דפים

יום ראשון, 19 במרץ 2023

לחבק ולברך - ברכות סיפורים אמיתיים ותובנות למצבי חיים מאת דורית כהן לב.





מרגישים עייפים ותשושים?
אינכם יודעים חמלה לעצמכם?
חוויתם סוג של כישלון?
מסתכלים במראה ולא אוהבים את מה שאתם רואים?
עברתם בחייכם אתגרים משמעותיים?
קחו ליד את הספר לחבק וברך כדי שירומם את רוחכם במילים ובחיבוקים.




השבוע הגיע לידי הספר ל"חבק ולברך"
הספר "לחבק ולברך" הוא ספר ברכות לסיטואציות יומיומיות. לצד כל ברכה נמצא סיפור אמתי מהחיים מתוך עבודתה של דורית כהן לב כותבת הספר, כעובדת סוציאלית קלינית ופסיכותרפיסטית ומתוך מסע חייה. 
זהו ספר ייחודי המביא נחמה , אופטימיות, פרקטיקה ופרספקטיבה נוספת לרגעים הקטנים והגדולים בהם אנו ניצבים מול אתגרים אנושיים ויומיומיים, תוך ראיה מפוכחת של האתגר בדיוק למקומות האנושים האלו בתוכנו. הספר על תחומיו השונים נוגע ברגעים, בהם אנחנו מבקשים שהקושי שלנו יובן , רוצים לקבל נחמה גם אם לא תמיד יש לכך מילים ולא תמיד יש ממי לבקש.


הספר מבקש להחליף ביקורת עצמית ושיפוט לנוכח הפגיעות שבתוכנו, 
לראיה מפוכחת המלווה ברכות מברכת.
זהו ספר ברכות לסיטואציות היומיומיות וגם היותר מאתגרות. 
לצד כל ברכה סיפורים אמתיים מהחיים ומהקליניקה וידע מעולמות תוכן שונים.

אני אוהבת לברך ולא פחות לחבק את מי שאני אוהבת. משהו בברכה מהלב תמיד מרומם את מצב רוחי ואני רואה בו זכות. כשקראתי  בספר "לחבק ולברך" - הרשתי מבורכת.
לחיות בשלמות עם "חוסר המושלמות" היו המילים שלכדו את מבטי ברגע שלקחתי את הספר לידי, הבנתי שלא בכדי הוא הגיע לכאן ופניתי לחפש את עצמי בין הכותרות בתוכן העניינים. היו שם ברכות רבות שסקרנו אותי ונגעו בי ולכן החלטתי שבכל זאת אקרא בו לפי הסדר.
גם אם הספר אישי הוא יכול לדבר אל כולם. עולמה של דורית כהן לב (כשמה כן היא-לב!💓 ) מזמן לכולנו את תודעת ה"לחבק ולברך" מה שמעשיר את מסע חיינו בזמנים מאתגרים, בשגרה וברגעי חסד וחן.
ספר נפלא!

דורית כהן לב מתוך ההקדמה לספר: "הן מסע חיי הפרטי, והן עבודתי רבת השנים כעובדת סוציאלית קלינית ופסיכותרפיסטית העניקו לי את האפשרות להכיר ולחקור לעומקם מגוון מצבים אנושיים. הבנתי כי החלק המשמעותי של הכאב נובע בין היתר מהבושה, הביקורת העצמית ומהצורך בהסתרה בעיקר מעצמנו, הסתרה של חלקים והתמודדויות בתוכנו הנתפסים כמביישים. אני נוכחת איך מילים טובות ומקבלות לעצמנו , המגיעות לאט ובהתמדה, עוזרות להקל על מכאובי הנפש ומאפשרות התמודדות מיטבית".

הטקסטים בספר מציעים להסתכל בעיניים טובות באזורי הקושי, לקבל את הפגיעות האנושית שלנו, כי דווקא החלקים הפגיעים בתוכנו זקוקים כי יראו אותם בקבלה מחבקת ומברכת! (קבלת פגיעות זה לא אומר לא להתמודד) ובכך לאפשר לנו לשהות בהם מבלי לטשטשם או לסלקם, תוך דיאלוג כן עם מקומות מאתגרים אלו.
גישה זו מאפשרת הגברת עוצמה, ריפוי, חופש פנימי ופתיחות לשפע בכול הרבדים!
הספר שייך לז'אנר של ספרי התפתחות ומודעות/ פסיכולוגיה/ רוחניות/ מתנה/ עיון.

"לחבק ולברך" - ברכות סיפורים אמיתיים ותובנות למצבי חיים מאת דורית כהן לב, סגול הוצאת ספרים. לרכישה ישירה לחצו כאן.

















ריקי ברוך


















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה