מאז שפרשתי מ25 שנות הוראה ונכנסתי לעולם האימון האישי והבלוגים, אני מקיימת שתופי פעולה עם משרדי יחסי ציבור ומכירה מקרוב את מלאכת היחצן (PR) ואת הכלים והדרכים שלו בקידום לקוחות.
השבוע שמחתי לקרא את ספרה החדש של שירן פרץ, אשת יחסי ציבור ובעלת המותג shiran -משרד בוטיק ליחסי ציבור שהתחילה את דרכה בשנת 2018 וכבר קטפה הצלחות והישגים מבורכים שאחד מהם הוא הספר החדש "הודעה לתקשורת - הסודות של עולם יחסי הציבור" היוצא לאור בימים אלו.
שרותי יח"צ ודוברות הם כלי הנמצא כיום בכל ארגון, חברה, מוסד או אישיות ציבורית מציינת פרץ בפתיח לספר. איש היח"צ הוא בעצם אותו החוט המחבר בין התקשורת ללקוח ותפקידו להביא את הלקוחות לקדמת הבמה והתודעה הציבורית תוך שימוש באמצעי המדיה השונים.
"איך עובד היח"צן? איש יחסי הציבור לומד להכיר לעומק את הלקוח, צרכיו, יעדיו, קשריו מתחרים. בהתאם לכך הוא מגבש את האסטרטגיה התדמיתית הנכונה ללקוח, ועל פיה בונה תוכנית עבודה לחשיפה מבוקרת מפולחת של הלקוח. ההבדל בין יחסי ציבור די טובים למצוינים תלוי במידת היצירתיות שתלווה את תהליך העבודה. ככל שהיח"צן יחשוב רחב ועמוק יותר, ויידע להציע ללקוח לעיתונאים רעיונות שיצרו ידיעות, כתבות ואייטמים, כך יקבל יותר הזדמנויות להעלות את שם הלקוח בהקשרים המשרתים את התדמית הרצויה ההולמת את יעדיו. (עמוד 27 בספר)
חמישה כובעים לאיש היח"צ מציינת פרץ בספרה ויחסי ציבור שנוצרים מהיכולת להחליף ביניהם (עמוד 31 בספר) והם הדבר הנכון והטוב ביותר לקידום הלקוחות כמו גם עסקיהם.
בין הפרקים כותבת פרץ על האופן בו נבנית תוכנית עבודה על פי חזונה. על הדרכים הנכונות לכבוש את ערוצי התקשורת (חלומו של כל מותג!) האופן הרצוי להשתמש בקומוניקטים והודעות לתקשורת, עולם השיווק החדש, מקומן של הרשתות החברתיות בעבודת היח"צ, טעויות ביחסי ציבור, הדרכים לשמור ולשמר תדמית חיובית של העסק, השימוש בפרסום ופרק מפורט על חלקו של הריאיון בקידום העסק, ההכנה לראיון, עשה ואל תעשה בראיון והדרכים למנף את ההופעה/הראיון כדי להוציא מההזדמנות שניתנה למותג, את המיטב.
אז מה (בסך הכל) צריך לעשות:
סטוריטלינג-Storytelling - תכינו את הסיפור שלכם, תכתבו אותו
תתאמו צילומי תדמית
תפתחו עיתונים ואתרים
חפשו את המדור שמתאים לכם _ אוכל, לייף סטייל, אופנה, משפטים, כלכלה
חפשו את שם הכתב של האייטמים
שלחו לו הודעה או מייל
לא לשכוח! עריכה תקינה קרדיט צילום
ואפילו לעניין אותו שיקבל את המוצר לסיקור או יגיע אליכם לעסק.
"אל תמכרו את העסק שלכם תספרו את הדרך שעשיתם לשם" -שירן פרץ
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה