דפים

יום שישי, 7 ביולי 2023

ילד שמש מאת חן מלצר ספר ילדים בהמלצה חמה





השבוע הגיע לידי הספר ילד שמש, אחד הספרים החשובים והטובים שסיקרתי בשנה האחרונה כשקהל היעד -הם גילאי 3-9 שנים.

"סִפּוּרֵינוּ מַתְחִיל בְּיוֹם בָּהִיר וְנֶחְמָד
וּמְסַפֵּר עַל יֶלֶד אֶחָד, מְאֹד מְיֻחָד.
שְׁמוֹ בְּאֵרִי וְהוּא מְאוֹד שׁוֹבָב,
שֵׂעָר רֹאשׁוֹ - תַּלְתַּלֵּי זָהָב
עִם חִיּוּךְ מֵאִיר מָלֵא נֶמֶשׁ,
לָכֵן בְּפִי כָּל נִקְרָא "שֶׁמֶשׁ".
תָּמִיד קוֹפְצָנִי וְנִלְהָב,
אֵין אֶחָד שֶׁאוֹתוֹ לֹא יֹאהַב."

בימים אלו רואה אור הספר ילד שמש מאת חן מלצר, ובלי שיזמתי בכוונת תחילה, קרה שישבנו סביב שולחן ארוחת הערב עם תומס נכדי וניהלנו שיחת חולין על אותם ילדים אלרגיים שלומדים איתו באותה הכיתה בגן.
"רפאל אלרגי לשומשום, יולי אלרגית לחלב ואני אלרגי לפול" אמר לנו תומס. 
יאמר לזכותה של מנהלת הגן של תומס שההקפדה לטובת הילדים האלרגיים בגן מוקפדת ביום יום ןבימי ההולדת. רק עוגת יום הולדת ספציפית שמרכיביה מוכתבים מראש נכנסת למתחם הגן ומוגשת לילדים. בסיפור של ילד השמש היא נקראת "העוגה המתחשבת".


בְּאֵרִי אַתָּה כָּל יָכוֹל,
אֲבָל לֹא הַכֹּל אַתָּה יָכוֹל לֶאֱכֹל!"


לבארי, ילד חמוד וחייכן שכולם מכירים בשם "שמש", יש בעיה - אלרגיה למזון. הוא וחבריו לומדים להתגבר על קשיי היום-יום שגורמת האלרגיה: איך לנהוג במזון, ממה להיזהר וכיצד מתמודדים עם התקפים.

"ילד שמש" מפשט את דרך הטיפול בילד עם אלרגיה ואופן ההתמודדות איתה. מטרת הספר היא להנגיש את הנושא בצורה מעניינת, חווייתית ויחודית, על מנת להעלות את המודעות ולעודד את ערך קבלת האחר.

הספר מיועד לילדים בגילאי שלוש עד תשע, והוא מכיל שני משחקים נפלאים המעשירים את חווית הילד וההורה גם יחד: מסלול המבוסס על עלילת הסיפור ומתכון לעוגת יום הולדת – עוגת "התחשבות" המותאמת לשמונה סוגי אלרגנים.
תוכלו למצוא בו גם דף הסברה מקצועי של יה"ל (העמותה לאלרגיות מזון) שליוותה את תהליך כתיבת הספר על מנת לדייק את המענה הרגשי-חברתי שעולה ממנו. חלק מהרווחים מרכישת ספר זה ייתרמו לעמותה.


בחרתי לקרא את הספר עם נכדי הבכור. מתוך השיחה המשותפת הופתעתי לדעת עד כמה בקיא תומס ומודע לחשיבות הסכנות האורבות למי שאלרגי לסוגי מזון. הספר יצירתי, מאויר נהדר, משעשע, כתוב נפלא, מקרב ומסביר לילדים בצורה משכנעת שאינה מרתיעה. ספר מצוין ממליצה בחום. 


ילד שמש מאת חן מלצר, איורים חוליה פיליפונה ארז, הוצאת ניב, לרכישה לחצו כאן.


























ריקי ברוך



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה