דפים

יום שני, 9 בינואר 2023

שופהולית בחו"ל ספר חדש לסופרת סופי קינסלה

 


אני מכירה באופן אישי ולא רק, נשים המכורות לקניות. לאחרונה הייתה גם מי מהסלבס שהודתה כי היא מכורה לקניות מותגי אופנה ומתקשה להתמודד עם ההתמכרות. 

החיים של רבקה בלומווד דבש. יש לה ג'וב בתוכנית הבוקר בטלוויזיה, שבמסגרתו היא מסבירה לאנשים איך לנהל את הכסף שלהם – נושא שהיא מומחית בו. מנהל הבנק שלה דווקא נחמד אליה, למרות שהיא במשיכת יתר קטנטנה. והדובדבן שבבריוש הוא שהחבר שלה עובר לניו יורק... וביקש ממנה לבוא איתו.


"אבל כשאני פוקחת שוב את העיניים, הבלגן עדיין שם. למען האמת נראה שהוא אפילו גדל, כאילו הבגדים קפצו בסתר מהמגירות והתחילו להתרוצץ על המיטה בזמן שהעיניים שלי היו עצומות. בכל מקום שאני מסתכלת, בכל פינה, יש ערימות ענקיות ומבולגנות של... טוב... דברים. נעליים, מגפיים, חולצות טריקו, מגזינים... סלסילת שי של בודי שופ שהיתה במבצע... חומר הלימוד לקורס באיטלקית שאני כבר חייבת להתחיל... מין דבר כזה שעושה סאונה לפנים... וגם, מונחות בגאווה על שולחן האיפור, מסכה וחרב לסיף שקניתי אתמול. רק ארבעים פאונד מחנות יד שנייה!" (עמוד 9 בספר)


ניו יורק! המוזיאון לאמנות מודרנית! הגוגנהיים! בית האופרה מטרופוליטן! ובקי אכן מתכוונת ללכת לכל אלה. ברור. רק שנראה טיפשי לא לבדוק קודם כמה מקומות אחרים. כמו בלומינגדיילס. וסאקס. והמקום הקטן והחמוד ההוא שסיפרו לה עליו, שלפעמים אפשר להשיג בו שמלה של פראדה בעשרה דולרים. או שאולי זה היה מאה דולרים? בכל מקרה, יש שם המון מציאות מעולות.

אוהבת לקרוא את קינסלה, היא כותבת נפלא, יש לה חוש הומור והיא קולחת, נוגעת וממכרת את הקורא אל תוך העלילה תוך שהיא מנסחת משפטים מדויקים שגרמו לי להתבונן שוב באותן נסיבות של טרפת שופינג שהייתי תופסת בתקופות מסוימות בחו"ל. (לא אמרתי שזה חלף אצלי...)

צחקתי עם דמותה של רבקה, איך אפשר שלא, היא מסוגלת לרכוש במהירות, לפזר כרטיסי אשראי, להתרוצץ בין חנויות הקניון ולא לעצור כי בניו יורק, כמו בניו יורק הכל נראה לנו אחרת. 
ספר מחמם לב, מצחיק, נותן הרגשה של כייף ונקרא בנשימה אחת. קחו אותו לטיסה הבאה שלכם לחו"ל מבטיחה לכם שתהינו. 

סופי קינסלה היא סופרת בריטית שפרסמה עד היום עשרות ספרים למבוגרים, ילדים ונוער. ספריה זכו לפופולריות עצומה בעולם ונמכרו בלמעלה מארבעים מיליון עותקים ביותר משישים מדינות.


מן הביקורות:
"כמעט בכיתי מרוב צחוק." – הדיילי מייל

"בלומווד של קינסלה היא נועזת ומצחיקה... לא תמצאו גיבורה כובשת יותר." – פיפל מגזין


"קריאה שכוללת צחוק מדי דקה." – גלאמור (בריטניה)

"היא זריזה יותר מגיהוץ של כרטיס אשראי, חזקה יותר מקופון של שניים במחיר אחד ומסוגלת לקנות מלתחות שלמות בריצה אחת ברחבי הקניון – היא שופהולית!" – הוושינגטון פוסט

"לקינסלה יש כישרון אמיתי לכתיבה קומית." – הבוסטון גלוב

"קורע... אתם תצחקו ותתנשפו מצחוק בכל עמוד." - ג'ני קולגן

"מעשייה נהדרת. חמישה כוכבים!" היט

"שופהולית בחו"ל" מאת סופי קינסלה, תרגום דנה טל, הוצאת הכורסא, לרכישה לחצו כאן.

























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה