מגוריו. כתלמיד מעולה וספורטאי מצטיין זכה במלגה ממשלתית שאִפשרה לו לימודים באוניברסיטה, והוא בחר בעיר טבריז, הן בגלל האוניברסיטאות הטובות וגם משום שהיו לו שם קרובי משפחה. באוניברסיטה למד מוראד הנדסת חשמל ומחשבים וסיים את שני המקצועות בהצטיינות. ההצעה למשרה בפקולטה להנדסה לא איחרה לבוא, והוא נעתר לה בחפץ לב והחל ללמד מחשבים. לא חלף זמן רב ושאר בני משפחתו עברו לטבריז בחיפוש אחר פרנסה, והוא חבר אליהם." (מתוך פרק ראשון בספר) 

הספר אימת הגרעין מתאר את התארגנותן ואת פעולתן החבלנית של שתי קבוצות מחתרתיות, שנפשן קצה במשטר הדיכוי השיעי. בסיוע מקורות עלומים ממדינות חסרות שם פוגעים נציגי הקבוצות במתקני גרעין שונים באיראן, כדי להאט את קצב הצטיידות המשטר באורניום מועשר ובכך לעכב את הגעתה של המדינה לנשק שובר שוויון.
בשפה עשירה וברגישות רבה מתאר המחבר את האירועים – ההיסטוריים והעכשוויים – את השמחה של חברי הקבוצה בהצלחות ואת החשש והמתח שמא יתגלו וייתפסו – דבר שלו תוצאה אחת ויחידה.

אפרים גזית הוא צבר יליד תל-אביב. שירת בצה"ל כקצין תותחנים בגדוד שדה ולאחר שחרורו פנה ללימודי רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים והתמחה ברפואת ילדים בבית החולים "שיבא". כמומחה, השתלם בתורת החיסון ולאחר פרסום מחקרים רבים בעיתונות המדעית נתמנה לפרופסור מן המניין בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. המשיך לעבוד במחלקת הילדים ולהדריך סטודנטים לרפואה עד פרישתו לגמלאות. אימת הגרעין הוא ספרו השני.

"אימת הגרעין" מאת אפרים גזית צמרת הוצאת ספרים, ספר עיון, לרכישה לחצו כאן




תככים וחיוכים מאת עמליה כהן דוויק

"השנה עמדנו ביעדי התכנון בכל תחומי השיווק לשביעות רצונו של הדירקטוריון. מי שהציג חלק לא מבוטל מהתוצאות המצוינות היה לא אחר מאשר האדריכל הראשי, זאת לאחר שבמהלך ימים ארוכים טרח לשכנע חלק מחבריו הדירקטורים איתם היה בקשר מקורב, שהוא ולא אחר צריך להציג את מרבית הישגי החברה, כך שיוצגו באופן אותנטי, ממקור ראשון. הוא גם ניסה לשכנע אותם שמגיע לו בונוס מקסימלי ללא קשר לגובה הבונוס שהמנכ"ל חושב שמגיע לו.
כל זאת, בשעה שהמנכ"ל הודיע שלמרות ההישגים העסקיים הגבוהים, השנה יינתנו לעובדים בונוסים צנועים. זאת בשל הצורך לחסוך ולהתייעל כדי להיות מוכנים לתחרות האגרסיבית שתתקיים בשוק האדריכלות בשנה הבאה, היא השנה החדשה שאנחנו עומדים בפתחה.. ."

"האדריכל הראשי החדש, גבר צעיר עם פני ילד, צנום משהו עם מבט שובב וחיוך נעים ולבבי עלה בצעדים קלים לדוכן.
"כמו שאמר המנכ"ל", פתח האדריכל הראשי, "זוהי שנה מכוננת. אנחנו עוברים לעבוד עם טכנולוגיה חדישה, מדויקת, המהירה והמתקדמת ביותר בעולם. התוכנה תסייע לנו לשפר ולקצר את תהליכי התכנון. בעזרתה ובעזרת המתכננים המוכשרים שלנו נגיע למחוזות חדשים ונעמוד ביעדים המאתגרים כפי שציין המנכ"ל.
זאת ועוד, למעשה נתפור חליפה אדריכלית והנדסית אישית לכל פרויקט ולכל לקוח. התקופה הבאה תאופיין בשילוב בין המקצועיות האישית לבין עולם ההמחשה ותחומי הרגש.
העיקרון המנחה שיוביל אותנו מעכשיו, הינו היזון חוזר בין הרעיון העיצובי לקביעות מתמטיות פיזיקליות ומשחק ביניהם עד שנגיע לתוצאה משביעת רצון משני הפרמטרים גם יחד." (מתוך פרק ראשון בספר) 

הספר מציג סיפורים המתקיימים במשרד אדריכלים גדול ומצליח. במשרד מתרחשים אירועים, תהליכים ומצבים מרתקים בעלי אופי פוליטי, בהם נוטלים חלק מנהלים, שלעיתים מוצאים עצמם סבוכים ברשת תככים ללא מוצא.
כיצד יפתרו את הפלונטר? מי יצא וידו על העליונה? האם המנכ"ל השרמנטי או אולי האדריכל הראשי בעל פני הילד? האם מנהלת השיווק המתמידה או דווקא האדריכלית הצעירה?

פוליטיקה היא נחלת הכלל. בכל קבוצה המונה שלושה אנשים או יותר, תיתכן דינמיקה פוליטית שמביאה איתה גם תככים
וגם חיוכים...
ביד אומן טווה הסופרת את הסיפורים המספרים על האירועים שעלולים להתרחש בכל מקום שהוא.

עמליה כהן דוויק, מחברת הספר "הדרכה ניהול והצלחה",
מנהלת בכירה בארגונים מובילים, סא"ל בדימוס ובעלת תואר M.A במדעי ההתנהגות.

"תככים וחיוכים" מאת עמליה כהן דוויק, צמרת הוצאת ספרים, ספר עיון, לרכישה לחצו כאן.



















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה