דפים

יום שלישי, 20 בספטמבר 2022

מר טעות מחפש משמעות, הרפתקאותיו של מר כרמל, סבא גדול לפעמים קצת מבולבל - ספרי ילדים חדשים על מדף הספרים.






*מר טעות מחפש משמעות מאת אמילי אפללו

פעמים רבות אנשים מחפשים משמעות. הם חושבים שכסף, הצלחות או משהו שהם טובים בו יעניקו להם אותה, ולא מבינים למה החוויה חמקמקה כל כך.

בימים אלה ראה אור ספרה השני של אמילי, “מר טעות מחפש משמעות”. “הספר מספר על מר טעות, שמחפש משמעות דרך כל מיני דברים, אך זו חומקת ממנו ומתעתעת בו. בסוף הסיפור, הוא מגלה תובנה חשובה על משמעות במקום לא צפוי”, מספרת אמילי.

זהו ספר ילדים מקסים, חשוב ומהנה, שהגיבור שלו הוא מר טעות שיוצא לחפש משמעות. אבל הוא מר טעות: הלבוש שלו מעורר גיחוך, הוא איטי, והוא לא ממש יודע לאן הוא הולך. הוא מגיע למבוי סתום ונחלץ ממנו, מוצא כסף ומאבד אותו, מצליח לטפס על פסגת הר גבוה ונופל ממנה...


מר טעות עצוב נורא. בעיניו, הכול שטות, הוא פשוט טעות ולעולם לא ימצא משמעות. אך כשהוא מתיישב על הכורסה שבביתו, קורה דבר מפתיע, והוא לומד שלפעמים משמעות מגיעה מבלי שמחפשים אותה, היא פשוט שם מעצם היותה.
גם ילדים רכים עשויים לתהות על משמעות חייהם. מר טעות מחפש משמעות נותן מענה מיטיב לתהייתם ומעורר השראה. 

"איזו שטות!" קרא. "אני פשוט טעות! לעולם לי תהיה לי משמעות!" (מתוך הספר)

לדברי הכותבת: “ההשראה לספר הגיעה מתוך שיחות האימון שלי עם אנשים. שמתי לב לכך שכולנו מנסים להרגיש רגשות משמעותיים דרך גורמים חיצוניים. למשל, אם תהיה לי זוגיות, אז ארגיש מאושרת. אם אתקבל למקום עבודה מסוים, אז ארגיש שלווה ורגועה. אם אקבל משכורת מסוימת אז ארגיש מוערכת. גם בתור ילדה

חשבתי שאם אהיה מושלמת, אז ארגיש נאהבת. אם אהיה רקדנית שאין בה פגמים ארגיש ראויה. אם אצליח לעשות כל מיני תרגילים מסובכים אז ארגיש טובה. רק שזה מירוץ שלא נגמר ובעיקר מעייף.

אנחנו בונים את הערכה העצמית שלנו כבר בגיל הרך. רציתי לעורר ולהוות השראה עבור ילדים כבר
בגילאים הקריטיים האלה. לתת להם אפשרויות של מי חשוב להם להיות, במקום של מה חשוב להם לעשות ולהשיג.

“משמעות זה לא משהו שמוצאים או מקבלים, משמעות זה משהו שפשוט יודעים. זה משהו שמגיע מבפנים לא משנה עם מי ולאן הולכים. זה לא משהו שעושים או משיגים, זה משהו שתמיד נשאר בפנים” (ציטוט מהספר).

“המסר של הספר, ממש כמו שאומר הציטוט של אליס הוא שהמשמעות לדברים לא ניתנת על ידי גורמים חיצוניים אלא על ידנו, על ידי היחסים וחוויות החיים שלנו. כך גם מבין מר טעות 
בסוף הסיפור. הספר מלווה באיורים המקוריים והססגוניים של עוזי בנימין.

אמילי אפללו היא רקדנית, מורה לבלט ומאמנת לצמיחה אישית. בעוצמה ובעדינות האופייניות לה היא עוסקת גם בספר זה בנושא הגותי, עמוק ונפשי אפילו, שכל ילד יוכל להתחבר אליו.

"מר טעות מחפש משמעות" מאת אמילי אפללו. איורים: עוזי בנימין. הוצאת ספרי ניב, 24 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.


שני ספרי ראשית קריאה רואים אור בימים אלו:

*הרפתקאותיו של מר כרמל 1 מאת משה טוהר  טובים השניים מן האחד

"הרפתקאותיו של מר כרמל – טובים השניים מן האחד" מאת משה טוהר, בהוצאת אוריון, הוא ספר ילדים מקסים לראשית קריאה, ראשון בסדרה. באמצעות הספרים בסדרה הקוראים הצעירים ילמדו על חיות ועל צמחים ויתוודעו לחשיבות ערכי שמירת הטבע והסביבה.

מר כרמל הוא איש בודד שגר בבקתה על חוף הים. באחד הלילות נהרסה בקתתו היפה בסערה עזה והוא החליט לצאת לחפש מקום יותר בטוח לבנות בו את ביתו החדש. בדרכו פגש מר כרמל בעלי חיים שונים שסיפרו לו על ביתם והציעו לו לגור איתם.


האם קיבל מר כרמל את הצעת חבריו החדשים? ומי מהם נעשה חבר אמת והצטרף אליו בדרכו?
דרך הומור והנפשה של חיות תכבוש סדרת הספרים הנפלאה "הרפתקאותיו של מר כרמל" את לב הילדים.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של צבי פדלמן שמאיר בשלל צבעים את הסיפור ומוסיף לייחודיות שלו.

"הרפתקאותיו של מר כרמל – ביתו של שומר היער" הוא הספר השני בסדרה.
משה טוהר (75), אב לשלושה וסב לשישה מחולון. "הרפתקאותיו של מר כרמל" הוא ספרו הראשון.


"הרפתקאותיו של מר כרמל – טובים השניים מן האחד" מאת משה טוהר. איורים: צבי פדלמן. הוצאת אוריון, 32 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.


*הרפתקאותיו של מר כרמל 2 מאת משה טוהר ביתו של שומר היער

"הרפתקאותיו של מר כרמל – ביתו של שומר היער" מאת משה טוהר, בהוצאת אוריון, הוא ספר ילדים מקסים לראשית קריאה, שני בסדרה. באמצעות הספרים בסדרה הקוראים הצעירים ילמדו על חיות ועל צמחים ויתוודעו לחשיבות ערכי שמירת הטבע והסביבה.


"ביתו של שומר היער" ממשיך לתאר את הרפתקאותיהם של מר כרמל שאיבד את ביתו בסערה, ושל הכלבלב גשש-בלש במסע החיפוש למצוא מקום בטוח לבנות בו את ביתם. השניים שהפכו לידידי אמת מצאו מערה והם החליטו ללון בה ובקומם בבוקר לחקור את צפונותיה. מה מצאו במערה? מי הם ידידיהם החדשים שפגשו במערה? האם וכיצד עזרו להם למצוא בית מתאים?

דרך הומור והנפשה של חיות תכבוש סדרת הספרים הנפלאה "הרפתקאותיו של מר כרמל" את לב הילדים.
גם ספר זה מעוטר באיורים מאת צבי פדלמן שמאיר בשלל צבעים את הסיפור ומוסיף לייחודיותו

"הרפתקאותיו של מר כרמל – טובים השניים מן האחד" הוא הספר הראשון בסדרה.

משה טוהר (75), אב לשלושה וסב לשישה מחולון. "הרפתקאותיו של מר כרמל" הוא ספרו הראשון.
"הרפתקאותיו של מר כרמל – ביתו של שומר היער" מאת משה טוהר. איורים: צבי פדלמן. הוצאת אוריון, 32 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.


*סבא גדול לפעמים קצת מבולבל מאת טלי שטרית


בימים אלו רואה אור גם הספר המקסים "סבא גדול לפעמים קצת מבולבל" מאת טלי שטרית.  ספר חשוב ומרגש ובו מתוארות תופעות האלצהיימר במקצועיות, ברגישות, בהומור ובטבעיות בגובה עיניו של הילד.

גיבורי הספר הם סבא גדול (רבא) חולה אלצהיימר והנין שלו להם יש קשר חם מאוד. הסיפור מתואר מנקודת מבטו של הילד, מהשאלות שהוא שואל ומפרשנותו של הילד שנעשית באופן פשוט ומרגש, דרכה אנחנו מבינים מה עובר על סבא שלא מדבר במילים, אלא יותר מדבר עם העיניים וממלמל. זה משהו שיכול להפחיד מאוד ילד. הנין מבין שלמרות שהסבא מבולבל ולא ממש מדבר הוא מבין ואוהב אותו.
הספר מעוטר באיורים מרהיבים של בר פביאן.

מתוך הספר: "אני יודע שסבא גדול מבין ויודע הכול, הוא קצת שכח את שפת המילים והאותיות, אך הוא אלוף בשפת הרגשות"

"סבא גדול לפעמים קצת מבולבל" הוא ראשון בסדרת ספרי "סבא גדול" המיועדת לגיל הרך. הספרים בסדרה מעניקים כלים ואמצעים להסביר ולהנגיש תופעות והתרחשויות בזקנה המאוחרת, מתוך מטרה לקרב בין דור הנינים לסבא וסבתא הגדולים.


טלי שטרית, נשואה לאסף ואמא לבר, עומר ואלמוג. בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית, פעילה בתחום הזקנה שנים רבות. סדרת הספרים היא בהשראתו הפיזית והרוחנית של סבה ברוך זאבי ז"ל, ניצול שואה שכל חייו עסק בהתנדבות ובנתינה. בעשור האחרון לחייו פיתח את העמותה למען הזקן בנוף הגליל. כיום טלי משמשת מזה 24 שנים מנכ"לית "עלמה" בנוף הגליל, העמותה שייסד סבה. עמותת "עלמה" היא מהעמותות לזקן הגדולות והמובילות בארץ. טלי גאה להמשיך את עיקרי מורשתו - לסייע ולקדם איכות חיים בזקנה.

טלי שטרית: "מרבית ספרות הילדים מתמקדת בסבא צעיר ופעיל, דוהר באופנוע או בטרקטור ומשחק בכדור. קיימים מעט ספרי ילדים המתמקדים בזיקנה המאוחרת ובתופעות הנלוות אליה. הילדים חווים קושי רגשי להתמודד עם התופעות. הגילנות והיחס של עולם המבוגרים לזקנים אינם מסייעים לתחושות הילדים ומקשים ואף מונעים מההורים להתמודד עם הנושא. הקשר הבנדורי הינו ערך חשוב ומשמעותי הן ליצירת חברה טובה יותר, הן לסבים\סבתות והן לנכדים. הספרים בסידרה "סבא גדול" יעניקו כלים ואמצעים להסביר לילדים הקטנים תופעות והתרחשויות בזיקנה המאוחרת כמו הידרדרות פיזית והשלכותיה, דמנציה או מעבר לבית האבות".

מצאתי את הספר נוגע, רגיש ומרגש כאחת. ההתמודדות של ילדים קטנים עם נושא האלצהיימר אינו קל כלל ועיקר. טלי שטרית הנגישה את הנושא הכאוב באופן שמאפשר לילדים לקחת חלק בשיחה ולהתמודד עם הבשורה. 
"סבא גדול לפעמים קצת מבולבל" מאת טלי שטרית. איורים: בר פביאן. הוצאת ספרי ניב, 24 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ או בחנויות הספרים הדיגיטליות ובאתר ההוצאה






























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה