דפים

יום שני, 5 ביוני 2023

בואי הביתה רומן ביכורים לסופרת איה אנגל

 


בימים אלו רואה אור רומן ביכורים מאת איה אנגל הספר: "בואי הביתה". 
לשירה דותן־הראל יש הכול: בעל אוהב, ילדים מקסימים, עבודה מעניינת, בוס שמעריך אותה, אמא קרייריסטית שלא רואה אותה, אבא שכן וסבתא שהיא מודל לחיקוי ומקור לאין־סוף אהבה. אבל לפעמים שירה מרגישה שהכול זה קצת יותר מדי. כשהיא מגלה שאיתן מנהל רומן, או בטיפול הזוגי שהם הולכים אליו אחרי שהכול מתפוצץ, או כשהיא מרגישה שאולי היא מתאהבת בבוס שלה, או כשהראש שלה מתחיל לכאוב ולכאוב עד שכבר אי אפשר.
הרופאים לא מוצאים את הסיבה, אבל שירה מבינה את מה שסבתא שלה ראתה כל הזמן: היא צריכה לעשות סדר בחיים שלה, בכל מה שיש לה ובמה שחסר. היא מבינה שזה הזמן שלה להחליט מי האנשים הקרובים אליה. על מה עליה לוותר, איפה נחה האהבה באמת והאם בכלל תחזור עוד הביתה.



"היה רגע אחד היום אחר הצהריים בין סי־טי לאם־אר־איי שבו הניחה את הראש שלה על הכתף של איתן וחשבה על הבית ואז התעוררה ממקום עמוק ורחוק וכבר עברו ארבעים דקות ואיתן ישב שם ופחד לזוז כדי שלא תקום ומה שהעיר אותה היה שביקשו מהם להיכנס לבדיקה אצל הנוירולוג. שירה לא האמינה שהצליחה להירדם שם ככה, הרי היא לא נרדמת בשום מקום שאין בו את הכרית שלה ואת המזגן שדולק על עשרים וחמש מעלות ואת השקט הזה שהיא זקוקה לו כדי לאוורר את כל המחשבות, אבל זה כאילו הגוף שלה פשוט נכבה בלי שליטה, כאילו מישהו הוריד את מתג החשמל ושכח להרים אותו בחזרה. גם עכשיו, כשהיא יוצאת לקראת איתן, כשהיא מבינה מה קרה והגוף כבר אמור להירגע, היא מרגישה שהרגליים תפוסות לה מרוב פחד, שהבלבול גדול ושהיא רק רוצה לישון ולקום מחר בבוקר לאור של שמש ומכתב שחרור מיוחל. הלוואי." (מתוך פרק ראשון בספר)


היא אהבה אותו, מאוד, וידעה שכנראה תאהב אותו לנצח למרות הכעס ולמרות כל הייסורים שעברה ולמרות הטיפול הזוגי שלא סבלה בו, אבל גם לא ראתה איך הוא עוזר להם, ולמרות ששיקרה כמעט לכל מי שהכירה כשלא סיפרה שמה שרואים, זה לא באמת. אבל למרות כל האהבה הזו והרצון האמיתי שלה להישאר איתו למרות הכול ובזכות הכול, קשה היה לה לראות עכשיו את איתן כחבר. כי חברים לא משקרים, חברים לא משתנים לך מול הפנים או מנהלים מערכות יחסים מאחורי הגב ולא עושים דברים שבפוטנציאל שלהם יכולים לשבור לך את הלב ולהרוס את החיים שלך כפי שהכרת אותם עד עכשיו.

קראתי את  הספר ולא יכולתי להסירו מידי. בחלקים מסוימים צחקתי ובאחרים ממש התעצבתי. בואי הביתה, תרתי משמע, איה אנגל הפליאה בעלילה שנגעה בי, סחפה ורתקה אותי לדרמה האנושית עד שהתאהבתי בדמותה של שירה והרגשתי אמפתיה והזדהות. 
הכתיבה שנונה, קולחת ורהוטה עד שאינה מאפשרת להניח את הספר מתוך סקרנות למה יהיה השלב הבא בעלילה.
הספר נפלא - ממליצה באהבה!

איה אנגל היא יועצת עסקית, מאמנת אישית וניהולית, מנחה בארגונים ומרצה באוניברסיטת חיפה.

"בואי הביתה" מאת איה אנגל, הוצאת שתיים, לרכישה לחצו כאן






















ריקי ברוך







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה