דפים

יום שלישי, 20 בספטמבר 2022

"מצור הלגיונות על גני האלוהים, הלב לא אמר כי טעיתי, הלא ראויים, קנה וסוף קמלו, המדריך לנשים, אני אכתוב את התנך, שפת רחוב, להיות פלסטלינה - חדשים על מדף הספרים





*הלב לא אמר כי טעיתי מאת אמירה סופר

"הלב לא אמר כי טעיתי" מאת אמירה סופר הוא רומן מרתק הכתוב ברגישות רבה, במלוא הכנות והדמיון ומכיל בתוכו זרעי מציאות.


אפרת, גיבורת הספר, השיגה כמעט כל אחת ממשאלותיה לחיים בעלי משמעות, עד לרגע בו פגע ברק בחייה השלווים אשר גרם לה להסתגר באבלה הכבד בביתה בשכונת טלביה בירושלים לזמן ממושך. האירועים במהלך תקופת האבל הארוכה, מחשבותיה הרבות ובעיקר יד הגורל, הובילו אותה לחיים מפתיעים, מעוררי השתאות, מדהימים ולגמרי בלתי נתפסים.

בחיפושיה אחרי משמעות חדשה לחייה שאבדה בנסיבות האירועים המורכבים שעברה, נסלל לפני אפרת שביל שמעלה אותה לנתיב מפתיע העולה על כל דמיון. זהו איננו ספר מתח. זה המתח שחי בתוכנו, ברומן חיינו. זה המתח שדוחף אותנו להגשים את חלומותינו עם כוונה רבה, תקווה ואמונה. 

וכך מתחיל מסעה לאושר האינסופי והמפתיע - מרגע שהמלצר הצעיר הגיש לאפרת את ארוחת הערב שלה בבית המלון שלחוף הים, לא יכולה הייתה להסיר ממנו את עיניה כשדופק ליבה מואץ. מה בו משך את תשומת ליבה כמגנט? מה גרם לה לאפרת להתבודד במלון ולהתרחק מחייה ומביתה שבירושלים? על שאלות נוספות תקבלו מענה בספר.


אמירה סופר דור 13 בירושלים, נצר לשושלת "הפלא יועץ" מצד אימה ובת למשפחת סופרים מצד אביה הייתה שנים רבות מורה לפסנתר ובעלת סטודיו לגרפיקה. אהבתה הגדולה לכתיבה שהוטמעה בה ע"י אביה, משפטן בכיר וסופר מופלא, הביאה ליצירתו של ספר זה הכתוב ברגישות סוחפת, שזור בפתגמי לדינו מבית אמה וכולל קישורים ליצירות מוסיקליות המלוות אותה לאורך חייה, אותן ניתן לשמוע תוך כדי קריאת הספר, באמצעות אפליקציה סורקת בר-קוד. באינתיפאדה השנייה איבדה את אחותה לוינה שפירא ז"ל בפיגוע באוניברסיטה העברית בירושלים, לה מוקדש הספר ואישיותה הנדירה של לוינה שזורה בספר ובמהלך חייה של אמירה בקשר בל ינותק.

שם הספר נלקח מתוך השיר "עלאש", שמושר ע"י שלמה ארצי ושמעון בוסקילה. שורה מהשיר, היא שם הספר שניתן לאמירה במתנה מהמשורר והזמר יהודה מסס, שכתב את מילות השיר.

"הלב לא אמר כי טעיתי" מאת אמירה סופר. הוצאת ספרי ניב, 172 עמודים. מחיר לצרכן 86 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או בחנויות ספרים ברחבי הארץ, או באתר ההוצאה.




*הלא ראויים מאת ליעד רפפורט 

בימים אלו רואה אור הרומן הפסיכולוגי -קרימינולוגי "הלא ראויים".  הספר העוסק בפן האפל של נפש האדם בהקשר המשפחתי, החברתי והתרבותי, ונע בציר הזמן משנות ה-60 להיום, בין יפו-פלמחים-פנמה-ספרד. רומן המסמן את טשטוש הגבולות שבין הקורבן והמקרבן, הנורמלי והאבנורמלי, האנושי והחייתי, האני והאחר.

גיבור הרומן רב- פקד ירמי קריב חוקר בימ"ר, נשוי לרונה ולהם בן בשם טום. לאחר שבנם אובחן על הרצף האוטיסטי, נוצר משבר חריף ביחסיהם של ירמי לרונה, משבר שאיים על שלמות התא המשפחתי.


הסיפור מתחיל בבוקר חורפי של יום ראשון, זהו גם היום הראשון של הפוגה מהמלחמה המתחוללת בארץ כבר מספר שבועות. ירמי ממתין לרונה מחוץ לביתם, הם אמורים לנסוע למפגש של טיפול זוגי בניסיון להציל את נישואיהם. בזמן שממתין, ירמי עומד ליד רכבו ובוהה בשלולית כשמתוכה עולים וצפים השתקפויות של שברי זיכרונות, המטשטשים את הגבולות בין עולמו הפנימי לבין אירועים שהתרחשו בחייו. זיכרונות המרמזים על שעתיד להתרחש .

במהלך הנסיעה מקבל ירמי הודעה על מקרה רצח מחריד של ילד בתוך המשפחה. הרוצח גיא סלמן נשוי לדקלה ולהם ילד משותף בן שנה (אופק). לדקלה ילד נוסף מנישואים קודמים (דניאל). לאחר לידת אופק, דקלה לוקה בדיכאון מאג'ורי ולא מתפקדת כלל. ביום הרצח כשהיא במצב פסיכוטי, היא מתחננת בפני גיא שירצח את דניאל. היא בטוחה שזה הדבר היחידי שיאפשר להם להתחיל יחד חיים חדשים כמשפחה מה שגורם לגיא להשתכנע. לאחר שביצע את הרצח דקלה מתעקשת לנסוע עם גיא לקבור את הגופה, בדרך היא מסיטה את ההגה וגורמת לרכבם להתנגש בשוטר העומד בסמוך לניידת משטרה. השוטר נהרג וכך גם מתגלה הרצח.

ירמי נוסע לחקור את דקלה אשר הועברה להסתכלות פסיכיאטרית, בזמן שגיא נשלח למעצר. במהלך החקירה ירמי מקבל שיחת טלפון מהחוקרת בתחנה, המספרת לו, שמסתבר שגיא מכיר אותו.  לפנות בוקר ירמי מגיע לחקור את הרוצח כששתי שאלות לא נותנות לו מנוח: מה היה המניע לרצח כה אכזר? ומאיפה לעזאזל הם מכירים?...

הספר פונה לכל אלה שבטוחים שהם לא ראויים, כמו לכל אלה שבטוחים שהם ראויים, אך בעיקר פונה הוא לכל מי שעוסק בשאלה מה זה אומר לחיות חיים ראויים

ליעד רפפורט הוא קרימינולוג קליני (A.M), ופסיכותרפיסט מוסמך, בעל ניסיון רב בעבודה עם אוכלוסיות פורנזיות ואוכלוסיות מורכבות. ליעד הוא גם ראש המכון לפסיכותרפיה 'הכח לשנות', מכון רב- תחומי העוסק בטיפולים פרטניים, זוגיים ומשפחתיים. בעבודה עם מטופלים המתמודדים עם קשיים תפקודיים, משברי חיים, טראומות, פוסט-טראומות. במכון גם יחידה המתמחה בעבודה עם מטופלים המאובחנים עם ASD(הפרעה על הרצף האוטיסטי). במהלך השנים ליעד טיפל בעבודתו במסגרות ציבוריות בילדים ונוער בסיכון ובמבוגרים המאושפזים במחלקות פסיכיאטריות תחת צו אשפוז לאחר שבית המשפט קבע כי אינם אחראים על מעשיהם ואינם כשירים לעמוד לדין.

ליעד רפפורט מספר: "כקרימינולוג קליני ניסיתי דרך הדמויות בספר לתאר כיצד מתפתחות הפרעת אישיות נרקיסיסטית, הפרעת אישיות אנטיסוציאלית/פסיכופתיה והפרעת אישיות גבולית. על טראומה ופוסט-טראומה ועל הקו הדק שבין קורבן ומקרבן ושבין שפיות לבין פסיכוזה. כמטפל ניסיתי לגעת במורכבות של החוויה האנושית, ובעיקר לגעת בטראומה(השבר) כאירוע המעצב את חיינו. כישראלי ניסיתי לגעת בטראומות הקולקטיביות שלנו כחברה ובהשפעתן ברמה האישית והמשפחתית. כאדם שחי בעידן רווי מגפות (קורונה, רשתות חברתיות, מסכים, ניו- אייג׳, FOMO), רציתי להעביר כמה לפעמים הכול פשוט דפוק.  ככותב ניסיתי לחבר בין כל החלקים האלו, ובין חלקים וסיפורים של אחרים שהולכים איתי, ולכנס את כל זה לתוך הרומן".

 "הלא ראויים" מאת ליעד רפפורט. הוצאת הספרים "אוריון", 251 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים המקוונות וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר



*קנה וסוף קמלו מאת אהרן בן שחר

"קנה וסוף קמלו" מאת אהרן בן שחר הוא רומן מרתק ומרגש המעלה, בין היתר, בפני הקורא שאלות של מוסר וחיבוטי נפש, המותירים אותו המום, נסער ואולי אף דומע.

עלילת הספר מתחילה בשלהי תקופת השלטון העות'מני בארץ ישראל. שלמה וחנה מייזלס מתיישבים במושבה הצפונית יסודות הסמוכה לאגם החולה. לשניים נולדים שני בנים ובת. האב זוכה להערכה כרב המושבה והאם החרוצה פותחת עסק קטן ומצליח לייצור גבינות בוטיק. עם ההסתגלות לחיי העבודה וההווי של המושבה אוסרת חנה על ילדיה לבקר בכפר הבוץ הקרוב שבו חיים פלחים בני שבט החורני, אך דיוויד (בנה השובב והמרדן) הולך לשם חרף האיסור ופוגש נערה כחולת עיניים שתגלה לו מהי אהבה ותשנה לנצח את מסלול חייו ושל חיי משפחתו. אבל האהבה נגדעה באיבה – הנערה טבעה באגם החולה בסערת קיץ קצרה ואכזרית כשהתהפכה הסירה עליה שטה. דיוויד לא השלים עם מות הנערה ואמונתו באלוהים החלה להיסדק.


חלק מהאירועים המתוארים בספר נכתבו בהשראת עובדות היסטוריות, כגון פעולת המחתרת נגד השלטון העות'מני, תליית המורדים בכיכר המרכזית של דמשק, ופיצוץ מלון קינג דיוויד בירושלים. חלק אחר מהאירועים הם פרי דמיונו של הסופר.

"קָנָה וְסוֹף קָמְלוּ" הוא ספרו השלישי של הסופר אהרן בן שחר (84), יליד ראשון לציון ותושב תל אביב, בוגר הפנימיה הצבאית שליד בית הספר הריאלי בחיפה, ושירת כרס"ן במילואים .למד משפטים, כלכלה ויחסים בינלאומיים באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטה העברית בירושלים ועבד בשירות הבטחון הכללי. אהרן בן שחר, עורך דין במקצועו, בעל ניסיון רב במשפט אזרחי ופלילי. בעבר ניהל משרד עורכי דין בשם בן שחר-לקנר שהעסיק 15 עורכי דין בתחומי הליטיגציה המסחרית והנדל"ן. כיום הוא מנהל שותפות עם עורך דין במשרד בוטיק.

"קנה וסוף קמלו" מאת אהרן בן שחר. הוצאת ספרי ניב, 236 עמודים. מחיר לצרכן 86 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה




*המדריך לנשים בלתי-נראות מאת ליבי ברגשטיין

איך יתכן שאשה, מנהלת מחלקת הטקסים של עיריית ירושלים, שכל ירושלמי שני יודע מי היא, רקדנית, כוריאוגרפית, ציירת, סופרת ורבת כישרונות, מרגישה שהיא בלתי נראית? כל מי שמכיר את ליבי, היה צריך לשפשף את עיניו כשליבי בחרה להכניס את הקוראות.ים לחדרי ליבה ולכתוב את המדריך האישי שלה לנשים בלתי נראות.

"המדריך לנשים בלתי-נראות" מזמין את הקוראות.ים להצטרף אל המסע המרתק של ליבי, שמתקיים בו-זמנית עם החוויות שחווה אליס בארץ הפלאות.

דרך סיפורים אישיים, תובנות, ציורים וסיפורי ילדים מלווים ציטוטים מהספר הקלאסי של לואיס קרול ובאיורים של ג'ון טניאל, עורכת ליבי מסע שנועד לגלות מדוע מאז ומעולם מרגישה בלתי נראית, והכי חשוב - ללמוד איך לעשות טרנספורמציה ולזמן הרגשה חדשה.


ליבי מספרת: "איך עושים את זה? זה נשמע לי מפחיד. החלטתי להתגבר על הפחד ולצאת לדרך. באיזו דרך עליי ללכת שאלתי את עצמי? עניתי לעצמי בשפה של אליס: 'לא אכפת לי, כל עוד אגיע לאנשהו'. בלי לחשוב שנית עשיתי סיבוב של 180 מעלות. בהתחלה הרגשתי קצת סחרחורת. יצאתי למסע בלי לדעת איך ולאן ולכמה זמן, בלי מזוודה בלי דרכון. לקחתי איתי רק ספר סקיצות שחור ובו, בעמוד הראשון, הנחיות בלבד. במרכז העמוד השני כתבתי: המדריך לנשים בלתי-נראות".

ליבי ברגשטיין, סופרת, ציירת, מאיירת, מטפלת ברפלקסולוגיה ובשיטת אילן לב, תושבת מודיעין, נולדה וגדלה בניו יורק. ב- 1969 עלתה לישראל עם בעלה ושלושה מילדיהם. "המדריך לנשים בלתי-נראות" הוא ספרה השני אחרי "סודותיה של ליבי" (הוצאת כנרת) והסיפור שלה "גברת בטן" נכלל באנתולוגיה "100 סיפורים ראשונים: חלק א" (הוצאת כנרת). במרוצת השנים הציגה ליבי תערוכות יחיד בגלריה העירונית ירושלים, בימק"א ירושלים ובתיאטרון ירושלים, ועבודותיה נמצאות באוספים פרטיים בארץ וברחבי העולם.

מצאתי את הספר מרתק!!

"המדריך לנשים בלתי-נראות" מאת ליבי ברגשטיין. הוצאת ספרי ניב, 219 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.




*אני אכתוב את התנ"ך מאת איתמר פרת

"אני אכתוב את התנ"ך" הוא ספר שירים וסיפורים שבהם המחבר מביא לדעתו את סיפורי התנ"ך.

'כזבים ("צ'יזבאת") הם, על פי הגדרתם, מעשים שאשכרה קרו, אבל לא לך.' על מנת לתקן את ילקוט הכזבים של התנ"ך שִׁחְזֵר המחבר את פועלם של מלאכי המקרא, המספרים – בגוף ראשון – את סיפור מלאכותם, וכיצד יצרו את ההיסטוריה הידועה בעליל. ספר אחר ספר, פרק אחר פרק, נגלל תנ"ך אלטרנטיבי, חילוני, חדש אך מוכר. שזורים בו דרמה, ידע היסטורי, שירה אֶפִּית, חויות חיים.


ובתוך אלה מסַפֵּר המחבר: על מה שר למך; אגדת החוק והצדק; על מה לא בכתה רחל; מיהו בעצם לפידות; מיהי אמו של דוד; היכן נמצא פרץ עוזה; מאין חכמת שלמה; איך עושים רמטכ"ל; כיצד תוכננה נקבת חזקיה; כתיבתן של נבואות ישעיהו; מה היתה טעות מרדכי; מה חלם הורדוס.

המחבר מיצה את המציאות הריאלית, אך לא מתוך המסורת ולא מתוך הפירושים והמדרשים. כתיבתו שאובה מעצם פסוקי הכתובים, מתוך הפליאוגרפיה, הארכיאולוגיה, הגיאולוגיה. ומן המסד הזה הוא שלח לחופשי את דמיונו, את זכרונו, את השירים שבנפשו. כל זאת בעיקר לעצמו. אך גם למענך, הקורא. לחלוק עמך את יינו ופִתּוֹ, וגם להשאיר משהו.

איתמר פרת נולד באמסטרדם, הולנד, ועלה ארצה עם משפחתו ב-1939. היה חבר חצרים. למד גיאולוגיה וזואולוגיה בירושלים, ואוקיאנגרפיה בקליפורניה. עסק בחיפושי נפט, מחקרי סיני, ובמחקר גיאולוגי של חופי ישראל. עבד כמורה דרך, כעורך ומתרגם, השתתף בחפירות רמת רחל, עובדייה ותל דן. כתב תסכית רדיו "מותנו במדבר" (1963), וספר שירים "חגיגת אסיף" (2000). אב ל-4 וסב ל-9. נשוי לעורכת עתליה זילבר. גר כיום בשואבה.

"אני אכתוב את התנ"ך" מאת איתמר פרת. הוצאת ספרי ניב, 409 עמודים. מחיר לצרכן 100 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.



*שפת רחוב מאת אסף איל - סיפורים מהצד הנסתר של ניו יורק


"שפת רחוב" מאת אסף איל מורכב מארבעים ותשעה סיפורים קצרים אמיתיים המתרחשים בכל רובעי ניו יורק, ונוגעים בשלל אוכלוסיות המרכיבות את הפסיפס האנושי המיוחד של ניו יורק.

הסיפורים מובאים מנקודת מבטו של עובד סוציאלי המטפל בחסרי הבית, ומציג את מאבקם היום-יומי והחיים שלהם ברחוב, בבתי המחסה בכל רחבי העיר, ומביא לקוראים נופים אנושיים וגיאוגרפיים לא מוכרים של העיר המפורסמת ביותר בעולם.

מתחת לחנויות היוקרה, מסעדות הפאר וההצגות בברודווי מסתתרת ניו יורק אחרת לגמרי, עיר של סודות אפלים וטרגדיות יומיומיות, אבל גם של אהבת חיים ורגעי חסד. שפת רחוב הוא מסע אינטימי חושפני אל תוככי העיר המפורסמת בעולם, אל המקומות שלא נמצאים במדריכי התיירות, אל דיירי הרחוב, שוכני בתי המחסה ותושבי מחילות הסאבוויי. את ניו יורק הזו אתם עוד לא מכירים.


הסיפור "לארי" - מתרחש בבית מחסה במזרח הארלם, ומביא את סיפורו של אדם מבוגר שהיה בבית הסוהר עשרות שנים. לארי רצח את אבא שלו כנקמה לאחר שזה שידל אותו לזנות כשהיה ילד. לארי מסתובב בעולם עם אות קין ולא מצליח למצוא דרך להשתחרר מתווית הרוצח, אפילו ששילם את חובו לחברה.

על הסיפור "ריקארדו ואיזבלה" - זוג צעיר שחי על מעבורת מגיע לטיפול במשרדים של הקואליציה למען חסרי הבית בדרום מנהטן. הסיפור מדגים חיים בלתי אפשריים כחסרי בית על מעבורת השטה בין מנהטן לסטטן איילנד ללא הפסקה, והמפגשים הכואבים שלהם עם פסל החירות בכל פעם שהמעבורת חולפת ליד הפסל המפורסם.

הסיפור "אנג'לה" מתרחש בברונקס ומביא את סיפורה של אמא לשני ילדים שפונתה מדירתה, מגיעה לבית המחסה ונאבקת כדי להשיג דירה שתענה על צרכי הילדים שלה שסובלים מבעיות שונות. אנג'לה מתחבטת בשאלה קשה, ובסופו של דבר, בדרך נס, ובזכות עבודה מאומצת יחד עם אסף, הדילמה שלה נפתרת בצורה הטובה ביותר.

הסיפור "היא והוא" מביא את סיפורם של זוג טרנסג'נדרים החווים קשיים רבים בבית המחסה בצפון קווינס. המאבק שלהם מתרחש בכמה חזיתות, וסיפורם ממחיש את האתגרים העצומים הם מתמודדים, וכמו כן, האתגרים של אסף כעובד סוציאלי המנסה להתגבר על מכשולים רבים בדרך להשגת דירת קבע בעיר. הסיפור מאפשר הצצה למערכת בתי המחסה של ניו יורק, ובפרט, לתופעה של בתי מלון שעוברים שינוי והופכים לבתי מחסה.

הסיפור "קווין" מביא את סיפורו של חסר בית הסובל מסכיזופרניה וחי בבית מחסה שנמצא במרכז מנהטן, סמוך לטיימס סקוור. קווין מקבל מסרים מהמסכים הגדולים שבכיכר המפורסמת בעולם, ומשוכנע שהוא נמצא במעקב מתמיד. העבודה של אסף איתו הייתה למצוא לו דירת קבע בברונקס, אבל לקווין היו רעיונות אחרים לגמרי לגבי הדירה שאסף הציע לו לראות.

אסף איל משרת את אוכלוסיית חסרי הבית של ניו יורק כעובד סוציאלי מאז 2013 . לפני שעבר לניו יורק, עבד יותר מעשור עם משפחות ונוער בסיכון בשכונות מצוקה בישראל. איל סיים תואר שני בעבודה סוציאלית באוניברסיטת קולומביה וכיום מנהל בברוקלין בית מחסה לדיירים עם מחלות נפש קשות, שכל העובדים והדיירים בו מכנים אותו ״מיסטר אסף״. אסף מתגורר ברוזבלט איילנד, אי קטן על האיסט ריבר, עם אשתו דנה וארבעת ילדיהם.

"שפת רחוב – סיפורים מהצד הנסתר של ניו יורק" מאת אסף איל. הוצאת ספרי ניב, 184 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.



*להיות פלסטלינה בעולם של ברגים מאת אליאב אללוף
איך טאלנטים יכולים לבנות קריירה משמעותית וכיצד לגייס ולשמר אותם.

האם לאונרדו דה וינצ'י היה מצליח למצוא עבודה במאה ה-21? (רמז - לא!) מה אנחנו יכולים ללמוד מדבורים? למה אנחנו אוהבים לשחק, אבל נהנים פחות לעבוד? מה אתם: בן אדם או מוצר? מהו השיעור הראשון של הלימוד על עצמנו? קשרים או כישורים? מהם הסימנים שהתפקיד שלך נמצא בסכנת החלפה ברובוט או במישהו יותר זול? מה בעצם יותר חשוב - שיווק חכם או העובדות? איך הופכים לאינדיאנה ג'ונס? מה זה טריגר סטורי? איך מקבלים קידום והעלאת שכר? ומה עושים כשעובד מבקש העלאה?


אלה הם כמה מהשאלות עליהן תקבלו תשובות בספר "להיות פלסטלינה בעולם של ברגים" מאת אליאב אללוף. זהו ספר הדרכה ראשון מסוגו, שלוקח את עולם הקריירה ומציג אותו לקוראים באור חדש - מהצד של המעסיק וגם מהצד של הטאלנטים שעושים מעבר לנדרש בתפקידם.


החלק הראשון של הספר "עולמם של אנשי הפלסטלינה" עוסק בנתון עולמי שידוע זה שנים: איך זה שכ-75% מהעובדים לא ממש מרוצים במקום העבודה שלהם ובערך רבע מהעובדים (24%) ממש סובלים? איך במקומות שנחשבים למעסיקים הטובים בעולם - חברות כמו גוגל, פייסבוק ואמזון, ממוצע התעסוקה של עובדים נמוך משנתיים? (בגוגל, משך התעסוקה הממוצע הוא 13 חודשים, נכון ל-2021).

ובכן, הסיבה לכך היא כי שיטות הניהול הפופולאריות רואות בעובדים ברגים - חלק ממכונה (הארגון) ומדרגות את הצורך של המנהלים בוודאות לפני הצורך של העובדים בביטוי עצמי, חשיבות עצמית, גיוון, צמיחה והתפתחות. בחלק הזה נבין למה זה קורה, מדוע מנהלים רבים בטוחים שלהתייחס לעובד כאילו הוא בורג זה דבר בלתי נמנע ושהאלטרנטיבה היא כאוס ולמה הם טועים.
מנכ"לים, יזמים, מנהלי משאבי אנוש וגיוס שמקובעים בחשיבה שלהם, כנראה יתרגזו כאן. אלה שהם בעלי ראש פתוח ישמחו לראות נקודת מבט רעננה ולא מעט הצעות וכיוונים חדשים לפתרונות. אם אתם עובדים שמרגישים שאתם מסוגלים לעשות ולהיות יותר, כשתקראו את הספר הזה תבינו מדוע אתם חווים תסכול ולמה זאת לא אשמתכם.

החלק השני של הספר "איך אנשי פלסטלינה יכולים להיכנס ל- ZONEשלהם" עוסק בטאלנטים: איך להבין, לבנות ולהיכנס ל- ZONE שלנו? שלל כלים של מנהלים, משקיעים, אנשי מדע ורוח, מנטורים ופסיכולוגים, שמסבירים לנו למה חשוב להיכנס ל ZONE, איך נגדיר הצלחה בצורה שמתאימה לנו ואיך נוודא שאנחנו חיים בהלימה. אם אנחנו עוסקים בניהול אנשים נגלה שאפשר גם להבין אותם, ולהפסיק להתאים את הארגון "לעובד הממוצע".
תלמדו איך אפשר לבנות ספקטרום של תרחישים, במקום להמר את החיים שלנו על מסלול קריירה יחיד? איך אפשר להיות איש פלסטלינה בעל כישרונות רבים כשהעולם מצפה מאתנו להיות רק דבר אחד? איך אפשר למצוא פוקוס ולבנות מסלול קריירה שמתאים לאדם שאנחנו רוצים להיות? ואיזה סוג הצלחה תתאים לנו באמת.

החלק השלישי של הספר עוסק בפרקטיקה של שיווק עצמי: הבנו מה אנחנו צריכים לעשות כדי להיכנס לZONE שלנו ואנחנו עושים את זה, אבל איך העולם ידע על כך? מסתבר שרוב האנשים
מפרשים רוב הזמן את מה שאנחנו עושים, אומרים ומציגים זאת בצורה שלילית, לכן לא מספיק שנהיה טובים - כדאי גם שאנשים אחרים יחשבו כך. ומי שחושב שהעובדות מדברות בעד עצמן, יקבל כאן שפע של דוגמאות שמוכיחות את ההפך.

בספר יש גם פרק מיוחד על איך לקבל העלאת שכר ותמצאו בו גם שני פרקים על סטוריטלינג - איך לספר סיפור וסטוריטריגר - איך לנצל סטריאוטיפים של אנשים כלפיכם לשיווק עצמי.

כל אחד מחלקי הספר "להיות פלסטלינה בעולם של ברגים" מושקע, מלוטש, ומבוסס על הרבה מאוד ליקוט, אוצרות וניסיון. אם אתם מאמינים שיש בכם משהו שהעולם עדיין לא ראה ואתם יכולים לא רק להצליח יותר, אלא להצליח בצורה שהולמת אתכם, הספר הזה חייב להיות על מדף הספרים שלכם.

אליאב אללוף, איש פלסטלינה בעולם של ברגים, הוא מומחה לשיווק וסטוריטלינג, מרצה, סופר ויועץ שליווה למעלה ממאה מותגים מובילים בארץ ובחו"ל, הן כעצמאי הן כמייסד ומנכ"ל של "רהב מדיה". לפני כן הקים וניהל את פעילות המדיה החברתית של העיתון גלובס. בעבר כיהן אליאב בתפקידי שיווק ופיתוח עסקי בכירים ב"אקסיס מובייל" וב"קומברס" ואף היה שותף-מייסד בקרן הון הסיכון הבינלאומית Follow[the]Seed. את הקריירה שלו התחיל ככתב שוק ההון של גלובס לחברות תקשורת, אינטרנט והייטק. אליאב בעל תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת שפילד ותואר שני במנהל עסקים בינלאומי למנהלים מתוכנית קלוג-רקאנטי של אוניברסיטת נורת'ווסטרן ואוניברסיטת תל אביב. הוא גם משמש כמנהל המקצועי בקורס הסטוריטלינג במסגרת התוכנית להכשרת מנהלים באוניברסיטת רייכמן.
 

אליאב אללוף: "מה זה בעצם אנשי פלסטלינה? מישהו או מישהי שיותר גדול/גדולה מהתפקיד שלו/שלה. אנשי הברגים, הם האנשים שעושים בדיוק מה שאומרים להם, איך שאומרים להם. הכול לפי הספר. ואם משהו לא נמצא בהגדרת התפקיד שלהם - זה לא מעניין אותם. "זאת לא בעיה שלי", הם יאמרו. התפקיד שלהם זה העולם שלהם. מתכנת הוא מי שכותב קוד. פלנר עובד במחלקת הפלנינג במשרד הפרסום. יועץ משפטי עובד במחלקה המשפטית, אבל אנשי פלסטלינה? הם אלה שרוצים להבין את החלקים האחרים במכונה. אם את אשת קריאייטיב במשרד פרסום, את רוצה להבין גם את נקודת המבט של הפלנר - וגם את זאת של אנשי המדיה. אם את יועצת משפטית בחברה - את רוצה להבין גם את השיקולים המסחריים של אנשי המכירות ואת הפרספקטיבה של אנשי המוצר. אם את דוברת החברה, את רוצה להתחבר לאנליסטים ולמחלקת המחקר, כדי לחשוב ביחד איך אפשר לייצר תוכן חדש ומרתק.
"להיות פלסטלינה בעולם של ברגים" הוא ספרו השלישי.

"אם את מהנדסת תוכנה פלסטלינה - את רוצה להבין מה באמת צריכים הלקוחות ולמי ולמה את כותבת את הקוד שלך. אלה הם אנשים שחושבים בגדול - מתכנתת מייצרת מוצרי תוכנה לשימוש לקוחות. פלנרית שרואה בעצמה פרסומאית שמסייעת לתכנן מהלכי פרסום שיקדמו מותגים ומכירות של מוצרים ושירותים. יועצת משפטית מלווה את קידום מטרות הארגון בצמצום הסיכונים המשפטיים. אנשי פלסטלינה הם לא רק התפקיד שלהם - הם חלק מהארגון כולו.
המטרה שלהם היא לא רק לעשות טוב את החלק שלהם - הם יודעים שאם הם לא יודעים מה עושים "החלקים האחרים", הם לא יוכלו למלא את חלקם בצורה האופטימלית".

"להיות פלסטלינה בעולם של ברגים איך טאלנטים יכולים לבנות קריירה משמעותית וכיצד לגייס ולשמר אותם" מאת אליאב אללוף. הוצאת הספרים אוריון, 410 עמודים. מחיר לצרכן 98 ₪. להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ, בחנויות הספרים המקוונות, או בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר.





מצור הלגיונות על גני האלוהים מאת צביקה שחם


"מצור הלגיונות על גני האלוהים" מאת צביקה שחם הוא ספר שירים מקסים ומרגש.




שירתו של צביקה שחם היא שירה המבקשת מעוף, מייחלת להגיע אל "אינסוף שמיים", אל מרחב ה"ללא גבול". בלשון עשירה, בוטחת, רבודת מצלולים ומטפורות יוצא המשורר למסעות נהדרים, חכמים ורגישים מאוד שבהם הוא מבקיע מעוף אל נוף העמק ("בֵּין מִרְוְחֵי הַבֶּקַע נִגְלֶה הָעֵמֶק, מֵגִיחַ מִתַּחְתִּית הַיָּמִים"), תר אחר אמונה, מעמיד "מצור לגיונות על גני האלוהים", ובו בזמן משווע "לִישׁוּעַת הָאֵל שֶׁנָּמוֹג בִּסְעָרָה הַשָּׁמַיְמָה". זאת שירה אישית ואוניברסלית בו זמנית – "הַיְּצִירָה וְהַחַיִּים הֵם שְׁנֵי צִדָּיו שֶׁל אוֹתוֹ מַטְבֵּעַ" כותב שחם – שבכל שיר ושיר מקופלת אמת. "הַשִּׁיר אָמוּר לַחְשֹף וּלְקַלֵּף שְׁכָבוֹת" מלמד אותנו שחם, ומצליח לחולל בכל אחד מקוראיו תנועה קטנה של מבט ורגש.


אני ציפור

בְּיַלְדוּתִי הָיִיתִי נִפְעָם

מִצִּפּוֹר דּוֹאָה בְּאֵינְסוֹף שָׁמַיִם,

אֶבְרוֹתֶיהָ פְּרוּשׂוֹת עַל מֶרְחֲבֵי אֲפָרִים,

צוֹפָה אֶל פְּנֵי הָאֲדָמָה וְסוֹרֶקֶת אֶת הָאֹפֶק.

הַדְּמָמָה מַכָּה בְּפָנַי, וְהַשֶּׁקֶט מַשְׁרֶה רֹגַע מְהַפְּנֵט.

תְּחוּשַׁת עַל-אֱנוֹשׁ נִמְסֶכֶת בְּכָל אֵיבָרַי.

הָרוּחַ עוֹבֶרֶת עָלַי, מְלַטֶּפֶת כָּל נִים,

אֶת נוֹצוֹת הַכְּנָפַיִם, אֶת הַפְּלוּמָה הָרַכָּה.

אֲנִי חָשׁ קַלִּיל, מְשַׁיֵּט וְשׁוֹלֵט,

כָּל כִּוּוּנֵי הָרוּחוֹת בַּמֶּרְחָב,

מִתְרוֹנֵן מֵאשֶׁר נִכְסָף,

אָפוּף חַבְלֵי כִּשּׁוּף

שֶׁל מָעוֹף חָפְשִׁי

לְלֹא גְּבוּל, לְלֹא

גְּבוּל, לְלֹא

גְּבוּל...

"מצור הלגיונות על גני האלוהים" מאת צביקה שחם. הוצאת ספרי ניב, 218 עמודים. מחיר לצרכן 72 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 























ריקי ברוך












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה