דפים

יום שלישי, 21 במרץ 2023

" לפעמים לא בא לי" ספר ילדים נפלא מאת טימותי נפמן

 


לפעמים לא בא לי מאת טימותי נפמן

אצל הנכד שלי המשפט הזה חוזר הרבה פעמים: "לא בא לי"!
לא בא לו להתקלח, ולא בא לו ללכת לגן, ולא בא לו לצחצח שינים לפני השינה ולא בא לו חביתה או גבינה אלא רק פינוק מתוק.

דומה כי כולנו מבוגרים וילדים, חשים לפעמים ש"לא בא לנו". אלא שאצל המבוגרים מצטרפת לתחושת העצלות או אי החשק, תחושה של אחריות מה שמאלץ אותנו בכל זאת לעשות את מה שלא בא לנו. אצל ילדים קטנים לעומת זאת, מציף הרגש ומשפיע על הביטוי ההתנהגותי שבא אחריו. 

"לִפְעָמִים אֲנִי הַיֶּלֶד הֲכִי טוֹב בָּעוֹלָם,

שֶׁעוֹזֵר בְּשִׂמְחָה לַאֲחֵרִים.

לִפְעָמִים אֲנִי נֶחְמָד לְכָל מִי שֶׁסְּבִיבִי

וְעוֹשֶׂה בְּדִיּוּק מָה שֶׁאוֹמְרִים.

וְלִפְעָמִים לֹא בָּא לִי, וְדֵי.

וּכְשֶׁאַבָּא אוֹמֵר "כְּבָר מְאֻחָר, צָרִיךְ לָלֶכֶת לִישֹׁן,"

בִּכְלָל לֹא אִכְפַּת לִי שֶׁאֲנִי עָיֵף -

וַאֲנִי יוֹרֵד לַסָּלוֹן

אֲנִי רוֹצֶה לְהַחֲלִיט בְּעַצְמִי!

הַי, גַּם אֲנִי בֶּן אָדָם!

מְעַנְיֵן אֵיךְ הֵם הָיוּ מַרְגִּישִׁים

אִם הָיִיתִי מַחֲלִיט בִּמְקוֹמָם!

השבוע הקראתי לנכדי הנפלא תומס בן הארבע, את הספר "לפעמים לא בא לי", ויכולתי לחוש שתומס מזדהה ומשתף שגם לו לפעמים לא בא לישון, ולא לצחצח שיניים, ולא להתקלח ודווקא לראות טלוויזיה כשצריך ללכת אל הגן. 


לפעמים קל לעשות מה שאומרים לכם. אבל אז אתם נזכרים שלחכות בתור זה משעמם, שאתם לא רוצים לעשות אמבטיה, ושאתם שונאים אפונה. אָז לִפְעָמִים, פָּשׁוּט לֹא בָּא לָכֶם!

ספר מצחיק ומועיל על ההתמודדות עם רגשות חזקים והבנה שיש דברים שאפשר לעשות גם אחרת. ספור נפלא לפעוטות, להורים ולסבים. הספר מעורר שיח ומזמן את הילד לשתף באירועים שבהם "לא בא לו" אבל ההורים החליטו להציב לו גבולות.

"לפעמים לא בא לי" מאת טימותי נפמן, איורים ג'ו ברגר, תרגום מאנגלית גליה אלוני דגן, הוצאת מטר, לרכישה לחצו כאן.











ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה