דפים

יום רביעי, 11 בינואר 2023

כחול-לבן, אדום-צהוב, הקטליסט, משחקי כוח, מי המציא את הגלגל? ויחידה X - ספרים חדשים בהוצאת מטר





הקטליסט -איך לשנות את דעתו של כל אחד מאת: ג'ונה ברגר


*כיצד חברת אובּר שכנעה מיליונים להיכנס לרכב עם זרים גמורים, וכיצד Airbnb שכנע מיליונים אחרים לארח אותם בביתם?
*כיצד מהלך שכנוע מבריק גרם למיליוני בריטים להצביע בעד הברקזיט?
*איך הפך משחק בסיסי ופשוט בשם "קנדי קראש" לתופעה עולמית?
*איזה שינוי תפיסה בעמדה המצרית והישראלית הביא לשלום בין המדינות?
ואת דעתו של מי אתם רוצים לשנות?


כל אחד רוצה לשנות משהו. מנהיגים רוצים לשנות ארגונים, משווקים רוצים לשנות את דעתם של לקוחות, חברות הזנק רוצות לשנות תעשיות, עמותות רוצות לשנות את העולם, עובדים רוצים לשנות את נקודות המבט של הבוסים שלהם, בני זוג רוצים לשנות את דעתם של בני או בנות זוגם, והורים רוצים לשנות את התנהגות ילדיהם. אבל שינוי הוא דבר קשה. אנחנו מתווכחים, לוחצים ודוחפים, אך לא פעם דבר אינו קורה. האם יש דרך מוצלחת יותר?

הקטליסט: איך לשנות את דעתו של כל אחד, מציג גישה מהפכנית לשינוי. שינוי מוצלח אינו מתרחש באמצעות דחיפה חזקה יותר או באמצעות השקעת אנרגיה רבה יותר. הוא מתרחש על ידי סילוק מחסומים, התגברות על התנגדות, צמצום החיכוך והנמכת המשוכות המונעות פעולה. סוכני שינוי מוצלחים יודעים ששינוי הוא עניין של להיות קטליסט (זָרָז). במקום לשאול "איך יכולתי לשנות את דעתו של מישהו?" הקטליסטים שואלים "מדוע הם לא עשו עדיין את השינוי? מה עוצר אותם מלהשתנות?"

ג'ונה ברגר הוא פרופסור לשיווק בבית הספר וורטון באוניברסיטת פנסילבניה ומחברם של רבי המכר הבינלאומיים ויראלי, והשפעה בלתי נראית (מטר, 2018). הוא מומחה בעל שם עולמי בשינוי התנהגות ובהשפעה חברתית, וספריו נמכרו בלמעלה ממיליון עותקים ב-35 מדינות.

*רב מכר של הניו יורק טיימס והוול סטריט ג'ורנל
*"הקטליסט הוא קריאת חובה לכל מי שמצוי בעסקי השינוי. והבונוס: זהו אחד מאותם ספרי עסקים נדירים הנקראים בשטף מבלי שניתן יהיה להניחם מהיד."
דניאל ה' פינק. מחבר רבי המכר מוטיבציה, מתי?, למכור זה בטבע שלנו

הקטליסט -איך לשנות את דעתו של כל אחד מאת: ג'ונה ברגר, מאנגלית: שאול לוין; הוצאת מטר, לרכישה לחצו כאן 



יחידה X - הקומנדו היהודי הסודי של מלחמת העולם השנייה מאת ליאה גארט

בנקודת השפל של מלחמת העולם השנייה, בשעתה האפלה של בריטניה, כמה פליטים יהודים מגרמניה, אוסטריה והונגריה התנדבו למשימה סודית ביותר, להילחם כחיילי קומנדו בחזית נגד הנאצים. שמונים ושבעת החיילים ביחידת הקומנדו 10 (משותפת לבעלות הברית), בפלגה 3 — הידועה יותר בכינוי פלגה X (X Troop) — היו נחושים לזרוע הרס במשטר של היטלר וראו במלחמה מטרה אישית. הם מילאו תפקיד מכריע בנחיתות של יום הפלישה והרגו, שבו וחקרו אנשי אויב ברחבי אירופה הכבושה עד שהגיעו אל לב הרייך השלישי. (מתוך פתח דבר)

זהו סיפורה המדהים של פלגה X – חיילי הקומנדו היהודים במלחמת העולם השנייה שלחמו ביחידה הסודית ביותר בכוחות המיוחדים של בריטניה, ושעד היום סיפורם לא סופר.

יוני 1942. צלו של הרייך השלישי מוטל על יבשת אירופה. בייאושם, וינסטון צ'רצ'יל וראש מטה ההגנה שלו מגבשים תוכנית יוצאת דופן: יחידת קומנדו חדשה שתהיה מורכבת מפליטים יהודים שנמלטו לבריטניה. המתנדבים הם אנשים בעלי רקע מגוון – אינטלקטואלים, אמנים וספורטאים, רובם מגרמניה ומאוסטריה. באנגליה, רבים מהם נעצרו בשל היותם "זרים ממדינות אויב", לאחר שאיבדו את משפחותיהם, את בתיהם ולמעשה את כל עולמם. הם יעשו כל מה שביכולתם כדי להביס את הנאצים. חברי היחידה עוברים אימונים בלחימה ובריגול נגדי, והיחידה שלהם נודעת בשם "פלגה X". יש המכנים אותה בפשטות "יחידת התאבדות".

ליאה גארט נסמכת על מחקר מעמיק, כולל ראיונות עם חברי היחידה האחרונים שעדיין חיים, ועוקבת בספרה אחרי חבורת הלוחמים הללו בדרכם מגרמניה לאנגליה ובחזרה – דרך שעוברת במחנות מעצר בריטיים, בחופי נורמנדי, בשדות הקרב של איטליה והולנד ובנוף המסויט של מחנה הריכוז טרזיינשטט – המקום שבו התרחש אחד מסיפורי ההצלה הדרמטיים ביותר של המלחמה. יחידה X מגולל לראשונה את הסיפור המדהים של יחידת הלוחמים הזאת ושל המכות ההרסניות שהיא הנחיתה על ראשיהם של הנאצים.

נכון ל-2021, כמה מתיקי הצבא ותיקי המודיעין הקשורים לפלגה X עדיין מסווגים. הספר שמונח כעת בידיכם הוא הניסיון שלי לספק את הדיווח המקיף ביותר שנמסר על פלגה X עד כה. אבל עד שהתיקים הסודיים האלה ייפתחו לציבור במלואם, תולדות היחידה הזאת יישארו במידת מה לוטות בערפל — כמו רבים מהלוחמים עצמם. גם הכינויים של לוחמי X מציבים אתגר לכל היסטוריון, בייחוד כזה שמבקש לספר את סיפוריהם האישיים מתחילתם ועד סופם. רבים מהחיילים בחרו לאמץ את זהותם הבדויה אחרי המלחמה וחיו עד סוף חייהם בשמות שאינם של הפליטים שהיו בעבר אלא של החיילים שנעשו במהלך המלחמה. למען הבהירות וכדי לכבד את החלטותיהם של ותיקי היחידה, נקבתי בספר בשמות שהם בחרו, ולא בשמות שהם נולדו עמם. עניין זה משקף גם אמת כללית יותר על אודות קבוצת החיילים הייחודית הזאת: לאחר שסבלו סבל בל יתואר מידיה של מדינה טוטליטרית שביקשה להשמיד עם שלם, לוחמי X נהיו אדונים לגורלם ובכך רשמו ניצחון אישי. סיפורם הוא עדות יוצאת דופן ליכולתם של בני אדם להתמודד מול אתגרים קיצוניים ביותר ולהישאר ממוקדים במטרה העליונה: במקרה זה, לתקן עולם שהשתבש להחריד. (מתוך פתח דבר)

"מחקר שערכו לא יסולא בפז... יש לברך את גארט על כך שהיא כורכת יחדיו את כל הסיפורים ומפנה תשומת לב ראויה לשבח לצעירים היהודים הללו, שהתנגדו למשטר הנאצי ונמנו בסופו של דבר עם הלוחמים האציליים והאמיצים ביותר ששחררו את אירופה במלחמת העולם השנייה" - "ניו יורק ג'ורנל אוף בוקס"

"סיפור כובש ומסעיר המסופר היטב."- "דיילי טלגרף"

 יחידה X - הקומנדו היהודי הסודי של מלחמת העולם השנייה מאת ליאה גארט, תרגום :דנה אלעזר הלוי; הוצאת מטר, לרכישה לחצו כאן.



משחקי כוח -Power Play סיפורה של טסלה - ההימור של המאה מאת טים היגינס

טסלה היא מושא הקנאה של כל תעשיות הרכב יצרנית המכוניות שכל תעשיית הרכב מקנאת בה והראשונה ששוויה הגיע לטריליון דולר. המכוניות החשמליות שלה הן סמל למקוריות, פריצת דרך טכנולוגית ולאחריות סביבתית. צמיחתה המטאורית הפכה את אילון מאסק, המנכ"ל האקסצנטרי וחסר הפשרות שלה לידוען וליזם העשיר בעולם.


"כדי שהשיחה תמשיך לזרום, עבר סטרובל לדבר על הפרויקט שהוא עצמו טיפח: מכונית חשמלית שתוכל לחצות את ארצות הברית מחוף לחוף. הוא תיאר למאסק את עבודתו עם חברה בשם AC Propulsion על שימוש בסוללות ליתיום־יון, שייתכן שיהיו בדיוק מה שנחוץ כדי להגיע לפריצת דרך. את ההסבר הזה השמיע סטרובל בכל הזדמנות שנקרתה בדרכו, ורוב האנשים ששמעו אותו חשבו שהוא מטורלל. אבל זאת לא היתה תגובתו של מאסק. סטרובל ראה שהרעיון מצא חן בעיניו. זה ניכר בפניו. הוא נשא את עיניו מעלה, כנראה כדי לעבד את המידע, והנהן בהסכמה. מאסק פשוט קלט את זה.

סטרובל יצא מהביקור בהרגשה שהוא פגש אדם שהיה שותף לחזון שלו. אחרי ארוחת הצהריים הוא שלח למאסק אימייל והציע לו ליצור קשר עם AC Propulsion אם יהיה מעוניין לראות דוגמה של מכונית שמונעת בסוללות ליתיום־יון. מאסק לא היסס." (מתוך פרק ראשון בספר)


 ראשיתה היה חזון פשוט אך נועז ביותר: לפתח מכונית חשמלית טובה יותר מכל מתחרה עם מנוע בעירה. טסלה לא היתה הראשונה שניסתה להגשים רעיון כזה, במשך יותר ממאה שנה נעשו ניסיונות להביא לשוק מכוניות חשמליות, וכולם נכשלו. על אף היסטוריית הכישלונות, אילון מאסק וקבוצה קטנה של מהנדסים ויזמים בעמק הסיליקון ראו במכונית החשמלית הזדמנות והיו נחושים לשנות מהיסוד את תעשיית הרכב. כדי להתחרות בענקיות הרכב, הם שאפו ליצר מכונית מהירה, סקסית, מלוטשת וטכנולוגית יותר מכל מכונית אחרת על הכביש.

מראשית דרכה היתה לטסלה קהילה נאמנה של תומכים נלהבים, אולם במשך שנים עמדה החברה על סף התמוטטות עסקית, ורבים פקפקו ביכולתה להיחלץ מהקשיים. במשך חמש-עשרה שנים הכבידו עליה חברות יריבות, לחץ ממשקיעים ופרשיות מביכות. מאסק עצמו שב והסתבך ונראה היה שהוא עלול ליפול ולגרור אחריו את החברה שבה השקיע את הונו הפרטי. טים היגינס, כתב עטור פרסים בוול סטריט ג'ורנל עקב מקרוב אחרי הדרמה בטסלה, הקשיים, מאבקי הכוח, הכישלונות, ולבסוף, בניגוד לציפיות של רבים – ההצלחה האדירה.

משחקי כוח הוא סיפור מרתק של לקיחת סיכונים ושל ניצחונות בלתי אפשריים; סיפורה של קבוצת יזמים ומהנדסים עם רעיון חדשני שעשו דבר שנחשב לבלתי אפשרי – שינו לתמיד את תעשיית הרכב העולמית.

טים היגינס הוא כתב לענייני טכנולוגיה ורכב של הוול סטריט ג'ורנל. במשך שנים הוא סיקר את אפל, טסלה, וחברות טכנולוגיה אחרות ומשתתף בקביעות בתוכניות של CNBC.

"סאגה מעמיקה, לפעמים מחרידה, לפעמים מעוררת השראה, ולאורך כל הדרך מהנה." Publishers Weekly
רב-מכר של הוול סטריט ג'ורנל

תיעוד מעמיק של מסע הטלטלות של טסלה" – וולטר אייזקסון, New York Times Book Review-

"סיפור סוחף של הכוח שמאחורי המכונית החשמלית." – לוס אנג'לס טיימס

" קריאת חובה לכל אוהדי טסלה או המבקרים." – Business Insider

"לא משנה איך תסתכלו על זה, הסיפור של אילון מאסק ושל טסלה הוא סיפור מסקרן. במשחקי כח, טים היגינס הופך את הסיפור של מאסק ושל טסלה לקריאה מרתקת, חיה, מהנה ועתירת תובנות"
– ויליאם ד' קוהן, מחבר House of Cards, רב-מכר ברשימת הניו יורק טיימס

"הסיפור המחשמל שמספר טים היגינס מוביל אותנו דרך כל הפניות החדות בדרכה של טסלה... אין אדם שמשתווה לו ביכולתו לתאר את ההתרחשויות בצבעים חיים ולהסביר מדוע טסלה היא זו שניצחה – ואיך אדם בלתי אפשרי יכול, בכוח רצונו, להפוך דבר עם סיכויים כה קלושים להצלחה."
– ג'ון הליאר, מחבר-שותף של Barbarians at the Gate, במקום הראשון ברשימת רבי-המכר של הניו יורק טיימס

משחקי כוח -Power Play סיפורה של טסלה - ההימור של המאה מאת טים היגינס, תרגום: עפר קובר, לרכישה לחצו כאן 

 

מי המציא את הגלגל? הדמויות והסיפורים יוצאי הדופן שמאחורי ההתחלות הגדולות בהיסטוריה מאת קודי קסידי

מי המציא את הגלגל?
מי סיפר את הבדיחה הראשונה?
מי שתה את הבירה הראשונה?
מי המציא את הסבון?
מי לבש את המכנסיים הראשונים?
מי צייר את יצירת המופת הראשונה, ומי הראשון שרכב על סוס?


הצטרפו למסע משוגע ומלהיב בהיסטוריה העתיקה שלנו, שחושף את הגאונים ואת הגאונות מאחורי החידושים ששינו את העולם. ספר זה צולל לממצאים העדכניים ביותר בגנטיקה, ארכיאולוגיה ובתיעוד ההיסטורי, ומגלה את הסיפורים שלא סופרו על כמה מאותם ממציאים (או שותפים אקראיים לטעויות שהולידו המצאות).

עם הרבה הומור ובהתלהבות סוחפת, משרטט מי המציא את הגלגל? קווים לדמותם של אבותינו ואמותינו הקדומים האחראיים להמצאות, לגילויים, ולהתחלות הגדולות והראשונות של האדם, הן הטובות והמבריקות והן הרות האסון. הכתב המדעי קודי קסידי, מפיח חיים בדמויות האלמוניות כדי לספק לנו הצצה לתרבויות עתיקות ולאורחות חיים קדומים, ולהראות לנו כיצד ומדוע התרחשו התפתחויות חשובות שבלעדיהן חיינו היו אחרים לגמרי.
קודי קסידי הוא כתב מדעי וסופר, בוגר אוניברסיטת אורגון לעיתונות, מתגורר בסן פרנסיסקו.

"קסידי מספר את סיפוריהם של אנשים באלפי ואף מיליוני השנים האחרונות, שאת שמם לעולם לא נדע, אך החידושים שלהם משרתים אותנו עד היום." -  "ניו יורק פוסט"

"ספר מבדר ומאיר עיניים... קסידי מקים לתחייה את הפרֵה-היסטוריה בעזרת עובדות ומדע שמאחורי הסיפורים האנתרופולוגיים הללו. הקוראים המרותקים יפתחו הערכה חדשה לעבר העתיק." – Publishers Weekly

"קריאה מהנה וקלילה לאורך אלפי שנים של התפתחות אנושית." – Kirkus Reviews


מי המציא את הגלגל? הדמויות והסיפורים יוצאי הדופן שמאחורי ההתחלות הגדולות בהיסטוריה מאת קודי קסידי תרגום: כנרת היגינס דוידי, הוצאת מטר, לרכישה לחצו כאן




כחול-לבן, אדום-צהוב - יומן מסע של מנהל ישראלי בסין מאת אסף נוה


כיצד תתנהלו עסקית במדינה שבה ציות הוא אבן יסוד בתרבותה, והביקורת אינה מקובלת?
האם הסינים חרוצים או עצלים? תחמנים או הגונים? ירוקים או מזהמים? שוביניסטים או פמיניסטים?
מה ההבדל בין אי-הסכמות לאי-הבנות, איך מנהלים ישיבה עם סינים, ומתי כדאי להוסיף בדיחה לשיחה?
היכן וכיצד מיישבים מחלוקות עסקיות בסוף יום? איך זוכים לאהדה בסעודת ערב?
מהי המעטפה האדומה? מתי תשורות מקובלות, ומתי הן הופכות לשחיתות?
מה הסינים חושבים על ישראל? מה מקום המשפחה בחיי היום-יום?





התרבות העסקית הסינית מבוססת על היררכיה, והצלחה עסקית תלויה בהפגנת כבוד הדדי והבנת האינטרסים של השותף הסיני. עבור הסינים סין היא מרכז העולם, בעוד שאר העולם הוא משאב לידע ולקוח למוצריה. בניית מערכת יחסים בין סינים לזרים מצריכה סבלנות, קבלת השונה, ואיפוק – תכונות שלא תמיד מאפיינות את אנשי העסקים הישראלים. בספר זה מציג אסף נוה, מנהל ישראלי אשר ניהל שותפות ישראלית-סינית בשם YPH בעיר קונמינג, בירת חבל יונאן שבדרום סין, את סיפורו האישי ואת האתגרים הניהוליים שעמדו בפניו.

נוה היה אחראי על שותפות עם חברה סינית הכוללת יותר מ-20 מפעלים ומתקני ייצור, ומעסיקה אלפי עובדים ועובדות באזור כפרי המשמר את הצביון התרבותי המסורתי של סין.

עם תחילת העבודה נקלעה החברה לקשיים ומשברים שהעמידו את עתידה בספק רב. עקב בצד אגודל, תוך כדי למידה מעמיקה וסבלנית של התרבות המקומית, ובעזרת מהלכים ניהוליים גדולים וקטנים כאחד, שהתבססו על אמון בשותפיו הסינים והכילו צעדי ניסוי וטעייה, הפכה השותפות מחברה תעשייתית המפסידה עשרות מיליוני דולרים בשנה לחברה משגשגת המשיאה ערך רב לבעליה.

כחול-לבן, אדום-צהוב מעלה תובנות חשובות על סגנון הניהול הנכון בסין. מה הן דרכי החשיבה וההתנהגות הסינית שהן מסורתיות, מתחדשות וקומוניסטיות כאחת. הספר מיועד לכל מי שמעוניין בכלים מעשיים לניהול נכון בסין, למי שעסוק בניהול יומיומי בכל מקום בעולם ומעוניין למצוא רעיונות ניהוליים להשבחת הארגון שעליו הוא מופקד, וכמובן לכל מי שאהבת המסעות והסקרנות לתרבויות אחרות מצויות בו.

אסף נוה הוא מהנדס אזרחי, חובב טיולים ומסעות, בעל ניסיון של שלושה עשורים בתפקידי ניהול מגוונים ומורכבים בתעשיית המינרלים והתשתיות הלאומיות, ובעל ניסיון אישי ומקיף עם העולם העסקי הסיני.

כחול-לבן, אדום-צהוב - יומן מסע של מנהל ישראלי בסין מאת אסף נוה, הוצאת מטר, לרכישה לחצו כאן.















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה