דפים

יום שבת, 8 ביולי 2023

זיקוקים אינדיה סטייל- קובץ סיפורים והדרך לאלה - קובץ שירים, שני ספרים חדשים בהמלצה חמה

 




זיקוקים אינדיה סטייל מאת הגר


"זיקוקים אינדיה סטייל" מאת הגר בהוצאת ספרי ניב, הוא קובץ סיפורים מקסים, מרגש ומרתק. זהו ספר מסע שנוגע גם בהתמודדות עם פוסט טראומה ושנכתב במהלך החיבור מחדש אל ארץ האפשרויות הבלתי נגמרות. הספר כתוב בהומור ובשפה קלילה עכשווית ומכניס את הקורא למסע בו הרבה אמת וכנות.



הספר מתאר את מסעה של הגר, שמתמודדת עם פוסט טראומה לאחר שירות צבאי ארוך ואינטנסיבי, להודו ונותן הצצה על ההתמודדות המורכבת עם החיים שאחרי. הקורא ייכנס לעולמה פנימה באמצעות מגע בלתי אמצעי ובועט במקומות שונים בהודו וייצא למסע למקומות חדשים ולמקומות בהם אולי כבר היה כי "הודו זה החיים" או אולי דווקא למקומות שלא דמיין מעולם, מהם נרתע ואפילו סלד כי "הודו היא לא בשבילי". חלק מהמקומות הם ״על שביל החומוס״ שזימן מפגשים עם הישראלים והתרבות הישראלית המיוחדת שנרקמת בהודו. חלקם האחר במקומות נידחים בהם מעט תיירים בהם פוגשים בצורה בלתי מתפשרת בהודו המקורית, בעלת המעמדות, הענייה. זאת שמציפה שאלות רבות.

כשהשער להודו נפתח, מוכרחים להציץ פנימה כי גם תבחרו לא להיכנס לא תוכלו להישאר אדישים אליה.

"אני מניחה את התיקים בתנועה כבדה על מסוע השיקוף. מאבטח נחוש שואל אותי בחשדנות אם יש לי מצית, מטען נייד וצ׳ילי פאודר. איזה צ'ילי פאודר, אני שואלת בתמיהה, התבלין יעני? נו באמאשלכם, אפשר לחשוב שככה הפילו את התאומים. לא אין לי. נקסט. מתרסקת על מושב נוקשה באמצע הטרמינל. זהו, אני אשכרה בדרך הביתה, לא מאמינה. ארבע לפנות בוקר, שקט מסביב, רעש בראש, מתה מרעב. כל מה שקשור בארוחות מסודרות וקשר לחלקי היממה האובייקטיביים השתבש לי לחלוטין בימים האחרונים. חושבת ללכת לחפש איזה משהו לאכול, אבל לא מוצאת כוח לקום. מנסה להבין איך הצלחתי להגיע לפה עם חול ברגליים, דופק משתולל, ריח של קטורת בצוואר ולחות של ים בשיער. כנראה שאי אפשר לצאת אחרת מהודו" (מתוך הספר)


בינואר 2023 לאחר תום שירות ארוך ומשמעותי בתפקידי שטח בצה"ל, חזרה הגר להודו לטיול שחרור בהרבה מובנים. "זיקוקים אינדיה סטייל" הוא ספרה השני של הגר, נשואה ואם לשלושה ילדים. הגר סיימה לימודי קונדיטוריה ועוסקת בבישול, במוזיקה ובכתיבה. ספר הביכורים שלה "שלג באמצע הקיץ" רומן ישראלי על אהבה ומלחמה, יצא לאור לראשונה בספטמבר 2020. מהדורה מחודשת, בהוצאת ספרי ניב, יצאה ב-2023.

מתוך הספר: "בהודו מערכת החוקים אחרת, הפרשי המעמדות ענקיים, מערכת השמש נראית קצת שונה, ואפילו לאנגלית יש תחביר אחר וניגון משלה. שם המוזיקה נשמעת בטונים אחרים, מיתרי הנשמה נמתחים לשיאים חדשים. הניחוחות קשים או רכים, חונקים או מזמינים, טופחים על פניך מבלי לבקש רשות. היא תמימה ומפוכחת, עלומה ומוכרת, קוסמת ומכשפת, הורגת ומחייה. חזרתי אליך, אל שבי זרועותייך, ונדמה כי תמיד אשוב, שוב ושוב".

"זיקוקים אינדיה סטייל" מאת הגר. הוצאת ספרי ניב, להשיג באתר ההוצאה ובחנויות הספרים המקוונות ברשת.







הדרך לאלה מאת רפאלה גילה


"הדרך לאלה" מאת רפאלה גילה, בהוצאת ספרי ניב, הוא אוסף שירים מקסים ומרגש, שירים תיקשורים שהתקבלו ממימדים גבוהים, ממדריכים רוחניים ומהמלאכים. הם מאופיינים ע"י מקצבים ומשקלים מיוחדים ושפה גבוהה שאיננה שפת יום יום.

לספר השירה הַדֶּרֶךְ לָאֵלָה ולאיורים שבו יש אנרגיה מיוחדת שנועדה להגן על קוראיו ולחזק, להאיר, להעיר ולהעשיר אותם. הספר הוא כמורה דרך פואטי ורוחני המנווט את קוראיו, דרך תהליך הריפוי האישי של המשוררת, לפריצה ולשינוי בחיים, לחיבור ולתקשורת עם האני העצמי הגבוה ועם הילד/ה הפנימי/ת ולחיבור עמוק עם הרגש. מי ייתן וספר שירה זה יביא ברכה לכל המחזיקים בו ויעורר בהם השראה ואומץ להתחבר לרוח, לנשמה, למדריכיה ולדרך המיוחדת של כל אחד ואחת מהם.


המילים והמסרים שהן מעבירות ממלאים בחמלה ובאהבה ללא תנאים, מרפאים כאב עמוק ביותר ומחברים אותה לאור, לאושר ולתקווה אין סופיים ולידיעה הברורה שהמוות הפיזי הוא לא הסוף אלא ההתחלה של משהו חדש ואחר, שהפרדה היא רק אשליה ושלמעשה כל הנשמות, אם בגוף או שלא הן מחוברות לאחד אינסופי של אהבה טהורה.

סגנון הכתיבה האישי, הרגיש והייחודי של רפאלה גילה יסחוף את הקוראים להיכנס לתוך עולם אחר, עשיר ועמוק שממנו היא כותבת ומשרה תחושה שהמשוררת נמצאת ממש קרוב ליד הקורא/ת.

אורח מפתיע
שִׁטְפוֹן הַדְּמָעוֹת
בְּהֶבְזֵק שֶׁל שְׁנִיָּה
נִמְשַׁךְ שָׁנִים שֶׁל אוֹר
וְהַפַּעַם לֹא מִיָּגוֹן הוּא בָּא
אַ בָּ א
לֹא צִפִּיתִי
הָיִיתִי מוּכָנָה
לֹא יָדַעְתִּי
הוּצַפְתִּי בִּידִיעָה
אוֹרֵחַ מַפְתִּיעַ שֶׁכְּמוֹתְךָ
אֱהָבֵנִי כְּמוֹ שֶׁאֲנִי
צוֹחֶקֶת, בּוֹכָה
יָד מוּאֶרֶת קְרֵבָה
הוֹפֶכֶת לִלְבָנָה
זֶה אַתָּה, אַבָּא
הִתְגַּשְּׁמוּת מִשְׁאָלָה

רפאלה גילה - זמרת, מתקשרת, מוזיקאית ויוצרת רוחנית נולדה וגדלה בישראל ומשנת 2003 גרה ויוצרת בברלין ובלונדון. היא הוציאה ארבעה אלבומים הנמצאים באתרי אינטרנט שונים. באמצעות שירתה, סגנון המוזיקה הייחודי שלה ומסריה המתקבלים בתקשור, רפאלה מלמדת אהבה ללא תנאי, חופש, הרמוניה, איזון, הוויה רגשית, התחברות לנשמה ולדרכה המיוחדת וחיבור לעצמי הפנימי הגבוה. רפאלה מופיעה עם שיריה בגרמניה, בלונדון ובישראל, שרה את מוזיקת הנשמה הקולקטיבית או האישית ומעבירה שיעורים וסדנאות הוליסטיים ושמאניים לריפוי ולחיבור פנימי לשורשים הרוחניים ולשחרור הנשמה והקול. "הדרך לאלה", ספרה הראשון, הוא אוסף שירים שנכתבו דרכה במהלך 8 שנים לאחר שחברתה הקרובה ביותר והוריה עזבו את העולם הזה. בעט הכתיבה הרגישה רפאלה שהמילים והמשפטים נכתבים דרכה מעצמם ושהיא עוברת איתם תהליך של ריפוי הכאב, הצער והאבדן ושחרורם.

פגשתי כוכב

בֵּין שְׁבִילֵי הָרוּחַ
פָּגַשְׁתִּי כּוֹכָב
כְּשֶׁקָּרָא לִי לָנוּחַ
הָלַכְתִּי אַחֲרָיו
כְּשֶׁקָּרָא לִי לִשְׁתֹּק
שַׁרְתִּי לוֹ
כְּשֶׁקָּרָא לִי לִמְחֹק
כָּתַבְתִּי לוֹ
כְּשֶׁקָּרָא לִי לַעֲזֹב
לֹא אִבַּדְתִּי אוֹתוֹ
כְּשֶׁקָּרָא לִי לְשַׁחְרֵר
הִמְשַׁכְתִּי לָלֶכֶת
בֵּין שָׁמַיִם לְשַׁלֶּכֶת
בֵּין יֹפִי לְשֶׁקֶט
לָלֶכֶת, לָלֶכֶת

רפאלה גילה: "את החוויה העוצמתית ואת ההרגשה האלוהית שבשירים אני מבקשת לחלוק עם הקוראים ומאחלת שהמסרים הגבוהים האישיים והאוניברסליים שקיבלתי דרך השירים בספר יעברו הלאה אליכם.

"אני מודה מעומק הלב והנשמה על מתנת תקשור זו ועל הזכות הגדולה שניתנה לי להעביר אותה לעולם דרך מסרים פואטיים".

"הַדֶּרֶךְ לָאֵלָה" מאת רפאלה גילה. הוצאת ספרי ניב, להשיג באתר ההוצאה ובחנויות הספרים המקוונות ברשת. האתר של רפאלה גילה






























ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה