דפים

יום רביעי, 26 ביולי 2023

מחברת הציור מוונציה והשקרים שאני מספרת - פרוזה מיטבית בהוצאת פן-ידיעות ספרים

 

מחברת הציור מוונציה מאת ריס בואן

אהבה וסודות מתנגשים בזמן מלחמת העולם השנייה ברומן סוחף על מפגשים חטופים ורומנטיקה נצחית מאת מחברת רב־המכר הילד הטוסקני.

קרוליין גרנט, שמתקשה להשלים עם תום נישואיה, זוכה בירושה מפתיעה. דודה־רבתא האהובה משאירה לה מחברת ציור, שלושה מפתחות ולחישה על ערש דווי... ונציה. קרוליין יוצאת למסע שמטרתו לפזר את אפרה של דודה ג'ולייט "לטי" בראונינג בעיר שאהבה ולפתור תעלומות שנדחקו הצדה לפני יותר משישים שנה.


"האמת שהוקל לי מאוד כשדודה ה' הכריזה שעלינו לחזור לפנסיונה לארוחת צהריים, ולאחר מכן לנוח. נדמה שהכול בוונציה נסגר בצהריים — החנויות, המוזיאונים. העיר כולה נסגרה והלכה לישון. אני לא יכולתי לישון, כמובן. שכבתי במיטתי והקשבתי לקולות שמחוץ לתריסים המוגפים: חבטת משוטים במים, כחכוח של מנוע סירה, המיית יונים וציוצים קולניים של סנוניות. ולמרבה האבסורד, הרגשתי שמחה בחלקי, כאילו הכול הגיוני, לראשונה בחיי. השארתי מאחור את האקדמיה לגבירות צעירות של מיס מאסטֶרס. ויצאתי לכבוש את העולם." (מתוך פרק ראשון בספר)

השנה היא 1938 כשג'ולייט בראונינג, מורה לאמנות, מגיעה לוונציה הרומנטית. עבור תלמידיה – זהו עושר היסטורי, אמנותי ואסתטי. מבחינתה של ג'ולייט מדובר בזיכרונות צרובים בלב ובהזדמנות לחדש את הקשר עם לאונרדו דה רוסי, הגבר שהיא אוהבת ושעתידו הוכרע על ידי משפחתו האצילית. אך למרות המכשולים, דבר לא יכול להפריד ביניהם. עד שפורצת המלחמה, והם נאלצים להילחם, לשרוד ולשמור על סוד שיחבר אותם זה לזה לנצח.

חייה של לטי שהיו חיים של אהבה בלתי אפשרית, אובדן ואומץ נפרשים לאורך העלילה בפניה של קרוליין. ועכשיו, כשהמסע שלה לגילוי עצמי מתחיל, יש לה הזדמנות גם לתקן את שיבושי העבר.

ספר מרתק. חגיגה לחובבי הרומן ההסטרי ולמעריצי בואן. 

ריס בּוֺאֶן מחברת רבי המכר של "ניו יורק טיימס" ו"וול סטריט ג'ורנל", זכתה בשלל פרסים וביניהם ה"אגתה" וה"אדגר". בואן נולדה באנגליה, למדה באוניברסיטת לונדון, ועכשיו מחלקת את זמנה בין צפון קליפורניה לאריזונה בארצות הברית.

"מחברת הציור מוונציה" מאת ריס בואןתרגום אינגה מיכאלי, פן הוצאת ספרים, לרכישה לחצו כאן.







השקרים שאני מספרת מאת ג'ולי קלארק

בימים אלו רואה אור רב–מכר של "הניו יורק טיימס" "השקרים שאני מספרת" מאת ג'ולי קלארק, מחברת רב–המכר העולמי "הטיסה האחרונה" שכבש את ראש רשימות רבי המכר בישראל, במותחן חדש על שתי נשים שמחפשות נקמה – או שמא צדק?

יש משהו בספרי המתח הזה שמרתק אותי בכל פעם לכורסה וגורם לי לשכוח את כל מטלות היום שהצבתי לעצמי לבצע. השבוע זה קרה לי שוב כשנטלתי לידי את השקרים שאני מספרת מאת ג'ולי קלארק מותחן פשע  פסיכולוגי מרתק. 

שתי נשים. זהויות בדויות רבות.
מג וויליאמס, מגי ליטלטון או מלודי ווילד – אותה אישה בשמות שונים, תלוי בעיר, תלוי בעבודה – היא נוכלת שהופכת את עצמה למי שצריכים שתהיה – סטודנטית בקולג', מאמנת אישית לחיים, מתווכת נדל"ן. שום דבר בה אינו אמיתי. היא אומרת לך בדיוק את מה שאתה רוצה וצריך לשמוע, אבל כשהיא תעזוב, תישאר ככל הנראה בלי כלום.



קאט רוברטס מחכה כבר עשור לשובה של האישה שהפכה את חייה על פיהם. כעת, משזו חזרה, קאט נחושה להיות מי שתחשוף אותה. אך ככל ששתי הנשים מתקרבות, הנחות היסוד הקודמות של קאט מתחילות להתפורר והיא מוצאת את עצמה תוהה מהי מטרתה האמיתית של מג.



קול מאחור מתפרץ לתוך השיחה שלנו. "אני מקווה ששלושתכם משוחחים על מסיבת הניצחון שלי." אני פונה ומוצאת את עצמי פנים אל פנים מול רון אשטון, האיש שריסק את חיי. האיש שבגללו אמי הידרדרה ולא התאוששה לעולם. האיש שבגללו חייתי לבד במכונית בשנה האחרונה שלי בתיכון וגם לאחר מכן.

אני מחייכת. "איש השעה," אני אומרת ומושיטה את ידי. "מג ויליאמס." יש בתוכי חלק קטן שמתרגש מכך שאני אומרת לו את האמת לאמיתה. במשך שנים דמיינתי את הרגע הזה ותהיתי אם הוא יזהה אותי או את שם משפחתי. אם יראה את צל פניה של אמי בפני. (מתוך פרק ראשון בספר)

השקרים שאני מספרת הוא מותחן גדוש תפניות, הצולל עמוק אל תוך נפשן ורצונותיהן של שתי נשים ומתלווה למסען הבלתי מתפשר לתקן את העבר ולכתוב מחדש עתיד טוב יותר.

ג'ולי קלארק היא מחברת הטיסה האחרונה, שתורגם ליותר מעשרים שפות והיה לרב-מכר בארץ ובעולם. קלארק מתגוררת בלוס אנג'לס עם משפחתה.

"השקרים שאני מספרת" מאת ג'ולי קלארק, תרגום רחל פן, פן הוצאת ספרים, לרכישה לחצו כאן























ריקי ברוך


















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה