דפים

יום ראשון, 9 ביולי 2023

יותר טוב מהסרטים, מהלך מנצח ובית קברות בים ספרים חדשים בהוצאת ידיעות ספרים

 


יותר טוב מהסרטים מאת לין פיינטר

ליז באקסבאום היא רומנטיקנית ללא תקנה שאוהבת לדמיין את חייה מתנגנים כמו סרט. היא ירשה את אהבתה ל-rom-coms מאמה המנוחה, איתה צפתה בכל הקלאסיקות.  

לכן, כאשר מייקל יאנג, קראש הילדות שלה מאז גן הילדים חוזר לגור בעיר, היא חושבת שזה גורל ונואשת לגרום לו להבחין בההיא זוממת תוכנית בסיועו של השכן שלה – והאויב הכי גדול שלה מאז גיל 5, ווס בנט, כדי למשוך את תשומת לבו של מייקל, אבל לפני הנשף ליז כבר לא כל כך בטוחה איזה בחור היא רוצה להשיג.



"אבל הפעם רכבתי אני על גלי הניצחון לשם שינוי, כי אתמול הפציע במוחי הרעיון המבריק לצלצל לעירייה אחרי שהוא החליט להשאיר את האוטו שלו בחניה במשך שלושה ימים רצופים. באומהה יש מגבלת חניה של עשרים וארבע שעות, וכך זכה ווסלי שלנו בדוח חניה חביב.
אודה ולא אבוש - היה ריקוד ניצחון קטן במטבח כשראיתי את הפקח מחליק את הדוח מתחת למגב של ווס.

בדקתי את כל ארבעת הצמיגים לפני שנכנסתי לאוטו וחגרתי את חגורת הבטיחות. שמעתי את ווס צוחק, וכשרכנתי הצדה להסתכל עליו מבעד לחלון הימני, הוא סגר את דלת הבית בטריקה.

ואז הבנתי מה הצחיק אותו כל כך.
דוח החניה היה עכשיו על האוטו שלי, מודבק בשכבות על גבי שכבות של מסקינג־טייפ שקוף במרכז השמשה הקדמית."

ליז בוקסבאום תמיד ידעה שוֵוס בנט לא עשוי מהחומר הרומנטי הנכון. היה מתבקש שהשכן מהבית הסמוך – שגדל להיות בחור נאה למדי - יהיה הליהוק המושלם לסרט הרוֹם-קוֹם שהיא חיה בו, אלא שעוד מאז שהיו קטנים ווס הוכיח את עצמו שוב ושוב כמִטרד. וֵוס היה זה שתקע צפרדע בבית הבובות החלומי שלה, והוא גם היה אחראי לראש הכרות של גמד גינה שהתגלה בספרייה השכונתית שהקימה.

כעת, עשר שנים לאחר טֶבח הגמדים הגדול, זאת השנה האחרונה של ליז בתיכון. השנה הזאת אמורה להיות גדושה ברגעים קולנועיים מושלמים, ולצערה של ליז היא זקוקה לעזרתו של ווס: מייקל, הקראש המיתולוגי שלה מהיסודי, בדיוק חזר לעיר, ולמרבה הזוועה גם חבַר שוב לוֵוס. כלומר, אם ליז מעוניינת שמייקל יבחין בה, וגם יזמין אותה לנשף הסיום, היא צריכה את ווס. הוא כרטיס הכניסה שלה.

אבל בעוד ווס נרתם לתוכנית שתשיג לליז את רגע הפּרוֹם הקסום והמיוחל, היא המומה לגלות שהיא בעצם די נהנית בחברתו. וגם יש משהו באופן שבו הוא מסתכל בה... ככל שהם הולכים ומתקרבים, ליז נאלצת לבחון מחדש את כל מה שהיה נדמה לה שהיא יודעת על אהבה, ולחשוב מחדש על מהי באמת המשמעות של "והם חיו באושר ועושר..."

"יותר טוב מהסרטים" מאת לין פיינטר מאנגלית: גליה ווגן, לרכישה לחצו כאן.







מהלך מנצח מאת אהוד דיסקין

"המחשבה הראשונה שעלתה במוחי היתה שכאשר שושנה תשמע את הבשורה המרה, היא לא תוכל לעמוד בה ותישָּבר. התבוננתי לתוך עיניו הכחולות, מלאות החמלה, של הקצין שהמתין לתגובתי, אך לא הייתי מסוגל להגיד דבר. המילים נעתקו מפי. עינַי החלו לדמוע וחשתי מחנק בגרוני. ניסיתי להילחם בזרם הדמעות שהחלו לזלוג על לחיי תוך שאני אומר לעצמי: "דויד, אתה שהיית מפקד של קבוצת פרטיזנים בבלארוס, מפקד במחתרת ה'זאבים' שלחמה בקום המדינה נגד בריטים וערבים, מתנהג עכשיו כמו ילד קטן ובכיין?" אך ניסיונותי להרגיע את רגשותי לא צלחו, והמשכתי לבכות. (עמוד 17 בספר)

רומן היסטורי שלישי מאת אהוד דיסקין. הפעם נשלחים הגיבורים המוכרים דויד ושושנה למצרים, למשימת ריגול שנועדה, בין השאר, לעמוד על טיבו של המרגל המצרי אשרף מרואן: האם הוא משרת את ישראל, ורק אותה, או שמא הוא סוכן כפול המוליך את מפעיליו הישראלים שולל?



"מבטו של הקצין נמלא חמלה והוא אמר: 'צר לי לבשר לך שבנך יובל נעדר ולא ידוע איפה הוא עכשיו.' דמעות החלו לזלוג על לחיי. 'דויד', ניסיתי לומר לעצמי, 'פיקדת על פרטיזנים בבלארוס כמפקד במחתרת ה'זאבים', לחמת בקום המדינה נגד בריטים וערבים, ועכשיו אתה מתנהג כמו ילד בכיין?' אך מאמצי להירגע לא צלחו. ברגע זה גמרתי אומר להקדיש את כל מרצי, ניסיוני וכישורי למטרה אחת – לחלץ את יובל מהשבי."

בתחילת מלחמת יום הכיפורים בנם של דיויד ושושנה, יובל נעלם משדה הקרב בסיני ומוכרז כנעדר. בתום המלחמה דויד מנסה לנצל את קשריו במצרים כדי לשחרר את בנו מהשבי. האם יצליח?

בנשימה עצורה יוצא הקורא, יחד עם שושנה ודויד, למשימות המורכבות שהוטלו עליהם, ומתוודע לאירועים שונים שהתחוללו באותה תקופה ונותרו עלומים עד כה.
דיסקין, שבמלחמת יום הכיפורים שירת כקצין המבצעים של חטיבת הטנקים הראשונה שחצתה את תעלת סואץ, מגיש שוב לקוראים רומן היסטורי ססגוני ומרתק, רווי עצב, דרמה ורומנטיקה.
קראתי את הרומן בנשימה אחת. התרגשתי להיזכר מאירועי מלחמת ששת הימים שנצרבו בכרוני גם כשהייתי רק בת 16 כשפרצה המלחמה. אהבתי את הספר מאוד.

אהוד דיסקין
, אל"מ בדימוס ובעל תואר דוקטור במנהל עסקים, הוא איש עסקים ומחברם של שני רומנים היסטוריים רבי-מכר, "זאב בודד בירושלים" ו"מפגש גורלי", כמו גם של האוטוביוגרפיה "הן אפשר".

"מהלך מנצח" מאת אהוב דיסקין, ידיעות ספרים לרכישה לחצו כאן 





בית קרבות בים מאת אסלק נורה

אסלק נורה הוא אחד הסופרים הנורווגים הבולטים ביותר. ספריו היו לרבי-מכר ותורגמו לשפות רבות.
בית קרבות בים הוא ספר תעלומה, מותחן פשע נוקב ומרגש על בגידה, על אהבה אסורה ועל הצל הארוך שמטיל סוד נורא על משפחה אחת לדורותיה. 



בסתיו 1940 טובעת ספינת הקיטור "הנסיכה רַנגהילד" לא הרחק מחופי בּוּדֶה. מדווחים שהיא פגעה במוקש ימי. הסופרת וֵרָה לינד ובנה התינוק אוּלָב שורדים, אבל בעלה, איל המספנות תוּר פַאלק, יחד עם עוד מאות מנוסעי הספינה, יורדים למצולות.
עשרות שנים מאוחר יותר ורה צועדת לתוך הים ולא חוזרת. יחד איתה נעלמים לבלי שוב גם הזיכרונות שנשאה עמה באשר למה שבאמת התרחש באותו יום הרה גורל. נכדתה האהובה סשה מתחילה לחקור את נסיבות טביעת הספינה, לאחר שמתחוור לה שלסבתה היו ספקות לגבי הסיבה האמיתית לאסון. אילו סודות טמונים בין שברי הספינה הטרופה בקרקעית הים וכיצד הסודות הללו מגינים על הקונצרן האדיר של משפחת פאלק?
בית קברות בים הוא רומן מותח, נוקב ומרגש על בגידה, על אהבה אסורה ועל הצל הארוך שמטיל סוד נורא על משפחה אחת לדורותיה.


אַסלָק נוּרֶה (נולד ב-1978) הוא סופר ועורך. מאז ספר הביכורים שלו, "אלוהים הוא נורווגי", שראה אור ב-2007, הוא מסתמן כאחד הסופרים הנורווגים הבולטים ביותר מקרב בני דורו. ספריו היו לרבי-מכר ותורגמו לשפות רבות.


"בית קרבות בים" מאת אסלק נורה,מאנגלית רות שפירא, ידיעות ספרים, לרכישה לחצו כאן























ריקי ברוך



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה