דפים

יום רביעי, 11 בינואר 2023

כשפריז עצמה עיניים מאת רות דרואה - רומן חדש



בסיפור מכמיר לב ובלתי ־ נשכח על אהבה והקרבה, התנגדות ואמונה, בתקופה האפלה והמפחידה ביותר בהיסטוריה, נדרשת  אישה אחת לקבל את ההחלטה הקשה ביותר בחייה. ללכת על החכם או הצודק?

ומה תחליט?



"שרלוט מחכה בפתח המטבח, וידה מכסה את פיה. הוא לוקח את היד, מנשק את שפתיה הקרות ומיישיר מבט אל עיניה. הוא מסתובב, "להת', בן!" הוא צועק לתוך המטבח.

"להת', אבא."

"להתראות ואל תעשה שטויות." קולו נסדק, וצלילו שוב מזויף.

הוא חש במבטה של שרלוט על גבו כשהוא פותח את דלת הבית והולך עם השניים אל הקרייזלר השחורה. הוא נושם עמוק וכופה על האוויר לרדת לתוך בטנו. עכשיו הוא נזכר ששמע את הסערה פורצת באמצע הלילה. הוא מרגיש את ריחה המהביל של האדמה הרוויה מים. עוד מעט ייעשה חם ולח.

איש מהם אינו מדבר בזמן שהם חולפים על פני הבתים המוכרים והמדשאות הרחבות והפתוחות שמגיעות עד המדרכה, עוברים על פני חנות העיתונים, הקונדיטוריה, הגלידרייה. החיים האלה שלמד לאהוב." (מתוך פרק ראשון בספר)

סנטה קרוז, 1953: ז'אן־לוק, אדם הבורח מעברו, בונה לעצמו חיים חדשים בקליפורניה. הצלקת שעל פניו היא מחיר זעום שעליו לשלם על ששרד מאימי הכיבוש הנאצי בצרפת. הוא מעולם לא ציפה שהעבר ישוב ויתדפק על דלתו.

פריז, 1944: עברה של אישה יהודייה צעירה משוסע כהרף עין לגזרים. בעודה מובלת כצאן לטבח אל הקרון הנוסע לאושוויץ, היא מפקידה באקט של ייאוש את היקר לה ביותר עלי אדמות בידיו של זר. כל שנותר לה כעת הוא לקוות.

על רציף רכבת אפל שני גורלות נשזרים זה בזה, והבחירות שכל אחת מהדמויות תעשה ישנו את העתיד באופן שאף אחת מהן לא יכלה לשער.

ברומן שובה לב, המסופר מנקודות מבט מתחלפות, דנה הסופרת רות דרואה, בכוחם של אהבה, חוסן נפשי ואומץ גם כשהכול נראה אבוד ובה בעת בוחנת את עוצמתם של קשרי המשפחה ומה זה באמת אומר לאהוב ללא תנאי.

ספר עצוב, עצוב, עצוב. ישבתי מכווצת מתחת לשמיכה ולא הפסקתי לקרא. המאבק שניצבה בפניו גיבורת הספר, והקושי לקבל החלטה גרמו לי להפליג במחשבות למקומות שהיו פעם אתגר בחיי שלי. הרבה עוצמה טמונה באהבת אמת אלא שהמחיר לעתים גדול וגובה תוצאות שהופכות למציאות בלתי מתפשרת. ספר מצוין. כתוב נפלא, קולח, רהוט, לא תניחו אותו מידכם ואני מניחה שכמוני גם תזדהו עם העצב. 


"שובר לב. הדמויות – והקוראים – נאלצים לבחור בין הצודק לחכם" - ג'נט סקזליאן צ'רלס, מחברת רב-המכר "הספרייה בפריז".

כשפריז עצמה עיניים מאת רות דרואה, תרגום עידית שורר, משכל-ידיעות ספרים, לרכישה לחצו כאן.























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה