דפים

יום רביעי, 14 בספטמבר 2022

רוזלינדה עוברת דירה, ספר חדש לסופרת איריס ארגמן.

 



גם אם לא נכתבו כסדרה, השבוע הגיע לידי ספרה החדש של הסופרת איריס ארגמן הספר- רוזלינדה עוברת דירה. אודה שלא קראתי את הספרים שקדמו לו אבל בהחלט גיליתי סקרנות ובקשתי ללמוד מעט על עברה של רוזלינדה המכשפה.

אם אבקש מכם לצייר דמות של מכשפה קרוב לוודאי שתחשבו מיד על מטאטא ומצנפת ארוכה אבל במקרה של רוזלינדה פתחתי את הספר, התחלתי לקרא ופגשתי מכשפה אורבנית עם רעמת שיער שחור, חיות מחמד בהם החתול שמשון והדרקון הקטן וגם ספרי קסמים ומתכונים של מכשפות. התאהבתי מיד!




מסתבר כי רוזלינדה שחיה בעבר בצריף, (בית קרקע) שהלך ונטמע בין רבי קומות ומגדלים שנבנו סביבו בכורח העיור ובשל כך גם החליטה לעבור לקומה השביעית בבניין קומות גבוה. 
לגור בבניין רב קומות בניגוד לצריף הפרטי, למדה רוזלינדה, זה להיות שכנה עם הרבה משפחות שלא תמיד מכירים. 



היא נכנסה לבניין ופגשה במעלית. לאחר שנבהלה מהדלת המוזרה וממה שנגלה מולה... החליטה רוזלינדה לטפס לקומה השביעית במדרגות. בכל קומה פגשה דלתות עליהן תלויים שלטים מסקרנים מהם ניסתה ללמוד מהם השכנים.

"כֻּלָּם גָּרִים בְּיַחַד עִם מִישֶׁהוּ
וְרַק אֲנִי קְצָת לְבַד," חָשְׁבָה.

הָאוֹר בַּחֲדַר הַמַּדְרֵגוֹת שׁוּב נִדְלַק
וְהִיא הִמְשִׁיכָה לְטַפֵּס לַקּוֹמָה הַשְּׁבִיעִית"

כשהיא מגיעה לקומה השביעית לדירתה הריקה, מתיישבת להכין לעצמה שלט  "כאן גרה רוזלינדה" ומציירת את עצמה על העץ. מבעד לחלון רואה רוזלינדה ירח תלוי על מנוף. בכל ערב היא יושבת ליד החלון ומביטה בשכנים בבניין ממול, איש מנגן בחליל, אישה וילד הקוראים סיפור, משפחה שמתיישבת לאכול ארוחת ערב.
בקר אחר היא מוצאת על אדן החלון אווירון מנייר שקופל מציור ובציור ילד אמא ומכשפה הדומה לה יושבים על ספה וקוראים סיפור. רוזלינדה מנסה להכין מטוסי ציור בתשובה אך במקום לחלון הם מגיעים למדרכה. וכשהיא מנסה לאסוף את הציורים היא פוגשת את הילד, איתי, ואת אמו, מיכל. היא מוסרת לאיתי את הציורים, אבל בורחת בביישנות בלי להציג את עצמה.
זמן עובר ורוזלינדה מצליחה להשתחרר ומתחברת עם איתי ומיכל השכנים.

"לְרוֹזְלִינְדָה,
אֲפִלּוּ שֶׁלֹּא הַצָּגַת אֶת עַצְמְךָ (אוּלַי שָׁכַחְתָּ),
אַתְּ מֻזְמֶנֶת אֵלֵינוּ
לְהַקְשִׁיב לַסִּפּוּר לְאוֹרוֹ שֶׁל יָרֵחַ.
מְחַכִּים לְךָ,
הַשְּׁכֵנִים מִמּוּל
מִיכַל וְאִתִּי."

אהבתי את רוזלינדה ושמחתי בתהליך שעברה מול עצמה. מוטיב המשפחה שחזר שוב ושוב בהתמודדות (החדשה) של רוזלינדה בחיים עם שכנים בניין הקומות, מלמד את הילדים עד כמה מהותית ההשתייכות שלהם למשפחה ואיזה תהליך יכול כל אחד לעבור כדי לעשות שינוי בדפוס חייו המוכר לטובת חיים חדשים. קוראים לזה גם לצאת מאזור הנוחות מה שבאמת הפליאה בו רוזלינדה.
כייף של ספר!!!
מתנה נפלאה לחגי תשרי. 

זהו הספר השלישי בסדרה. הספר הראשון, רוזלינדה, היה לרב-מכר, נבחר ל"מצעד הספרים", והוענק לתלמידים בישראל בשנת הלמודים תשע"ב במסגרת "ספרית הפיג'מה". הספר השני, רוזלינדה יורדת מהעץ, היה גם הוא רב-מכר וזכה לשבחי הביקורת.
הספר מומלץ לילדים בגיל הרך, בגילי 6-4, וכן יכול להוות ספר ראשית קריאה מוצלח לתלמידים בכיתות א' וב'.

רוזלינדה עוברת דירה מאת איריס ארגמן. איורים נטעלי רון-רז, הוצאת מטר. לרכישה בהנחה לחצו כאן.



















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה