דפים

יום שלישי, 24 בינואר 2023

מוחות אפלים 2 - לעולם לא תדעך מאת אלכסנדרה בראקן

 


"הגבר הפנה את ראשו כששמע את צעדיי, והרים את פניו שהיו מוגנות בזרועותיו. תלשתי את הברדס מראשו. מילות עידוד כבר היו מוכנות על לשוני כשהתקרבתי אליו, אבל למראה פניו התנתק פי ממוחי. עיניים כחולות מצמצו אליי מתחת לבלורית פרועה של שיער בלונדיני, אבל לא יכולתי לעשות כלום, להגיד כלום, כשהוא רכן עוד יותר לתוך תאורת הרחוב הצהובה הבהירה.

"זוזי כבר, סתומה!" צעקה וִידה. "מה מעכב אותך?"

הרגשתי שכל הדם אוזל מגופי במהלומה אחת, מהירה ומדויקת, כאילו נוריתי ישר בלב. ופתאום קלטתי — הבנתי למה בהתחלה קייט עשתה הכול כדי שיציבו אותי למשימה אחרת, למה קיבלתי פקודה לא להיכנס לבונקר, למה לא קיבלתי שום מידע על האסיר עצמו. לא שם, לא תיאור, ודאי לא אזהרה.

כי הפנים שהבטתי בהם עכשיו היו רזים יותר, חולניים ומוכים, אבל הכרתי אותם — פנים שהכרתי... פנים ש..." (מתוך עמוד 20-21 פרק ראשון בספר)





רובי לא ביקשה לעצמה יכולות כלשהן, והיכולות שלה כמעט עלו לה בחייה. עכשיו היא נאלצת להשתמש בהן על בסיס יום־יומי. היא יוצאת למשימות מסוכנות שמטרתן להפיל ממשלה מושחתת ופורצת אל מוחותיהם של יריבים. בליגת הנוער מכנים אותה "מנהיגה", אבל היא יודעת מה היא באמת: מפלצת. כשמופקד בידיה סוד שעלול להתגלות כחומר נפץ של ממש, עליה לצאת למשימה המסוכנת ביותר שביצעה עד כה. מתברר כי קיים מידע חשוב על המחלה שהביאה למותם של מרבית ילדי אמריקה ודנה את רובי ואת הנערים והנערות ששרדו להיות מנודים ולעורר שנאה ופחד.

האמת על המידע הזה, שניצל מכל הניסיונות להשמידו, שמורה במקום אחד: בדיסק און קי שמצוי בידיו של ליאם סטיוארט, הנער שרובי העניקה לו פעם את ליבה, ועכשיו, עקב אירוע טרגי, אין הוא מזהה אותה כלל.
כשרובי יוצאת למסע בארץ נואשת ואכזרית כדי למצוא את ליאם ולחפש תשובות לאסון שניפץ לרסיסים את חייה ואת אמריקה גם יחד, היא נקרעת בין מחויבותה לחבריה מן העבר ובין הבטחתה לבעלי הברית העכשוויים מליגת הנוער. רובי מוכנה לעשות הכול כדי להגן על מי שהיא אוהבת, אבל מה אם ניצחון במלחמה פירושו איבוד של עצמה?

הסופרת האמריקאית, אלכסנדרה בראקן נולדה וגדלה באריזונה. בתור ביתו של אספן "מלחמת הכוכבים", היא התבגרה בתוך שרשרת אינסופית של ביקורים בכנסים של "מלחמת הכוכבים" וירידי צעצועים, שעזרו להצית את דמיונה ואת אהבתה הגדולה לקריאה. לאחר שסיימה את בית הספר התיכון למדה לתואר באנגלית ובהיסטוריה. לאחר מכן עברה לניו יורק ועבדה בהוצאת ספרים שמתמחה בספרי ילדים...רק כעבור כמה שנים, החליטה להעז ולכתוב במשרה מלאה. כיום אלכסנדרה היא סופרת רבי מכר של הניו יורק טיימס וה- USA TODAY. ספריה זמינים בכל רחבי העולם ותורגמו ל-15 שפות.

סרט המדע הבדיוני, "מוחות אפלים", שיצא לאקרנים ב-2019, מבוסס על הסדרה הפופולרית של ספרים ונובלות מאת אלכסנדרה בראקן.

"מוחות אפלים 2 - לעולם לא תדעך" מאת אלכסנדרה בראקן, תרגום עידית שורר, הוצאת עם עובד, לרכישה לחצו כאן





















ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה