דפים

יום שני, 5 בדצמבר 2022

צמחים לילדים - רוקחות טבעית וצמחי מרפא לילדים ספר חדש מאת אסתר לחמן.




הרבה פרמטרים חוברים יחדיו ובאים לידי ביטוי בספר "צמחים לילדים" מאת אסתר לחמן שהגיע אלי השבוע לסקירה. ראשית ומעל לכל אני אוהבת ספרים ובטח שספרי ילדים. נוסף לכך אני ילדת טבע שנולדה במושב ונהגה לשוטט בשדות, לקטוף צמחים ועשבים, לטעום, לנסות ולרקוח עם אמא שילובי עשבים וצמחים שאת חלקם אף גידלנו בגינה מסביב לבית ולכן עד היום אני מעדיפה "תרופות סבתא" על פני תרופות קונבנציונליות.


כבר קראתי ואימצתי את ספר הרוקחות הטבעית של אסתר לחמן ואני שבה ומשתמשת במתכונים הנהדרים שבין דפיו כל אימת שאני נתקלת בצורך במזור לבעיה של מי מבני הבית או הנכדים.  בדפדוף מהיר אני מוצאת לעצמי את החליטה המתאימה, חומר הניקוי, השמפו, שמני העיסוי או המשחה ומשתמשת לאותו צורך שעלה.

את ספר ה"צמחים לילדים" שהגיע זה מכבר לסקירה והתנסות אימצתי לטובת נכדי. הם שיודעים לא פחות ממני לזהות את הצמחים ונזהרים מפני צמחים שאינם מוכרים או בטוחים.


בספר החדש חושפת אותנו אסתר לחמן, אל ממלכת הצמחים עם מתכונים פשוטים ושימושיים לכל יום ולכל ילד וילדה. הספר מעניק שפע מתכונים והשראה, סיפורים ומידע המחברים ומקרבים אותנו אל צמחי המרפא הצומחים בכל מקום סביבנו.

לחמן מציעה לנו ספר מעשי ושימושי שמקרב את הצעירים ומשיב אותם לסביבה הטבעית. מעורר בהם חשק להתנסות בעולם החושי המעשי והשימושי של צמחי המרפא המקומיים. לצאת אל הטבע או אל הגינה הציבורית לחקור לקטוף לייבש ולרקוח מוצרים כמו משחת שיניים, פצצות אמבט, כריות לילה טוב, שמן עיסוי, סוכריות זנגביל, ארון עזרה ראשונה טבעי, חליטות מופלאות ועוד.


אני אוהבת את הספר מאוד יושבת עם נכדי וחושפת אותם לשלל הצמחים עם רמיזה והסבר אילו קסמים יכל כל צמח להעניק לנו בזמנים מסוימים. 

בין הצמחים/החברים שמככבים בספר פגשנו את האזוב המצוי מלך הצמחים, שמחזק את הגוף ומקל על כאבי בטן. המרוה המשולשת שמטפלת בנו בזמן שפעת ודלקות בדרכי הנשימה, צמח הלבנדר שעוזר לנו להירדם בקלות, מרגיע מאד ומככב בפרק העזרה הראשונה בזמן כוויות, חתכים, פציעות קלות או דימום. עוד בין הצמחים רוזמרין רפואי המחזק צמיחת שיער ומרחיק כינים, הכורכום לחיזוק הגוף ולהרחקת תולעים, הקינמון המחמם ואחרים רבים וטובים.


עוד בספר פרק מפורט על עזרה ראשונה לפני שפונים לרופא. פרק מסיבת התה שמציעה לנו מגוון חליטות נפלאות וטעימות וגם הפרק על ניסים ונפלאות קסמים ושיטות.

הנכדים שלי כבר התאהבו בספר. הם מעדיפים להשתמש בהמלצותיו הרבה לפני שאמא לוקחת אותם לד"ר הראל ויודעים שגם הם יכולים להכין את המתכונים שמופיעים באתר "ערוגות" שם נמכר הספר. 


אסתר לחמן היא רוקחת טבעית הרבליסטית, בעלת “ערוגות” טיפוח אורגני בע”מ ומנהלת בית הספר הישראלי לצמחי מרפא. גרה במושב שובה עם משפחתה. כותבת ומלמדת בתחומי צמחי המרפא, בריאות ואקולוגיה.

"צמחים לילדים- רוקחות טבעית וצמחי מרפא לילדים" מאת אסתר לחמן.  איורים סאניקה.
הוצאת "ערוגות" לרכישה ישירה לחצו כאן.


























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה